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조선 분야 비추진용 전기 모터 시스템 시장 : 모터 유형별, 정격 출력별, 정격 전압별, 냉각 방식별, 선박 유형별, 판매 채널별 - 세계 예측(2025-2030년)

Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding Market by Motor Type, Power Rating, Voltage Rating, Cooling Method, Vessel Type, Sales Channel - Global Forecast 2025-2030

발행일: | 리서치사: 360iResearch | 페이지 정보: 영문 183 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    




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조선 분야 비추진용 전기 모터 시스템 시장은 2024년에는 56억 4,000만 달러로 평가되었으며, 2025년에는 59억 8,000만 달러, CAGR 6.18%로 성장하여 2030년에는 80억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

주요 시장 통계
기준 연도 2024년 56억 4,000만 달러
추정 연도 2025년 59억 8,000만 달러
예측 연도 2030년 80억 9,000만 달러
CAGR(%) 6.18%

현대 조선 환경에서의 비추진용 전기 모터 시스템의 전략적 의미를 탐구하고 효율성과 지속가능성 향상을 목표로 합니다.

비추진용 전기 모터 시스템은 해양 산업에서 매우 중요한 발전이며, 운항 효율과 환경 성능을 크게 향상시킬 수 있습니다. 이 모터는 선박의 앵커링 및 밸러스트 관리부터 빌지 펌프, 데크 크레인 리프팅, 소방, 계류, 조타, 환기 등 선박의 다양한 기능을 구동하여 선박이 점점 더 까다로워지는 규제 및 지속가능성 요건을 충족할 수 있도록 지원합니다. 전통적인 유압 및 기계 구동 보조 장비가 완전 전기 아키텍처로 전환됨에 따라 선주 및 운영자는 신뢰성을 높이고 유지보수 복잡성을 줄이며 항구 및 해상에서 더 조용한 운영을 달성 할 수 있습니다.

조선업에서 비추진용 전기 모터 시스템의 배치를 재정의하고, 혁신적인 기술 및 규제 변화를 발견합니다.

최근 몇 년 동안 비추진용 전기 모터 시스템의 상황은 기술 혁신과 규제 압력으로 인해 큰 변화를 겪고 있습니다. 제조업체는 더 높은 토크 밀도, 향상된 열 관리, 실시간 성능 모니터링을 갖춘 모터를 제공하기 위해 고급 재료, 전력 전자 장치, 스마트 센서를 통합하고 있습니다. 동시에 디지털화 추세는 예지보전 알고리즘과 원격 진단 기능을 모터 컨트롤러에 직접 통합하여 조선소와 운영자가 고장을 예측하고 유지보수 일정을 최적화하여 계획되지 않은 다운타임을 줄일 수 있도록 하고 있습니다.

미국이 도입 예정인 수입 비추진용 전기 모터에 부과하는 관세의 복합적 영향과 국내 조선업의 역학 관계 평가

미국 정부의 2025년 신규 관세 발표는 비추진용 전기 모터 시스템의 비용 방정식에 중요한 변수를 도입할 것입니다. 주요 제조 거점에서 수입되는 부품 및 하위 조립품은 추가 관세가 부과될 수 있으며, OEM 및 조선소들은 세계 조달 전략을 재검토해야 할 것으로 보입니다. 예를 들어, 희토류 자석이나 특수 라미네이트와 같은 중요한 원자재는 관세에 영향을 받기 쉬운 지역을 통과할 경우 비용이 높아질 수 있으며, 이는 최종 고객의 가격 책정 및 계약 협상에 영향을 미칠 수 있습니다.

다양한 해양 시나리오에서 비추진용 전기 모터 애플리케이션에 맞는 전략을 가능하게 하고, 중요한 세분화 차원을 파악할 수 있게 해줍니다.

다차원적 세분화 프레임워크는 비추진용 전기 모터 시스템의 수요 패턴과 사용자 정의 요구 사항의 뉘앙스를 명확히 합니다. 모터의 종류별로 분류하면, 앵커 윈들라스 모터, 밸러스트 펌프 모터, 빌지 펌프 모터, 데크 크레인 호이스트 모터, 소방 펌프 모터, 계류 윈치 모터, 조향 기어 모터, 환기 팬 모터는 각각 고유한 토크, 속도, 환경 보호 요구 사항을 제시하며 OEM을 차별화된 제품 포트폴리오와 애프터마켓 지원 전략으로 인도합니다.

