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유럽의 야외 LED 조명 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 야외 LED 조명 시장 규모는 2025년에 25억 7,000만 달러에 달할 것으로 추정됩니다. 2030년에는 34억 1,000만 달러에 이를 것으로 예상되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 5.81%를 나타낼 것으로 전망됩니다.

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유원지 및 주차장에서 LED 조명 사용 증가와 기존 램프를 금지하는 정부 규정이 LED 조명 시장 성장을 가속

  • 금액과 수량은 2023년 공공 공간이 가장 큰 점유율을 차지했고 도로가 뒤를 이었습니다. COVID-19의 확산을 억제하기 위해 경기장, 수영장, 해변, 요새와 같은 공공 장소가 지역 전체에서 폐쇄되었습니다. 유럽은 2021년에 COVID 관련 규칙을 완화했습니다. 빌딩이 개방됨에 따라 LED 조명 시장도 꾸준히 성장하고 있습니다. 독일의 Funtasy World Rodental과 러시아의 Pushkin Theme Park와 같은 새로운 놀이 공원이 2023년에 열렸습니다. 이러한 개발은 LED 조명 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 보입니다.
  • 이 지역에 소매점이 출현하여 주차장 수요도 높아지고 있습니다. 예를 들어, IKEA는 옥스포드 스트리트의 구 Topshop 기함점을 3억 7,800만 파운드로 구입했습니다. IKEA는 2023년에 이 빌딩에 1호점을 오픈했는데, 램프와 커튼 등의 가정용품을 전문으로 취급합니다. 이러한 시장의 움직임은 이 지역에서 LED 소매 조명 제품 수요 증가로 이어질 것으로 기대됩니다. 이러한 개발로 전용 주차장 등의 공공 공간이 늘어나 LED 조명의 사용도 늘어날 것으로 보입니다.
  • 유럽에서 LED 제품 수요를 견인하는 주요 요인은 비효율적인 조명 기술 판매를 금지하는 유럽 연합 정책입니다. 2009년 유럽은 백열 전구의 사용을 단계적으로 폐지했습니다. 2016년에는 지향성 할로겐 램프도 폐지되었습니다. 2018년 9월, 이 지역은 무방향성 할로겐 램프의 판매를 금지했습니다. 이러한 정책은 소비자의 기존 조명 제품에서 LED 기술을 기반으로 한 제품으로의 단계적 대체를 촉진했습니다.

경기장 업그레이드 및 리노베이션, 철도 인프라 증가, 가로등 사용으로 LED 조명 시장 성장을 견인

  • 금액과 수량은 기타 유럽이 2023년에 큰 점유율을 차지했고 영국, 프랑스, 독일이 뒤를 이었습니다. 기타 유럽 시장 점유율은 향후 몇년만에 약간 떨어지고 나머지 국가에서 상승할 것으로 예상됩니다.
  • 스페인, 바르셀로나, 발렌시아 등의 국가들은 새로운 경기장 개발 및 역사적인 건축물 개조를 위해 노력하고 있습니다. 예를 들어 바르셀로나는 2023년에 캄프 노 스타디움 건설을 시작하기 위해 여러 투자자들로부터 14억 5,000만 유로(16억 달러)를 확보했습니다. 브뤼셀은 2022년에 600만 유로(650만 달러)의 투자를 계획했습니다. 유럽에서는 UEFA 유로 2024, 유로 바구니 2025 등의 스포츠 이벤트를 계획했습니다. 그러므로 경기장 개보수, 신설, 스포츠 대회 증가로 이 나라의 LED 조명 매출이 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 스마트 빌딩에 대한 노력과 LED 평균 가격 하락도 LED 수요의 주요 촉진요인입니다. 독일 도시에서는 건물과 가로등을 위한 LED가 이미 테스트되었습니다. 2023년 6월에는 우크라이나 정부의 새로운 단계로서 오래된 전구 교체가 계획되었습니다. 2023년 1월에 이 프로그램이 시작된 이래 수백만 명의 우크라이나 국민이 최신 전구를 무료로 받을 수 있는 기회를 이용했습니다. 또한, 도로망 인프라에 대한 투자는 사회적, 경제적, 이동성 관련의 다양한 이유로 중요합니다. 대부분의 유럽 국가들은 평균적으로 연간 GDP의 약 0.8%에서 1.2%를 도로 네트워크에 소비합니다. 예를 들어 2015년 오스트리아는 오스트리아 고속도로망에 대한 투자 프로그램을 실시했습니다.

