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활성 및 지능형 포장 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Active and Intelligent Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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활성 및 지능형 포장 시장 규모는 2025년에 154억 3,000만 달러로 추정되고, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 6.55%로 성장할 전망이며, 2030년에는 211억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 활성 및 지능형 시스템은 식품의 유통 기한을 연장하고 식품이 고품질인 기간을 늘리기 위해 개발되고 있습니다. 활성 포장은 포장이 식품 및 환경과 상호작용하는 것을 가능하게 하여 식품 보존에 중요한 역할을 하고 있습니다. 식품 가공 기업은, 식품의 신선도를 장기간 유지하기 위해서, 또 식품 폐기물을 줄이고, 소비자에게 있어서 보다 편리한 포장을 촉진하기 위해서, 공급망 전체를 통해서 활성 포장의 수요를 촉진하고 있습니다.
  • 유엔 환경계획에 따르면 세계에서 생산되는 모든 식품 중 매년 약 13억 톤(14억 3,000만 톤)이 손실되거나 낭비되고 있습니다. 미국에서는 연간 1,330억 파운드(약 1,610억 엔)의 식품이 폐기되고 있는 것으로 추정되고 있습니다. 혁신적인 활성 및 지능형 솔루션을 도입하면 음식물 폐기를 줄일 수 있습니다. 미래에는 식품 폐기를 줄이고 식품의 안전성을 향상시키는 것을 목적으로 한 활성 및 지능형 수요가 확대될 가능성이 있습니다.
  • 보안 및 추적 솔루션에 대한 수요 증가는 활성 및 지능형 포장 시장의 성장을 가속합니다. 예를 들어 RFID 태그는 식품 공급망을 식별, 제어 및 관리하는 능력을 제공합니다. 리이들은 식품 트레이서빌리티를 위한 기존 바코드 태그보다 고도로, 신뢰성이 높고, 효율적입니다. 제품의 온도, 상대습도, 압력, pH, 광조사를 모니터하기 위한 RFID 태그는 이미 시판되고 있어 식품의 품질과 안전성 향상에 도움을 주고 있습니다.
  • 활성 및 지능형 포장의 첫 번째 장점은 캡슐화된 제품과 상호작용하는 능력에 있으며, 그 저장에 역동적인 역할을 합니다. 이 프로세스는 공급망 전체를 통해 태그된 정보를 추적합니다. 활성 및 지능형은 그 변경이 식품 규정에 부합한다면 식품의 조성이나 유기적 특성을 바꿀 수 있습니다. 하지만 플라스틱의 식품 침투가 건강상 합병증을 일으킬 수 있어 오염 문제도 생깁니다.
  • 게다가 COVID-19의 대유행의 출현은 전자상거래 플랫폼에서 안전하고 추적가능한 식품에 대한 경사 증가와 일반 건강과 안전에 대한 국민의식 고조로 인해 가시적인 행동 변화를 증가시켰습니다. IBM의 조사에 따르면 소비자의 약 71%가 제품의 완전한 투명성과 추적성을 제공하는 기업에 대해 평균 약 37%의 추가 프리미엄을 지불하고자 합니다.

