시장보고서
상품코드
1642114

디지털 지도 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Digital Map - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

디지털 지도 시장 규모는 2025년에 289억 7,000만 달러로 추정되고, 시장 추정 및 예측 기간 중(2025-2030년)의 CAGR은 13.39%를 나타낼 전망이며, 2030년에는 543억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

디지털 맵-마켓-IMG1

자동차 산업에서의 선진적 네비게이션 시스템의 용도 확대, 지리 정보 시스템(GIS) 수요 급증, 접속 기기와 인터넷의 채용 확대 등이 디지털 지도 시장의 성장을 가속하는 주요 요인이 되고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 최근 디지털 지도 기술은 에너지 전력, 자동차, 물류, 운송, 정부, 건설, 통신 등 다양한 산업에서 잠재적인 지위를 확립하고 있으며, 선진 GIS, 지도 분석, 실시간 추적 시스템을 제공합니다. 물류 및 운송부문은 가동시간 단축과 효과적인 배송 경로 발견을 통해 업무를 강화하기 위해 첨단 디지털 지도 솔루션을 도입하고 있는 가장 중요한 부문 중 하나입니다.
  • 또한 디지털 지도 기술은 위치 정보, 실시간 업데이트, 기술 협업, 더 나은 지오맵핑 출력을 위한 분석 등 엔드 투 엔드 맵 솔루션을 설명합니다. 인터넷과 스마트폰, 태블릿, 인터랙티브 디스플레이 등의 커넥티드 디바이스가 세계 인구 사이에서 지도 기반의 용도 채용률을 높이고 있기 때문에 디지털 지도 시장은 향후 수년간 건전한 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.
  • 또한 자동차에서 소비자 전자 제품에 이르기까지 세계는 소비자에게 실시간 데이터 추적 및 위치 정보 조작 솔루션을 제공하는 연결 장치로 전환하여 시장 성장을 크게 이끌고 있습니다. 포브스 잡지에 따르면 세계의 사물인터넷(IoT) 접속 기기의 설치 대수는 2025년까지 754억 4,000만 대에 달할 것으로 예상되고 있으며, 예측 기간을 통해 시장에 폭넓은 유리한 성장 기회를 가져올 것입니다.
  • 그러나 전통적인 지도와 최신 GIS 시스템의 통합에 있어서 전반적인 복잡성 증가는 시장 성장을 억제하는 요인이 될 수 있습니다.

디지털 지도 시장 동향

GIS와 GNSS 수요 급증이 디지털 지도 기술의 채용에 영향

  • 지리정보시스템(GIS)과 세계 항법위성시스템(GNSS)은 디지털 지도 솔루션의 유력한 기술입니다. GIS와 GNSS 공급업체가 모바일 기반의 지리공간 센서 플랫폼을 개발함에 따라 디지털 지도 솔루션은 벡터 개발 및 지도 시뮬레이션 기술로 더욱 발전하고 있습니다.
  • 확대되는 통신 네트워크와 무선 연결은 GIS를 이용한 지도를 활용하여 사용자 접근성과 실시간 지도 실행을 실현하고 있습니다. 데이터 분석은 또한 시공간 데이터와 다차원 연결에서 GI 용도을 강화하는 새로운 부문 중 하나입니다. 또한 GIS 기술은 시뮬레이션 예측, 계획, 경관 분석, 이동 관리, 물체 추적 등의 디지털 지도 기능을 진화시켜 예측 기간 동안 디지털 지도 솔루션의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
  • GNSS(전 지구 위성 포지셔닝 시스템)는 GLONASS, BeiDou, Galileo 등 최근 동향으로 인해 사람들의 일상 생활에서 위성 포지셔닝의 중요성이 증가하고 있습니다. 따라서 자동차, 기타 차량, 스마트폰에서 소비자 수준 포지셔닝의 용도와 요구사항이 크게 증가하고 있습니다. 게다가 이 시장에서는 주요 진입기업에 의한 다양한 제품혁신과 출시가 비즈니스를 개선하고 고객에게 도달하고 여러 용도의 요건을 충족시키기 위한 존재감을 높이는 전략의 일환으로 확인되고 있습니다.
  • 예를 들어, 올해 9월, Aurora Insight는 GNSS 신호의 취약성과 간섭을 세계에 경고할 수 있는 우주 기반 무선 주파수 간섭(RFI) 모니터링 서비스의 시작을 선언했습니다. Aurora Insight는 GNSS 고객에게 잠재적으로 해로운 간섭을 알리는 전 세계 데이터 계층을 조직에 제공함으로써 간섭 모니터링에 독특한 접근 방식을 취하고 있습니다. 지도 기반 도구는 간섭의 세계 상태의 전반적인 뷰를 제공하면서 변화하는 무선 환경에 대한 조직에 정보를 계속 제공하는 데에도 도움이 됩니다.
  • 유럽 GNSS기관에 따르면 지난해 세계 전지구항법위성시스템(GNSS) 기기의 설치 대수는 약 65억대로 2031년 말까지 약 106억 대까지 증가할 것으로 예측되고 있습니다. 지난해 세계 내비게이션 위성 시스템(GNSS) 시장은 약 1,505억 달러로 평가됐습니다. 따라서 세계 내비게이션 위성 시스템(GNSS) 장비의 설치 대수가 전반적으로 증가함에 따라 시장은 예측 기간 동안 급격한 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.

