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지방 알코올 - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Fatty Alcohol - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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지방 알코올 시장 규모는 2025년 412만 톤에 이르고 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 4.06%를 나타낼 전망이며, 2030년에는 503만 톤에 이를 것으로 예상됩니다.

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시장은 COVID-19에 의해 부정적인 영향을 받았습니다. 내부 공급망이 혼란스러워 세계의 생산, 납품 스케줄, 제품 판매에 타격을 주었습니다.

주요 하이라이트

  • 중기적으로는 제약업계 수요 증가와 퍼스널케어 및 화장품 제품의 지방 알코올 사용량 증가가 시장의 주요 견인 요인이 될 것으로 예상됩니다.
  • 그 반면, 원료 가격의 상승이 시장 성장 억제요인이 될 것으로 보입니다.
  • 바이오의 지방 알코올 제품에 대한 수요 증가는 향후 수년간 시장에 있어서 호기가 될 가능성이 높습니다.
  • 아시아태평양이 가장 높은 시장 점유율을 차지하고 있으며, 예측 기간 중에도 이 지역의 우위는 계속될 것으로 보입니다.

지방 알코올 시장 동향

시장을 독점하는 계면활성제 용도

  • 지방 알코올은 주로 세제나 계면 활성제의 제조에 사용됩니다.지방 알코올은 양친매성이기 때문에 비이온 계면 활성제로서 작용합니다.
  • 지방 알코올은 C6에서 C22의 일급 알코올로, 통상은 직쇄이며, 세제 산업에서 사용되는 것은 이 유형입니다.
  • 세계 지방 알코올의 대부분은 계면활성제나 표면활성제로 변환되어 세탁용 세제, 식기용 세제, 기타 가정용 세정제의 제조에 사용되는 기본 원료가 되고 있습니다.
  • 국제무역센터에 따르면 독일은 비누와 유기계면활성제의 가장 큰 수출국입니다. 이 성장은 국제 시장에 있어서 이러한 제품에 대한 수요의 높아를 의미해, 계면활성제를 제조할 때의 주요 성분으로서의 지방산 수요 증가에 연결됩니다.
  • 중국의 화학산업에서 생산되는 제품은 비누, 세제, 화장품 등 다양한 제품에 필수적입니다.의 세탁기가 사용되고 있어 세정제에 대한 소비자 기반이 확대되고 있습니다.
  • 게다가 인도는 세계 유수의 비누 생산국입니다. 균 800 그램 전후는 이 나라의 비누 제품에 대한 수요가 안정되어 있음을 보여줍니다. 합성세제 중간체의 생산량이 2019년의 71만 4,680톤에서 2022년도에는 78만톤을 넘을 때까지 일관되게 증가한 것은 세제제품 수요가 증가하고 있음을 보여준 것입니다.
  • 이러한 요인에 의해 향후 수년간은 지방 알코올 수요가 높아질 것으로 예상됩니다.

시장을 독점하는 아시아태평양

  • 중국, 인도, 일본 등의 주요국에서는 계면활성제, 퍼스널케어 및 화장품, 의약품 등 다양한 산업에서의 수요가 높고, 시장 추계·예측 기간 중 시장 조사를 뒷받침할 것으로 예측됩니다.
  • 중국은 세계 제2위의 화장품 소비국입니다. L'Oreal사의 보고서에 의하면, 동국의 미용·퍼스널케어 시장은 2022년에 총액 553억 달러를 기록했습니다.
  • 중국에서는 합성세제의 생산은 주로 광동성, 절강성, 사천성에 집중되어 있으며 연간 생산능력은 각각 325만톤, 114만톤, 109만톤입니다.
  • 중국의 제약산업은 세계 최대급의 규모를 자랑합니다.
  • 국가투자촉진·원활화청(인베스트·인디아)에 따르면 인도는 미용·퍼스널케어(BPC) 시장에서 8위에 달하고 있습니다.
  • 샴푸에 사용되는 지방산 메틸 에스테르는 피지나 고형 미립자 등의 얼룩을 머리카락에서 효과적으로 제거합니다.
  • 일본의 화장품 산업의 성장을 가속하기 위해, 2023년 4월, 도쿄도 화장품 공업 연합회, 일본 화장품 공업 연합회, 서일본 화장품 공업 연합회, 중부 화장품 공업 연합회가 통합해, 일본 화장품 공업 연합회(JCIA)가 설립되었습니다. 일본의 화장품 업계의 주요 기업의 하나인 카오 주식회사가 발표한 보고서에 의하면, 일본의 화장품 시장 전체는 작년 3% 이상의 성장을 이루고, 향후 수년간은 추가 성장이 전망되고 있습니다.
  • 이 지역의 최종 사용자 산업이 급성장하고 있기 때문에 지방 알코올 수요도 예측 기간 중에 증가할 것으로 전망되고 있습니다.