유럽의 야외 LED 조명 시장 동향

경기장 업그레이드, 교체, 신설이 LED 조명 성장을 가속

  • 경기장의 수는 2022년 1,700대에서 2029년에는 1,760대로 성장할 것으로 예측되며 CAGR 0.5%를 나타낼 것으로 예상됩니다. 스포츠 분야는 최근 몇 가지 변화를 겪고 있습니다. 예를 들어 런던 스타디움과 무스코는 2020년에 공동으로 조명 시스템을 업그레이드하고 LED 조명을 도입했습니다. 더블린의 아비바 스타디움은 2020년까지 웅장한 조명 효과를 실현했습니다. 빨강, 초록, 파랑, 백색(RGBW) LED 픽스처는 52가지 컬러 변경 옵션을 갖추고 있으며 최근 설치된 시스템을 구성합니다. 시우터 데 발렌시아의 경기장은 2020년에 개수 공사가 진행되어 LED 투광기가 추가되었습니다. 2021년에는 유럽의 6개 경기장이 서명으로 새로운 조명을 도입했습니다. 이러한 요소는 이 지역에서 LED 시장의 확대를 지원합니다.
  • 유럽 클럽은 시설 개조를 위해 25억 유로(26억 9,000만 달러) 이상을 확보했습니다. 2022년 노 메스타자 스타디움 건설에 3억 유로(3억 2,377만 달러)를 투자한 스페인 발렌시아는 두 번째로 고액의 투자를 했습니다. 세르비아 축구협회(FSS)는 UEFA의 도움을 받아 2023년에 2천만 유로(2,158만 달러) 이상을 투자해 국내 경기장을 많이 개수했습니다. 바르셀로나는 2023년에 Camp Nou의 경기장 건설에 착수하기 위해 여러 투자자들로부터 14억 5,000만 유로(16억 달러)의 대출을 받았습니다. 브뤼셀은 2022년 주요 경기장 건설에 600만 유로(647만 달러)를 투자했습니다. UEFA Euro 2024, EuroBasket 2025 및 기타 이벤트는 유럽에서 향후 개최되는 스포츠 이벤트의 일부입니다. 이와 같이 경기장 개수, 신설, 스포츠 대회 증가에 의해 이 나라에서의 LED 조명의 매출 증가가 전망되고 있습니다.

주택과 비주택 증가가 LED 조명의 성장을 가속할 가능성

  • 2022년 유럽 인구는 7억 4,350만 명이었습니다. 유럽 연합 회원국은 1억 3,100만 개 이상의 구조를 포함하고 있습니다. 유럽 연합에는 1억 1,900만 동의 주택과 1,200만 동의 비주택이 있습니다. 2022년에는 주택 수요가 계속 높아지면서 지역 신축 주택 건설을 촉구하고 지역 LED 시장에 이익을 가져왔습니다.
  • 가구 수는 2020년의 1억 9,600만 가구에 비해, 2021년에는 1억 9,740만 가구가 되었습니다. EU에서는 2021년에는 49.4%의 가구에 아이가 1명, 다음으로 38.6%에 아이가 2명, 12%에 아이가 3명 이상 있었습니다. 2020년에는 EU 시민의 약 70%가 집을 가졌습니다. 2019년 유럽 가정의 1인당 객실 수는 평균 1.6실이었습니다. 인구와 가구 수가 증가함에 따라 가정과 비즈니스 공간에서 LED의 사용이 증가할 수 있습니다.
  • 2019년 기준 유럽연합(EU) 도로를 달리는 자동차는 전년 대비 1.8% 증가한 2억 4,270만대로, 밴은 2,800만대 이상 달렸습니다. 밴의 보유 대수는 프랑스가 600만대로 압도적으로 많아 이탈리아(420만대), 스페인(380만대), 독일(280만대)으로 이어졌습니다. EU 도로에는 620만대의 중형·대형 상용차가 달렸습니다. 최근 등록 대수가 늘고 있다고는 해도 EU의 모든 차량 중 대체 동력차는 불과 4.6%에 불과합니다. 하이브리드 전기자동차는 EU 도로를 달리는 모든 차량의 0.8%를 차지하고 배터리 전기자동차와 플러그인 하이브리드 자동차는 각각 0.2%에 불과합니다. 자동차 판매 증가는 이 지역의 LED 판매에 긍정적인 영향을 미칠 수 있습니다.