아시아태평양은 디지털 지도 시장의 급성장 지역

  • 아시아태평양은 디지털 지도 시장에서 가장 빠르게 성장하는 지역 중 하나입니다. 이는 주로 전자상거래 부문 증가로 인한 것으로, 디지털 지도가 필요한 기업은 이 시장을 견인하는 또 다른 큰 원동력이 될 것으로 예상됩니다. 선도적인 전자상거래 기업인 Flipkart와 Alibaba는 세계 측위 시스템(GPS) 추적 및 지리 정보 시스템(GIS) 솔루션에 투자하고 있습니다. Alibaba는 위치 정보를 유틸리티으로 소비자 행동을 식별하고 모델링하는 위치 정보 플랫폼 PlaceIQ에 투자했습니다.
  • 인도, 중국, 싱가포르, 일본, 호주, 한국 등의 국가에서는 최근 몇 년간 기술적 채택이 크게 변화하고 있습니다. 이러한 아시아 국가에서는 전자상거래 용도, 모바일 데이터 커버리지, 도시 계획, 공급망 및 물류 관리, 환경 모니터링을 위한 디지털 지도 솔루션의 사용이 증가하고 있으며, 향후 수년간 디지털 지도의 보급에 영향을 미칠 것으로 보입니다.
  • 또한, 이 지역의 게임 회사는 세계적으로 선진적인 AR 기술을 채택하는 주요 기업 중 하나입니다. 가상 환경에서 플레이하는 정교한 게임의 채택은 GIS 기반 시스템의 주요 용도 부문 중 하나입니다. 중국이 게임 부문을 지배하고 있지만 일본은 게임 수익으로 3위 시장으로 연간 1,400만 달러 이상을 창출하고 있습니다.
  • 이 지역에서 자동차 부문의 성장은 향후 시장 성장 촉진요인 중 하나가 될 것으로 예상됩니다. Nissan, Toyota, Honda와 같은 진출기업은 자율주행 차량의 다음 변화의 파도를 이끌고 이미 레벨 2 ADAS 시스템과 유사한 기술을 개발하고 있습니다. 이것은 TomTom BV와 같은 진출기업이 제공하는 HD 지도 솔루션의 주요 용도 부문 중 하나이며 TomTom BV는 현재 한국과 일본과 같은 국가에서 큰 존재감을 보이고 있습니다.
  • 또한 통신사인 China Mobile은 Huawei, Samsung, Vivo, Oppo 등 34개 파트너가 개발한 AR/VR을 포함한 5G 네트워크를 지원하는 47개 이상의 모바일 단말기 출시를 발표했습니다. China Mobile은 이미 1,000만 명이 5G 네트워크를 이용하고 있으며, 이 수치는 2025년까지 국내에서 6억 명에 달할 전망임을 언급하고 있습니다. 이는 이 지역의 GIS 기반 위치정보 솔루션의 채택을 촉진할 것으로 예상됩니다.

