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디지털 마케팅 소프트웨어 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Digital Marketing Software Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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디지털 마케팅 소프트웨어 시장은 예측 기간 동안 CAGR 14%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 구글의 최근 조사에 따르면, 소비자의 48%는 검색엔진에서 33%는 브랜드 웹사이트를, 26%는 모바일 애플리케이션에서 검색을 시작한다고 합니다. 기업들은 습관을 추적하고 분석할 수 있는 디지털 마케팅 소프트웨어를 사용하여 다양한 디바이스를 사용하여 모든 디지털 플랫폼에서 고객과 소통할 준비가 되어 있고, 의욕적입니다.
  • 디지털 마케팅에서 빅데이터 분석의 확산과 장소의 제약을 없애는 구매 편의성 향상은 시장 성장의 기회를 창출할 것으로 예상됩니다. 소셜 CRM 솔루션은 기업들이 브랜드와 제품을 홍보하기 위해 페이스북, 트위터 등의 소셜 사이트에서 고객과의 소통을 시도함에 따라 예측 기간 동안 높은 중요성을 확보할 것으로 예상됩니다.
  • 그러나 마케팅 소프트웨어를 다루는 숙련된 인력의 부족이 시장 성장을 억제할 것으로 예상됩니다. 자격을 갖춘 실무 전문가가 부족하기 때문에 소프트웨어 개발의 고정비용이 높아지고 있습니다.
  • 최근 전 세계의 기술적 혼란에 대응하기 위해 마케팅 관리자들은 최신 디지털 마케팅 트렌드를 수용하기 위해 마케팅 프로세스 및 솔루션 자동화에 전략적으로 지출하고 있습니다. 소셜 미디어 마케팅에서 SEO와 컨텐츠 마케팅에 이르기까지, 마케팅 매니저들은 매출을 지원하고 끌어올리기 위해 많은 투자를 하고 있습니다. 애드버타이징 에이지(Advertising Age)의 발표에 따르면, 2021년에는 전체 마케팅 서비스 지출이 2,507억 달러에 달할 것으로 예상되며, 그 중 대부분은 판매 촉진에 기인할 것으로 보입니다.
  • 코로나19로 인해 모든 사람들이 집에서 대부분의 시간을 보내야 하는 상황에서 온라인 쇼핑은 필수품과 비필수품 모두에서 그 중요성이 더욱 커졌습니다. 그러나 식료품 배송 시간을 확보하기 어렵고, 대부분의 상품 배송에 시간이 걸리면서 전화나 상호 작용을 통해 고객 서비스를 개인화하고 강화하는 ABM(Account Based Marketing) 솔루션도 급증하고 있습니다.

디지털 마케팅 소프트웨어 시장 동향

이메일 마케팅이 큰 시장 점유율을 차지

  • 이메일 사용자 수가 35억 명에 육박하는 가운데, 이메일 마케팅은 주요 마케팅 채널 중 하나입니다. 전 세계 기업들이 이메일 마케팅을 활용하고 있습니다. 잠재 고객이나 소비자에게 이메일을 보내 판매를 유도하는 것은 이메일 마케팅으로 간주됩니다.
  • 일반적으로 이메일 마케팅은 광고나 뉴스레터 발송, 판매 권유, 기부 요청, 이메일을 통한 비즈니스 요청 등을 포함합니다.
  • 이메일 마케팅은 지난 몇 년동안 비약적으로 발전해 왔으며, 전자상거래와 스마트폰의 등장으로 이메일 서비스를 이용하는 사용자 수는 지난 10년간 증가했고, 이메일 마케팅의 도달 범위는 더욱 확대되었습니다.
  • 방대한 양의 사용자 데이터를 활용할 수 있게 되면서 기업들은 데이터베이스 자동화에 집중하고, 프로세스를 간소화하고, 이메일 마케팅의 새로운 방법을 모색하고 있습니다. 이는 기업들에게 자동화된 이메일 마케팅을 모색할 수 있는 기회를 제공합니다.
  • 사이버 보안이 가장 큰 관심사로 떠오르고 있으며, 피싱 사기나 이메일 첨부 파일에 포함된 악성코드로 인해 더 많은 이메일 계정이 위험에 노출되고 있습니다. 그 결과, 소비자들은 이메일 마케팅에 대한 신뢰를 잃게 되고, 합법적인 이메일이 영구적으로 신고되지 않거나 차단될 수 있습니다.

