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기능성 성분 시장 보고서 : 유형별, 공급원별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Functional Ingredients Market Report by Type, Source, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 기능성 성분 시장 규모는 2024년 1,050억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2033년에는 1,777억 달러에 달하고, 2025-2033년 5.72%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

기능성 성분은 다양한 건강 효과를 내기 위해 사용되는 생리활성 화합물입니다. 에너지 수준, 소화력, 집중력, 기억력, 시력을 향상시키기 위해 식품에 첨가되는 영양 강화 성분이 포함되어 있습니다. 일반적으로 사용되는 기능성 성분으로는 단백질, 비타민, 프로바이오틱스, 프리바이오틱스, 오메가3, 하이드로콜로이드 등이 있습니다. 우유, 빵, 파스타, 시리얼, 그래놀라, 치즈, 요구르트, 차, 커피 등에 첨가됩니다. 이 성분들은 또한 영양 결핍을 예방하고, 어린이와 성인의 최적의 성장을 가속하며, 질병 발병 위험을 최소화하는 데 도움이 됩니다.

세계적으로 식음료 산업이 성장하고 있는 것은 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 대중의 건강에 대한 인식이 높아지고 기능성 식품의 보급도 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 앉아서 생활하는 생활방식과 바쁜 스케줄로 인해 다양한 의학적 질환의 유병률이 증가하고 있습니다. 이에 따라 영양이 풍부한 식사를 위해 기능성 성분을 강화한 식품을 선호하는 경향이 강해지고 있습니다. 또한, 식음료 업체들이 더 많은 소비자층에게 다가가기 위해 소셜 미디어 플랫폼을 통한 적극적인 홍보 활동을 전개하고 있는 것도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한 소비자, 특히 밀레니얼 세대의 인지도를 높이기 위해 유명인이나 스포츠 선수와의 협업도 진행하고 있습니다. 이 외에도 소비자의 의료비 지출 능력 증가, 광범위한 연구개발(R&D) 활동 등이 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 기능성 성분 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 변화할 것인가?
  • 코로나19가 세계 기능성 성분 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 공급원별 시장 현황은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 기능성 성분 시장 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 기능성 성분 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 프로바이오틱스
  • 단백질 및 아미노산
  • 오메가 3 지방산과 오메가 6 지방산
  • 비타민 및 미네랄
  • 프리바이오틱스
  • 식물 엑기스
  • 기타

제7장 시장 분석 : 공급원별

  • 천연
  • 합성

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 식품 및 음료
  • 퍼스널케어
  • 의약품
  • 동물사료
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Archer Daniels Midland Company
    • Arla Foods amba
    • BASF SE
    • Cargill Incorporated
    • Chr. Hansen Holding A/S
    • Golden Grain Group Limited
    • Ingredion Incorporated
    • Koninklijke DSM N.V.
    • NutriBiotic
    • Omega Protein Corporation(Cooke Inc)
    • Roquette Freres
    • Tate & Lyle plc
LSH 25.10.01

The global functional ingredients market size reached USD 105.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 177.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.72% during 2025-2033.

Functional ingredients are bioactive compounds used for delivering various health benefits. They include nutritionally fortified components that are added to food and beverages to improve energy levels, digestion, concentration, memory and vision. Some of the commonly used functional ingredients include proteins, vitamins, probiotics, prebiotics, omega-3 and hydrocolloids. They are added to milk, bread, pasta, cereal, granola, cheeses, yoghurt, tea and coffee. These ingredients also aid in preventing nutritional deficiencies, promote optimum growth in children and adults and minimize the risks of developing diseases.

The growing food and beverage industry across the globe represents one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, increasing health consciousness among the masses, along with the widespread adoption of functional food products, is also driving the market growth. Due to the sedentary lifestyles and hectic schedules, there is an increasing prevalence of various medical ailments. This has led to a growing preference for food products fortified with functional ingredients to obtain a nutrient-rich diet. Additionally, aggressive promotional activities of these products by various food and beverage manufacturers through social media platforms to reach a wider consumer base are acting as another growth-inducing factor. They are also collaborating with celebrities and sports personalities to create more awareness among the consumers, especially millennials. Other factors, including rising healthcare expenditure capacities of the consumers, along with extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Probiotics
  • Proteins and Amino Acids
  • Omega-3 and Omega-6 Fatty Acids
  • Vitamin and Minerals
  • Prebiotics
  • Botanical Extracts
  • Others

Breakup by Source:

  • Natural
  • Synthetic

Breakup by Application:

  • Food and Beverages
  • Personal Care
  • Pharmaceuticals
  • Animal Feed
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer Daniels Midland Company, Arla Foods amba, BASF SE, Cargill Incorporated, Chr. Hansen Holding A/S, Golden Grain Group Limited, Ingredion Incorporated, Koninklijke DSM N.V., NutriBiotic, Omega Protein Corporation (Cooke Inc), Roquette Freres and Tate & Lyle plc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global functional ingredients market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global functional ingredients market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the source?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global functional ingredients market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Functional Ingredients Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Probiotics
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Proteins and Amino Acids
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Omega-3 and Omega-6 Fatty Acids
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Vitamin and Minerals
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Prebiotics
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Botanical Extracts
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Source

  • 7.1 Natural
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Synthetic
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Food and Beverages
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Personal Care
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Pharmaceuticals
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Animal Feed
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Archer Daniels Midland Company
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Arla Foods amba
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 BASF SE
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Cargill Incorporated
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Chr. Hansen Holding A/S
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Golden Grain Group Limited
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Ingredion Incorporated
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Koninklijke DSM N.V.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 NutriBiotic
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Omega Protein Corporation (Cooke Inc)
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Roquette Freres
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Tate & Lyle plc
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
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