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아시아태평양의 야외 LED 조명 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Asia Pacific Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아시아태평양의 야외 LED 조명 시장 규모는 2025년 39억 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 2030년에는 50억 1,000만 달러에 이를 것으로 예상되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 5.13%를 나타낼 것으로 전망됩니다.

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아시아태평양에서는 도로와 공공시설 증가가 LED 조명을 견인하고 있습니다.

  • 2023년 금액 점유율에서는 가로 및 차도의 하위 부문이 점유율의 대부분을 차지하고 공공 장소 및 기타가 그 뒤를 이었습니다. 아시아태평양은 광대한 지역이며 대부분의 국가가 개발 도상국이기 때문에 도로와 도로가 이 지역의 교통 연결의 대부분을 차지합니다. 경제 성장은 이 분야에 크게 의존합니다. 이 지역에서는 기존 도로망의 재개발과 확장투자가 급격히 진행되고 있습니다. LED 조명 기업은 국가 수준의 정부와 협력하여 전통적인 가로등을 LED 조명으로 대체하고 있습니다. 태국 정부는 방콕의 오래된 가로등을 40만개 이상의 LED 가로등으로 교체하여 70%의 에너지를 절약할 계획입니다.
  • 2023년의 수량 점유율에서 공공 장소 하위 부문은 점유율의 대부분을 차지한 다음 가로, 도로 및 기타가 되었습니다. 인구, 구매력, 여행 및 관광객 증가에 따라 주차장의 요구도 해마다 높아지고 있습니다. 3대 시장인 한국, 중국, 일본은 각각 8.3%, 2.9%, 2.3%의 점포 성장을 달성했습니다. 커피숍 시장 동향은 알파 세대와 베타 세대에서 증가하고 대규모 LED 수요로 이어질 것으로 예상됩니다. 공항의 추가 건설·개발이 시장 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 세계에서 가장 비싼 그린필드 공항 중 하나인 145억 달러의 베트남 공항 개발 프로젝트와 콩그로말리트의 산미겔 코퍼레이션(SMC)이 출자하는 135억 달러의 신규 프로젝트가 있습니다. 예를 들어 마닐라 국제공항(NMIA)이 건설 중입니다.

인도, 중국, 일본 및 기타 아시아태평양 국가에서 실시되는 LED 조명 보급을 위한 정부 프로그램은 야외 LED 조명 시장을 밀어올릴 것으로 예상된다.

  • 금액 점유율에서는 2022년에 일본이 시장 점유율의 대부분을 차지했고 인도, 중국 및 기타 아시아태평양이 그 뒤를 이었습니다. 일본 정부는 전력 부족 문제를 해결하기 위해 백열 전구를 에너지 효율적인 LED 조명 시스템으로 대체하고 있습니다. 일본의 가전 부문 확대도 스마트폰, 피처폰, 디지털 캠코더 및 기타 전자기기에서 LED 조명의 사용을 증가시키고 있습니다. 이 조명은 자동차, 일반 조명, 교통 신호 및 표지, 의료, 학술 및 법의학 산업에서도 사용됩니다. 일본 정부는 LED 조명의 도입을 촉진하기 위해 다양한 우대 조치와 보조금 제도를 마련하고 있습니다. LED 기술의 급속한 발전으로 제조업체는 효율성과 내구성을 향상시킨 혁신적인 조명 제품을 발표하고 있습니다.
  • 수량 점유율에서는 2022년 일본이 시장 점유율의 대부분을 차지했고 인도, 중국, 기타 아시아태평양이 뒤를 이었습니다. UJALA 프로그램은 인도의 LED 조명 산업을 변화시켰습니다. LED 램프 수요는 2014년 이후 3년간 50배로 증가했지만, 소매 시장 가격(UJALA 이외에서 판매되는 램프)은 3분의 1로 하락했습니다. 이 가격 하락은 LED 칩 가격 하락이라는 세계 동향과 병행하여 UJALA 프로그램에 의한 상당한 수요 증가로 달성된 규모의 경제 때문이었습니다. 인도에서 LED 램프의 생산 능력도 크게 증가하고 약 176의 제조 시설이 등록되었습니다.
  • 기타 아시아태평양에서는 실내외에서 LED 조명 채용이 가속화되고 있습니다. 따라서 채용이 증가함에 따라 아시아태평양의 LED 보급률은 예측 기간 동안 증가할 것으로 보입니다.