지방 알코올 산업 개요

세계의 지방 알코올 시장은 세분화되어 있으며, 대규모·중규모 기업이 복수 존재하고 있습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 제약업계에서의 수요 증가
    • 퍼스널케어 및 화장품 제품에 있어서 지방 알코올의 사용 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 원료 가격의 상승
    • 기타 억제요인
  • 업계 밸류체인 분석
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 유형별
    • 천연자원
    • 석유화학 공급원
  • 용도별
    • 계면활성제
    • 의약품
    • 윤활유
    • 퍼스널케어
    • 식품
    • 기타 용도
  • 지역별
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 기타 유럽
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • M&A, 합작사업, 제휴, 협정
  • 시장 점유율(%)**/랭킹 분석
  • 주요 기업의 전략
  • 기업 프로파일
    • Arkema
    • Croda International PLC
    • Godrej Industries Limited
    • Kao Corporation
    • KLK OLEO
    • Musim Mas
    • Procter & Gamble
    • PT. Ecogreen Oledochemicals
    • SABIC
    • Sasol
    • Shell PLC
    • Sinarmad Cepsa Pte. Ltd
    • VVF LLC
    • Wilmar International Ltd

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

  • 바이오 지방 알코올 제품에 대한 수요 증가
  • 기타 기회
KTH 25.05.09

The Fatty Alcohol Market size is estimated at 4.12 million tons in 2025, and is expected to reach 5.03 million tons by 2030, at a CAGR of 4.06% during the forecast period (2025-2030).

Fatty Alcohol - Market - IMG1

The market was negatively impacted due to COVID-19. Several countries went into lockdown to curb the spread of the pandemic. The shutdown of numerous companies and factories disrupted supply networks worldwide and harmed global production, delivery schedules, and product sales. Currently, the fatty alcohol market has recovered from the impacts of the COVID-19 pandemic and is growing at a significant rate.

Key Highlights

  • Over the medium term, the growing demand from the pharmaceutical industry and the increasing usage of fatty alcohol in personal care and cosmetics products are expected to be the major driving factors for the market.
  • On the flip side, high volatility in raw material prices is likely to pose as a restraint for the market.
  • The growing demand for bio-based fatty alcohol products is likely to act as an opportunity for the market in the coming years.
  • The Asia-Pacific region accounts for the highest market share, and the region is likely to continue its dominance in the market during the forecast period.