아시아태평양이 큰 시장 점유율을 차지

  • 인도, 중국 등의 국가에서 인터넷 보급률 증가로 인해 상당 부분의 인구가 온라인에 접속하게 되었습니다. 이는 디지털 마케팅에 유익한 기회를 가져다 줄 것으로 예상됩니다.
  • 위의 요인으로 인해 소셜 미디어의 존재감이 높아지고 소셜 미디어 기반 마케팅 캠페인이 급증하고 있습니다.
  • 지난 몇 년동안 인도는 디지털 영역에 대한 투자, 특히 디지털 영역으로의 전환을 지원하는 컨설팅 회사에 매우 적합한 시장으로 진화하고 있습니다.
  • 디지털 인디아 전략이 구체화되고 있는 가운데, '클라우드 퍼스트' 접근 방식은 매우 명확합니다. 이 구상은 레거시 및 온프레미스 시스템을 클라우드 기반 및 통합 모델로 전환하는 것을 목표로 하고 있습니다. 이러한 노력은 인도에서 클라우드 기반 디지털 마케팅 소프트웨어의 채택을 촉진할 것입니다.
  • 신흥국의 신흥 기업들은 성장을 기대하는 기업들의 투자를 통해 점차 세계 전장으로 사업을 확장하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 1월 문칼은 파키스탄에 본사를 두고 하이엔드 다국적 전자상거래, 웹 개발, 앱 개발, 종합 디지털 마케팅 솔루션을 제공하는 디지털 마케팅 대행사 에이프릴 앤 준(April & Jun) 디지털 프라이빗 리미티드(Digital Private Limited)를 인수했습니다.

디지털 마케팅 소프트웨어 산업 개요

디지털 마케팅 소프트웨어 시장은 경쟁이 치열하며, 여러 대형 업체들로 구성되어 있습니다. 각 업체들은 신규 계약 체결과 새로운 시장 개척을 통해 시장에서의 존재감을 높이고 있습니다.

  • 2021년 1월 - 마스터카드는 아시아태평양 대부분의 웹사이트에 전자상거래 플랫폼, 디지털 마케팅 서비스, 사이버 보안, 취약성 완화 도구에 중점을 둔 디지털화 및 효율적인 비즈니스 운영에 관한 정보를 제공하는 중소기업을 위한 디지털 촉진 마이크로 사이트를 개설하였습니다.
  • 2021년 1월, 블룸리치는 1억 5,000만 달러의 투자와 CDP(소비자 데이터 플랫폼) 및 마케팅 자동화 업체인 엑스포니어(Exponere)의 인수를 발표했습니다. 블룸리치는 커머스 경험을 전문으로 하며, 심층적인 상품 데이터와 AI를 통해 사람들이 올바른 상품을 찾고, 전자상거래 사이트에서 훌륭한 경험을 제공할 수 있도록 돕고 있습니다. 이번 결정을 내리게 되었습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 범위
  • 조사의 전제조건

제2장 조사 방법

  • 조사 단계
  • 분석 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 업계의 매력 - Porter의 Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 구매자/소비자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 시장 성장 촉진요인과 시장 성장 억제요인 도입
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • COVID-19가 업계에 미치는 영향 평가

제5장 시장 세분화

  • 전개 형태별
    • 온프레미스
    • 클라우드
  • 유형별
    • 검색 엔진 소프트웨어
    • 컨텐츠 마케팅 소프트웨어
    • 소셜미디어 마케팅
    • 메일 마케팅
    • 모바일 마케팅
    • 마케팅 자동화 소프트웨어
    • 기타 유형
  • 최종사용자 업계별
    • IT 및 텔레콤
    • 미디어 및 엔터테인먼트
    • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
    • 소매업
    • 제조업
    • 헬스케어
    • 기타 최종사용자 산업
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Adobe Systems Incorporated
    • SAP SE
    • Salesforce.com Inc.
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Google LLC
    • SAS Institute Inc.
    • Marketo Inc
    • HubSpot Inc.
    • Teradata Corporation
    • Infor Inc.
    • Criteo SA

제7장 투자 분석

제8장 시장 기회와 향후 동향

LSH 25.03.27

The Digital Marketing Software Market is expected to register a CAGR of 14% during the forecast period.

Digital ing Software Market - IMG1

Key Highlights

  • A recent study by Google found that 48% of consumers start their inquiries on search engines, while 33% search brand websites and 26% search within mobile applications. Businesses are ready and willing to engage with their customers on every digital platform with different devices, using digital marketing software, where habits can be tracked and analyzed.
  • The proliferation of Big Data analytics in digital marketing and the increasing ease of purchasing by removing location constraints are expected to create opportunities for market growth. Social CRM solution is expected to garner high significance over the forecast period as organizations try to engage with customers on social sites, such as Facebook and Twitter, to publicize the brand and product.
  • However, the lack of skilled labor in handling marketing software is expected to restrain the market growth. The shortage of qualified working professionals has resulted in a high fixed cost of software development.
  • To keep businesses updated with the recent technological disruptions worldwide, marketing managers are strategically spending on automating their marketing processes and solutions to adopt the latest digital marketing trends. From social media marketing to SEO or content marketing, marketing managers are investing significantly to support and boost their sales. According to a published article by Advertising Age, in 2021, the full marketing services spending may amount to an estimated sum of USD 250.7 billion, out of which the majority was attributed to sales promotion.
  • As the pandemic forced everyone at home most of the time, online shopping gained importance for both essential and non-essential items. However, with difficulty getting delivery time slots for groceries and slower shipping times for most items, there has also been a spike in ABM (Account-based marketing) solutions to personalize and enhance customer service through calls and interactions.