아시아태평양의 야외 LED 조명 시장 동향

새로운 경기장 건설과 리노베이션이 시장 성장을 견인

  • 경기장 수는 2022년 650개 단위에서 2030년에는 732개 단위로 성장하여 CAGR 1.5%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 스포츠 분야는 최근 몇 가지 변화를 겪고 있습니다. 예를 들어 퍼스 스타디움은 2017년 아시아태평양에서 처음으로 LED에 의한 전면 조명을 도입한 다목적 스타디움이 되었습니다. 이 지역에서 필수적인 경쟁을 주최하는 조직에는 인도 크리켓 통제위원회(BCCI), 인도 프리미어리그(IPL), 뉴질랜드 크리켓, 사하라 포스 인디아, 멜버른 크리켓 협회 등이 있으며, 이 지역의 경기장 인프라 건설에 영향을 미치고 있습니다. 예를 들어, 바라나시의 경기장 건설에는 3억 달러가 소요됩니다. BCCI는 총 5개의 새로운 경기장을 계획하고 있습니다. 이러한 요소는이 지역의 LED 시장 확대를 지원합니다.
  • 중국, 인도, 싱가포르, 호주, 일본 등의 국가들은 기존 경기장을 개조하는 한편, 새로운 경기장 건설에 주력하고 있습니다. 예를 들어, 뉴사우스웨일즈 주 정부는 2017년 축구 경기장과 올림픽 경기장 개축에 15억 3,000만 달러 이상을 투자할 계획을 발표했습니다. 스포츠 분야의 정부 활동은 아시아태평양의 LED 시장 확대를 지원합니다. 예를 들어, 인도 스포츠 시설의 성장은 Khelo India, Fit India, Smart City와 같은 정부의 이니셔티브에 의해 뒷받침됩니다. 이 노력은 인도 전체의 스포츠 참여를 늘리고 올림픽 및 기타 중요한 스포츠 행사에서 인도가 잠재력을 최대한 발휘할 수 있도록 스포츠 시설을 개선하는 것입니다. 또한 크리켓 월드컵(인도)과 FIFA 여자 월드컵(호주, 뉴질랜드)과 같은 향후 스포츠 이벤트는 경기장에서 LED 조명의 성장을 가속할 것으로 보입니다.

주택 건설 및 판매 증가는 LED 시장의 성장을 가속합니다.

  • 아시아태평양에는 세계 인구의 60%가 거주하고 있습니다. 특히 중국과 인도는 인구 증가율 톱 10에 들어 있습니다. 인도는 최근 LED 기술을 신속하고 광범위하게 도입할 수 있음을 보여주고 있습니다. 이 나라의 건설 산업은 원주민과 이민 인구가 모두 빠르게 증가함에 따라 번영하고 있습니다. 예를 들어 인도네시아에서는 2017년에 주택건축물의 수량이 5%, 2019년에는 1% 상승했으며, 이 동향은 각국의 인구 증가로 예측기간을 통해 지속될 것으로 보입니다. 그 결과 아시아태평양의 건축 부문이 급증함에 따라 동 시장의 LED 수요가 증가합니다.
  • 다른 국가의 건설 산업은 원주민과 이민 인구가 모두 급증하고 번영합니다. 예를 들어 인도네시아에서는 2017년에 주택건축량이 5%, 2019년에는 1% 상승했으며, 이 동향은 각국의 인구 증가로 예측기간을 통해 지속됩니다. 그 결과 아시아태평양 건축 부문의 급성장은 지역 시장의 LED 수요를 증가시킵니다.
  • 중국은 2021년 시점에서 아시아태평양에서 가장 가구가 많았으며 총 가구 수는 4억 4,970만을 넘었습니다. 또한 인도, 인도네시아, 일본에는 각각 2억 9,510만 가구, 6,890만 가구, 4,850만 가구가 있습니다. 이들 국가의 가구 수는 꾸준히 증가하고 있으며, 더 많은 주택이 건설되고 아시아태평양의 LED 수요가 증가하고 있음을 시사합니다. 2022년 아시아태평양에서 판매된 승용차 3,750만대 중 2,360만대 이상이 중국이었습니다. 한편, 2021년 아시아태평양에서 판매된 승용차는 약 3,457만대였습니다. 이 지역의 LED 수요는 아시아태평양의 자동차 판매량 증가로 도움이 될 것입니다.

