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자동차용 소프트웨어 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Automotive Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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자동차용 소프트웨어 시장 규모는 2025년에 192억 8,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 302억 8,000만 달러에 이를 전망이며, 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 9.45%로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.

자동차용 소프트웨어-Market-IMG1

이 성장은 하드웨어 중심 자동차에서, 배터리 최적화부터 자동 운전에 이르는 주요 기능이 기계 부품이 아닌 코드에 존재하는 소프트웨어 정의 플랫폼으로의 꾸준한 전환을 반영합니다. 존형 전자 및 전기 아키텍처의 채용이 증가하고 있어 하네스의 중량이 최대 30% 삭감되어 컴퓨팅 파워가 새로운 기능을 위해 해방되고 있습니다. 세계 자동차 제조업체들은 EU의 WP.29 사이버 보안 및 소프트웨어 업데이트 규칙을 준수하기 위해 OTA(over-the-air) 업데이트 기능을 급속히 추진하고 있는 반면, 구독 기반의 '기능 온 디맨드' 서비스는 수익률이 높은 판매 후 수익원을 풀어내기 시작했습니다. 반도체 공급업체, 하이퍼스케일러, Tier-1 소프트웨어 기업의 관심이 높아짐에 따라 경쟁이 치열해지고 운영 체제, 미들웨어 및 안전 스택 자산을 보호하기 위해 인수가 급증하고 있습니다. 이러한 움직임과 정부의 전동화 촉진책에 의해 배터리 관리 소프트웨어, 엣지 클라우드 접속, AI 주도의 코드 생성 툴에 자본이 유입하고 있습니다.

세계의 자동차용 소프트웨어 시장 동향 및 인사이트

중국의 OEM에 의한 레벨 2의 자율 주행 개시가 아시아의 ADAS 코드량을 밀어 올립니다.

애자일 개발 프레임워크를 통해 BYD, Xpeng, Zeekr 등의 브랜드는 기능 릴리스 사이클을 최대 60% 단축할 수 있어 ADAS 코드 행수의 폭발적 증가를 촉진하고 서양 라이벌에 의한 경쟁 추구를 가속화하고 있습니다. 지각, 센서 퓨전, 경로 계획 알고리즘에 대한 급속한 반복은 중복 컴퓨팅에 대한 수요를 부추겨 칩 제조업체를 중국제의 집중형 ECU 내에 패키징된 도메인 고유의 가속기 설계로 향하게 합니다. 업계 옵저버는 이러한 함대가 최신 상태를 유지하기 위해서는 준수 OTA 파이프라인이 필수적이며 보안 DevOps가 시장을 선도하는 필수 조건이라고 지적합니다.

OEM의 존 집중형 E/E 아키텍처로의 전환으로 세계적으로 미들웨어 지출 증가

수십 개의 도메인 ECU를 4-6개의 존 컨트롤러로 교체하면 Tesla Model 3과 같은 모델에서 볼 수 있듯이 배선이 크게 단순화되고 무게가 줄어들고 전력 손실이 줄어듭니다. 그러나 분산 된 레이아웃은 이기종 센서를 추상화하고 결정론적 통신을 관리하며 기능 안전 파티션을 강제해야 하는 소프트웨어 계층으로 복잡성을 이동시킵니다. 미들웨어 공급업체는 OEM이 AUTOSAR Classic 스택과 Adaptive 스택, 실시간 POSIX 커널, 클라우드 API를 조화시키려고 경쟁하고 있기 때문에 통합 프로젝트가 멈추고 있다고 보고합니다. NXP에 의한 TTTech Auto의 6억 2,500만 달러의 인수는 자동차 패밀리를 넘어 확장가능한 인증 미들웨어에 대한 프리미엄을 부각시켰습니다.

OEM 간 재사용을 방해하는 미들웨어 표준의 단편화

통합된 API가 없기 때문에 Tier-1은 동일한 기능을 여러 개의 자체 스택에 이식해야 하며 검증 비용이 상승하고 기술 혁신이 지연됩니다. AUTOSAR 및 SOAFEE와 같은 컨소시엄은 서비스 지향 프레임워크의 조화를 제안하고 있지만 브랜드 전략의 차이는 특히 맞춤 레이어가 정착한 유럽 OEM 간의 수렴을 방해하고 있습니다. 따라서 미들웨어 제조업체는 이식성을 위해 성능을 희생한 구성 가능한 어댑터를 구축하고 있습니다.

