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온디맨드 운송 서비스 시장 : 예측(2025-2030년)

On-Demand Transportation Services Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계의 온디맨드 운송 서비스 시장 규모는 2025년 1,560억 300만 달러에서 2030년에는 2,348억 6,600만 달러에 달할 전망이며, CAGR 8.53%로 성장할 것으로 예측됩니다.

온디맨드 운송 서비스에는 라이드 헤일링, 임대, 임대, 라이드 소싱 조직 등 다양한 대중 교통 서비스가 포함됩니다. 이러한 사전 예약은 각 회사의 앱 또는 전화 및 SMS와 같은 오프라인 수단을 사용하여 이루어집니다. 온디맨드 서비스의 필요성은 앱을 이용한 간단한 사전 예약, 변경 및 취소 옵션을 통해 상당히 저렴한 가격으로 증가할 것으로 보입니다.

시장 동향 :

  • 제로 방출 차량 : 제로 방출 차량(ZEV)은 온디맨드 교통에 대한 일반 시민 수요와 선호도의 변화에 대응하면서 운행 효율을 높일 것으로 기대됩니다. 배터리 비용이 계속 줄어들기 때문에 ZEV는 시간이 지남에 따라 저렴한 가격이 되었습니다.
  • 확대되는 도시화 : 온디맨드 운송 서비스는 도시화를 지원하는 좋은 위치에 있으며, 각국 정부에서 주목받고 있습니다. 이에 따라 당국은 업계의 성장을 가속하기 위한 정책과 대책을 제정하고 있습니다. 여기에는 안전성을 확보하고 공정한 시장 경쟁을 유지하면서 자율주행차 및 전기자동차에 대응하기 위한 인프라 투자도 포함됩니다.
  • 기술적 진보: 온디맨드 교통 시장은 신속한 기술 진보에 힘입어 급속한 확대를 경험하고 있습니다. 공유 자율주행차, 서비스로서의 모빌리티(MaaS) 프레임워크, 선진 멀티모달 플랫폼, 지속가능성 주도형 솔루션, 공유 전기차 플릿, 인공지능 통합, 공유 모빌리티를 위한 도시 인프라 개선 등의 혁신이 주요 추진력이 되고 있습니다. 이들 앱 내 실시간 추적과 원활한 결제 시스템 등의 기능은 사용자 경험을 더욱 향상시킵니다다. 나아가 인공지능 및 머신러닝의 진보가 루트 최적화, 대기시간 단축, 전체적인 업무 효율 개선에 박차를 가하고 있습니다.
  • 아시아태평양 : 아시아태평양의 온디맨드 교통 시장은 인터넷 액세스 확대에 힘입어 급속히 확대될 것으로 보입니다. 스마트폰의 보급, 인터넷의 보급, 앱 기반의 운송 서비스의 편리성이 이 지역 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.

이 보고서에서 다루는 주요 기업으로는 ANI Technologies Pvt.(Ola Cabs), Lyft Inc., Uber Technologies Inc., Grab Holdings Inc. 등이 있습니다.

이 보고서의 주요 이점

  • 인사이트 풍부한 분석 : 고객 부문, 정부 정책 및 사회 경제 요인, 소비자 선호, 산업별, 기타 하위 부문에 초점을 맞추어 주요 지역뿐만 아니라 신흥 지역도 다루는 상세한 시장 인사이트를 얻을 수 있습니다.
  • 경쟁 구도 : 세계 주요 기업이 채용하는 전략적 작전을 이해하고 올바른 전략으로 시장 침투 가능성을 이해할 수 있습니다.
  • 시장 동향 및 촉진요인 : 다이나믹한 요인과 매우 중요한 시장 동향, 그리고 그것들이 향후 시장 개척을 어떻게 형성해 나갈지를 찾습니다.
  • 행동 가능한 권고 : 역동적인 환경에서 새로운 비즈니스 스트림과 수익을 발굴하기 위한 전략적 의사 결정에 인사이트를 활용합니다.
  • 폭넓은 이용자에 대응 : 신흥기업, 연구기관, 컨설턴트, 중소기업, 대기업에 있어서 유익하고 비용 대비 효과가 우수합니다.

어떤 용도로 사용됩니까?

업계 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지리적 확대, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개척, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 과거 데이터(2022-2024년) 및 예측 데이터(2025-2030년)
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 틀 및 동향 분석
  • 경쟁 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 수익 성장 및 예측 분석(국가를 포함한 부문 및 지역)
  • 기업 프로파일링(컴포넌트별, 업계별, 지역별)

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 현황

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화

제3장 비즈니스 상황

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 정책 및 규정
  • 전략적 권장 사항

제4장 기술 전망

제5장 세계의 온디맨드 운송 서비스 시장 : 유형별

  • 서문
  • 라이드 쉐어
  • 차량 대여 및 리스
  • 라이드 소싱

제6장 세계의 온디맨드 운송 서비스 시장 : 차량 유형별

  • 서문
  • 승용차
  • 소형 상용차
  • 대형 상용차
  • 버스
  • 마이크로 이동성

제7장 세계의 온디맨드 운송 서비스 시장 : 비즈니스 모델별

  • 서문
  • C2C
  • 기업용
  • B2C

제8장 세계의 온디맨드 운송 서비스 시장 : 지역별

  • 서문
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 스페인
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 유형별
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 한국
    • 인도
    • 인도네시아
    • 태국
    • 대만
    • 기타