디지털 지도 산업 개요

디지털 지도 솔루션의 기술적 전문 지식으로 시장을 독점하는 지역과 세계 진출 기업이 있기 때문에 세계의 디지털 지도 시장은 통합될 것으로 예상됩니다. Collins Bartholomew Ltd., Digital Map Products, Inc., Digital Mapping Solutions, DMTI Spatial, ESRI Business Information Solutions, Inc., Google LLC(Alphabet Inc.), HERE Technologies, Lepton Software, Mapbox, MapData Services Pty Ltd, MaxTech Technologies 에 존재하는 주요 기업입니다. 그러나 이러한 모든 진출기업들은 세계 디지털 지도 시장에서 주도적 지위를 얻기 위해 제휴, 신제품 혁신, 시장 개척 등 경쟁 전략 개발에 참여하고 있습니다.

  • 2022년 11월-AGI의 회원인 UNL Global과 Genesys International은 인도의 고정밀 3D 디지털 지도를 활용한 하이퍼로컬 위치 기술 플랫폼을 구축하기 위한 전략적 제휴를 선언했습니다. 이 제휴를 통해 첨단 지리 공간과 매핑 솔루션을 인도 시장 전체에 설명합니다.
  • 2022년 7월-Magic Leap, Inc.와 현실 캡처 및 디지털 공장 솔루션의 세계 리더인 NavVis는 복잡한 기업 환경에서 대규모 증강현실(ARAR) 애플리케이션을 제공하기 위한 전략적 파트너십을 선언했습니다. Magic Leep의 첨단 공간 컴퓨팅 플랫폼과 NavVis의 모바일 매핑 시스템과 공간 데이터 플랫폼을 통합함으로써 두 회사는 자동차 제조, 소매 및 공공 부문을 포함한 다양한 주요 산업에서 ARAR 애플리케이션의 전반적인 사용을 확대하는 것을 목표로 하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진입업자의 위협
    • 구매자 및 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 산업 밸류체인 분석

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 자동차 산업에서의 선진 네비게이션 시스템 용도 확대
    • 지리 정보 시스템(GIS) 수요 급증
    • 커넥티드 디바이스와 인터넷의 보급 확대
  • 시장 성장 억제요인
    • 기존 지도와 최신 GIS 시스템의 통합 복잡성
  • 기술 스냅샷
    • 벡터 관리
    • 분석
    • 실시간 추적
    • 데이터 통합
    • 기타

제6장 시장 세분화

  • 솔루션별
    • 소프트웨어
    • 서비스별
  • 전개별
    • 온프레미스
    • 클라우드
  • 산업별
    • 자동차
    • 엔지니어링 및 건설
    • 물류 및 운수
    • 에너지 유틸리티
    • 통신 산업
    • 기타 산업
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 기타 아시아태평양
    • 기타

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Collins Bartholomew Ltd
    • Digital Map Products, Inc.
    • Digital Mapping Solutions
    • DMTI Spatial
    • ESRI Business Information Solutions, Inc.
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • HERE Technologies
    • Lepton Software
    • Mapbox
    • MapData Services Pty Ltd
    • Maxar Technologies(DigitalGlobe)
    • ThinkGeo LLC
    • TomTom International BV

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회 및 향후 동향

AJY 25.02.20

The Digital Map Market size is estimated at USD 28.97 billion in 2025, and is expected to reach USD 54.30 billion by 2030, at a CAGR of 13.39% during the forecast period (2025-2030).

Digital Map - Market - IMG1

Growth in the application of the advanced navigation system in the automotive industry, the surge in demand for Geographic Information Systems (GIS), and increased adoption of connected devices and the internet are some of the major factors driving the growth of the digital map market.

