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커넥티드 모터사이클 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Connected Motorcycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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커넥티드 모터사이클 시장 규모는 2024년 4억 1,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 2029년에는 27억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 46.91%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다.

커넥티드 모터사이클  시장

COVID19 팬데믹으로 인해 제조 부문 폐쇄와 여행 제한으로 인해 커넥티드 모터사이클 시장의 성장이 둔화되었습니다. 또한, 관광 산업이 사실상 중단되면서 커넥티드 모터사이클 시장의 애프터마켓 부문은 성장세가 둔화되었습니다. 그러나 팬데믹 이후 제한이 완화되면서 2021년에는 수요가 회복되기 시작했습니다.

기술의 발전, 차량 안전의 발전, 이륜차에 대한 운전 보조 시스템의 도입, 소매 및 전자상거래 분야에서 물류의 급속한 성장과 같은 요인은 커넥티드 모터사이클 시장을 크게 촉진했습니다. 또한, 스마트폰 사용과 인터넷 보급 증가는 예측 기간 동안 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 보입니다. 그러나 적절한 연결 인프라의 부족과 데이터 해킹과 같은 사이버 위협 증가는 시장 성장을 억제할 것으로 예상됩니다.

인터넷 보급 증가와 차량 간 및 차량과 인프라 간 연결을 지원하기 위한 인터넷 연결 및 5G의 개선, 그리고 운전 지원 시스템, 실시간 안전, 내비게이션, GPS 모니터링과 같은 기능에 대한 수요 증가가 시장을 주도하고 있습니다.

예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 유럽과 북미가 그 뒤를 이을 것으로 예상됩니다. 전기 오토바이 및 모험 여행과 같은 개인용 모빌리티에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 야마하, 스즈키, 혼다와 같은 세계 기업의 존재와 커넥티드 모터사이클의 장점에 대한 인식이 높아짐에 따라 지역 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것입니다.

커넥티드 모터사이클 시장 동향

인포테인먼트 부문은 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상

시장의 인포테인먼트 부문은 차량 내 이러한 시스템에 대한 수요가 증가함에 따라 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 인포테인먼트 시스템은 오토바이의 필수적인 부분이 되었기 때문에 TFT 디스플레이 또는 전자 계기판에서 오토바이에 대한 정보를 수집하고 라이더에게 차량에 대한 충분한 정보를 제공하는 데 사용됩니다.

KTM, 할리데이비슨, 가와사키 등 기업들은 고객 유치를 위해 이러한 인포테인먼트 시스템을 탑재한 커넥티드 모터사이클을 제공합니다. 스마트폰 및 스마트 웨어러블 기기와의 연결과 같은 첨단 기능이 탑재되어 있습니다. 예를 들어, KTM AG의 KTM My Ride Paid 앱(미화 9달러)을 사용하면 사용자는 TFT 디스플레이를 사용하여 내비게이션에 사용할 수 있습니다.

이러한 인포테인먼트 시스템에는 경로 안내 및 내비게이션과 같은 기능도 탑재되어 있어 라이더가 쉽게 도달할 수 있도록 도와주고 정확한 교통 정보를 실시간으로 제공합니다. 다른 기능으로는 차선 변경 경고, 신호등 경고, 차량 상태 등이 있습니다. 예를 들어,

  • Triumph는 Street Triple RS와 Tiger 800에서 사용할 수 있는 My Triumph Connectivity System을 출시했습니다. 이 커넥티비티 시스템에는 구글 내비게이션 시스템, 음악, 전화 조작, 자전거 상태 모니터링 기능이 내장되어 있습니다. 이는 통합 GoPro 컨트롤을 갖춘 전 세계 최초로 출시되는 커넥티비티 시스템입니다. 라이더는 자신의 라이딩을 카메라로 촬영하고 오토바이의 TFT 계기판과 왼쪽의 스위치 큐브를 통해 주요 GoPro 기능에 직관적으로 액세스하고 제어할 수 있습니다.

