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계측 서비스 시장 보고서 : 제품별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Metrology Services Market Report by Product (Coordinate Measuring Machines (CMM), Optical Digitizers and Scanners (ODS)), Application (Automotive, Aerospace, Industrial, Power Generation, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 147 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 계측 서비스 시장 규모는 2024년에 8억 5,220만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 13억 1,520만 달러에 달하며, 2025-2033년에 4.69%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

계측 서비스는 제조업이 기계를 표준화하기 위해 일반적으로 사용하는 측정 연구와 관련된 과학 분야를 말합니다. 통계적 편차를 나타내는 측정 불확도의 원리를 기반으로 합니다. 측정 서비스에서는 좌표 측정기(CMM), 광학식 디지타이저, 레이저 스캐너를 통해 이루어지는 주요 절차로 시험, 교정, 중량 측정이 포함됩니다. 이들 장비는 맞춤형 부품의 정밀 측정, 3차원(3D) 컬러 스캔, 컴퓨터 지원 설계(CAD) 검사, 여러 제품의 고정밀 검사 등을 지원합니다. 그 결과, 측정 서비스는 제품의 재질, 표면, 입도 등을 분석하기 위해 다양한 분야에서 널리 사용되고 있습니다.

계측 서비스 시장 동향 :

다양한 산업 분야에서 측정 서비스가 널리 채택되고 있는 배경에는 설계 정확도와 품질을 보장하면서 어셈블리의 기하학적 특성을 평가할 수 있는 효과적인 제품 측정 솔루션에 대한 요구가 증가하고 있기 때문입니다. 또한 자동차 및 항공우주 분야의 대폭적인 확대로 모터, 로터, 기타 첨단 장비를 포함한 동일한 자동차 부품의 대량 생산에 계측 서비스가 널리 활용되고 있는 점도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 이와 함께 사물인터넷(IIoT)과 컴퓨터 지원 제조(CAM) 솔루션이 대규모로 통합되어 생산 공정을 최적화하고 불량품을 줄이는 데 도움을 주는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한 기하학적 치수 측정, 레이저 스캐닝 기술, 다감각 및 로봇 측정 등 다양한 클라우드 지원 측정 소프트웨어 패키지의 도입이 시장 성장을 지원하고 있습니다. 이 외에도 제조업의 생산 자동화 수요 증가, 산업 인프라 강화를 위한 정부 기관의 지속적인 투자, 고성능 계측 서비스 개발을 위한 주요 기업 간의 전략적 제휴 등이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 계측 서비스 시장 규모는?
  • 계측 서비스 시장 전망은?
  • 계측 서비스 시장을 촉진하는 주요 요인은 무엇인가?
  • 계측 서비스 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 계측 서비스 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 계측 서비스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 좌표 측정기(CMM)
    • 주요 부문
      • 갠트리 머신
      • 브릿지 머신
      • 다관절 암 머신
      • 수평 암 머신
  • 광학 디지타이저 및 스캐너(ODS)
    • 주요 부문
      • 3D 레이저 스캐너
      • 백색광 스캐너
      • 레이저 트래커

제7장 시장 내역 : 용도별

  • 자동차
  • 항공우주
  • 산업
  • 발전
  • 기타

제8장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Carl Zeiss AG
    • Creaform Inc.(AMETEK Inc.)
    • FARO Technologies
    • Hexagon AB
    • Intertek Group plc
    • Jenoptik AG
    • KLA Corporation
    • Metrologic Group(Sandvik AB)
    • Nikon Corporation
    • Renishaw plc
    • SGS S.A.
KSA 25.06.30

The global metrology services market size reached USD 852.2 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,315.2 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.69% during 2025-2033.

Metrology services refer to the scientific field concerned with the study of measurements generally used by manufacturing industries to standardize machinery. They operate on the principle of measurement uncertainty, which represents an expression of the statistical dispersion. Metrology services involve testing, calibrating, and weight opening as the main procedures performed through coordinate measurement machines (CMM), optical digitizers, and laser scanners. These devices assist in providing precise measurement of customized components, performing three-dimensional (3D) color scanning, inspecting computer-aided designs (CADs), and examining multiple products with higher accuracy. Consequently, metrology services are extensively used across several sectors to analyze the product material, surface and grain sizing.

Metrology Services Market Trends:

The widespread adoption of metrology services across various industrial verticals can be attributed to the increasing need for effective product measuring solutions to evaluate the geometrical properties of assemblies while ensuring design accuracy and item quality at low-operational expenses. Additionally, the significant expansion in the automotive and aerospace sectors has facilitated the extensive utilization of metrology services for mass manufacturing identical automobile components, including motors, rotators and other sophisticated equipment, which is acting as another growth-inducing factor. In line with this, the large-scale integration of the Industrial Internet of Things (IIoT) and computer-aided manufacturing (CAM) solutions for optimizing the production process and mitigating item defects are contributing to the market growth. Moreover, the introduction of several cloud-enabled metrology software packages, such as geometric dimensioning, laser scanning technology, and multisensory and robotic metrology, are supporting the market growth. Other factors, including the escalating demand for production automation in the manufacturing sector, continuous investments by governmental bodies to strengthen industrial infrastructure, and strategic collaborations amongst key players to engineer high-performance metrology services, are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Coordinate Measuring Machines (CMM)
    • Gantry Machines
    • Bridge Machines
    • Articulated Arm Machines
    • Horizontal Arm Machines
  • Optical Digitizers and Scanners (ODS)
    • 3D Laser Scanners
    • White Light Scanners
    • Laser Trackers

Breakup by Application:

  • Automotive
  • Aerospace
  • Industrial
  • Power Generation
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Carl Zeiss AG, Creaform Inc. (AMETEK Inc.), FARO Technologies, Hexagon AB, Intertek Group plc, Jenoptik AG, KLA Corporation, Metrologic Group (Sandvik AB), Nikon Corporation, Renishaw plc and SGS S.A.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the metrology services market?
  • 2.What is the future outlook of metrology services market?
  • 3.What are the key factors driving the metrology services market?
  • 4.Which region accounts for the largest metrology services market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global metrology services market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Metrology Services Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Coordinate Measuring Machines (CMM)
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Gantry Machines
      • 6.1.2.2 Bridge Machines
      • 6.1.2.3 Articulated Arm Machines
      • 6.1.2.4 Horizontal Arm Machines
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Optical Digitizers and Scanners (ODS)
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 3D Laser Scanners
      • 6.2.2.2 White Light Scanners
      • 6.2.2.3 Laser Trackers
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Automotive
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Aerospace
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Industrial
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Power Generation
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Carl Zeiss AG
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 Creaform Inc. (AMETEK Inc.)
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 FARO Technologies
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
    • 13.3.4 Hexagon AB
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
    • 13.3.5 Intertek Group plc
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis
    • 13.3.6 Jenoptik AG
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
    • 13.3.7 KLA Corporation
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 Metrologic Group (Sandvik AB)
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
    • 13.3.9 Nikon Corporation
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
    • 13.3.10 Renishaw plc
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
      • 13.3.10.3 Financials
    • 13.3.11 SGS S.A.
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
      • 13.3.11.3 Financials
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