부문 분석

2024년 자동차용 소프트웨어 시장의 48.53%를 차지한 애플리케이션 소프트웨어 매출은 여전히 가장 높으며 ADAS, 인포테인먼트 및 개인화된 무선 업그레이드에 대한 고객의 의지를 반영합니다. 운영 체제 플랫폼은 OEM이 기능 안전성을 강화한 Linux 기반 배포판을 채택함에 따라 CAGR 9.71%에서 성장하고 가장 빠르게 성장하는 분야입니다. 애플리케이션 레이어 코드 시장 규모는 통합 컴퓨팅을 통해 보다 신속한 기능 전개가 가능하므로 꾸준히 확대될 것으로 예측됩니다. 미들웨어의 전략적 가치도 마찬가지로 상승하여 POSIX 커널과 고수준 애플리케이션 간 안전 인증 브리지 역할을 합니다.

오픈소스 컴포넌트에 대한 의존성 증가는 벤더의 협상력을 재구성합니다. 실리콘 공급업체는 레퍼런스 이미지를 번들로 고객 참여를 가속화하고 소프트웨어 통합자는 장기 유지보수, 사이버 하드닝 및 변형 관리를 통해 수익을 창출합니다. 자동차용 소프트웨어 시장이 코드 기반 공유로 진화하는 동안 이해관계자는 컴플라이언스, 통합 툴, 실시간 결정성에 의해 차별화를 도모합니다. NXP의 미들웨어 인수로 대표되는 통합은 플랫폼의 폭이 향후 전기차와 자율주행차 출시의 계약 획득을 좌우할 것을 시사하고 있습니다.

ADAS와 안전 시스템은 EU 일반 안전 규정 하에서 의무화된 지능형 속도 지원, 레인키프, AEB를 통해 2024년 자동차용 소프트웨어 시장의 33.76% 매출을 달성했습니다. 이 클러스터는 높은 장착 속도와 빈번한 기능 업그레이드의 혜택을 누리고 있으며 ADAS 소프트웨어를 5G 지원 데이터 파이프라인의 중심에 두고 있습니다. 파워트레인과 배터리 관리 애플리케이션은 OEM이 BEV의 항속 거리 연장, 리튬 이온 셀의 보호, 양방향 충전의 실현을 목표로 하고 있기 때문에 CAGR 13.25%로 다른 것을 압도할 것으로 예측됩니다.

인포테인먼트 및 텔레매틱스 플랫폼은 5G 대역폭을 흡수하고, 스트리밍 파트너를 통합하며, 차량 사용 데이터를 예측 유지보수를 위해 취득하고, 경상 수익의 야심을 부추깁니다. 차체 제어 모듈은 중앙 컴퓨팅 노드로 이동하여 실리콘을 공유함으로써 부품 비용을 줄일 수 있지만 견고한 분리가 필요합니다. 증가하는 교차 도메인 오케스트레이션은 과거의 경계를 모호하게 하지만, 규제의 압력에 의해 안전 로직은 결정론적 코어에 고정되고, 중요하지 않은 소프트웨어는 컨테이너화된 마이크로서비스로 이동합니다.

지역 분석

아시아는 2024년 자동차용 소프트웨어 시장의 39.04%에서 가장 규모가 큰 지역 점유율을 차지했으며, CAGR 11.66%로 성장할 것으로 예측됩니다. 민첩한 릴리스 사이클을 통해 중국 OEM은 기존 OEM보다 60% 빠른 속도로 레벨 2 기능을 통합하여 국내 미들웨어 및 퍼셉션 스택 생태계를 가속화합니다. 한국에서는 G-V2X의 조기 도입에 의해 엣지 클라우드 분석이 가능하게 되어, 일본에서는 AI 모델 검증 랩을 통해 기능 안전성의 리더십에 주력하고 있습니다. 지역 배터리 공급망은 소프트웨어에 의한 에너지 관리 시스템을 가속화하고 아시아가 자동차용 소프트웨어 시장의 중력의 중심이 되도록 합니다.