활성 및 지능형 포장 시장 동향

오래 지속 가능한 포장 제품에 대한 수요 증가

  • 기존의 포장은 공급망을 거쳐 최종 고객에게 도달할 때까지 식품을 환경상의 위험으로부터 지키는 것이었습니다. 그렇다고는 해도 내용물의 가치를 높이는 것이 아니기 때문에 불활성입니다. 그러나 과학은 포장이 식품과 소통할 수 있도록 함으로써 이 상황을 바꾸려고 합니다. 공급망이 디지털화되면서 기술의 중요성이 커지고 있습니다. 또한 디지털화는 규제 준수를 용이하게 하고 투명성에 대한 시장의 요구를 충족시킵니다. 이 동향은 친환경 포장 제품에 대한 고객의 기대 변화에도 힘을 실어주고 있습니다.
  • 예를 들어 2021년 세계 바이잉 그린 보고서(Global Buying Green Report)에 따르면 54%의 고객이 제품을 선택할 때 지속가능한 포장을 고려했습니다. 그 중에서 44세 이하의 소비자가 이 움직임을 견인하고 있습니다. 소비자의 83%는 지속 가능한 방법으로 만들어진 상품에 대해 더 많이 지불할 용의가 있다고 응답했습니다.
  • 2021년 7월 플립카트와 마인트라는 새로운 지속가능성을 목표로 비영리단체 캐노피와 제휴하여 지속가능한 패키지를 획득했습니다. 플립카트그룹은 캐노피의 Pack4 Good와 Canopy Style 프로그램에 참여하여 지속 가능성에 대한 약속을 강화하고 지속 가능한 소재 조달 및 포장을 추진하였습니다.
  • 2022년 7월 보다 효과적이고 오래 지속되는 보존 방법을 개발하기 위한 4년간의 조사를 거쳐 AIMPLAS가 주도한 NEMOSINE 프로젝트가 종료되었습니다. 이 프로젝트는 필름, 영화, 사진 아카이브의 기존 보관 방법의 에너지 사용량과 경비를 절감하는 데 도움이 되는 혁신적이고 오래가는 패키지 제조에 성공했습니다.
  • 2022년 1월, 라트가스 대학의 식품과학과의 교수가, 연포장, 재료과학의 ProAmpac사와 제휴했습니다. 프로암팩사의 머티리얼 사이언스 혁신 팀과의 새로운 파트너십은, 이 기업이 활성 및 지능형 식품 포장을 제조한다고 하는 약속을 완수하는 것을 지원하기 위해 결성되었습니다. 이러한 협력 관계는 지속 가능하고 오래가는 포장 제품을 향한 혁신을 추진할 가능성이 있습니다.

북미가 큰 점유율을 차지합니다.

  • 미국의 활성 및 지능형 포장 시장은 양호한 규제 상황, 지속가능성 중시 고조, 다양한 최종 사용자 분야(특히 식품 및 헬스 케어 업계)에서의 활성 및 지능형 포장 수요 증가에 의해 최근 몇 년간 큰 성장을 이루고 있습니다.
  • 미국 식량농업기관에 따르면 미국에서는 연간 추정 1,330억 파운드(1,610억 달러)의 식품이 폐기되고 있습니다. 음식물 폐기를 줄이는 노력은 다면적이며, 푸드뱅크로의 식품 전용 증가, 교육 및 지원 활동, 식품 라벨의 날짜 표시 표준화 노력 등이 포함됩니다. 게다가 활성 및 지능형(A&I) 포장에 의한 식품 폐기물의 삭감은, 미국에서 큰 지지를 모으고 있습니다.
  • 또한 식품 산업에서 지능형 포장의 성장은 식품 폐기물을 줄이고 식품 안전을 보장하는 데 도움이 될뿐만 아니라 지능형 포장은 식품의 위치와 상태를 추적할 수 있기 때문에 정부의 이니셔티브에 크게 기인하고 있습니다. 예를 들어, 미국 국방부(DOD)와 식품의약품협회(FDA)는 RFID 기술을 공급망 관리나 액티브하고 지능적인 포장을 필요로 하는 제품 추적 및 추적을 위해 사용하는 것을 장려하고 있습니다.
  • 캐나다는 북미에서 두 번째 시장 점유율을 차지하고 있으며, 동향의 대부분은 미국과 비슷합니다. 보다 건강하고 가공도가 낮은 식품을 찾는 움직임은 오염으로부터의 안전성을 확보하고 유통기한을 늘리기 위해 효율적으로 포장되고 있으며, 이는 이 나라 소비자의 기호를 보여줍니다.
  • 또한 캐나다의 프린터블 일렉트로닉스 산업협회는 새로운 지능형 포장 제품 및 용도 채택을 가속화하기 위해 PAC, 패키징 컨소시엄과 제휴하여 Intel iPACK 리더십 카운슬을 결성했습니다. 공동 Intelli PACK 프로그램은, 프린터블, 플렉시블, 또는 유기 일렉트로닉스(PE)로 실현되는 인텔리전트 패키징의 개발과 채용을 추진하기 위해서 2017년에 개시되었습니다.

활성 및 지능형 포장 산업 개요

활성 및 지능형 포장 시장은 단편화되어 있으며 많은 기업이 동일한 공간에서 경쟁하고 있습니다. 강력한 브랜드는 고성능 및 고품질의 대명사이기 때문에 브랜드 아이덴티티는 시장에서 소비자의 의사결정에 큰 역할을 하고 있습니다. 전체적으로 경쟁 기업 간의 적대 관계는 중간 정도로 강합니다. 기업은 장기 공급 계약을 맺고, 비용 이점을 활용하여 공급망에 전가함으로써 Win-Win의 상황을 만들어내려 합니다.

