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라틴아메리카의 활성 포장 및 지능형 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 성장 예측(2025-2030년)

Latin America Active and Intelligent Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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라틴아메리카의 활성 포장 및 지능형 포장 시장은 예측 기간 동안 5.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 세계 도시 인구 증가와 라이프 스타일 트렌드의 변화로 인해 조리된 식품, 냉동 육류 및 포장 식품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 냉동 식품, 육류 제품, 채소 및 과일공급은 국경을 넘어 지역 시장에 세계 노출을 제공합니다. 또한 소매 산업이 빠르게 성장함에 따라 매력적이고 고급스러운 포장에 대한 수요도 증가하고 있습니다.
  • 또한, 특히 신흥국의 제약 및 퍼스널케어 산업에서 위조품이 증가함에 따라 기업들은 포장에 RFID와 같은 기술을 사용하도록 강요받고 있습니다. 이러한 모든 요인으로 인해 능동적이고 지능적인 포장에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 그러나 높은 설치 및 도입 비용과 초기 자본이 필요하고, 이러한 시스템과 관련된 보안 문제가 시장 성장의 걸림돌로 작용하고 있습니다.
  • RFID는 육류 생산, 유통 및 소매 체인에 몇 가지 잠재적 이점을 제공하는 수많은 자동 식별 기술 중 하나입니다. 여기에는 추적성, 재고 관리, 노동력 절감, 비용 절감, 보안, 품질 및 안전 촉진 등이 포함됩니다. 제품 리콜을 방지하는 것도 RFID 기술의 중요한 역할로 간주됩니다. 따라서 이러한 포장용 제품에 대한 고객 수요 증가의 주요 원동력이 되고 있습니다.
  • 지능형 포장은 활성 포장과 분명히 다르지만 지능형 포장의 기능을 통해 사용자가 활성 포장 시스템의 유효성과 무결성을 확인하는 데 사용할 수 있으며 추가 기능을 가져오고 서로를 보완할 수 있습니다. 지능형 포장은 최종 사용자 산업에서 사용할 수있는 다른 포장 기능의 인 에이 블러로 간주 될 수 있으며, 그 과정에서 고객이 고품질 제품을 제공하는 데 도움이 될 수 있습니다.
  • 또한, 혁신적인 인더스트리 4.0의 도입과 팬데믹의 확산으로 인해 Microsoft Azure 클라우드 서비스와 같은 다양한 소프트웨어가 탑재된 커넥티드 패키징의 사용이 증가하여 이 지역의 소매업체/전자 소매업체, 브랜드 소유자 및 식품 제조업체에 이익을 가져다 줄 것으로 예상됩니다. 이익을 가져오고 있습니다. 이는 시장 조사에 힘을 실어주고 있습니다.

라틴아메리카의 활성 포장 및 지능형 포장 시장 동향

유통기한의 장기화와 소비자 라이프스타일의 변화가 시장을 주도할 것으로 전망

  • 소비자들은 유통기한이 길고 사용하기 쉬운 제품을 원하고 있습니다. 이 때문에 기업들은 대체 포장 솔루션을 개발해야 합니다. 유통기한은 제품의 중요한 측면입니다. 첨단 저온 저장 체인에 의존하지 않고 제품 공급을 확대하고자 하는 기업들은 유통기한이 더 긴 포장을 제조하는 것이 필수적입니다.
  • 산소, 습기, 미생물과 같은 잠재적인 열화 요인으로부터 제품을 보호하여 유통 기한을 연장 할 수 있습니다. 제품을 보호하기 위해 기업은 동일한 것을 달성 할 수 있고 비용 효율적인 포장 솔루션이 필요합니다. 전체 식품 공급망에서 폐기물을 줄이는 것은 농업이 환경에 미치는 영향을 줄이고 증가하는 식품 수요에 대응하기 위해 매우 중요한 활동으로 보입니다. 따라서 제품(특히 유제품, 유아식, 영양 보충제)의 유통기한을 연장하기 위해 효율적이고 저비용의 지속 가능한 가공 및 포장 솔루션에 투자하는 것은 실행 가능한 해결책이며, 그 결과 능동적이고 확장된 지능형 포장에 대한 요구가 높아질 것입니다.
  • 라이프스타일의 변화와 그에 따른 소비자의 가공식품, 포장식품, 즉석식품에 대한 의존도가 높아지면서 활성 포장과 지능형 포장 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 슈퍼마켓 문화의 출현은 또한 쇼핑 환경을 변화시키고 있으며, 특히 식음료에 대한 포장의 필요성을 증가시키고 있습니다. 사람들의 라이프스타일의 변화로 인해 가정식 요리에서 조리된 제품으로의 전환이 이루어지고 있습니다. 이러한 사용 편의성 외에도 이러한 제품은 신선하고 오염되지 않도록 보장하는 방식으로 포장되어야 합니다.
  • 최근 몇 달 동안 코로나19 사태의 영향으로 소비자들이 보존성이 좋은 제품을 사재기하는 것을 볼 수 있습니다. 능동적이고 지능적인 포장 재료 및 생산 공정과 같은 기술 발전으로 포장 설계자는 제품의 보존 기간을 연장하는 포장 제품 및 포장 방법을 개발하게 되었습니다.
  • 또한 RFID 및 NFC와 같은 지능형 포장 솔루션은 플라스틱, 섬유, 버진 섬유 등 모든 포장재에 통합될 수 있습니다. 이러한 유연성으로 인해 조사 대상 시장에서 채택이 증가하고 있습니다.

