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캡슐 내시경 시장 보고서 : 제품별, 부속품별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Capsule Endoscopy Market Report by Product (Small Bowel, Esophageal, Colon), Accessory (Wireless Capsule, Workstation and Recorder), Application (OGIB, Crohns, Small Intestine Tumors), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 캡슐 내시경 시장 규모는 2024년 5억 2,190만 달러에 달했습니다. IMARC Group은 향후 시장이 2033년까지 9억 6,780만 달러에 이를 전망이며, 2025-2033년 성장률(CAGR) 7.1%로 성장할 것으로 예측했습니다.

캡슐 내시경은 식도, 위, 소장의 이미지를 얻는 데 사용되는 진단 절차를 가리킵니다. 소형 캡슐 카메라를 사용하여 삼키고 소화관을 통과시킵니다. 이 검사는 저침습(MI)이며 통증도 없고 마취도 필요하지 않습니다. 이를 통해 의사는 기존에 사용된 이미징 솔루션으로 액세스할 수 없었던 내장의 수천 장의 이미지를 촬영할 수 있습니다. 그 결과, 캡슐 내시경은 소화기 암, 만성 복통, 크론병, 세리악병, 과다출혈, 궤양 등의 진단과 치료에 널리 사용되고 있습니다.

캡슐 내시경 시장 동향 :

세계 소화기 질환 및 대장암의 유병률이 증가하고 있는 것은 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 게다가, 이러한 질병의 치료를 위해 무통이며 MI 시각화 처치를 이용할 수 있다는 것에 대한 대중 의식의 고조가 시장 성장의 추진력이 되고 있습니다. 식도, 소장 및 대장의 캡슐 내시경은 적시에 진단 및 환자 관리를 개선하기 위해 병원 및 기타 헬스케어 센터에서 널리 사용됩니다. 이에 따라 염증성 장 질환, OGIB(Obscure Gastrointestinal Bleeding), 맹장염 등의 질병에 걸리기 쉬운 노년 인구가 증가하고 있는 것도 시장의 성장에 기여하고 있습니다. 게다가 배터리 수명이 긴 캡슐의 개발이나 Wi-fi 대응 등 다양한 기술의 진보도 성장을 가속하는 요인이 되고 있습니다. 또한 제품 제조업체 각 회사는 360도 파노라마 뷰의 사용하기 쉬운 고해상도 카메라를 개발하고 있습니다. 그 밖에도 소비자의 지출 능력 상승 및 헬스케어 인프라의 대폭적인 개선 등이 시장 성장을 가속할 것으로 예측되고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 캡슐 내시경 시장 규모는?
  • 캡슐 내시경 시장 전망은?
  • 캡슐 내시경 시장을 견인하는 주요 요인은?
  • 세계 캡슐 내시경 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위 및 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서문

제5장 세계의 캡슐 내시경 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 소장
  • 식도
  • 결장

제7장 시장 내역 : 부속품별

  • 무선 캡슐
  • 워크스테이션 및 레코더

제8장 시장 내역 : 용도별

  • OGIB
  • 크론병
  • 소장 종양

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Boston Scientific Corporation
    • CapsoVision Inc.
    • Check Cap Ltd
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • IntroMedic Co. Ltd
    • Jinshan Science & Technology(Group) Co. Ltd.
    • Medtronic plc
    • Olympus Corporation
    • RF Co. Ltd.
    • Shangxian Minimal Invasive Inc.
AJY 25.10.10

The global capsule endoscopy market size reached USD 521.9 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 967.8 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.1% during 2025-2033.

Capsule endoscopy refers to a diagnostic procedure used for obtaining images of the esophagus, stomach and small intestines. It involves the use of a small capsule-encased camera, which is swallowed and passed through the gastrointestinal (GI) tract. The procedure is minimally invasive (MI), painless and does not require the administration of anesthesia. It enables the physician to take thousands of images of the internal organs which are not accessible through the traditionally used imaging solutions. As a result, capsule endoscopy is widely used in the diagnosis and treatment of gastrointestinal cancer, chronic abdominal pain, Crohn's disease, celiac disease, excessive bleeding and ulcers.

Capsule Endoscopy Market Trends:

The increasing prevalence of gastrointestinal disorders and colorectal cancer across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Moreover, rising awareness among the masses regarding the availability of painless and MI visualization procedures for the treatment of such ailments is providing a thrust to the market growth. Esophageal, small bowel and colon capsule endoscopes are extensively used across hospitals and other healthcare centers for timely diagnosis and improved patient care. In line with this, the rising geriatric population, which is more susceptible to ailments, such as inflammatory bowel disease, Obscure Gastrointestinal Bleeding (OGIB) and appendicitis, is also contributing to the growth of the market. Additionally, various technological advancements, such as the development of capsules with longer battery life and Wi-fi compatibility, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also developing user-friendly and high-resolution cameras with a 360-degree panoramic view. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with extensive improvements in the healthcare infrastructure, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Small Bowel
  • Esophageal
  • Colon

Breakup by Accessory:

  • Wireless Capsule
  • Workstation and Recorder

Breakup by Application:

  • OGIB
  • Crohn's
  • Small Intestine Tumors

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Boston Scientific Corporation, CapsoVision Inc., Check Cap Ltd, Fujifilm Holdings Corporation, IntroMedic Co. Ltd, Jinshan Science & Technology (Group) Co. Ltd., Medtronic plc, Olympus Corporation, RF Co. Ltd. and Shangxian Minimal Invasive Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the capsule endoscopy market?
  • 2.What is the future outlook of the capsule endoscopy market?
  • 3.What are the key factors driving the capsule endoscopy market?
  • 4.Which are the leading companies in the global capsule endoscopy market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Capsule Endoscopy Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Small Bowel
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Esophageal
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Colon
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Accessory

  • 7.1 Wireless Capsule
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Workstation and Recorder
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 OGIB
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Crohn's
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Small Intestine Tumors
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Boston Scientific Corporation
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 CapsoVision Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Check Cap Ltd
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
    • 14.3.4 Fujifilm Holdings Corporation
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 IntroMedic Co. Ltd
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
    • 14.3.6 Jinshan Science & Technology (Group) Co. Ltd.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Medtronic plc
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Olympus Corporation
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 RF Co. Ltd.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Shangxian Minimal Invasive Inc.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
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