아시아태평양의 야외 LED 조명 산업 개요

아시아태평양의 야외 LED 조명 시장은 적당히 통합되어 상위 5개사에서 43.01%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. Guangdong PAK Corporation, Nichia Corporation, OPPLE Lighting, Panasonic Holdings Corporation and Signify Holding(Philips)(알파벳순 정렬).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 인구
  • 1인당 소득
  • LED 총 수입량
  • 조명 전력 소비량
  • 가구수
  • LED 보급률
  • 경기장 수
  • 규제 프레임워크
    • 중국
    • 인도
    • 일본
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 야외 조명
    • 공공시설
    • 거리 및 도로
    • 기타
  • 국가
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 기타 아시아태평양

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일(세계 수준 개요, 시장 수준 개요, 주요 사업 부문, 재무, 직원 수, 주요 정보, 시장 순위, 시장 점유율, 제품 및 서비스, 최근 동향 분석 포함)
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • ams-OSRAM AG
    • EGLO Leuchten GmbH
    • Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Nichia Corporation
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Signify Holding(Philips)
    • Toshiba Corporation

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계의 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
KTH 25.03.31

The Asia Pacific Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 3.9 billion USD in 2025, and is expected to reach 5.01 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.13% during the forecast period (2025-2030).

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Growing number of Streets and Roadways and public places drive the LED lights in APAC.

  • In terms of value share in 2023, the streets and roadways subsegment accounted for a majority of the share, followed by public places and others. Asia-Pacific is a vast region, and the majority of the countries are developing nations, due to which streets and roadways account for a majority of the transport connectivity with the region. The economic growth is majorly dependent upon this sector. Redevelopment of existing road networks and investment in expanding them are carried out at an increasing pace in the region. The LED lighting companies are collaborating with country-level governments to replace traditional street lights with LED lights. The Thai government plans to replace old lights in Bangkok with over 400,000 LED street lights, saving 70% of energy.
  • In terms of volume share in 2023, the public places subsegment accounted for most of the share, followed by streets, roadways, and others. With increasing population, purchasing power, and travel and tourism, the need for parking lots has also increased over the years. The three largest markets, South Korea, China, and Japan, achieved store growth of 8.3%, 2.9%, and 2.3%, respectively. The trend in the coffee shop market is expected to increase in the alpha and beta generations, leading to massive LED demand. Further construction and development of airports are expected to increase the market demand. Examples include an airport development project in Vietnam worth USD 14.5 billion, one of the most expensive greenfield airports in the world, and a new USD 13.5 billion project funded by the conglomerate San Miguel Corporation (SMC). For example, the Manila International Airport (NMIA) is under construction.

Government programs to promote LED lights undertaken in India, China, Japan, and other APAC countries are expected to boost the outdoor LED lighting market

  • In terms of value share, in 2022, Japan accounted for the majority of the market share, followed by India, China, and the Rest of Asia-Pacific. The Japanese government has replaced incandescent bulbs with energy-efficient LED lighting systems to address the problem of power shortages. The expansion of the Japanese consumer electronics sector has also increased the use of LED lighting in smartphones, feature phones, digital video cameras, and other electronic devices. These lights are also used in the automotive, general lighting, traffic lights and signs, medical, academic, and forensic industries. The Japanese government offers various incentives and subsidy programs to promote the introduction of LED lighting in the country. Rapid advances in LED technology have led manufacturers to introduce innovative lighting products with increased efficiency and durability.
  • In terms of volume share, in 2022, Japan accounted for the majority of the market share, followed by India, China, and the Rest of Asia-Pacific. The UJALA program has transformed the LED lighting industry in India. Demand for LED lamps increased 50-fold in the three years after 2014, but retail market prices (for lamps sold outside UJALA) fell by a third. This price drop was due to economies of scale achieved by a significant increase in demand from the UJALA program in parallel with the global trend of falling LED chip prices. The production capacity of LED lamps in India has also increased significantly, with around 176 registered manufacturing facilities.
  • In the Rest of Asia-Pacific, countries are gaining momentum in the adoption of LED lights in their indoor and outdoor segments. Thus, with rising adoption, LED penetration in Asia-Pacific is expected to increase over the forecast period.