세계 해양 시장에서 비추진용 전기 모터 시스템의 채택에 영향을 미치는 지역적 역학 및 새로운 기회를 강조합니다.

지역 역학은 비추진용 전기 모터 시스템의 채택 곡선에 큰 영향을 미칩니다. 아메리카에서는 노후화된 선단 개조 이니셔티브와 항만 배출 규제 구역이 결합되어 애프터 서비스 네트워크와 신속한 부품 조달에 중점을 둔 전기 보조 장비에 대한 투자를 촉진하고 있습니다. 유럽, 중동 및 아프리카로 눈을 돌리면, 엄격한 환경 지침과 주요 항로의 높은 선박 수송량이 결합되어 선급협회가 수용 기준을 정의하는 데 매우 중요한 역할을 하고 있으며, 신조선 및 개조 솔루션 모두에 대해 강력한 시장을 형성하고 있습니다.

비추진용 전기 모터 시스템 산업 환경에서 혁신과 경쟁 환경의 차별화를 주도하는 업계 선도 기업 프로파일링.

비추진용 전동기 시스템의 경쟁 상황은 세계 OEM과 전문 제조업체가 혼재되어 있는 것이 특징입니다. 기존 기업들은 연구개발에 많은 투자를 통해 점진적인 효율성 향상을 달성하는 반면, 중소기업들은 민첩성을 활용하여 틈새 솔루션과 신속한 맞춤화 기능을 도입하고 있습니다. 모터 제조업체와 자동화 공급업체와의 협력은 조선업체가 조달 및 설치를 간소화하는 통합 드라이브 패키지를 가능하게 합니다.

비추진용 전기 모터 시스템의 혁신을 통해 조선소 및 제조업체에 힘을 실어줄 수 있는 실행 가능한 전략적 제안을 제공합니다.

업계 리더는 고효율 모터 기술과 스마트 제어 플랫폼에 대한 지속적인 투자를 우선시하고 라이프사이클 비용의 우위를 입증해야 합니다. 학계 및 선급 협회와의 공동 연구 파트너십을 구축하여 새로운 모터 설계의 검증을 가속화하고, 진화하는 안전 및 환경 표준에 대한 적합성을 인증할 수 있습니다. 동시에 유연한 제조 공정과 모듈식 제품 아키텍처를 개발하여 다양한 선박 유형과 출력 요구 사항에 대응할 수 있는 빠른 커스터마이징과 확장성을 확보할 수 있습니다.

비추진용 전기 모터 시스템에 대한 분석적 인사이트를 뒷받침하는 종합적인 연구 프레임워크와 데이터 수집 방법론에 대해 자세히 알아봅니다.

본 분석에서는 1차 조사와 2차 조사를 결합한 엄격한 혼합조사 방식을 채택하였습니다. 조선소, 선박 운영사, 전동기 OEM, 시스템 통합업체 의사결정권자와의 구조화된 인터뷰를 통해 얻은 1차적 인사이트를 통해 운영상의 과제와 투자 우선순위에 대한 종합적인 이해도를 확보했습니다. 2차 조사 정보에는 기술 동향과 경쟁 관계를 확인할 수 있는 업계 간행물, 규제 당국 신고, 선급협회 기술 표준, 특허 데이터베이스 등이 포함됩니다.

조선업계의 진화하는 비추진용 전기 모터 시스템 생태계를 탐색하기 위한 핵심 요점 및 전략적 중요 사항 통합

비추력 전기 모터 시스템의 진화는 환경 규제, 디지털화, 운항 효율성에 대한 요구로 인해 추진되는 광범위한 해양 혁신에 대한 뒷받침이 되고 있습니다. 모터 설계, 파워 일렉트로닉스, 지능형 제어 시스템의 기술 발전으로 조선업체와 운영자는 엄격한 배출량 목표를 달성하는 동시에 수명주기 비용을 최적화할 수 있게 되었습니다. 동시에 2025년 예정된 미국의 관세 인상 등 새로운 무역 정책으로 인해 적극적인 공급망 전략과 탄력적인 조달 모델이 요구되고 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 개요