식품은 시장 성장의 중요한 요소 중 하나

  • 브라질 정부에 따르면 2021년까지 브라질의 포장식품 소매 매출은 1,166억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2016년 대비 32.2%의 성장률을 나타낼 것으로 전망됩니다. 이 예측에서 높은 성장률을 보이는 품목은 조리된 식품, 아침 시리얼, 이유식, 소스/드레싱/조미료, 가공육, 수산물/수프 등입니다. 이러한 성장률은 활성 포장과 지능형 포장 솔루션에 대한 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.
  • 재료 유형에 따라 아르헨티나의 포장 시장은 플라스틱, 종이, 알루미늄 포일, 셀룰로오스 포장재, 플라스틱, 종이, 알루미늄 포일, 셀룰로오스 포장재 등 4개 부문으로 나뉩니다. 따라서 RFID 및 NFC와 같은 지능형 포장은 전염병에 민감한 소비자가 운송에서 보관까지 제품을 추적하기 위해 포함될 수 있습니다. 또한 아르헨티나의 주요 진출기업 중 하나는 Amcor입니다. 이 회사는 RFID와 NFC 기술을 통해 식품 추적을 가능하게 합니다. 이는 이 지역에서 기술이 적용된 포장에 대한 수요가 증가하고 있음을 보여줍니다.
  • Tyson, Bachoco, Driscolls, Sunny Ridge 등 식품 가공 및 농업 관련 기업들도 현재 사용 가능한 것보다 더 나은 친환경 포장 기술을 필요로 하고 있습니다. 구운 식품과 소금 스낵도 강력한 성장세를 보이고 있으며, 멕시코의 연포장 제조업체들에게 다양한 기회를 제공합니다. 감자칩, 토르티야, 옥수수 칩을 포함한 소금에 절인 스낵 제품군은 가장 중요한 제품군입니다. 또한 조리된 영양가 높은 식품에 대한 의존도가 높아짐에 따라 멕시코 스낵 제품 부문의 포장 시장을 주도하고 있습니다.
  • 또한 브라질에서는 직원들이 문앞에서 음식을 주문할 수 있는 음식 배달 용도이 증가하고 있습니다. 이러한 증가는 팬데믹 상황에서 확인되었으며, 비접촉식 배송과 같은 다양한 노력이 이러한 용도의 사용을 촉진하고 있습니다. 이처럼 지능형 포장에 대한 수요는 고객이 포장이 어떻게 문앞에 도착했는지 이해하고 제품이 안전하게 소비할 수 있다는 것을 알 수 있기 때문에 증가하고 있습니다.

라틴아메리카의 활성 포장 및 지능형 포장 산업 개요

라틴아메리카의 활성 포장 및 지능형 포장 시장은 적당히 통합되어 있으며 BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc, Landec Corporation, Bemis Company Inc. Holdings Inc., Ball Corporation, Timestrip UK Ltd. 등의 대기업이 진출해 있습니다. 각 업체들은 더 많은 시장 점유율을 확보하기 위해 전략적 제휴와 제품 개발에 지속적으로 투자하고 있습니다. 최근 시장 동향은 다음과 같습니다.