유럽의 야외 LED 조명 산업 개요

유럽의 야외 LED 조명 시장은 세분화되어 상위 5개사에서 39.24%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. ams-OSRAM AG, LEDVANCE GmbH(MLS), Panasonic Holdings Corporation, Signify Holding(Philips) and Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)(알파벳순 정렬).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 인구
  • 1인당 소득
  • LED 총 수입량
  • 조명 전력 소비량
  • 가구수
  • LED 보급률
  • 경기장 수
  • 규제 프레임워크
    • 프랑스
    • 독일
    • 영국
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 야외 조명
    • 공공시설
    • 거리 및 도로
    • 기타
  • 국가
    • 프랑스
    • 독일
    • 영국
    • 기타 유럽

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일(세계 수준 개요, 시장 수준 개요, 주요 사업 부문, 재무, 직원 수, 주요 정보, 시장 순위, 시장 점유율, 제품 및 서비스, 최근 동향 분석 포함)
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • ams-OSRAM AG
    • Dialight PLC
    • EGLO Leuchten GmbH
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Signify Holding(Philips)
    • Thorlux Lighting(FW Thorpe Plc)
    • Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)
    • TRILUX GmbH & Co. KG

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계의 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
KTH 25.03.31

The Europe Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 2.57 billion USD in 2025, and is expected to reach 3.41 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.81% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing use of LED lighting in amusement parks and parking lots and government regulations to ban traditional lamps will drive the growth of the LED lighting market

  • In terms of value and volume, public spaces will account for the largest share in 2023, followed by roads and trails. Public places such as stadiums, pools, beaches, and forts were closed across the region to contain the spread of COVID-19. Europe relaxed the COVID-related rules in 2021. With the opening of buildings, the LED lighting market is also growing steadily. New amusement parks, such as Funtasy World Rodental in Germany and Pushkin Theme Park in Russia, will open in 2023. These developments will have a positive impact on the LED lighting market.
  • With the emergence of retail outlets in the area, the demand for parking has increased. For example, IKEA bought the former Topshop flagship store on Oxford Street for GBP 378 million. IKEA plans to open its first store in the same building in 2023, specializing in household items such as lamps and curtains. Such instances in the market are expected to lead to increased demand for LED retail lighting products in the region. These developments will increase the number of public spaces, such as private parking spaces, and the use of LED lighting.
  • A major factor driving the demand for LED products in Europe is the European Union's policy of banning the sale of inefficient lighting technologies. In 2009, Europe phased out the use of incandescent light bulbs. Directional halogen lamps were also discontinued in 2016. In September 2018, the region banned the sale of non-directional halogen lamps. These policies have facilitated the gradual replacement of traditional lighting products by consumers with those based on LED technology.

Upgradation and renovation of stadiums, rising rail infrastructure, and use of street lights to drive the growth of the LED lighting market

  • In terms of value and volume, the Rest of Europe occupied a major share in 2023, followed by the United Kingdom, France, and Germany. The market share is expected to be a small reduction in the Rest of Europe and gain in other remaining countries in coming years.
  • Countries such as Spain, Barcelona, and Valencia are working to develop new stadiums and refurbish historical buildings in their countries. For example, Barcelona has secured EUR 1.45 billion (USD 1.6 billion) from multiple investors to begin construction of its Camp Nou stadium in 2023. Brussels planned to invest EUR 6 million (USD 6.5 million) in 2022. UEFA Euro 2024, EuroBasket 2025, and other events are some of the upcoming sporting events in Europe. Therefore, the renovation and construction of new stadiums and the increase in sports tournaments are expected to boost sales of LED lighting in the country.
  • The smart building initiatives and falling average LED prices are also key drivers of LED demand. LEDs for building and street lighting have already been tested in German cities. In June 2023, a new phase of the Ukrainian government's program planned to replace old light bulbs. Since the program was launched in January 2023, millions of Ukrainian citizens have taken advantage of the opportunity to receive the latest light bulbs for free. In addition, investments in road network infrastructure are important for a variety of social, economic, and mobility-related reasons. On average, most European countries spend about 0.8% to 1.2% of their annual GDP on road networks. For example, in 2015, Austria implemented a program of investment in the Austrian motorway network.