제5장 시장 역학

제6장 시장 인사이트

  • Porter's Five Forces 분석
  • PESTEL 분석

제7장 미국 관세의 누적 영향 2025

제8장 조선 분야 비추진용 전기 모터 시스템 시장 : 모터 유형별

  • 앵커 윈드래스 모터
  • 밸러스트 펌프 모터
  • 빌지 펌프 모터
  • 데크 크레인 호이스트 모터
  • 소방 펌프 모터
  • 계류 윈치 모터
  • 슬라이드 도어 모터
  • 슬라이딩 윈도우(윈도우 액추에이터) 모터
  • 스티어링 기어 모터
  • 환기팬 모터

제9장 조선 분야 비추진용 전기 모터 시스템 시장 : 정격 출력별

  • 10-100 마력
  • 10HP 미만
  • 100 마력 이상

제10장 조선 분야 비추진용 전기 모터 시스템 시장 : 정격 전압별

  • 고전압
  • 저전압
  • 중전압

제11장 조선 분야 비추진용 전기 모터 시스템 시장 : 냉각 방법별

  • 공랭 모터
  • 수랭식 모터

제12장 조선 분야 비추진용 전기 모터 시스템 시장 : 선박 유형별

  • 상업 운송
    • 벌크 캐리어
    • 컨테이너선
    • 탱커
  • 해군/방위 함정
  • 오프쇼어 및 특수 선박
  • 여객선
    • 크루즈
    • 페리
  • 항만 크래프트
  • 요트와 유람선

제13장 조선 분야 비추진용 전기 모터 시스템 시장 : 판매 채널별

  • 애프터마켓
  • OEM 계약

제14장 아메리카의 조선 분야 비추진용 전기 모터 시스템 시장

  • 미국
  • 캐나다
  • 멕시코
  • 브라질
  • 아르헨티나

제15장 유럽, 중동 및 아프리카의 조선 분야 비추진용 전기 모터 시스템 시장

  • 영국
  • 독일
  • 프랑스
  • 러시아
  • 이탈리아
  • 스페인
  • 아랍에미리트
  • 사우디아라비아
  • 남아프리카공화국
  • 덴마크
  • 네덜란드
  • 카타르
  • 핀란드
  • 스웨덴
  • 나이지리아
  • 이집트
  • 튀르키예
  • 이스라엘
  • 노르웨이
  • 폴란드
  • 스위스

제16장 아시아태평양의 조선 분야 비추진용 전기 모터 시스템 시장

  • 중국
  • 인도
  • 일본
  • 호주
  • 한국
  • 인도네시아
  • 태국
  • 필리핀
  • 말레이시아
  • 싱가포르
  • 베트남
  • 대만

제17장 경쟁 구도

  • 시장 점유율 분석, 2024
  • FPNV 포지셔닝 매트릭스, 2024
  • 경쟁 분석
    • ABB Ltd.
    • Siemens Energy AG
    • Caterpillar Inc.
    • Emerson Electric Co.
    • Fuji Electric Co., Ltd.
    • General Electric Company
    • Hitachi, Ltd.
    • Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
    • Ingeteam Corporacion S.A.
    • Kongsberg Gruppen ASA
    • L3Harris Technologies, Inc.
    • Marine Electric Systems, Inc.
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • Nidec Corporation
    • Rockwell Automation, Inc.
    • Rolls-Royce Holdings plc
    • Schneider Electric SE
    • Toshiba Corporation
    • Voith GmbH & Co. KGaA
    • Wartsila Corporation
    • WEG SA

제18장 리서치 AI

제19장 리서치 통계

제20장 리서치 컨택트

제21장 리서치 기사

제22장 부록

KSM 25.09.16

The Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding Market was valued at USD 5.64 billion in 2024 and is projected to grow to USD 5.98 billion in 2025, with a CAGR of 6.18%, reaching USD 8.09 billion by 2030.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2024] USD 5.64 billion
Estimated Year [2025] USD 5.98 billion
Forecast Year [2030] USD 8.09 billion
CAGR (%) 6.18%

Exploring the Strategic Significance of Non-Propulsion Electric Motor Systems in Modern Shipbuilding Environments for Enhanced Efficiency and Sustainability

Non-propulsion electric motor systems represent a pivotal advancement in the maritime industry, offering substantial gains in operational efficiency and environmental performance. These motors drive a variety of onboard functions-from anchoring and ballast management to bilge pumping, deck crane hoisting, fire suppression, mooring, steering gear, and ventilation-ensuring that vessels meet increasingly stringent regulatory and sustainability requirements. As traditional hydraulic and mechanically driven auxiliaries give way to fully electric architectures, shipowners and operators can achieve improved reliability, reduced maintenance complexity, and quieter operation in port and at sea.