  • 2022년 5월-에이브리 데니슨은 atma.io의 통합과 Wiliot 태그의 개발, 설계 및 제조를 통해 IoT를 확대해, 지능적으로 완전하게 접속된 IoT의 실현을 지원하는 디지털 ID 기술의 개발 및 제공 기업인 Wiliot와의 전략적 제휴를 발표했습니다.
  • 2022년 4월-Amcor PLC는 아일랜드의 슬라이고에 있는 헬스케어 패키징 시설에 의료용 패키징을 위한 새로운 열성형 능력을 확립하기 위해 투자했습니다. 이 수백만 달러 규모의 투자로 암코아 무균 포장 성장 산업이 강화되고 유럽과 북미 고객에게 포괄적인 헬스케어 솔루션을 제공하는 새로운 거점이 마련됩니다.
  • 2022년 3월-그래픽 패키징은 음료 업계를 위한 지속 가능한 패키징 솔루션의 범위를 확대했습니다. 보다 순환형 경제를 서포트하는 계속적인 제품 혁신에 대한 약속에 따라, 표준적인 음료 캔용의 플라스틱 링과 슈링크 필름을 대신하는, 최소한의 재료로 판지를 사용한 EnviroClip을 발매했습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 조사 범위

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 시장 성장 촉진요인
    • 유통 기한 장기화 및 소비자 라이프 스타일의 변화
    • 오래 지속되는 지속 가능한 포장 제품에 대한 수요
    • 보안 및 추적 솔루션에 대한 수요 증가
  • 시장의 과제 및 억제요인
    • 포장 자재의 인체에 대한 영향에 관한 문제
    • 높은 초기 설비 투자 및 설치 비용

제5장 시장에 대한 COVID-19의 영향

제6장 세계의 활성 및 지능형 포장 시장 : 기능별

  • 공급망 관리
  • 제품의 신선도
  • 소비자의 편리성
  • 브랜드 보호
  • 제품 정보

제7장 스마트 패키징 시장 전망

  • 활성 및 지능형
  • 지능형 포장
  • 가스 치환 포장

제8장 시장 세분화

  • 액티브 포장 시장
    • 유형별
      • 가스 포착제 및 방출제
      • 수분 포착제
      • 마이크로파 서셉터
      • 기타 활성 포장 기술
    • 최종 사용자 산업별
      • 식품
      • 음료
      • 기타 최종 사용자 산업
  • 지능형 포장 시장
    • 유형별
      • 코딩 및 마킹
      • 안테나(RFID &NFC)
      • 센서 및 출력 장치
      • 기타 지능형 포장 기술
    • 최종 사용자 산업별
      • 식품
      • 음료
      • 의약품
      • 공업
      • 물류
      • 기타 최종 사용자 산업
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 기타 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제9장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Amcor PLC
    • Avery Dennison
    • Ball Corporation
    • Coveris Holding SA
    • Crown Holdings, Inc.
    • Desiccare Inc
    • Graphic Packaging International LLC
    • Honeywell International Inc.
    • Sealed Air Corp.
    • Timestrip UK Ltd
    • WestRock Company

제10장 시장 전망

AJY 25.04.29

The Active and Intelligent Packaging Market size is estimated at USD 15.43 billion in 2025, and is expected to reach USD 21.19 billion by 2030, at a CAGR of 6.55% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Active packaging systems are being developed to extend the shelf life of foods and increase the period that the food is of high quality. Active packaging allows packages to interact with food and the environment and plays an important role in food preservation. Food processing companies drive active packaging demand to keep food fresh for extended periods and throughout the supply chain to reduce food waste and promote more convenient packaging for consumers.
  • According to the UN environment program, approximately 1.3 billion metric tons (1.43 billion tons) of all food produced globally is lost or wasted every year. In the United States, an estimated 133 billion pounds of food are wasted yearly, valued at USD 161 billion. Innovative active packaging solutions can be implemented to reduce food wastage. In the future, the demand for active packaging may grow as they are intended to reduce food waste and improve food safety.
  • Increasing demand for security and tracking solutions drives growth in the active and intelligent packaging market. For instance, RFID tags provide the ability to identify, control, and manage the food supply chain. These are more advanced, reliable, and efficient than conventional barcode tags for food traceability. RFID tags for monitoring the products' temperature, relative humidity, pressure, pH, and light exposure are already available on the market, aiding in enhancing food quality and safety.
  • The primary advantage of active and intelligent packaging lies in its ability to interact with the enclosed product, playing a dynamic role in its preservation. The process keeps track of tagged information throughout the supply chain. Active packaging may change food composition and organoleptic characteristics, provided the changes are consistent with the food provisions. However, it also raises contamination issues, as plastic seepage into foods may lead to health complications.
  • Furthermore, the emergence of the COVID-19 pandemic has led to an increase in visible behavioral changes due to a higher inclination toward safe and traceable food on e-commerce platforms and raised public consciousness of health and safety in general. According to an IBM study, approximately 71% of consumers were willing to pay an additional average premium of around 37% for companies providing full transparency and traceability of their products.

