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FFS(Form-Fill-Seal) 장비 시장 보고서 : 제품 유형, 최종 이용 산업, 지역별(2025-2033년)

Form-fill-seal Equipment Market Report by Product, Type, End Use Industry, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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2024년 세계 FFS(Form-Fill-Seal) 장비 시장 규모는 129억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2033년에는 184억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.03%를 보일 것으로 전망하고 있습니다.

폼필씰링(FFS) 장비는 컴퓨터 조작에 의한 자동화 기술로 플렉서블 패키지부터 경질 패키지까지 생산하며, 제조 공정의 오염 가능성을 최소화합니다. 운영 비용이 낮고, 온라인 필름 인쇄로 바코드 및 기타 제품 정보를 읽을 수 있습니다. 그 결과, 식음료(F&B) 산업에서 음료, 과립, 압출 스낵 식품, 향신료 및 조미료 포장에 널리 사용되고 있습니다. 또한 연고, 시럽, 정제, 봉합사, 봉합사, 란셋, 주사기, 붕대, 거즈 패드, 테스트 스트립, 의치용 접착 스트립 등의 제조에도 사용됩니다. 현재 제조업체는 FFS 장비의 속도와 다양성을 향상시키기 위해 고급 컴퓨터 인터페이스와 제어 네트워크를 채택하고 있습니다.

현재 시장은 다양한 최종 사용 산업에서 FFS 장비의 사용 확대로 인해 시장이 크게 성장하고 있습니다. 예를 들어, 젤, 크림, 면도기, 수건, 샴푸, 컨디셔너, 매니큐어 리무버 등을 포장하는 퍼스널케어 및 화장품 산업에서 채택되고 있습니다. 또한 잉크, 펜, 담배, 화학약품, 방충제, 가정용 세제, 비료 등의 제조에도 사용됩니다. 이와는 별개로, 바로 먹을 수 있는(RTE) 식품에 대한 소비자의 선호는 전 세계적으로 압출 스낵의 소비를 증가시키고 있습니다. 여기에 더해 전자상거래 분야 확대로 인한 패키지 제품 이용률 상승이 시장 성장을 견인하고 있습니다. 또한, 코로나바이러스 감염증(코로나19) 환자의 진단 및 치료를 위한 카테터, 체외진단(IVD) 키트, 수술용 장갑, 정맥주사 병에 대한 수요가 증가하면서 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 FFS(Form-Fill-Seal) 장비 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 향후 몇 년 동안 어떻게 성장할 것인가?
  • 코로나19가 전 세계 FFS(Form-Fill-Seal) 장비 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 제품별 시장 분석은?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 최종 사용 산업별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 FFS(Form-Fill-Seal) 장비 시장의 구조와 주요 업체는?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 FFS(Form-Fill-Seal) 장비 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품별

  • 백 및 파우치
  • 카톤
  • 트레이
  • 보틀
  • 샤쉐
  • 기타

제7장 시장 분석 : 유형별

  • 수평 FFS
  • 수직 FFS

제8장 시장 분석 : 최종 이용 산업별

  • 식품 및 음료
  • 의약품
  • 퍼스널케어
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Arpac LLC(Duravant LLC)
    • All-Fill Inc.
    • Haver & Boecker OHG
    • IMA-Industria Macchine Automatiche S.p.A.
    • Matrix Packaging Machinery Inc(Pro Mach Inc.)
    • Mespack(Duravant LLC)
    • Nichrome Packaging Solutions
    • Robert Bosch GmbH
    • Sacmi Beverage S.p.A.
    • Viking Packaging Technologies Inc.
LSH 25.09.08

The global form-fill-seal equipment market size reached USD 12.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 18.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.03% during 2025-2033.

Form-fill-seal (FFS) equipment relies on automated computer-operated technology for producing flexible to rigid packages and minimizing the chances of contamination during the manufacturing process. It involves low operational costs and offers readable bar codes and other product information using online film printing. Consequently, it is extensively utilized in the packaging of beverages, granulates, extruded snack food, and spices and seasonings in the food and beverage (F&B) industry. It is also used while manufacturing ointments, syrup, tablets, sutures, lancets, syringes, bandages, gauze pads, test strips and denture adhesive strips. Nowadays, manufacturers are adopting advanced computer interfaces and control networks to improve the speed and versatility of FFS equipment.

The market is presently witnessing significant growth on account of the expanding applications of FFS equipment in various end use industries. For instance, it is employed in the personal care and cosmetics industries for packing gels, creams, razors, towelettes, shampoos, conditioners and nail polish remover pads. It is also used in the manufacturing of ink, pens, tobacco, chemicals, insect repellent, household cleaners, fertilizers, etc. Apart from this, consumer inclination towards ready-to-eat (RTE) food products is increasing the consumption of extruded snack food around the world. This, along with the rising utilization of packaged products due to the growing e-commerce sector, is bolstering the market growth. Furthermore, the escalating demand for catheters, in-vitro diagnostic (IVD) kits, surgical gloves and intravenous (IV) infusion bottles to diagnose and treat the coronavirus disease (COVID-19) patients is influencing the market positively.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Bags and Pouches
  • Cartons
  • Cups
  • Trays
  • Bottles
  • Sachets
  • Others

Breakup by Type:

  • Horizontal Form Fill Seal
  • Vertical Form Fill Seal

Breakup by End Use Industry:

  • Food and Beverages
  • Pharmaceuticals
  • Personal Care
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Arpac LLC (Duravant LLC), All-Fill Inc., Haver & Boecker OHG, IMA - Industria Macchine Automatiche S.p.A., Matrix Packaging Machinery Inc (Pro Mach Inc.), Mespack (Duravant LLC), Nichrome Packaging Solutions, Robert Bosch GmbH, Sacmi Beverage S.p.A., and Viking Packaging Technologies Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global form-fill-seal equipment market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global form-fill-seal equipment market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the end use industry?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global form-fill-seal equipment market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Form-fill-seal Equipment Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Bags and Pouches
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Cartons
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Cups
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Trays
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Bottles
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Sachets
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Type

  • 7.1 Horizontal Form Fill Seal
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Vertical Form Fill Seal
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End Use Industry

  • 8.1 Food and Beverages
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Pharmaceuticals
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Personal Care
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Arpac LLC (Duravant LLC)
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 All-Fill Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Haver & Boecker OHG
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
    • 14.3.4 IMA - Industria Macchine Automatiche S.p.A.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 Matrix Packaging Machinery Inc (Pro Mach Inc.)
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Mespack (Duravant LLC)
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
    • 14.3.7 Nichrome Packaging Solutions
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Robert Bosch GmbH
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Sacmi Beverage S.p.A.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Viking Packaging Technologies Inc.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
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