Understanding the impact of these systems is critical for stakeholders across the value chain. Navies seek enhanced mission readiness and stealth capabilities, commercial shipping lines aim for lower lifecycle costs and lower carbon footprints, and offshore operators prioritize operational uptime and safety under harsh conditions. In this context, the adoption of non-propulsion electric motors aligns with global imperatives for decarbonization and energy efficiency.

This executive summary synthesizes the key developments, market drivers, regulatory influences, segmentation insights, regional dynamics, and competitive factors shaping the evolving landscape. It offers decision-makers a concise yet comprehensive overview of how non-propulsion electric motor systems are transforming shipbuilding practices and guiding the next generation of maritime technology strategies.

Uncovering Transformative Technological and Regulatory Shifts Redefining Deployment of Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding

In recent years, the non-propulsion electric motor systems landscape has experienced profound shifts driven by both technological innovation and regulatory pressure. Manufacturers are integrating advanced materials, power electronics, and smart sensors to deliver motors with higher torque density, improved thermal management, and real-time performance monitoring. At the same time, digitalization trends are embedding predictive maintenance algorithms and remote diagnostics capabilities directly into motor controllers, allowing shipyards and operators to anticipate failures and optimize maintenance schedules, thereby reducing unplanned downtime.

Regulatory initiatives aimed at cutting greenhouse gas emissions and improving air quality have accelerated the transition from fossil-fuel-dependent auxiliaries to electric drives. Landmark regulations in the European Union, the United States, and key Asia-Pacific markets are mandating lower sulfur oxide and nitrogen oxide outputs, while some flag states are incentivizing zero-emission operations in designated port areas. In parallel, classification societies are issuing new guidelines for electric propulsion and auxiliary systems, reinforcing safety standards, electromagnetic compatibility requirements, and fault-tolerant designs.

Collectively, these technological and regulatory drivers are reshaping procurement strategies, fostering collaboration between motor OEMs and system integrators, and prompting investments in research and development. As a result, the market is witnessing a rapid evolution that demands strategic agility from both established players and emerging entrants.

Assessing the Compounded Impact of Upcoming United States Tariffs on Imported Non-Propulsion Electric Motors and Domestic Shipbuilding Dynamics

The announcement of new tariffs by the United States government for 2025 introduces a significant variable into the cost equation for non-propulsion electric motor systems. Components and subassemblies imported from key manufacturing hubs may face additional duties, prompting OEMs and shipyards to reassess their global sourcing strategies. For example, critical raw materials such as rare-earth magnets and specialized laminations could become more costly if they transit tariff-sensitive jurisdictions, which in turn affects end-customer pricing and contract negotiations.

In response, certain domestic manufacturers are accelerating efforts to localize production of high-value components, while global suppliers are exploring tariff engineering strategies, such as adjusting country of origin certifications or modifying supply chain flows to minimize duty exposure. Consequently, stakeholders must monitor trade policy developments and engage in proactive scenario planning to mitigate margin erosion and avoid delivery delays.

Moreover, the cumulative impact of these measures extends beyond direct cost increases. Equipment financing models, long-term service agreements, and warranty provisions may also adjust to reflect heightened supply chain risks. As a result, companies that demonstrate supply chain resilience, transparent cost structures, and robust contingency planning are likely to gain a competitive edge in an environment shaped by evolving trade dynamics.

Revealing Critical Segmentation Dimensions That Enable Tailored Strategies for Non-Propulsion Electric Motor Applications in Diverse Maritime Scenarios

A multidimensional segmentation framework reveals nuances in demand patterns and customization requirements for non-propulsion electric motor systems. When classified by motor type, Anchor Windlass Motors, Ballast Pump Motors, Bilge Pump Motors, Deck Crane Hoist Motors, Fire Pump Motors, Mooring Winch Motors, Steering Gear Motors, and Ventilation Fan Motors each present unique torque, speed, and environmental protection demands, guiding OEMs toward differentiated product portfolios and aftermarket support strategies.