북미는 2위로 인플레이션 억제법 공제를 활용해 배터리 관리 소프트웨어와 가정용 충전 옵티마이저 수요를 확대하고 있습니다. 구독 주도의 기능이 급증하고, 자동차 제조업체는 운전 지원 업그레이드나 인포테인먼트 앱을 판매 후 장기간에 걸쳐 수익화할 수 있게 되었습니다. 실리콘밸리의 신흥기업은 코드 릴리스 사이클을 단축하는 AI 툴을 투입하고, 디트로이트의 기존 기업은 소비자용 일렉트로닉스의 케이던스를 반영한 DevOps 파이프라인을 채용하고 있습니다. 이러한 요인들이 함께 자동차용 소프트웨어의 컨텐츠 단가가 높게 유지되고 이 지역은 자동차용 소프트웨어 시장에서의 수익 창출 모델의 실험장으로서 확고한 지위를 구축하고 있습니다.

유럽은 유엔 WP.29에 근거한 엄격한 사이버 보안과 OTA의 의무화를 통해 견고한 지위를 유지하고 있으며 인증된 소프트웨어 업데이트 관리 시스템의 보급을 촉진하고 있습니다. 스웨덴을 필두로 하는 북유럽 국가들은 EV의 보급과 디지털 서비스의 준비 태세를 배경으로 CAGR 11%로 성장할 것을 예측했습니다. 그럼에도 불구하고 개발자 부족, 특히 AUTOSAR 인증을 받은 인력 부족은 임금 인플레이션을 초래하고 일정을 지연시킬 위험이 있습니다. 전용 교육 아카데미에 대한 투자는 자국 생산 능력에 대한 전략적 축족을 반영한 것으로, 소프트웨어 생산량을 확대하면서도 품질을 확보한다는 유럽의 결의를 강조하는 것입니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장의 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 상황

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
    • 중국 OEM에 의한 레벨 2 자율주행 발매가 아시아에서 ADAS 코드량 증가 초래
    • OEM이 집중형 존 E/E 아키텍처로 이행해, 세계적으로 미들웨어 지출 증가
    • EU WP.29 OTA 업데이트 의무화로 유럽에서의 보안 소프트웨어 스택 가속화
    • 구독 기반 'Functions-on-Demand' 모델이 북미에서 판매 후의 소프트웨어 수익 확대
    • 미국 IRA의 EV 인센티브가 배터리 관리 소프트웨어 수요 견인
    • 한국에서 엣지 클라우드 서비스를 가능하게 하는 5G-V2X 네트워크의 전개
  • 시장 성장 억제요인
    • 단편화된 미들웨어 표준이 OEM 간 재이용 방해
    • 유럽에서의 AUTOSAR Classic 및 Adaptive 개발자의 부족이 비용 증가 초래
    • R155/R156 사이버 인증 시험의 비용이 프로그램의 스케줄 지연 초래
    • 신흥 시장에서의 레거시 CAN 아키텍처가 SDV의 채용 제한
  • 밸류체인 및 공급망 분석
  • 규제의 전망(UNECE R155/R156, 미국 OTA 규칙, EU 사이버 레지리언스법)
  • 기술 전망(존 아키텍처, AI 툴체인, 무선 파이프라인)
  • Porter's Five Forces 분석
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 관계

제5장 시장 규모 및 성장 예측 : 가치(달러)