Key Highlights

  • In recent years, digital map technology has found a potential place in various industries such as energy & power, automobile, logistics, transportation, government, construction, telecommunication, and others, offering advanced GIS, map analytics, and real-time tracking systems. Logistics and transportation sectors are one of the most crucial sectors deploying advanced digital map solutions to augment their operations through reduced up-time and finding effective delivery routes.
  • Additionally, digital map technology offers end-to-end map solutions such as location information, real-time update, technology collaboration, and analytics for better geo-mapping outputs. As the internet and connected devices such as smartphones, tablets, and interactive displays are experiencing higher adoption for map-based applications among the global population, the market for digital maps is expected to grow at a healthy rate in the coming years.
  • Moreover, from automotive vehicles to home appliances, the world is moving towards connected devices which provide real-time data tracking and location-based operation solution to consumers, driving the market's growth significantly. According to Forbes, the Internet of Things (IoT) connected devices installed base worldwide is expected to reach 75.44 billion devices by 2025, which in turn will bring a broad range of lucrative growth opportunities for the market throughout the forecast period.
  • However, the rise in the overall complexity of the integration of traditional maps with modern GIS systems might be a factor that could restrain the market's growth.

Digital Map Market Trends

Surge in Demand for GIS and GNSS to Influence the Adoption of Digital Map Technology

  • Geographic Information Systems (GIS) and Global navigation satellite systems (GNSS) are potent technologies in digital map solutions. As the GIS and GNSS vendors are developing mobile-based geospatial sensor platforms, digital map solutions are becoming more advanced with vector development and map simulation techniques.
  • Expanding telecom networks and wireless connectivity is leveraging GIS-powered maps to gain user accessibility and real-time map execution. Data analytics is also one of the emerging areas to augment the application of GIs with spatiotemporal data and multidimensional connectivity. Moreover, GIS technology advances digital mapping capability with simulation forecasting, planning, landscape analysis, mobility management, and object tracking, which is anticipated to fuel the growth of digital map solutions in the forecast period.
  • Various Global Navigation Satellite Systems (GNSS) deployed (such as GLONASS) or under development in recent times (such as BeiDou and Galileo) would reinforce the impact of satellite positioning in the daily lifestyles of people. Hence, there lies a massive growth in the applications and requirements for consumer-level positioning in cars, other vehicles, and smartphones. Moreover, the market is witnessing various product innovations and launches by key players as part of its strategy to improve business and their presence to reach customers and meet their requirements for multiple applications.
  • For instance, in September this year, Aurora Insight declared the launch of a space-based radio frequency interference (RFI) monitoring service that could alert GNSS signal vulnerabilities or interferences worldwide. Aurora thus takes a unique approach to interference monitoring by delivering organizations with a global layer of data that informs GNSS customers of potentially harmful interference. The map-based tool can also help keep organizations informed about the ever-changing wireless environment while delivering a holistic view of the global state of interference.
  • As per the European GNSS Agency, last year, the installed base of global navigation satellite system (GNSS) devices worldwide stood at around 6.5 billion units and is thus predicted to rise to about 10.6 billion devices by the end of 2031. Last year, the global navigation satellite system (GNSS) market was valued at approximately 150.5 billion USD. Hence, with the overall rise in the installed base of global navigation satellite system (GNSS) devices globally, the market is expected to witness exponential growth throughout the forecast period.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region for Digital Map Market

