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구제역 백신 시장 보고서 : 동물 유형, 백신 유형, 유통 채널, 지역별(2025-2033년)

Foot and Mouth Disease Vaccine Market Report by Animal Type, Vaccine Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 148 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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구제역(FMD) 백신 세계 시장 규모는 2024년 22억 7,030만 달러에 달헀습니다. IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 40억 4,730만 달러에 달하고, 2025-2033년 6.3%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.

구제역(FMD)은 발굽이 있는 동물에 감염되는 인수공통전염성 바이러스에 의해 발생합니다. 주로 버팔로, 돼지, 양, 염소 등의 가축과 사슴, 들소, 들소, 낙타과 동물, 영양 등의 야생동물이 감염됩니다. FMD 바이러스(FMDV)는 면역학적으로 서로 다른 7가지 혈청형, 즉 O, A, C, SAT1, SAT2, SAT3, Asia 1이 있습니다. 이 바이러스성 질병은 입술과 혀의 물집, 발열, 타액 분비 과다, 식욕부진, 육류 및 우유 생산량 감소 등 동물에게 공통적으로 나타나는 증상을 보입니다. FMD 감염에 대해서는 수산화알루미늄, 사포닌, 오일제제를 기반으로 한 여러 백신이 사용되고 있습니다.

FMD의 높은 유행과 축산물 국제 거래에 미치는 사회경제적 영향이 FMD 백신 시장을 주도하고 있습니다. 육가공 산업의 성장과 유제품 소비 증가도 FMD 백신의 필요성을 부추기고 있습니다. 또한, 가축에서 공급되는 고품질의 무병 육류에 대한 수요가 증가하면서 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로 소 사육에 대한 의무적인 규범의 시행은 FMD 발생을 억제하기 위한 백신의 대량 구매로 이어지고 있습니다. 또한, 전 세계 정부 기관들은 FMD로부터 멸종 위기에 처한 야생동물 종인 들소나 영양을 보호하기 위해 여러 교육 프로그램을 도입하고 있습니다. 선진국과 신흥국 시장 모두에서 가축의 수가 증가하고 있으며, 세계화가 진행되고 있는 것도 FMD 백신 시장을 견인하고 있습니다. 또한, 가축에게 안전한 건강관리를 제공하는 동물병원의 존재감이 커지고 있는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 구제역(FMD) 백신 세계 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔는가?
  • 코로나19가 세계 구제역 백신 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 동물의 유형에 따른 시장 분석은?
  • 백신 유형별 시장 현황은?
  • 유통 채널별 시장 현황은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 구제역 백신 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 구제역(FMD) 백신 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 동물 유형별

  • 돼지
  • 양 및 염소
  • 기타

제7장 시장 분석 : 백신 유형별

  • 기존 백신
    • 오일 기반 백신
    • 수산화알루미늄/사포닌 기반 백신
  • 긴급 백신

제8장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 정부기관
  • 판매업체/약국
  • 사립 수의
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 방글라데시
    • 베트남
    • 한국
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 나이지리아
    • 에티오피아
    • 이란
    • 알제리
    • 기타
  • 유럽
    • 튀르키예
    • 조지아
    • 아르메니아

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Paramount Agrovet Pvt. Ltd.
    • Bayer AG
    • Biogenesis Bago
    • Boehringer Ingelheim International GmbH
    • Brilliant Bio Pharma Private Limited
    • China Animal Husbandry Group
    • FGBI "Federal Center for Animal Health"
    • Indian Immunologicals Ltd.
    • Limor de Colombia
    • Merck & Co. Inc
    • Vecol S.A.
    • Vetal Animal Health Products Inc.
LSH 25.09.08

The global foot and mouth disease (FMD) vaccine market size reached USD 2,270.3 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 4,047.3 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.3% during 2025-2033.

The foot and mouth disease (FMD) occurs due to a transboundary, contagious virus that infects cloven-hoofed animals. It primarily affects cattle, such as buffaloes, pigs, sheep, goats, etc., and a few wildlife species, including deer, bison, camelid, antelope, etc. The FMD virus (FMDV) has seven immunologically distinct serotypes, namely O, A, C, SAT1, SAT2, SAT3, and Asia 1. This viral disease exhibits common symptoms in animals, such as blisters on lips and tongue, fever, excessive salivation, anorexia, low meat and milk productivity, etc. Several vaccines, based on aluminum hydroxide, saponin, and oil formulations, are used against FMD contraction.