따라서 성장하는 시장 점유율을 확보하기 위해 기업들은 시장에서의 입지를 강화하기 위해 소비자에게 혁신적인 솔루션을 제공합니다. 예를 들어,

  • 2020년 10월, 야마하 모터사이클은 블루투스 연결 기능을 갖춘 FZ 시리즈를 출시했습니다. 이 앱은 차량 위치, 여행 세부 정보, 위험 모드 및 전자 잠금 기능을 제공합니다. Yamaha Connect X 앱의 가격은 3,000 INR이며 FZ 및 FZS-Fi V3 버전에 설치할 수 있습니다.

따라서 인포테인먼트 분야의 이러한 발전은 예측 기간 동안 커넥티드 모터사이클 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양이 예측 기간 동안 시장을 주도할 것으로 예상

고급형 오토바이에 대한 소비자의 인식이 빠르게 높아지면서 커넥티드 모터사이클이 시장에서 공간을 확보할 수 있게 되면서 아시아 전역의 이륜차 트렌드가 변화하고 있습니다. Bajaj, Honda, KTM 등 주요 이륜차 경쟁사들은 이미 커넥티드 차량 시장에 진입했습니다. KTM은 이미 Duke 390에 커넥티드 모터사이클 사양을 제공합니다. TFT 디스플레이와 블루투스를 통한 스마트폰 연결이 가능한 인포테인먼트 시스템을 탑재합니다.

제품 출시, 전략적 제휴, 주요 기업들의 합의는 예측 기간 동안 시장 성장을 더욱 촉진할 수 있습니다. 예를 들어,

  • 2021년 4월, Niu RQI는 중국과 유럽 시장에 전기 오토바이를 출시했습니다. 이 전기 스포츠 바이크에는 주행 데이터 기능이있는 5G IoT, IoT 연결 배터리 팩, 완전 디지털 대시 보드, 도난 방지 GPS 추적, 블루투스 연결과 같은 고급 기술 기능이 장착되어 있습니다.
  • 지리 산하 이륜차 제조업체이자 베네리의 모기업인 첸장자동차는 2021년 1월 디지털 TFT 계기판을 장착한 전기 모터사이클을 출시했습니다. 블루투스 기능과 앱을 통해 사용자는 자전거의 충전, 성능, 지오펜싱 등을 확인할 수 있습니다.

이륜차 판매 증가와 커넥티드 모터사이클을 지원하는 기술의 발전으로 국내 주요 제조업체들은 예측 기간 동안 아시아태평양 커넥티드 모터사이클 시장의 발전에 기여할 수 있습니다.

커넥티드 모터사이클 산업 개요

커넥티드 모터사이클 시장은 적당히 통합되어 있으며 여러 기업이 시장에서 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 시장의 주요 기업들은 시장에서의 입지를 강화하기 위해 제품 출시, 협업 및 파트너십과 같은 여러 가지 성장 전략을 채택하고 기술적으로 업데이트 된 제품을 제공합니다. 예를 들어,

  • 2020년 9월, Continental AG는 단거리 LiDAR 기술 강화 전략의 일환으로 Aeye에 대한 투자를 발표했습니다. 첫 번째 양산 시리즈는 2024년에 출시될 예정입니다.
  • 2020년 10월, 야마하는 야마하 커넥트 X 용도를 소개하면서 오토바이용 블루투스 지원 기술을 도입했습니다. 블루투스 연결 기능은 우선 Yamaha FZS-FI Dark Knight BS6 변종에서 사용할 수 있습니다. 이 제품은 야마하 FZ-FI 및 야마하 FZS-FI 150cc 모터사이클 전 시리즈에 애드온 액세서리로 장착할 수 있습니다.
  • 2020년 1월, 캐나다의 Damon Motorcycles는 BlackBerry QNX 기술이 탑재된 커넥티드 모터사이클을 출시했습니다. 360도 고급 경고 시스템에는 카메라, 레이더, 비시각적 센서 등 다양한 센서가 장착되어 도로에서 이러한 위협을 감지합니다.
  • 2019년, BOSCH는 전방 충돌 방지 기능과 헬프 커넥트(긴급 상황)를 갖춘 어드밴스드 라이더 어시스턴스 시스템(ARAS)을 도입했습니다. ARAS는 2020년 중반부터 연말까지 두카티, 가와사키, KTM이 생산하는 오토바이에 탑재될 예정입니다.

