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시장보고서
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프로바이오틱스 음료 시장 보고서 : 제품별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)Probiotic Drinks Market Report by Product (Dairy-based, Plant-based), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Pharmacy Stores, Online Stores, and Others), and Region 2025-2033 |
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세계의 프로바이오틱스 음료 시장 규모는 2024년 175억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 향후 시장이 2033년까지 269억 달러에 이를 전망이며, 2025-2033년 4.64%의 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예측했습니다.
프로바이오틱스 음료는 사람의 건강에 유익한 특정 미생물로 구성된 기능성 음료를 의미합니다. 박테리아와 효모의 프로바이오틱스 배양물에 물, 설탕, 허브와 과일의 추출물을 첨가하여 바이오 발효에 의해 처리함으로써 제조됩니다. 프로바이오틱스는 첨가된 당을 흡수함으로써 증식하고, 증식의 피크에 도달하면 정지합니다. 이 미생물은 장내 생물의 자연적인 균형을 유지하여 장 전체의 건강을 촉진하고 면역력을 향상시키는 데 도움이 됩니다. 이와는 별도로, 프로바이오틱스 음료를 정기적으로 섭취함으로써 효과적인 영양 흡수가 촉진되어 설사, 변비, 과민성 장 증후군(IBS) 등 위장 장애(GI)의 예방 및 치료로 이어집니다.
위장 장애의 유병률 증가는 대중의 건강 의식이 증가함에 따라 시장 성장을 가속하는 중요한 요소 중 하나가 되었습니다. 소비자의 기호는 고영양 저칼로리 음료인 탄산음료에서 RTD(Ready-to-Drink) 기능성 음료나 프로바이오틱스 음료로 이동하고 있습니다. 이에 따라 코로나바이러스 감염(COVID-19)의 발병으로 면역력을 높이고 프로바이오틱스를 강화한 영양보조식품과 기능성식품에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한 이국적인 맛과 매력적인 패키지의 프로바이오틱스 음료 출시 등 다양한 제품 혁신이 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한 제품 제조업체는 온라인 소매 및 전자상거래 플랫폼을 통한 적극적인 프로모션 활동을 채택하여 시장 성장을 가속하고 있습니다. 그 밖의 요인으로는 소비자의 헬스케어 지출 증가, 광범위한 연구개발(R&D) 활동 등이 있어 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.
The global probiotic drinks market size reached USD 17.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 26.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.64% during 2025-2033.
Probiotic drinks refer to a functional beverage consisting of specific microorganisms, which are beneficial for human health. They are manufactured by adding water, sugar, herbal or fruit extracts to the probiotic culture of bacteria and yeast and processing it through bio-fermentation. The probiotics multiply by absorbing the added sugar and stop when they reach the multiplication peak. These microorganisms promote the overall gut health by maintaining the natural balance of organisms in the intestines and also aid in improving immunity. Apart from this, regular consumption of probiotic drinks also facilitates effective nutrient absorption and preventing and treating gastrointestinal issues (GI), including diarrhea, constipation and irritable bowel syndrome (IBS).
The increasing prevalence of gastrointestinal disorders, along with the rising health consciousness among the masses, represents one of the key factors driving the growth of the market. There is a shift in the consumer preference from carbonated drinks to ready-to-drink (RTD) functional beverages and probiotic drinks as they have a high nutritional and low-calorie content. In line with this, the increasing demand for immunity boosting and probiotic fortified dietary supplements and functional food products due to the onset of coronavirus disease (COVID 19) is also contributing to the growth of the market. Additionally, various product innovations, such as the launch of probiotic drinks in exotic flavors and attractive packaging, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also adopting aggressive promotional activities through the online retail and e-commerce platforms, thereby favoring the market growth. Other factors, including rising healthcare expenditures of the consumers, along with extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market further.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amul (GCMMF), Bio-K Plus International Inc., Chobani LLC, Danone S.A., Fonterra Co-operative Group, Harmless Harvest Inc., Kevita Inc. (Pepsico Inc.), Lifeway Foods Inc., Nestle SA, NextFoods and Yakult Honsha Co. Ltd.