Digital Marketing Software Market Trends

Email Marketing to Hold a Significant Market Share

  • Email marketing is one of the primary marketing channels, considering the number of email users is close to 3.5 billion. Businesses across the world have utilized email marketing. Broadcasting an email to a potential client or consumer that could help in closing the sale is considered email marketing.
  • Generally, email marketing involves sending advertisements, and newsletters, soliciting sales, requesting donations, and requesting businesses via emails.
  • Email marketing has evolved drastically over the past few years. With the advent of e-commerce and smartphones, the number of users utilizing email services has grown in the previous decade, improving email marketing reach.
  • With the vast amount of user data available, companies are focusing on automating the database to streamline the process and explore new ways of email marketing. This has provided an opportunity for companies to explore automated email marketing.
  • Cybersecurity poses the biggest concern, as more email accounts are compromised by phishing scams and malware contained in email attachments. As a result, consumers are less confident in email marketing, and legitimate emails may be permanently reported or blocked.

Asia-Pacific to hold a Major Market Share

  • The rise in internet penetration in countries such as India and China has brought a significant region population online. This is expected to result in a profitable opportunity for digital marketing.
  • The factor mentioned above is set to result in a growth of social media presence, leading to a surge in social media-based marketing campaigns.
  • Over the last few years, India has evolved into a market remarkably suited for investment in the digital space, particularly for consulting firms that assist with transitioning to the digital sphere.
  • As the Digital India strategy continues to take shape, it is very clear about a "cloud first" approach. The initiative aims to move legacy and on-premise systems to a cloud-based or integrated model. This initiative would result in the country's cloud-based digital marketing software adoption.
  • Startups from developing countries are slowly expanding operations onto the global battlefield through investments from players intending to herald their growth. For instance, in January 2022, The Moon Carl acquired April and June Digital Private Limited, a digital marketing agency based in Pakistan that dabbles in delivering high-end multinational e-commerce, web development, app development, and full-spectrum digital marketing solutions.

Digital Marketing Software Industry Overview

The digital marketing software market is highly competitive and consists of several major players. Companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

  • In January 2021 - Mastercard launched digital acceleration of small businesses microsites across most of its Asia-Pacific websites with information on digitizing and running businesses efficiently, focusing on e-commerce platforms, digital marketing services, cybersecurity, and tools to reduce vulnerabilities.
  • In January 2021 - Bloomreach announced a USD 150 million investment and the acquisition of a CDP (Consumer Data Platform) and Marketing Automation Provider Exponea. Bloomreach majors in commerce experience, with deep product data and AI to help people find the right product and deliver great experiences on e-commerce sites. The astonishing growth of e-commerce and digital marketing over 2020 led to this decision.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Research Phases
  • 2.2 Analysis Methodology

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increased Utilization of Digital Media
    • 4.4.2 Rising Trend in Adoption of Cloud Technology
    • 4.4.3 Increasing Need to Improve Customer E-experience
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Evaluating the Right Kind of Digital Marketing Solution
  • 4.6 Assessment of COVID-19 impact on the industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 DEPLOYMENT
    • 5.1.1 On-premise
    • 5.1.2 Cloud
  • 5.2 TYPE
    • 5.2.1 Search Engine Software
    • 5.2.2 Content Marketing Software
    • 5.2.3 Social Media Marketing
    • 5.2.4 E-mail Marketing
    • 5.2.5 Mobile Marketing
    • 5.2.6 Marketing Automation Software
    • 5.2.7 Other Types
  • 5.3 END-USER INDUSTRY
    • 5.3.1 IT and Telecom
    • 5.3.2 Media and Entertainment
    • 5.3.3 BFSI
    • 5.3.4 Retail
    • 5.3.5 Manufacturing
    • 5.3.6 Healthcare
    • 5.3.7 Other End-user Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Adobe Systems Incorporated
    • 6.1.2 SAP SE
    • 6.1.3 Salesforce.com Inc.
    • 6.1.4 IBM Corporation
    • 6.1.5 Microsoft Corporation
    • 6.1.6 Oracle Corporation
    • 6.1.7 Google LLC
    • 6.1.8 SAS Institute Inc.
    • 6.1.9 Marketo Inc
    • 6.1.10 HubSpot Inc.
    • 6.1.11 Teradata Corporation
    • 6.1.12 Infor Inc.
    • 6.1.13 Criteo SA

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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