Asia Pacific Outdoor LED Lighting Market Trends

Construction and refurbishing of new stadiums to drive the growth of the market

  • The number of stadiums is expected to witness growth from 650 units in 2022 to 732 units in 2030, exhibiting a CAGR of 1.5%. The sports sector has undergone several changes in recent years. For instance, Perth Stadium became the first multi-use stadium in the APAC area to be fully lighted by LEDs in 2017. Some of the organizations that host essential competitions in the region include the Board of Control for Cricket in India (BCCI), Indian Premier League (IPL), New Zealand Cricket, Sahara Force India, and Melbourne Cricket Association, affecting the construction of the stadium infrastructure in the area. For instance, the Varanasi stadium will cost USD 300 million to construct. BCCI has planned a total of five new stadiums. These elements support the expansion of the LED market in the area.
  • Countries like China, India, Singapore, Australia, and Japan are concentrating on building new stadiums while refurbishing existing ones. For instance, the government of New South Wales announced plans to spend over USD 1.53 billion on the reconstruction of football and Olympic stadiums in 2017. Government activities in the sports sector support the expansion of the LED market in Asia-Pacific. For instance, the growth of sports facilities in India is fueled by government initiatives like Khelo India, Fit India, and Smart City. The efforts aim to increase sports participation across India and improve sporting facilities so that India performs to its full potential at the Olympics and other important sporting events. Additionally, upcoming sporting occasions like the Cricket World Cup (India) and the FIFA Women's World Cup (Australia and New Zealand) will drive the growth of LED lights in the stadiums.

Increase in construction and sales of residential houses to drive the growth of LED market.

  • The APAC is home to 60% of the world's population. Numerous nations in the region, notably China and India, are in the top ten in terms of population growth. India has recently shown that it is possible to install LED technology quickly and extensively. These nations' construction industries are prospering as their native and immigrant populations both grow quickly. For instance, the volume of residential buildings climbed by 5% in Indonesia in 2017 and by 1% in 2019, and this trend will continue throughout the forecast period due to the countries' growing populations. As a result, the rapidly expanding building sector in APAC will increase demand for LEDs in the market.
  • The other nations' construction industries are prospering as their native and immigrant populations both grow quickly. For instance, the volume of residential buildings climbed by 5% in Indonesia in 2017 and by 1% in 2019, and this trend will continue throughout the forecast period due to the countries' growing populations. As a result, the rapidly expanding building sector in Asia-Pacific will increase the demand for LEDs in the regional market.
  • China has the most households in APAC as of 2021, with a total of over 449.7 million. In addition, there are 295.1, 68.9, and 48.5 million households in India, Indonesia, and Japan, respectively. There is a steady rise in the number of households in these nations, which suggests that more homes are being built and that the demand for LEDs in the APAC area is rising. Over 23.6 million of the 37.5 million passenger cars sold in the Asia-Pacific area in 2022 were in China. Comparatively, the Asia-Pacific area sold about 34.57 million passenger cars in 2021. The demand for LEDs in the region will be aided by the rise in automotive vehicle sales in the APAC region.

Asia Pacific Outdoor LED Lighting Industry Overview

The Asia Pacific Outdoor LED Lighting Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 43.01%. The major players in this market are Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd., Nichia Corporation, OPPLE Lighting Co., Ltd, Panasonic Holdings Corporation and Signify Holding (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 China
    • 4.8.2 India
    • 4.8.3 Japan
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 China
    • 5.2.2 India
    • 5.2.3 Japan
    • 5.2.4 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 ams-OSRAM AG
    • 6.4.3 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.4 Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • 6.4.5 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.6 Nichia Corporation
    • 6.4.7 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.8 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.9 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.10 Toshiba Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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