  • Asia-Pacific is one of the fastest-growing regions in the Market. It is primarily due to the rise in the E-commerce sector, considerably requiring digital maps is expected to be one of the other major driving forces for this Market. Companies like Flipkart and Alibaba, major e-commerce players, have invested in Global Positioning System (GPS) tracking and geographic information system (GIS) solutions. Alibaba invested in the location platform PlaceIQ, which uses location as a utility to identify and model consumer behavior.
  • Countries including India, China, Singapore, Japan, Australia, and South Korea have seen a significant shift in technological adoption in recent years. Increased utilization of digital map solutions for e-commerce applications, mobile data coverage, urban planning, supply chain & logistics management, and environmental monitoring in all these Asian countries will influence the adoption of digital maps in the coming years.
  • Moreover, the gaming companies in the region are some of the primary adopters of advanced AR technologies globally. The introduction of sophisticated games being played in virtual environments is one of the major application areas for GIS-based systems. Though China dominates the gaming sector, Japan is the third largest Market according to game revenue and generates over USD 14 million a year.
  • The growth of the automotive sector in the region is expected to be one of the primary drivers of the Market in the future. Leading the next wave of change in automated vehicles, players like Nissan, Toyota, and Honda have already developed technology similar to Level-2 ADAS systems. This is one of the major areas of application for HD Map solutions offered by players like TomTom BV, which now have a major presence in countries like South Korea and Japan.
  • Furthermore, China Mobile, a telecom company, has announced to release of over 47 mobile ends supporting 5G networks, including AR/VR, developed by 34 partners, including Huawei, Samsung, Vivo, and Oppo. China Mobile has also mentioned that 10 million people are already using the 5G network, and the figure is expected to reach 600 million by 2025 in the country. This is expected to aid the region's adoption of GIS-based location solutions.

Digital Map Industry Overview

As some regional and global players dominate the market with their technological expertise in digital map solutions, the global market for digital maps is expected to be consolidated. Collins Bartholomew Ltd, Digital Map Products, Inc., Digital Mapping Solutions, DMTI Spatial, E.S.R.I. Business Information Solutions, Inc., Google L.L.C. (Alphabet Inc.), HERE Technologies, Lepton Software, Mapbox, MapData Services Pty Ltd, Maxar Technologies (DigitalGlobe), ThinkGeo L.L.C., and TomTom International B.V.B.V. are some of the major players present in the current market. However, all these players are involved in competitive strategic developments such as partnerships, new product innovation, and market expansion to gain leadership positions in the global digital map market.

  • November 2022 - A.G.I. members U.N.L. Global and Genesys International declared a strategic partnership to create a hyperlocal Location Technology Platform powered by a high-accuracy 3D digital map of India. The alliance would bring advanced Geospatial and mapping solutions to the entire Indian market.
  • July 2022 - Magic Leap, Inc., and NavVis, a global leader in reality capture and digital factory solutions, declared a strategic partnership to provide large-scale Augmented Reality (A.R.A.R.) applications in complex enterprise environments. Integrating Magic Leap's advanced spatial computing platform with NavVis's mobile mapping systems and spatial data platform, the two companies target to augment the overall usage of A.R.A.R. applications across various key industries, including automotive manufacturing, retail, and the public sector.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth in Application for Advanced Navigation System in Automotive Industry
    • 5.1.2 Surge in Demand for Geographic Information System (GIS)
    • 5.1.3 Increased Adoption of Connected Devices and Internet
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Complexity in Integration of Traditional Maps with Modern GIS System
  • 5.3 Technology Snapshot
    • 5.3.1 Vector Management
    • 5.3.2 Analytics
    • 5.3.3 Real-Time Tracking
    • 5.3.4 Data Integration
    • 5.3.5 Other Applications

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Solution
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 On-Premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By Industry
    • 6.3.1 Automotive
    • 6.3.2 Engineering & Construction
    • 6.3.3 Logistics & Transportation
    • 6.3.4 Energy & Utilities
    • 6.3.5 Telecommunication
    • 6.3.6 Other Industries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Collins Bartholomew Ltd
    • 7.1.2 Digital Map Products, Inc.
    • 7.1.3 Digital Mapping Solutions
    • 7.1.4 DMTI Spatial
    • 7.1.5 ESRI Business Information Solutions, Inc.
    • 7.1.6 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 7.1.7 HERE Technologies
    • 7.1.8 Lepton Software
    • 7.1.9 Mapbox
    • 7.1.10 MapData Services Pty Ltd
    • 7.1.11 Maxar Technologies (DigitalGlobe)
    • 7.1.12 ThinkGeo LLC
    • 7.1.13 TomTom International B.V.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제