Europe Outdoor LED Lighting Market Trends

Upgradation, replacement, and construction of new stadiums will drive the growth of LED lights

  • The number of stadiums is expected to witness growth from 1,700 units in 2022 to 1,760 units in 2029, exhibiting a CAGR of 0.5%. The sports sector has undergone several changes in recent years. For instance, London Stadium and Musco collaborated in 2020 to upgrade the lighting system and install LED lights. The Aviva Stadium in Dublin had spectacular lighting effects by 2020. Red, green, blue, and white (RGBW) LED fixtures with 52 color-changing options make up the recently installed system. The stadium at Ciutat de Valencia underwent renovation in 2020, and LED floodlights were added. Six stadiums in Europe got new lighting by Signify in 2021. These elements support the expansion of the LED market in the area.
  • European clubs set aside more than EUR 2.5 billion (USD 2.69 billion) for facility renovations. Valencia, Spain, which committed EUR 300 million (USD 323.77 million) to constructing the Nou Mestalla stadium in 2022, made the second-most expensive investment. With UEFA's assistance, the Football Association of Serbia (FSS) invested more than EUR 20 million (USD 21.58 million) in 2023 to upgrade a number of the nation's stadiums. Barcelona obtained EUR 1.45 billion (USD 1.6 billion) in financing from several investors to start building the Camp Nou stadium in 2023. Brussels invested EUR 6 million (USD 6.47 million) in building a major stadium in 2022. UEFA Euro 2024, EuroBasket 2025, and other events are a few of the upcoming sporting occasions in Europe. Thus, the renovation and construction of new stadiums and an increase in sporting tournaments are expected to increase sales of LED lights in the country.

Increasing residential housing and non-residential buildings may drive the growth of LED lights

  • In 2022, Europe had 743.5 million people. The Member States of the European Union contains over 131 million structures. The European Union has 119 million residential buildings and 12 million non-residential buildings. In 2022, the demand for housing remained high, encouraging the building of new homes in the region, thus benefitting the local LED market.
  • There were 197.4 million households in 2021 as opposed to 196.0 million in 2020. In the EU, 49.4% of households had a single child in 2021, followed by 38.6% with two children and 12% with three or more. About 70% of EU citizens were homeowners in 2020. In 2019, European homes had 1.6 rooms per person on average. The use of LEDs in homes and business spaces may increase as the population and the number of households rise.
  • As of 2019, there were 242.7 million cars on the road in the European Union, an increase of 1.8% from the previous year, and more than 28 million vans on the road. France has by far the largest fleet of vans, with six million vehicles, followed by Italy (4.2 million), Spain (3.8 million), and Germany (2.8 million). EU roadways have 6.2 million medium and heavy commercial vehicles. Even though registrations have gone up recently, only 4.6% of all EU vehicles are alternatively powered. Hybrid electric vehicles make up 0.8% of all vehicles on EU roads, while battery-electric and plug-in hybrid vehicles each account for only 0.2% of the total. The increase in automotive vehicle sales may positively impact LED sales in the region.

Europe Outdoor LED Lighting Industry Overview

The Europe Outdoor LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 39.24%. The major players in this market are ams-OSRAM AG, LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), Panasonic Holdings Corporation, Signify Holding (Philips) and Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 France
    • 4.8.2 Germany
    • 4.8.3 United Kingdom
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 France
    • 5.2.2 Germany
    • 5.2.3 United Kingdom
    • 5.2.4 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 ams-OSRAM AG
    • 6.4.3 Dialight PLC
    • 6.4.4 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.5 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.6 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.7 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.8 Thorlux Lighting (FW Thorpe Plc)
    • 6.4.9 Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group)
    • 6.4.10 TRILUX GmbH & Co. KG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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