The high prevalence of FMD along with its socio-economic impact on the international trade of animal products is driving the FMD vaccine market. The growing meat processing industry and the increasing consumption of dairy products are also fueling the need for FMD vaccines. Additionally, the rising demand for high-grade and disease-free meat supply from livestock is further augmenting the market growth. Apart from this, the implementation of mandatory norms regarding cattle rearing is leading to the bulk purchase of vaccines to control FMD outbreaks. Furthermore, government bodies across the globe are also introducing several awareness programs for protecting endangered wildlife species, such as bison and antelope, against FMD. Rising globalization along with the growing livestock population across both developed and developing markets is also driving the market for FMD vaccines. Furthermore, the increasing presence of veterinary centers providing safe healthcare practices for livestock is also creating a positive impact on the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Animal Type:

  • Cattle
  • Pig
  • Sheep and Goat
  • Others

Breakup by Vaccine Type:

  • Conventional Vaccines
    • Oil-Based Vaccines
    • Aluminum hydroxide/saponin-based Vaccines
  • Emergency Vaccines

Breakup by Distribution Channel:

  • Government Organizations
  • Distributors/Pharmacies
  • Private Vet
  • Others

Breakup by Region:

  • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Bangladesh
    • Vietnam
    • Korea
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Others
  • Middle East and Africa
    • Nigeria
    • Ethiopia
    • Iran
    • Algeria
    • Others
  • Europe
    • Turkey
    • Georgia
    • Armenia

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Paramount Agrovet Pvt. Ltd., Bayer AG, Biogenesis Bago, Boehringer Ingelheim International GmbH, Brilliant Bio Pharma Private Limited, China Animal Husbandry Group, FGBI "Federal Center for Animal Health", Indian Immunologicals Ltd., Limor De Colombia, Merck & Co., Inc., Vecol S.A and Vetal Animal Health Products Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global foot and mouth disease (FMD) vaccine market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global foot and mouth disease (FMD) vaccine market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the animal type?
  • What is the breakup of the market based on the vaccine type?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global foot and mouth disease (FMD) vaccine market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Foot and Mouth Disease (FMD) Vaccine Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Animal Type

  • 6.1 Cattle
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Pig
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Sheep and Goat
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Vaccine Type

  • 7.1 Conventional Vaccines
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Oil-Based Vaccines
      • 7.1.2.1 Market Trends
      • 7.1.2.2 Market Forecast
    • 7.1.3 Aluminum hydroxide/saponin-based Vaccines
      • 7.1.3.1 Market Trends
      • 7.1.3.2 Market Forecast
    • 7.1.4 Market Forecast
  • 7.2 Emergency Vaccines
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Government Organizations
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Distributors/Pharmacies
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Private Vet
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 Asia Pacific
    • 9.1.1 China
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 India
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
    • 9.1.3 Bangladesh
      • 9.1.3.1 Market Trends
      • 9.1.3.2 Market Forecast
    • 9.1.4 Vietnam
      • 9.1.4.1 Market Trends
      • 9.1.4.2 Market Forecast
    • 9.1.5 Korea
      • 9.1.5.1 Market Trends
      • 9.1.5.2 Market Forecast
    • 9.1.6 Others
      • 9.1.6.1 Market Trends
      • 9.1.6.2 Market Forecast
  • 9.2 Latin America
    • 9.2.1 Brazil
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Argentina
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 Others
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
  • 9.3 Middle East and Africa
    • 9.3.1 Nigeria
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 Ethiopia
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 Iran
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Algeria
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Others
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
  • 9.4 Europe
    • 9.4.1 Turkey
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Georgia
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Armenia
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porter's Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Paramount Agrovet Pvt. Ltd.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Bayer AG
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Biogenesis Bago
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Boehringer Ingelheim International GmbH
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Brilliant Bio Pharma Private Limited
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 China Animal Husbandry Group
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 FGBI "Federal Center for Animal Health"
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Indian Immunologicals Ltd.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Limor de Colombia
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Merck & Co. Inc
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Vecol S.A.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Vetal Animal Health Products Inc.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
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