  • 소프트웨어 층별
    • 애플리케이션 소프트웨어
    • 미들웨어
    • 운영 체제
    • 펌웨어 및 기본 입출력 소프트웨어
  • 용도별
    • ADAS와 안전 시스템
    • 인포테인먼트 및 텔레매틱스
    • 파워트레인 및 배터리 관리
    • 바디 컨트롤 및 쾌적성
    • 커넥티드카 서비스
  • 차량 유형별
    • 승용차
    • 소형 상용차
    • 대형 상용차
  • 추진력별
    • 내연 기관차(ICE)
    • 배터리 전기자동차(BEV)
    • 하이브리드 전기자동차(HEV/PHEV)
  • 전개별
    • 온보드(내장)
    • 오프보드(클라우드 및 엣지)
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 기타 북미
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 튀르키예
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 시장 집중도
  • 전략적 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 프로파일
    • Robert Bosch GmbH
    • Continental AG
    • Elektrobit
    • BlackBerry Limited(QNX)
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Microsoft Corporation
    • Wind River Systems
    • NXP Semiconductors NV
    • NVIDIA Corporation
    • Aptiv PLC
    • TTTech Auto AG
    • Vector Informatik GmbH
    • Infineon Technologies AG
    • Intel Corporation
    • LG Electronics Vehicle Solutions
    • DENSO Corporation
    • Panasonic Automotive Systems
    • KPIT Technologies Ltd.
    • Intellias Ltd.
    • Tata Elxsi Ltd.
    • Airbiquity Inc.
    • MontaVista Software LLC
    • Renesas Electronics Corporation
    • HARMAN International
    • GlobalLogic Inc.

제7장 시장 기회 및 향후 전망

AJY 25.11.03

The automotive software market size stood at USD 19.28 billion in 2025 and is set to reach USD 30.28 billion by 2030, advancing at a 9.45% CAGR by 2030.

Automotive Software - Market - IMG1

Growth reflects the steady shift from hardware-centric vehicles to software-defined platforms where key functions, ranging from battery optimisation to automated driving, reside in code rather than mechanical parts. The rising adoption of zonal electronic/electrical architectures is trimming harness weight by up to 30% and freeing computing power for new features. Global automakers are fast-tracking over-the-air (OTA) update capabilities to comply with EU WP.29 cybersecurity and software-update rules, while subscription-based "functions-on-demand" services are starting to unlock high-margin, post-sale revenue streams. Heightened interest from semiconductor suppliers, hyperscalers, and Tier-1 software firms is intensifying competition, prompting a surge of acquisitions to secure operating-system, middleware, and safety-stack assets. These moves and government incentives for electrification keep capital flowing into battery-management software, edge-cloud connectivity, and AI-driven code-generation tools.

Global Automotive Software Market Trends and Insights

Level-2+ Autonomous Launches by Chinese OEMs Boosting ADAS Code Volume in Asia

Agile development frameworks allow brands such as BYD, Xpeng, and Zeekr to trim feature-release cycles by up to 60%, driving an explosion in ADAS code lines and accelerating competitive catch-up by Western rivals. Rapid iteration on perception, sensor fusion, and path-planning algorithms fuels demand for redundant compute, leading chipmakers to design domain-specific accelerators packaged within Chinese-built centralized ECUs. Industry observers note that compliant OTA pipelines are mandatory to keep those fleets current, making secure DevOps a prerequisite for sustained market leadership.

OEM Shift to Centralized Zonal E/E Architectures Raising Middleware Spend Globally

Replacing dozens of domain ECUs with four to six zone controllers simplifies wiring significantly, as exemplified in models such as Tesla Model 3, cuts weight, and reduces power loss. Yet decentralised layout shifts complexity toward software layers that must abstract heterogeneous sensors, manage deterministic communication, and enforce functional-safety partitions. Middleware vendors report a backlog of integration projects as OEMs race to harmonise AUTOSAR Classic and Adaptive stacks, real-time POSIX kernels, and cloud APIs. NXP's USD 625 million purchase of TTTech Auto highlighted the premium on certified middleware that can scale across vehicle families.

Fragmented Middleware Standards Hindering Cross-OEM Re-use

Lack of unified APIs forces Tier-1s to port identical functions to multiple proprietary stacks, elevating validation expense and slowing innovation. Consortia such as AUTOSAR and SOAFEE have proposed harmonised service-oriented frameworks, yet diverging brand strategies stall convergence, particularly among European OEMs with entrenched bespoke layers. Middleware houses thus build configurable adapters that sacrifice performance for portability, a compromise that adds runtime overhead and complicates safety certification.

Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:

  1. EU WP.29 OTA-Update Mandate Accelerating Secure Software Stacks in Europe
  2. Subscription-Based 'Functions-on-Demand' Models Expanding Post-Sale Software Revenues in North America
  3. Shortage of AUTOSAR Classic and Adaptive Developers in Europe Inflating Costs

For complete list of drivers and restraints, kindly check the Table Of Contents.

Segment Analysis

Application software still delivers the highest revenue at 48.53% of the automotive software market in 2024, mirroring customer appetite for ADAS, infotainment, and personalised over-the-air upgrades. Operating-system platforms are the fastest-growing slice, advancing at 9.71% CAGR as OEMs embrace Linux-based distributions hardened for functional safety. The market size for application-layer code is projected to climb steadily as consolidated compute unlocks faster feature roll-outs. Middleware's strategic value climbs in step, acting as a safety-certified bridge between POSIX kernels and high-level apps; Aptiv calls it the "orchestrator" of zonal traffic.

Growing reliance on open-source components reshapes vendor bargaining power. Silicon suppliers bundle reference images to accelerate customer entry, while software integrators monetise long-term maintenance, cyber-hardening, and variant management. As the automotive software market evolves toward shared code bases, stakeholders differentiate via compliance, integration tooling, and real-time determinism. Consolidation, exemplified by NXP's middleware acquisition, signals that platform breadth will determine contract wins for forthcoming electric and autonomous vehicle launches.

ADAS and safety systems delivered 33.76% revenue of the automotive software market in 2024, thanks to mandatory intelligent-speed assist, lane-keeping, and AEB under the EU General Safety Regulation. The cluster benefits from high attach rates and frequent feature upgrades, keeping ADAS software at the heart of 5 G-enabled data pipelines. Powertrain and battery-management applications are forecasted to outpace all others at 13.25% CAGR as OEMs race to extend BEV range, safeguard lithium-ion cells, and orchestrate bidirectional charging.

Infotainment and telematics platforms absorb 5G bandwidth, integrate streaming partners, and harvest vehicle-usage data for predictive maintenance, fuelling recurring revenue ambitions. Body-control modules migrate to central compute nodes, where shared silicon slashes bill-of-materials cost yet magnifies the need for robust isolation. Increasing cross-domain orchestration blurs historical boundaries, but regulatory pressure keeps safety logic anchored in deterministic cores while non-critical software shifts toward containerised microservices.

The Automotive Software Market Report is Segmented by Software Layer (Application Software, Middleware, and More), Application (ADAS and Safety Systems and More), Vehicle Type (Passenger Cars and More), Propulsion (Internal Combustion Engine Vehicles (ICE) and More), Deployment (On-Board (Embedded) and Off-Board (Cloud / Edge)), and Geography. The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD).

Geography Analysis

Asia commanded the largest regional share at 39.04% of the automotive software market in 2024, and is projected to grow at an 11.66% CAGR, propelled by China's fast-track deployment of software-defined vehicles and government incentives for autonomous navigation modules. Agile release cycles let Chinese OEMs integrate Level-2+ functions at a pace 60% quicker than traditional counterparts, catalysing domestic middleware and perception-stack ecosystems. South Korea's early roll-out of 5 G-V2X enables edge-cloud analytics, while Japan focuses on functional-safety leadership through AI-model verification labs. Regional battery supply chains accelerate software-enhanced energy-management systems, ensuring that Asia remains the gravitational centre of the automotive software market.

North America sits second, leveraging the Inflation Reduction Act credits to swell demand for battery-management software and home-charging optimisers. Subscription-driven features have proliferated, allowing automakers to monetise driver-assistance upgrades and infotainment apps long after the point of sale. Silicon Valley start-ups inject AI tooling that shortens code-release cycles, and Detroit incumbents adopt DevOps pipelines mirroring consumer-electronics cadence. Together, these factors sustain high per-vehicle software content, cementing the region as a testbed for revenue-generation models in the automotive software market.

Europe maintains a formidable position anchored by stringent cybersecurity and OTA mandates under UN WP.29, driving uptake of certified software-update management systems. The Nordics, spearheaded by Sweden, are pegged for a 11% CAGR on the back of EV prevalence and digital-service readiness. Nonetheless, developer shortages, particularly AUTOSAR-certified talent, impose wage inflation and risk schedule slippage. Investment in dedicated training academies reflects a strategic pivot to home-grown capability, underscoring Europe's resolve to safeguard quality while scaling software output.