시장의 주요 기업으로는 Robert Bosch, Continental AG, TE Connectivity, Panasonic Corporation 등이 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 업계의 매력 - Porter의 Five Forces 분석
    • 바이어의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체 제품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁도

제5장 시장 세분화

  • 서비스별
    • 운전 지원
    • 인포테인먼트
    • 세이프티
  • 최종사용자별
    • 민간
    • 상업
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 기타 북미
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 인도
      • 중국
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 세계 기타 지역
      • 남미
      • 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 벤더의 시장 점유율
  • 기업 개요
    • BMW Motorrad
    • TE Connectivity Ltd
    • Autotalks
    • Vodafone Group PLC
    • Panasonic Corporation
    • Continental AG
    • Robert Bosch GmbH
    • Aeris Communication Inc.
    • Starcom Systems Ltd
    • KPIT Technologies Ltd

제7장 시장 기회와 향후 동향

LSH 24.03.14

The Connected Motorcycle Market size is estimated at USD 0.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.78 billion by 2029, growing at a CAGR of 46.91% during the forecast period (2024-2029).

Connected Motorcycle - Market

The COVID-19 pandemic hindered the growth of the connected motorcycles market due to shutdowns of manufacturing units and travel restrictions. In addition, virtually with no activity in tourism, the aftermarket segment of the connected motorcycle market witnessed a slowdown. However, post-pandemic, with the easing of restrictions, demand started restoring in 2021.

Factors like technology advancements, advancements in vehicle safety, the introduction of driver-assist systems in motorcycles, and rapidly growing logistics in the retail and e-commerce sectors have been significantly driving the connected motorcycle market. In addition, increased smartphone utilization and internet penetration may further enhance the market's growth during the forecast period. However, a lack of proper connectivity infrastructure and increasing cyber threats like data hacking are anticipated to restrain the market's growth.

The increasing internet penetration and improvements in internet connectivity and 5G to support vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure connectivity and the increased demand for features like driving assistance systems, real-time safety, navigation, and GPS monitoring are driving the market.

Asia-Pacific is expected to hold a significant share in the market, followed by Europe and North America, during the forecast period. The demand for electric motorcycles and individual mobility for adventure trips, etc., is increasing. The presence of global players like Yamaha, Suzuki, and Honda and increasing awareness about the benefits of connected motorcycles will positively impact the regional market.

Connected Motorcycle Market Trends

Infotainment Segment Anticipated to Hold Significant Share in the Market

The infotainment segment of the market is expected to grow significantly over the forecast period, as demand for such systems in vehicles is increasing. As infotainment systems have become an integral part of motorcycles, they are used for gathering information regarding the motorcycle on the TFT displays or electronic instrument clusters to keep the rider well informed about the vehicle.

Companies such as KTM, Harley-Davidson, and Kawasaki are offering connected motorcycles equipped with such infotainment systems to attract customers. They are being equipped with hi-tech features, such as connecting to a smartphone or a smart wearable. For instance, KTM AG's KTM My Ride Paid app (USD 9) allows users to use the TFT display for navigation.

These infotainment systems are also installed with features like route guidance and navigation, which help the rider reach easily and provide accurate traffic information in real-time. Other features include lane change warnings, traffic signal warnings, and vehicle conditions. For instance,

  • Triumph launched the My Triumph Connectivity System, available for Street Triple RS and Tiger 800. The connectivity system has an inbuilt Google navigation system, music, phone operation, and bike status monitoring. It is the first connectivity system globally to be launched with integrated GoPro control. The rider can capture their ride on a camera and intuitively access and control key GoPro functions through the motorcycle's TFT instruments and left-hand switch cube.

