시장보고서
상품코드
1820224

빵 개량제 시장 보고서 : 유형별, 형태별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Bread Improver Market Report by Type (Organic, Inorganic), Form (Powder, Liquid, Paste), Application (Bread, Cakes, Viennoiserie, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 145 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 빵 개량제 시장 규모는 2024년 40억 달러에 달했습니다. 향후 시장은 2033년까지 63억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025년부터 2033년까지 4.84%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다.

반죽 개량제라고도 불리는 빵 개량제는 산화제, 환원제, 효소, 유화제, 콩가루 등으로 구성된 식품첨가물입니다. 글루텐을 활성화하고, 소성 과정을 완화하고, 기능성을 향상시킵니다. 빵의 식감, 색상, 맛, 구성, 부드러움을 향상시켰습니다. 또한, 낭비를 줄이고, 작업성을 향상시키며, 견고한 구조를 유지하고, 볼륨을 내는 데에도 도움이 됩니다. 빵 개량제는 더 빠른 탈형과 더 긴 유통기한을 보장하기 때문에 전 세계적으로 수요가 증가하고 있습니다.

빵 개량제 시장 동향:

빵 개량제는 빵의 신선도와 부드러움을 유지하는 데 매우 중요한 역할을 합니다. 그 결과, 전 세계 제빵 산업에서 빵 개량제의 사용이 크게 증가하고 있습니다. 이는 빵을 만드는 복잡한 과정을 간소화하고 소금이나 시스테인과 같은 다른 재료의 사용을 줄이는 등의 장점에 기인합니다. 이 외에도 빵과 빵 제품의 소비 증가도 전체 매출에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 개인의 건강에 대한 인식이 높아지면서 더 건강하고 더 많은 가치와 다양성을 제공하는 통곡물 빵이나 다곡물 빵과 같은 제빵 식품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이 제품들은 전 세계 퀵 서비스 레스토랑(QSR)에서도 인기를 끌고 있습니다. 이는 바로 먹을 수 있는(RTE) 식품의 소비가 크게 증가하면서 시장 성장을 강화하고 있습니다. 또한, 제빵업체들은 혁신적인 제품 변형을 도입하기 위해 연구 개발(R&D) 활동에 대한 투자에 집중하고 있으며, 이는 좋은 시장 전망을 창출하고 있습니다. 기타, 좌식 생활습관, 소득수준 상승, 유기농 빵 개량제 도입 등의 주요 요인이 시장을 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 빵 개량제 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 향후 몇 년 동안 어떻게 성장할 것인가?
  • COVID-19가 세계 빵 개량제 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 형태별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 빵 개량제 시장의 구조와 주요 업체는?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 빵 개량제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 유기농
  • 무기농

제7장 시장 내역 : 형태별

  • 분말
  • 액체
  • 페이스트

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 케이크
  • 비엔누아즈리
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Archer Daniels Midland Company
    • Associated British Foods plc
    • Bakels Sweden AB
    • Corbion N.V.
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Ireks GmbH
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Lesaffre
    • Oriental Yeast Co. Ltd.(Nisshin Seifun Group Inc.)
    • Oy Karl Fazer Ab
    • Puratos Group
    • Riken Vitamin Co. Ltd.
KSM 25.10.10

The global bread improver market size reached USD 4.0 Billion in 2024. Looking forward, the market is expected to reach USD 6.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.84% during 2025-2033.

Also known as dough conditioners, bread improvers are food additives comprising oxidizing and reducing agents, enzymes, emulsifiers, and soya flour. They activate the gluten, alleviate the baking process and enhance functionality properties. They assist in improving the texture, color, taste, composition and tenderness of the bread. They also help reduce wastage, improve workability, maintain a strong structure and provide better volume. As they ensure faster leaving and have a longer shelf life, the demand for bread improvers is escalating around the world.

Bread Improver Market Trends:

Bread improvers play a pivotal role in keeping bread fresh and soft. As a result, there is a considerable rise in the utilization of bread improvers in the baking industry across the globe. This can be accredited to their benefits like easing the complex process of baking and reducing the use of other ingredients like salt and cysteine. Apart from this, increasing consumption of bread and bread products is also positively influencing the overall sales. Moreover, rising awareness about health among individuals is catalyzing the demand for baked food products, such as whole wheat and multigrain bread, which are healthier and provide more value and variety. These product variants are also gaining traction in quick-service restaurants (QSRs) worldwide. This, in confluence with a significant increase in the consumption of ready-to-eat (RTE) food products, is strengthening the market growth. Furthermore, bread manufacturers are focusing on investing in research and development (R&D) activities to introduce innovative product variants, which is creating a favorable market outlook. Other major factors, including sedentary lifestyles, inflating income levels and the introduction of organic bread improvers, are anticipated to drive the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Organic
  • Inorganic

Breakup by Form:

  • Powder
  • Liquid
  • Paste

Breakup by Application:

  • Bread
  • Cakes
  • Viennoiserie
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer Daniels Midland Company, Associated British Foods plc, Bakels Sweden AB, Corbion N.V., DuPont de Nemours Inc., Ireks GmbH, Koninklijke DSM N.V., Lesaffre, Oriental Yeast Co. Ltd. (Nisshin Seifun Group Inc.), Oy Karl Fazer Ab, Puratos Group, and Riken Vitamin Co. Ltd.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global bread improver market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global bread improver market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the form?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global bread improver market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Bread Improver Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Organic
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Inorganic
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Form

  • 7.1 Powder
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Liquid
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Paste
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Bread
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Cakes
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Viennoiserie
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Archer Daniels Midland Company
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Associated British Foods plc
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Bakels Sweden AB
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Corbion N.V.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 DuPont de Nemours Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Ireks GmbH
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Koninklijke DSM N.V.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Lesaffre
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Oriental Yeast Co. Ltd. (Nisshin Seifun Group Inc.)
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Oy Karl Fazer Ab
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Puratos Group
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Riken Vitamin Co. Ltd.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제