  • 2021년 5월-Four04 Packaging Ltd는 지속적인 시장 심사 절차를 통해 코벨리스의 전략적 성장 계획에 이상적인 파트너로 선정되었습니다. 신선 식품, 과일 및 빵 포장은 회사의 전문 분야입니다. 이 회사는 이러한 시장에서 코벨리스의 기존 제품 라인을 이상적으로 보완할 수 있는 제품 포트폴리오를 제공합니다.
  • 2021년5월- Sealed Air는 새로운 열 성형 포장 솔루션을 개발했습니다. Sealed Air는 일반적으로 사용되는 라미네이트와 비교할 때 새로운 CRYOVAC 브랜드 LID830R은 얇고 내마모성이 뛰어나며 김서림 방지 상단 뚜껑 필름으로 포장 중량을 최대 50%까지 줄일 수 있다고 밝혔습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업 매력 - Porter의 Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제

제5장 COVID-19가 시장에 미치는 영향

제6장 시장 세분화

  • 유형별
    • 활성 포장
      • 가스 포착제/이미터
      • 수분 포착제
      • Microwave Susceptors
      • 기타 활성 포장 기술
    • 지능형 포장
      • 코딩 및 마킹
      • 안테나(RFID 및 NFC)
      • 센서 및 출력 디바이스
      • 기타 지능형 포장 기술
  • 최종사용자 산업별
    • 식품
    • 음료
    • 의료
    • 퍼스널케어
    • 기타 산업별
  • 국가별
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • BASF SE
    • Amcor Ltd
    • Honeywell International Inc.
    • Landec Corporation
    • Bemis Company Inc.
    • Crown Holdings Inc.
    • Ball Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Graphic Packaging International LLC
    • Timestrip UK Ltd
    • Sealed Air Corporation
    • Dessicare Inc.
    • WestRock Company

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

LSH 25.01.21

The Latin America Active and Intelligent Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.2% during the forecast period.

Latin America Active and Intelligent Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • With the growing urban population and changing lifestyle trends worldwide, the demand for ready-to-eat, frozen meat, and packaged food is increasing. The supply of frozen foods, meat products, vegetables, and fruits surpass boundaries, giving regional markets global exposure. Moreover, with the retail industry propelling rapidly, the need for attractive and advanced packaging is also increasing.
  • The increase in counterfeit products, especially in the pharmaceutical and personal care industries in emerging economies, also compelled companies to use technologies, such as RFID, during packaging. All these factors account for a substantial rise in the demand for active and intelligent packaging. However, the initial capital needed due to higher costs of installation and implementation and security issues regarding these systems is challenging the market's growth.
  • RFID is one of many automatic identification technologies that offer some potential benefits to meat production, distribution, and retail chain. These include traceability, inventory management, labor-saving costs, security, and the promotion of quality and safety. The prevention of product recalls it is also considered a key role of RFID technology. Thus, it acts as a major driving factor for the increased demand from the customers for such products for packaging.
  • Although intelligent packaging is distinctly different from active packaging, the features of intelligent packaging enable the user to use it to check the effectiveness and integrity of active packaging systems, bringing added features and complementing each other. Intelligent packaging can be considered the enabler of the other packaging features that end-user industries can utilize, and in the process, help their customers offer quality products.
  • Furthermore, the introduction of revolutionary industry 4.0 and the spread of the pandemic has increased the use of connected packaging powered by various software such as Microsoft Azure cloud services to benefit the retailers/e-tailers, brand owners, and food manufacturers in the region. This is driving the market studied.

Latin America Active & Intelligent Packaging Market Trends

Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle is expected to drive the market

  • Consumers have been demanding products with extended shelf life and easier usage. This has necessitated the companies to develop alternate packaging solutions. Shelf life has been an important aspect of the product. Companies looking to expand their product offerings with less dependency on sophisticated cold storage chains have become imperative to produce packages that provide longer shelf life.
  • The shelf life can be increased by protecting the products from potential deteriorating agents, such as oxygen, moisture, and microbes. In order to protect their products, companies need a packaging solution that can achieve the same and is also cost-effective. Reducing wastage throughout the food supply chain is likely to become a crucial activity to reduce the environmental impact of agriculture and serve the increasing food demand. Therefore, investing in efficient, low-cost, and sustainable processing and packaging solutions to increase the shelf life of products (especially dairy, baby food, and nutraceuticals) is a viable solution, thus augmenting the requirement of active and intelligent packaging.
  • Changing lifestyle and the consequent dependence of consumers on processed, packaged, and precooked food is increasing the demand for active and intelligent packaging solutions. The advent of the supermarket culture has also altered the landscape of shopping and has increased the need for packaging, especially in food and beverage products. The altering lifestyle of people has resulted in the shift from home-cooked to ready-to-eat products. In addition to this ease of use, these products should also be packaged in such a way to ensure they are fresh and uncontaminated.
  • In the past few months, consumers have been witnessed stocking up on shelf-stable goods owing to the impact of the COVID-19 outbreak. Technological advancements such as active and intelligent packaging materials and production processes have led packaging designers to produce packaging products and methods that increase the shelf life of the products.
  • Moreover, intelligent packaging solutions such as RFIDs and NFcs can be incorporated into any packaging material such as plastic, fiber, virgin fiber, among others. Such flexibility increases the adoption in the market studied.