Examining power rating segments-below 10 HP, 10-100 HP, and more than 100 HP-uncovers distinct use cases in small coastal vessels, mainstream commercial shipping, and major offshore platforms, respectively. Voltage rating categories of low voltage, medium voltage, and high voltage further influence system architecture decisions, affecting cable sizing, switchgear selection, and insulation protocols.

Cooling methods, whether air-cooled motors for simplified installation or water-cooled variants for high-power applications, determine thermal management strategies and space requirements within machinery spaces. Vessel type segmentation across commercial shipping, ferries, naval and defense assets, offshore oil and gas installations, passenger vessels and cruise ships, specialty vessels, and yachts and pleasure craft underscores the importance of tailored compliance, certification, and onboard integration services. Finally, sales channels-aftermarket services versus OEM contracts-shape lifecycle revenue models, with aftermarket penetration offering recurring service opportunities and OEM engagements fostering design-in partnerships at the project inception stage.

Highlighting Regional Dynamics and Emerging Opportunities Influencing Adoption of Non-Propulsion Electric Motor Systems across Global Maritime Markets

Regional dynamics exert significant influence on the adoption curve for non-propulsion electric motor systems. In the Americas, a combination of retrofit initiatives in aging fleets and port emission control area regulations drive investment in electric auxiliaries, with an emphasis on aftersales service networks and rapid parts availability. Moving to Europe, Middle East & Africa, stringent environmental directives coupled with high vessel traffic volumes in major trade routes create a robust market for both newbuild and retrofit solutions, with classification societies playing a pivotal role in defining acceptance criteria.

In the Asia-Pacific region, surging shipbuilding activity, expanding ferry and cruise industries, and government incentives for green shipping foster a dynamic environment for motor OEMs. Local content requirements in certain markets promote joint ventures and technology transfer agreements, while strategic port electrification projects in key hub cities underscore the region's commitment to decarbonization. Across these geographies, partnerships between system integrators, power electronics specialists, and service providers are instrumental in addressing regional idiosyncrasies and ensuring operational readiness.

Profiling Leading Industry Participants Driving Innovation and Competitive Differentiation in the Non-Propulsion Electric Motor Systems Landscape

The competitive landscape for non-propulsion electric motor systems is characterized by a mix of global OEMs and specialized manufacturers. Established corporations invest heavily in R&D to achieve incremental efficiency gains, while smaller players leverage agility to introduce niche solutions and rapid customization capabilities. Collaborative alliances between motor manufacturers and automation providers enable integrated drive packages that simplify procurement and installation for shipbuilders.

Key market participants differentiate themselves through extended warranty programs, remote diagnostics portals, and circular economy initiatives, such as motor refurbishment and remanufacturing services that enhance sustainability credentials. Strategic acquisitions and joint ventures expand geographic reach, enhance product portfolios, and facilitate access to emerging markets. Service excellence, including 24/7 technical support and performance benchmarking tools, serves as a critical competitive lever, as vessel operators increasingly value total cost of ownership and operational transparency.

Innovation pipelines focus on advanced motor topologies, next-generation bearing systems, and eco-friendly insulation materials. By monitoring pilot projects in advanced vessel designs-such as hybrid ferries, crew transfer vessels, and autonomous research platforms-companies gain insights into new performance benchmarks and customer experience requirements that inform long-term strategic roadmaps.

Delivering Actionable Strategic Recommendations to Empower Shipbuilders and Manufacturers with Non-Propulsion Electric Motor System Innovations

Industry leaders should prioritize continuous investment in high-efficiency motor technologies and smart control platforms to deliver demonstrable lifecycle cost advantages. Establishing collaborative research partnerships with academic institutions and classification societies can accelerate the validation of novel motor designs and certify compliance with evolving safety and environmental standards. At the same time, developing flexible manufacturing processes and modular product architectures enables rapid customization and scalability to address diverse vessel types and power requirements.

Additionally, cultivating resilient, multi-tier supply chains with dual sourcing strategies can mitigate the impact of trade policy shifts and raw material shortages. Embracing digital twins and predictive analytics platforms enhances service offerings by providing real-time insights into motor health, energy consumption trends, and maintenance forecasts. Training programs for shipyard technicians and end-users foster higher utilization rates and reduce installation errors, while integrated aftermarket support packages-encompassing remote troubleshooting, performance benchmarking, and condition-based maintenance contracts-create recurring revenue streams.