Active and Intelligent Packaging Market Trends

Increasing Demand For Longer-lasting And Sustainable Packaging Products

  • Traditional packaging protects food from environmental hazards as it travels through the supply chain to the final customer. Nevertheless, it is inert because it does not enhance the value of the contents. However, science is altering this by allowing packaging to communicate with food. As the supply chain becomes digitalized, technology is becoming more important as it offers operational advantages that enable businesses to respond to changing market conditions. Additionally, digitizing makes it easier to comply with regulations and satisfies the market's demand for transparency. This trend is driven by shifting customer expectations for environmentally friendly packaging products.
  • For example, the 2021 Global Buying Green Report found that 54% of customers considered sustainable packaging when selecting a product. Within that demography, consumers under the age of 44 are driving this movement. 83% of the consumers said they would be prepared to pay more for goods made with sustainable practices.
  • In July 2021, in an effort for further sustainability, Flipkart and Myntra teamed up with the non-profit canopy to acquire sustainable packaging. The Flipkart group joined Canopy's Pack4Good and CanopyStyle programs to strengthen their commitment to sustainability and advance sustainable material sourcing and packaging.
  • In July 2022, after four years of investigation to develop a more effective and long-lasting storage option, the NEMOSINE Project, led by AIMPLAS, ended. The project successfully produced innovative, long-lasting packaging that aids in lowering the energy usage and expenses of conventional storage methods for film, cinematographic, and photographic archives.
  • In January 2022, a Department of Food Science professor at Rutgers University teamed with ProAmpac, a flexible packaging, and material science player. A new partnership with ProAmpac's Material Science and Innovation team has been formed to help the company fulfill its promise of producing active and intelligent food packaging. Such collaborations may drive innovations toward sustainable and long-lasting packaging products

North America Accounts for a Significant Share

  • The US active and intelligent packaging market has been witnessing significant growth over the past few years, owing to the favorable regulatory landscape, growing emphasis on sustainability, and increasing demand for active and intelligent packaging across various end-user segments, especially the food and healthcare industry.
  • According to the Food and Agriculture Organization of the United States, in the United States, an estimated 133 billion pounds of food, at a value of USD 161 billion, is wasted yearly. Efforts to reduce food waste are multifaceted and include increased diversion of food to food banks, education and outreach, and efforts to standardize date markings on food labels. Furthermore, reducing food waste through active and intelligent (A&I) packaging is gaining significant traction in the United States.
  • Moreover, the growth of intelligent packaging in the food industry is significantly attributed to government efforts, as beyond reducing food waste or helping to ensure food safety, intelligent packaging also can track the location and condition of food. For instance, the US Department of Defense (DOD) and the Food and Drugs Association (FDA) encouraged using RFID technology for supply chain management and tracking and tracing products requiring active and intelligent packaging.
  • Canada occupies the second largest market share in the North American region, with the majority of trends similar to the United States. The move toward healthier, less processed food, which has been packaged efficiently to ensure safety from contamination and increase the longevity of the shelf-life, is indicative of consumer preferences in the country.
  • In addition, the Canadian Printable Electronics Industry Association has formed the IntelliPACK Leadership Council, in partnership with PAC, Packaging Consortium, to speed up the adoption of new intelligent packaging products and applications. The joint IntelliPACK program was launched in 2017 to drive the development and adoption of intelligent packaging enabled with printable, flexible, or organic electronics (PE).