제9장 경쟁 환경 및 분석

  • 주요 기업 및 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의 및 협업
  • 경쟁 대시보드

제10장 기업 프로파일

  • ANI Technologies Pvt. Ltd.(Ola Cabs)
  • Lyft, Inc.
  • Uber Technologies Inc.
  • Grab Holdings Inc.
  • Gett
  • Enterprise Holdings, Inc.
  • Avis Budget Group
  • Free2move

제11장 부록

  • 통화
  • 전제조건
  • 기준연도 및 예측연도 타임라인
  • 이해 관계자에게 있어서 주요 이점
  • 조사 방법
  • 약어
AJY 25.05.12

The Global on-demand transportation services market, valued at $234.866 billion in 2030 from $156.003 billion in 2025, is projected to grow at a CAGR of 8.53%.

On-Demand Transportation Services encompasses a range of public transportation services, including ride-hailing, leasing, rental, and ride-sourcing organizations. Such pre-bookings may be made using the company's apps or offline means such as phone calling or SMS. The need for on-demand services is likely to increase with easy pre-booking, modification, and options for cancellation through the use of apps at fairly cheap prices.

Market Trends:

  • Zero-Emission Vehicles: Zero-emission vehicles (ZEVs) are expected to enhance operational efficiency while meeting the changing demands and preferences of the public for on-demand transportation. As battery costs continue to drop, ZEVs are becoming more affordable over time. The on-demand transportation market is poised for substantial growth as more individuals transition to zero-emission vehicles, supported by government initiatives, incentive programs, and flexible payment options for vehicle batteries.
  • Growing Urbanization: On-demand transportation services are well-positioned to support urbanization, drawing attention from governments. In response, authorities are enacting policies and regulations to promote industry growth. This includes investing in infrastructure to accommodate autonomous and electric vehicles while ensuring safety and maintaining fair market competition.
  • Technological Advancements: The on-demand transportation market is experiencing rapid expansion, fueled by swift technological progress. Innovations such as shared autonomous vehicles, mobility-as-a-service (MaaS) frameworks, advanced multimodal platforms, sustainability-driven solutions, shared electric vehicle fleets, artificial intelligence integration, and improved urban infrastructure for shared mobility are key drivers. Features like real-time tracking and seamless payment systems within these apps further elevate the user experience. Additionally, advancements in artificial intelligence and machine learning are spurring improvements in route optimization, reduced wait times, and overall operational efficiency.
  • Asia Pacific: The on-demand transportation market in the Asia Pacific region is set to expand quickly, propelled by growing internet access. Increased smartphone adoption, widespread internet use, and the convenience of app-based transportation services are expected to drive this regional market forward.

Some of the major players covered in this report include ANI Technologies Pvt. Ltd. (Ola Cabs), Lyft, Inc., Uber Technologies Inc., and Grab Holdings Inc., among others:

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Global On-demand Transportation Services Market Segmentation:

By Type

  • Ride Sharing
  • Vehicle Rental/Leasing
  • Ride Sourcing

By Vehicle Type

  • Passenger Cars
  • Light Commercial Vehicles
  • Heavy Commercial Vehicles
  • Buses & Coaches
  • Micro Mobility

By Business Model

  • C2C
  • B2B
  • B2C

By Region

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • South America
  • Mi

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. GLOBAL ON-DEMAND TRANSPORTATION SERVICES MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Ride Sharing
  • 5.3. Vehicle Rental/Leasing
  • 5.4. Ride Sourcing

6. GLOBAL ON-DEMAND TRANSPORTATION SERVICES MARKET BY VEHICLE TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Passenger Cars
  • 6.3. Light Commercial Vehicles
  • 6.4. Heavy Commercial Vehicles
  • 6.5. Buses & Coaches
  • 6.6. Micro Mobility

7. GLOBAL ON-DEMAND TRANSPORTATION SERVICES MARKET BY BUSINESS MODEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. C2C
  • 7.3. B2B
  • 7.4. B2C

8. GLOBAL ON-DEMAND TRANSPORTATION SERVICES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Vehicle Type
    • 8.2.3. By Business Model
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Vehicle Type
    • 8.3.3. By Business Model
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Vehicle Type
    • 8.4.3. By Business Model
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Vehicle Type
    • 8.5.3. By Business Model
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Vehicle Type
    • 8.6.3. By Business Model
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. South Korea
      • 8.6.4.4. India
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Taiwan
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. ANI Technologies Pvt. Ltd. (Ola Cabs)
  • 10.2. Lyft, Inc.
  • 10.3. Uber Technologies Inc.
  • 10.4. Grab Holdings Inc.
  • 10.5. Gett
  • 10.6. Enterprise Holdings, Inc.
  • 10.7. Avis Budget Group
  • 10.8. Free2move

11. APPENDIX

  • 11.1. Currency
  • 11.2. Assumptions
  • 11.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 11.4. Key benefits for the stakeholders
  • 11.5. Research Methodology
  • 11.6. Abbreviations
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