Food is One of the Significant Factor for Market Growth

  • According to the Brazilian government, by the year 2021, the retail sales in packaged food in Brazil are anticipated to reach USD 116.6 billion, a growth rate of 32.2% since 2016. High growth rates in the forecast include ready meals, breakfast cereals, baby food, sauces dressings and condiments, processed meat, and seafood and soup. Such growth rates are expected to increase the demand for active and intelligent packing solutions.
  • Based on the material types, the packaging market in Argentina is categorized into four segments: plastic, paper, aluminum foil, and cellulose packaging materials. Thus intelligent packaging such as the RFIDs and NFCs can be included to track the products from transport to storage by consumers that are concerned amind the pandemic. Further, one of the major players in Argentina is Amcor. The company allows tracking of food products through RFID and NFC technology. This is indicative of the growing demand for technology-infused packaging in the region.
  • The companies involved in food processing and agribusiness (Tyson, Bachoco, Driscolls, Sunny Ridge, etc.) also require better and greener packaging technologies than the available ones. Baked and salted snacks are also showing strong growth, providing extensive opportunities for flexible packaging manufacturers in Mexico. The salted snacks product group, including potato chips, tortillas, and corn chips, is the most significant product segment. Also, a greater reliance on ready-prepared nutritious foods drives the packaging market in the snack product segment in Mexico.
  • Furthermore, Brazil is witnessing increased food delivery applications that allow personnel to order food at doorsteps. The increase was witnessed amid the pandemic, and various initiatives such as the non-contact deliveries are driving the use of applications. Thus the need for intelligent packaging increases as it allows customers and understand how the package arrived at their doorstep and enables them to know that the product is safe to consume.

Latin America Active & Intelligent Packaging Industry Overview

The Latin America Active and Intelligent Packaging market is moderately consolidated, with a few major companies like BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc., Landec Corporation, Bemis Company Inc., Crown Holdings Inc.Ball Corporation, Timestrip UK Ltd are some players. The companies are continuously investing in making strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

  • May 2021 - Four04 Packaging Ltd was identified as an ideal partner for Coveris' strategic growth plans through a continuous market screening procedure. Packaging for fresh food and fruit, as well as bread, is a specialty of the company. It offers a product portfolio that ideally complements Coveris' existing product lines in these markets.
  • May 2021 - A new thermoforming packaging solution has been developed by Sealed Air. When compared to commonly used laminates, Sealed Air claims that the new CRYOVAC brand LID830R is a thin, high abuse resistance, anti-fog top lid film that can reduce packing weight by up to 50%.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
    • 4.4.2 Growing Demand for Fresh and Quality Food Products
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Issues with the Effects of Packaging Materials on the Human Body
    • 4.5.2 Security and Privacy Issues in the Case of Intelligent Packaging

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Active Packaging
      • 6.1.1.1 Gas Scavengers/Emitters
      • 6.1.1.2 Moisture Scavenger
      • 6.1.1.3 Microwave Susceptors
      • 6.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
    • 6.1.2 Intelligent Packaging
      • 6.1.2.1 Coding and Markings
      • 6.1.2.2 Antenna (RFID and NFC)
      • 6.1.2.3 Sensors and Output Devices
      • 6.1.2.4 Other Intelligent Packaging Technologies
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Personal Care
    • 6.2.5 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Brazil
    • 6.3.2 Mexico
    • 6.3.3 Rest of Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 BASF SE
    • 7.1.2 Amcor Ltd
    • 7.1.3 Honeywell International Inc.
    • 7.1.4 Landec Corporation
    • 7.1.5 Bemis Company Inc.
    • 7.1.6 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.7 Ball Corporation
    • 7.1.8 Sonoco Products Company
    • 7.1.9 Graphic Packaging International LLC
    • 7.1.10 Timestrip UK Ltd
    • 7.1.11 Sealed Air Corporation
    • 7.1.12 Dessicare Inc.
    • 7.1.13 WestRock Company

8 INVESTMENT ANLAYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

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