Active and Intelligent Packaging Industry Overview

The active and intelligent packaging market is fragmented, with many players competing in the same space. Brand identity plays a major role in shaping consumer decisions in the market, as strong brands are synonymous with high performance and quality. Overall, the intensity of competitive rivalry is moderately high. Companies try to enter into long-term supply contracts to create a win-win situation by utilizing cost benefits and passing on the supply chain.

  • May 2022- Avery Dennison announced its strategic partnership with Wiliot, a developer and provider of digital ID technologies to scale the IoT through the integration of atma.io and the development, design, and manufacturing of Wiliot tags, which will help to create an intelligent and fully connected IoT.
  • April 2022 - Amcor PLC invested in establishing new thermoforming capabilities for medical packaging in its Sligo, Ireland, healthcare packaging facility. The multi-million-dollar investment would strengthen Amcor's growth industry for sterile packaging, offering customers in Europe and North America another site with comprehensive healthcare solutions.
  • March 2022 - Graphic Packaging extended a range of sustainable packaging solutions for the beverage industry. In line with its commitment to ongoing product innovation in support of a more circular economy, the business launched EnviroClip, a minimal material, paperboard alternative to plastic rings and shrink film for standard beverage cans.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 SCOPE OF THE REPORT

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness- Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
    • 4.4.2 Demand For Longer-lasting and Sustainable Packaging Products
    • 4.4.3 Increasing Demand For Security and Tracking Solutions
  • 4.5 Market Challenges/restraints
    • 4.5.1 Issues With the Effects of Packaging Materials on the Human Body
    • 4.5.2 High Initial Capital Investment and Installation Costs

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 GLOBAL ACTIVE AND INTELLIGENT PACKAGING MARKET - BY FUNCTION

  • 6.1 Supply Chain Management
  • 6.2 Product Freshness
  • 6.3 Consumer Convenience
  • 6.4 Brand Protection
  • 6.5 Product Information

7 SMART PACKAGING MARKET LANDSCAPE

  • 7.1 Active Packaging
  • 7.2 Intelligent Packaging
  • 7.3 Modified Atmosphere Packaging

8 MARKET SEGMENTATION

  • 8.1 Active Packaging Market
    • 8.1.1 By Type
      • 8.1.1.1 Gas Scavengers/emitters
      • 8.1.1.2 Moisture Scavengers
      • 8.1.1.3 Microwave Susceptors
      • 8.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
    • 8.1.2 By End-user Industry
      • 8.1.2.1 Food
      • 8.1.2.2 Beverages
      • 8.1.2.3 Other End-user Industries
  • 8.2 Intelligent Packaging
    • 8.2.1 By Type
      • 8.2.1.1 Coding And Markings
      • 8.2.1.2 Antenna (RFID & NFC)
      • 8.2.1.3 Sensors and Output Devices
      • 8.2.1.4 Other Intelligent Packaging Technologies
    • 8.2.2 By End-user Industry
      • 8.2.2.1 Food
      • 8.2.2.2 Beverages
      • 8.2.2.3 Pharmaceuticals
      • 8.2.2.4 Industrial
      • 8.2.2.5 Logistics
      • 8.2.2.6 Other End-user Industries
  • 8.3 By Geography (Active and Intelligent Packaging)
    • 8.3.1 North America
      • 8.3.1.1 United States
      • 8.3.1.2 Canada
    • 8.3.2 Europe
      • 8.3.2.1 United Kingdom
      • 8.3.2.2 Germany
      • 8.3.2.3 France
      • 8.3.2.4 Italy
      • 8.3.2.5 Rest of Europe
    • 8.3.3 Asia-Pacific
      • 8.3.3.1 China
      • 8.3.3.2 India
      • 8.3.3.3 Japan
      • 8.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 8.3.4 Latin America
    • 8.3.5 Middle-East and Africa

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 Amcor PLC
    • 9.1.2 Avery Dennison
    • 9.1.3 Ball Corporation
    • 9.1.4 Coveris Holding SA
    • 9.1.5 Crown Holdings, Inc.
    • 9.1.6 Desiccare Inc
    • 9.1.7 Graphic Packaging International LLC
    • 9.1.8 Honeywell International Inc.
    • 9.1.9 Sealed Air Corp.
    • 9.1.10 Timestrip UK Ltd
    • 9.1.11 WestRock Company

10 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

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