Fatty Alcohol Market Trends

Surfactants Application to Dominate the Market

  • Fatty alcohols are mainly used in the production of detergents and surfactants. Due to their amphipathic nature, fatty alcohols behave as nonionic surfactants.
  • Fatty alcohol is primary alcohol from C6 to C22, usually straight-chain, which is the type used by the detergent industry. Modern detergents were initially based on surfactants made from fatty alcohol raw materials. These include natural fats, oils, and waxes, and more recently, high molecular weight alcohols have been produced synthetically from various hydrocarbon sources.
  • A substantial majority of fatty alcohols worldwide are converted into surfactants or surface active agents, the basic materials used to produce laundry detergent, dishwashing detergent, and other household cleaning products.
  • According to the International Trade Centre, Germany stands out as the largest exporter of soap and organic surface-active products, witnessing a substantial increase in export value from USD 11.82 billion in 2019 to USD 14.54 billion in 2022. This growth signifies a growing demand for these products in international markets, translating to increased demand for fatty acids as key components in producing surfactants.
  • The output from the Chinese chemical industry is essential in various products, which include soaps, detergents, cosmetics, etc. The presence of over 60 washing, care, and cleaning agent manufacturers underscores this sector's competitive nature. Furthermore, with approximately 98.7 washing machines per one hundred households in China, there is a growing consumer base for cleaning products. The rise of Chinese household appliance producers and their focus on affordable products have increased access to washing machines, resulting in a higher demand for detergents.
  • Moreover, India is one of the largest producers of soaps in the world. The per capita consumption of toilet/bathing soaps in the country is around 800 grams. The per capita consumption of toilet/bathing soaps, averaging around 800 grams, further indicates the country's steady demand for soap products. Additionally, the household and personal care segment accounts for around 50% share of the FMCG market in India. The consistent increase in the production of synthetic detergent intermediates, from 714.68 thousand metric tons in 2019 to over 780 thousand metric tons in FY 2022, indicates the rising demand for detergent products. Consequently, the demand for fatty acids as raw materials in surfactant production experiences growth alongside the expansion of the detergent market in India.
  • These factors are expected to enhance the demand for fatty alcohol over the coming years.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The high demand from various industries, like surfactants, personal care and cosmetics, pharmaceuticals, and others, in major economies, such as China, India, and Japan, is estimated to boost the market studied during the forecast period.
  • China is the second-largest consumer of cosmetic products across the world. According to a report by L'Oreal, the country generated a total of USD 55.3 billion in the beauty and personal care market in 2022. The country's beauty market witnessed a strong rebound in 2022 after facing a slowdown due to economic uncertainties, numerous lockdowns, and other pandemic policy changes.
  • In China, the production of synthetic detergents is mainly concentrated in Guangdong, Zhejiang, and Sichuan, with an annual production capacity of 3.25 million tons, 1.14 million tons, and 1.09 million tons, respectively.
  • The pharmaceutical industry in China is one of the largest in the world. The country is involved in the production of generics, therapeutic medicines, active pharmaceutical ingredients, and traditional Chinese medicine. More than 90% of the drugs registered in the country are generic. As of 2022, the country has a large and diverse domestic drug industry comprising around 5,000 manufacturers, many of which are small or medium-sized companies.
  • According to the National Investment Promotion and Facilitation Agency (Invest India), India stands 8th in the beauty and personal care (BPC) market. Factors such as growing awareness, easier access, and changing lifestyles are driving the market. The personal hygiene market in India is expected to reach a value of USD 15 billion by the end of this year.
  • The fatty acid methyl esters used in shampoos effectively remove soils, such as sebum and solid particulates, from the hair. According to the National Investment Promotion and Facilitation Agency (Invest India), the Indian hair care market is expected to reach a value of USD 4.89 billion with a CAGR of 6.6% in the next two years.
  • To facilitate the growth of the Japanese cosmetic industry, the Japan Cosmetic Industry Association (JCIA) was established in April 2023 by integrating the Tokyo Cosmetic Industry Association, the Japan Cosmetic Industry Federation, the West Japan Cosmetic Industry Association, and the Chubu Cosmetic Industry Association. According to a report published by Kao Corporation, one of the key players in the Japanese cosmetic industry, the overall market in Japan grew by over 3% last year, with further growth anticipated in the upcoming years.
  • With the rapidly growing end-user industries in the region, the demand for fatty alcohol is also expected to increase over the forecast period.

Fatty Alcohol Industry Overview

The global fatty alcohol market is fragmented in nature, with the presence of several large-scale and medium-scale companies in the market. Some of the major companies in the market (not in any particular order) include PT. Ecogreen Oledochemicals, Shell PLC, Kao Corporation, Wilmar International Ltd, and Sinarmad Cepsa Pte. Ltd, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing Demand from Pharmaceutical Industry
    • 4.1.2 Increasing Usage of Fatty Alcohol in Personal Care and Cosmetics Products
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Volatility in Raw Material Prices
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Natural Sources
    • 5.1.2 Petrochemical Sources
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Surfactants
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Lubricants
    • 5.2.4 Personal Care
    • 5.2.5 Foods
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Arkema
    • 6.4.2 Croda International PLC
    • 6.4.3 Godrej Industries Limited
    • 6.4.4 Kao Corporation
    • 6.4.5 KLK OLEO
    • 6.4.6 Musim Mas
    • 6.4.7 Procter & Gamble
    • 6.4.8 PT. Ecogreen Oledochemicals
    • 6.4.9 SABIC
    • 6.4.10 Sasol
    • 6.4.11 Shell PLC
    • 6.4.12 Sinarmad Cepsa Pte. Ltd
    • 6.4.13 VVF LLC
    • 6.4.14 Wilmar International Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Demand for Bio-Based Fatty Alcohol Products
  • 7.2 Other Opportunities
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