Finally, aligning corporate sustainability goals with product roadmaps and transparent reporting structures strengthens brand reputation and supports customer commitments to decarbonization. By adopting these actionable measures, motor manufacturers and shipbuilders can secure leadership positions in a market defined by technological disruption and regulatory evolution.

Detailing the Comprehensive Research Framework and Data Collection Methodologies Underpinning Analytical Insights into Non-Propulsion Electric Motor Systems

This analysis employs a rigorous mixed-methodology approach combining primary and secondary research channels. Primary insights derive from structured interviews with decision-makers at shipyards, vessel operators, electric motor OEMs, and system integrators, ensuring a comprehensive understanding of operational challenges and investment priorities. Secondary research sources include industry publications, regulatory filings, technical standards from classification societies, and patent databases to validate technology trends and competitive activity.

To ensure data integrity, inputs have undergone triangulation through multiple validation steps, cross-referencing supply chain intelligence, capital expenditure announcements, and aftermarket service performance indicators. Segmentation frameworks have been defined based on motor type, power rating, voltage class, cooling method, vessel application, and sales channel dynamics, providing actionable granularity. Analytical techniques encompass SWOT analysis, scenario planning for tariff impacts, regional opportunity mapping, and strategic benchmarking of R&D pipelines.

Quality assurance protocols include peer review by industry experts, iterative feedback loops with stakeholders, and consistency checks against historical trends and known market events. While every effort has been made to ensure factual accuracy and timeliness, the dynamic nature of trade policies and technological innovation necessitates periodic updates to maintain relevance.

Synthesizing Critical Takeaways and Strategic Imperatives for Navigating the Evolving Non-Propulsion Electric Motor Systems Ecosystem in Shipbuilding

The evolution of non-propulsion electric motor systems underscores a broader maritime transformation driven by environmental mandates, digitalization, and demands for operational efficiency. Technological advancements in motor design, power electronics, and intelligent control systems are enabling shipbuilders and operators to meet stringent emissions targets while optimizing lifecycle costs. At the same time, emerging trade policies-such as the United States tariffs slated for 2025-require proactive supply chain strategies and resilient sourcing models.

A nuanced segmentation analysis reveals that tailoring product offerings across motor types, power and voltage ratings, cooling methods, vessel classifications, and sales channels is key to addressing specific customer needs and unlocking new revenue streams. Regional insights highlight that the Americas, Europe, Middle East & Africa, and Asia-Pacific present distinct regulatory landscapes and market drivers, each fostering unique collaboration models between motor OEMs and maritime stakeholders.

As competition intensifies, leading companies distinguish themselves through integrated service models, strategic partnerships, and sustainability-focused innovation roadmaps. By embracing the strategic recommendations outlined herein-including investment in smart motor platforms, supply chain diversification, predictive maintenance adoption, and workforce training-industry participants can secure a competitive advantage and navigate the complex dynamics shaping this rapidly evolving market.

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. Market Sizing & Forecasting

5. Market Dynamics

  • 5.1. Integration of intelligent variable frequency drives with shipboard auxiliaries for optimized load management
  • 5.2. Adoption of high-torque permanent magnet auxiliary motors to reduce vessel emissions and fuel consumption
  • 5.3. Implementation of IoT-based predictive maintenance platforms for real-time monitoring of auxiliary electric motors
  • 5.4. Retrofitting legacy cargo handling equipment with compact electric winch drives to meet new emission regulations
  • 5.5. Deployment of silicon carbide inverter technology for improved efficiency in shipboard HVAC motor systems
  • 5.6. Standardization of plug-and-play electric motor modules to accelerate auxiliary system upgrades across fleets
  • 5.7. Advancements in rare-earth-free motor designs to mitigate supply chain risks in shipbuilding auxiliary systems
  • 5.8. Integration of electric motor-driven compressors with onboard energy storage systems for peak shaving operations
  • 5.9. Development of high-speed shaft generator motors with advanced cooling systems for auxiliary power generation
  • 5.10. Use of digital twin simulations to optimize performance and lifecycle of non-propulsion electric motor assemblies

6. Market Insights

  • 6.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 6.2. PESTLE Analysis

7. Cumulative Impact of United States Tariffs 2025

8. Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding Market, by Motor Type

