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프로바이오틱스 음료 시장 보고서 : 제품별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Probiotic Drinks Market Report by Product (Dairy-based, Plant-based), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Pharmacy Stores, Online Stores, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 프로바이오틱스 음료 시장 규모는 2024년 175억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 향후 시장이 2033년까지 269억 달러에 이를 전망이며, 2025-2033년 4.64%의 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예측했습니다.

프로바이오틱스 음료는 사람의 건강에 유익한 특정 미생물로 구성된 기능성 음료를 의미합니다. 박테리아와 효모의 프로바이오틱스 배양물에 물, 설탕, 허브와 과일의 추출물을 첨가하여 바이오 발효에 의해 처리함으로써 제조됩니다. 프로바이오틱스는 첨가된 당을 흡수함으로써 증식하고, 증식의 피크에 도달하면 정지합니다. 이 미생물은 장내 생물의 자연적인 균형을 유지하여 장 전체의 건강을 촉진하고 면역력을 향상시키는 데 도움이 됩니다. 이와는 별도로, 프로바이오틱스 음료를 정기적으로 섭취함으로써 효과적인 영양 흡수가 촉진되어 설사, 변비, 과민성 장 증후군(IBS) 등 위장 장애(GI)의 예방 및 치료로 이어집니다.

위장 장애의 유병률 증가는 대중의 건강 의식이 증가함에 따라 시장 성장을 가속하는 중요한 요소 중 하나가 되었습니다. 소비자의 기호는 고영양 저칼로리 음료인 탄산음료에서 RTD(Ready-to-Drink) 기능성 음료나 프로바이오틱스 음료로 이동하고 있습니다. 이에 따라 코로나바이러스 감염(COVID-19)의 발병으로 면역력을 높이고 프로바이오틱스를 강화한 영양보조식품과 기능성식품에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한 이국적인 맛과 매력적인 패키지의 프로바이오틱스 음료 출시 등 다양한 제품 혁신이 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한 제품 제조업체는 온라인 소매 및 전자상거래 플랫폼을 통한 적극적인 프로모션 활동을 채택하여 시장 성장을 가속하고 있습니다. 그 밖의 요인으로는 소비자의 헬스케어 지출 증가, 광범위한 연구개발(R&D) 활동 등이 있어 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계의 프로바이오틱스 음료 시장은 지금까지 어떻게 추이해, 향후 어떻게 추이해 갈 것인가?
  • COVID-19가 세계 프로바이오틱스 음료 시장에 미친 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 제품별 시장 내역은?
  • 유통 채널별 시장 내역은?
  • 업계의 밸류체인의 다양한 단계란?
  • 업계의 주요 촉진요인 및 과제는 무엇인가?
  • 세계 프로바이오틱스 음료 시장의 구조 및 주요 기업은?
  • 업계의 경쟁 정도는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위 및 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서문

제5장 세계의 프로바이오틱스 음료 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 유제품 기반
  • 식물 기반

제7장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
  • 편의점
  • 약국
  • 온라인 스토어
  • 기타

제8장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제9장 SWOT 분석

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Amul(GCMMF)
    • Bio-K Plus International Inc.
    • Chobani LLC
    • Danone SA
    • Fonterra Co-operative Group
    • Harmless Harvest Inc.
    • Kevita Inc.(Pepsico Inc.)
    • Lifeway Foods Inc.
    • Nestle SA
    • NextFoods
    • Yakult Honsha Co. Ltd.
AJY 25.10.10

The global probiotic drinks market size reached USD 17.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 26.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.64% during 2025-2033.

Probiotic drinks refer to a functional beverage consisting of specific microorganisms, which are beneficial for human health. They are manufactured by adding water, sugar, herbal or fruit extracts to the probiotic culture of bacteria and yeast and processing it through bio-fermentation. The probiotics multiply by absorbing the added sugar and stop when they reach the multiplication peak. These microorganisms promote the overall gut health by maintaining the natural balance of organisms in the intestines and also aid in improving immunity. Apart from this, regular consumption of probiotic drinks also facilitates effective nutrient absorption and preventing and treating gastrointestinal issues (GI), including diarrhea, constipation and irritable bowel syndrome (IBS).

The increasing prevalence of gastrointestinal disorders, along with the rising health consciousness among the masses, represents one of the key factors driving the growth of the market. There is a shift in the consumer preference from carbonated drinks to ready-to-drink (RTD) functional beverages and probiotic drinks as they have a high nutritional and low-calorie content. In line with this, the increasing demand for immunity boosting and probiotic fortified dietary supplements and functional food products due to the onset of coronavirus disease (COVID 19) is also contributing to the growth of the market. Additionally, various product innovations, such as the launch of probiotic drinks in exotic flavors and attractive packaging, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also adopting aggressive promotional activities through the online retail and e-commerce platforms, thereby favoring the market growth. Other factors, including rising healthcare expenditures of the consumers, along with extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Dairy-based
  • Plant-based

Breakup by Distribution Channel:

  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Pharmacy Stores
  • Online Stores
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amul (GCMMF), Bio-K Plus International Inc., Chobani LLC, Danone S.A., Fonterra Co-operative Group, Harmless Harvest Inc., Kevita Inc. (Pepsico Inc.), Lifeway Foods Inc., Nestle SA, NextFoods and Yakult Honsha Co. Ltd.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global probiotic drinks market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global probiotic drinks market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global probiotic drinks market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Probiotic Drinks Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Dairy-based
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Plant-based
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Distribution Channel

  • 7.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Convenience Stores
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Pharmacy Stores
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Online Stores
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Amul (GCMMF)
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 Bio-K Plus International Inc.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 Chobani LLC
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
    • 13.3.4 Danone S.A.
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
    • 13.3.5 Fonterra Co-operative Group
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis
    • 13.3.6 Harmless Harvest Inc.
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
    • 13.3.7 Kevita Inc. (Pepsico Inc.)
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
    • 13.3.8 Lifeway Foods Inc.
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 SWOT Analysis
    • 13.3.9 Nestle SA
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
    • 13.3.10 NextFoods
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
    • 13.3.11 Yakult Honsha Co. Ltd.
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
      • 13.3.11.3 Financials
      • 13.3.11.4 SWOT Analysis
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