Thus, to capture the growing market share, companies are offering innovative solutions to their consumers to strengthen their position in the market. For instance,

  • In October 2020, Yamaha Motor Company launched the FZ series with Bluetooth-connected features. This app features vehicle location, trip details, hazard mode, and an e-lock feature. The Yamaha Connect X app costs INR 3,000 and can be installed in FZ & FZS-Fi V3 variants.

Thus, such developments in the infotainment segment are expected to boost the connected motorcycle market during the forecast period.

Asia-Pacific Anticipated to Lead the Market During the Forecast Period

The two-wheeler trend is changing across Asia, as consumers' awareness of high-end specs bikes is growing rapidly, allowing connected motorcycles to make space in the market. Major motorcycle competitors such as Bajaj, Honda, and KTM have already entered the connected vehicle market. KTM has already provided the Duke 390 with connected motorcycle specs. It has an infotainment system with a TFT display and smartphone connection through Bluetooth.

Product launches, strategic collaborations, and agreements by key players may further enhance the market's growth during the forecast period. For instance,

  • In April 2021, Niu RQI launched an electric motorcycle for the Chinese and European markets. The electric sports bike has advanced technology features that include 5G IoT with ride data capabilities, an IoT-connected battery pack, a fully digital dashboard, anti-theft GPS tracking, and Bluetooth connectivity.
  • In January 2021, Qianjiang Motor, a two-wheeler manufacturer owned by Geely and the parent company of Benelli, launched an electric sports bike with a digital TFT instrument panel. It has Bluetooth capability and an app, allowing users to check motorcycle charge, performance, geo-fencing, etc.

With growing motorcycle sales and advancements in technology supporting connected motorcycles, large manufacturers in the country may contribute to the development of the connected motorcycles market in Asia-Pacific over the forecast period.

Connected Motorcycle Industry Overview

The connected motorcycles market is moderately consolidated, with several players accounting for a significant share in the market. The major players in the market are adopting several growth strategies, including product launches, collaborations, and partnerships, and offering technologically updated products to strengthen their position in the market. For instance,

  • In September 2020, Continental AG announced an investment in Aeye, as a part of its strategy to enhance its short-range LiDAR technology. The first production series is scheduled for launch in 2024.
  • In October 2020, Yamaha introduced a Bluetooth-enabled technology for motorcycles with the introduction of the Yamaha Connect X Application. The Bluetooth connectivity features will be initially available with the Yamaha FZS-FI Dark Knight BS6 variant. They can be installed as an add-on accessory in the entire series of Yamaha FZ-FI and Yamaha FZS-FI 150 cc motorcycles.
  • In January 2020, Canada's Damon motorcycles launched a connected motorcycle equipped with the BlackBerry QNX technology. Its 360-degree advanced warning system has various sensors, such as cameras and radar and non-visual sensors, to detect these threats on the road.
  • In 2019, BOSCH introduced its Advanced Rider Assistance Systems (ARAS) with front collision avoidance and Help Connect (for emergencies). The ARAS were to be equipped in motorcycles manufactured by Ducati, Kawasaki, and KTM by mid to end of 2020.

Some of the major players in the market are Robert Bosch, Continental AG, TE Connectivity, and Panasonic Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service
    • 5.1.1 Driver Assistance
    • 5.1.2 Infotainment
    • 5.1.3 Safety
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Private
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 BMW Motorrad
    • 6.2.2 TE Connectivity Ltd
    • 6.2.3 Autotalks
    • 6.2.4 Vodafone Group PLC
    • 6.2.5 Panasonic Corporation
    • 6.2.6 Continental AG
    • 6.2.7 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.8 Aeris Communication Inc.
    • 6.2.9 Starcom Systems Ltd
    • 6.2.10 KPIT Technologies Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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