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Anchor Windlass Motors
  • 8.3. Ballast Pump Motors
  • 8.4. Bilge Pump Motors
  • 8.5. Deck Crane Hoist Motors
  • 8.6. Fire Pump Motors
  • 8.7. Mooring Winch Motors
  • 8.8. Sliding-door Motors
  • 8.9. Sliding-window (Window-Actuator) Motors
  • 8.10. Steering Gear Motors
  • 8.11. Ventilation Fan Motors

9. Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding Market, by Power Rating

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. 10-100 HP
  • 9.3. Below 10 HP
  • 9.4. More than 100 HP

10. Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding Market, by Voltage Rating

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. High Voltage
  • 10.3. Low Voltage
  • 10.4. Medium Voltage

11. Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding Market, by Cooling Method

  • 11.1. Introduction
  • 11.2. Air-Cooled Motors
  • 11.3. Water-Cooled Motors

12. Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding Market, by Vessel Type

  • 12.1. Introduction
  • 12.2. Commercial Shipping
    • 12.2.1. Bulk Carriers
    • 12.2.2. Container Ships
    • 12.2.3. Tankers
  • 12.3. Naval / Defense Vessels
  • 12.4. Offshore & Specialized Vessels
  • 12.5. Passenger Vessels
    • 12.5.1. Cruise
    • 12.5.2. Ferries
  • 12.6. Port & Harbor Craft
  • 12.7. Yachts & Pleasure Craft

13. Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding Market, by Sales Channel

  • 13.1. Introduction
  • 13.2. Aftermarket
  • 13.3. OEM Contracts

14. Americas Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding Market

  • 14.1. Introduction
  • 14.2. United States
  • 14.3. Canada
  • 14.4. Mexico
  • 14.5. Brazil
  • 14.6. Argentina

15. Europe, Middle East & Africa Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding Market

  • 15.1. Introduction
  • 15.2. United Kingdom
  • 15.3. Germany
  • 15.4. France
  • 15.5. Russia
  • 15.6. Italy
  • 15.7. Spain
  • 15.8. United Arab Emirates
  • 15.9. Saudi Arabia
  • 15.10. South Africa
  • 15.11. Denmark
  • 15.12. Netherlands
  • 15.13. Qatar
  • 15.14. Finland
  • 15.15. Sweden
  • 15.16. Nigeria
  • 15.17. Egypt
  • 15.18. Turkey
  • 15.19. Israel
  • 15.20. Norway
  • 15.21. Poland
  • 15.22. Switzerland

16. Asia-Pacific Non-Propulsion Electric Motor Systems in Shipbuilding Market

  • 16.1. Introduction
  • 16.2. China
  • 16.3. India
  • 16.4. Japan
  • 16.5. Australia
  • 16.6. South Korea
  • 16.7. Indonesia
  • 16.8. Thailand
  • 16.9. Philippines
  • 16.10. Malaysia
  • 16.11. Singapore
  • 16.12. Vietnam
  • 16.13. Taiwan

17. Competitive Landscape

  • 17.1. Market Share Analysis, 2024
  • 17.2. FPNV Positioning Matrix, 2024
  • 17.3. Competitive Analysis
    • 17.3.1. ABB Ltd.
    • 17.3.2. Siemens Energy AG
    • 17.3.3. Caterpillar Inc.
    • 17.3.4. Emerson Electric Co.
    • 17.3.5. Fuji Electric Co., Ltd.
    • 17.3.6. General Electric Company
    • 17.3.7. Hitachi, Ltd.
    • 17.3.8. Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
    • 17.3.9. Ingeteam Corporacion S.A.
    • 17.3.10. Kongsberg Gruppen ASA
    • 17.3.11. L3Harris Technologies, Inc.
    • 17.3.12. Marine Electric Systems, Inc.
    • 17.3.13. Mitsubishi Electric Corporation
    • 17.3.14. Nidec Corporation
    • 17.3.15. Rockwell Automation, Inc.
    • 17.3.16. Rolls-Royce Holdings plc
    • 17.3.17. Schneider Electric SE
    • 17.3.18. Toshiba Corporation
    • 17.3.19. Voith GmbH & Co. KGaA
    • 17.3.20. Wartsila Corporation
    • 17.3.21. WEG SA

18. ResearchAI

19. ResearchStatistics

20. ResearchContacts

21. ResearchArticles

22. Appendix

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