  1. Robert Bosch GmbH
  2. Continental AG
  3. Elektrobit
  4. BlackBerry Limited (QNX)
  5. Google LLC (Alphabet Inc.)
  6. Microsoft Corporation
  7. Wind River Systems
  8. NXP Semiconductors N.V.
  9. NVIDIA Corporation
  10. Aptiv PLC
  11. TTTech Auto AG
  12. Vector Informatik GmbH
  13. Infineon Technologies AG
  14. Intel Corporation
  15. LG Electronics Vehicle Solutions
  16. DENSO Corporation
  17. Panasonic Automotive Systems
  18. KPIT Technologies Ltd.
  19. Intellias Ltd.
  20. Tata Elxsi Ltd.
  21. Airbiquity Inc.
  22. MontaVista Software LLC
  23. Renesas Electronics Corporation
  24. HARMAN International
  25. GlobalLogic Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Introduction

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 Research Methodology

3 Executive Summary

4 Market Landscape

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Level-2+ Autonomous Launches by Chinese OEMs Boosting ADAS Code Volume in Asia
    • 4.2.2 OEM Shift to Centralized Zonal E/E Architectures Raising Middleware Spend Globally
    • 4.2.3 EU WP.29 OTA-Update Mandate Accelerating Secure Software Stacks in Europe
    • 4.2.4 Subscription-Based 'Functions-on-Demand' Models Expanding Post-Sale Software Revenues in North America
    • 4.2.5 U.S. IRA EV Incentives Driving Battery-Management Software Demand
    • 4.2.6 Roll-out of 5G-V2X Networks Enabling Edge-Cloud Automotive Software Services in South Korea
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Fragmented Middleware Standards Hindering Cross-OEM Re-use
    • 4.3.2 Shortage of AUTOSAR Classic & Adaptive Developers in Europe Inflating Costs
    • 4.3.3 R155/R156 Cyber-Homologation Testing Costs Delaying Program Timelines
    • 4.3.4 Legacy CAN Architectures in Emerging Markets Limiting SDV Adoption
  • 4.4 Value / Supply-Chain Analysis
  • 4.5 Regulatory Outlook (UNECE R155/R156, U.S. OTA Rules, EU Cyber Resilience Act)
  • 4.6 Technological Outlook (Zonal Architecture, AI Tool-chains, Over-the-Air Pipelines)
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitutes
    • 4.7.5 Competitive Rivalry

5 Market Size and Growth Forecasts (Value (USD))

  • 5.1 By Software Layer
    • 5.1.1 Application Software
    • 5.1.2 Middleware
    • 5.1.3 Operating System
    • 5.1.4 Firmware / Basic Input-Output Software
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 ADAS and Safety Systems
    • 5.2.2 Infotainment and Telematics
    • 5.2.3 Powertrain and Battery-Management
    • 5.2.4 Body Control and Comfort
    • 5.2.5 Connected Vehicle Services
  • 5.3 By Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Cars
    • 5.3.2 Light Commercial Vehicles
    • 5.3.3 Heavy Commercial Vehicles
  • 5.4 By Propulsion
    • 5.4.1 Internal Combustion Engine Vehicles (ICE)
    • 5.4.2 Battery Electric Vehicles (BEV)
    • 5.4.3 Hybrid Electric Vehicles (HEV/PHEV)
  • 5.5 By Deployment
    • 5.5.1 On-Board (Embedded)
    • 5.5.2 Off-Board (Cloud / Edge)
  • 5.6 By Geography
    • 5.6.1 North America
      • 5.6.1.1 United States
      • 5.6.1.2 Canada
      • 5.6.1.3 Rest of North America
    • 5.6.2 South America
      • 5.6.2.1 Brazil
      • 5.6.2.2 Argentina
      • 5.6.2.3 Rest of South America
    • 5.6.3 Europe
      • 5.6.3.1 Germany
      • 5.6.3.2 United Kingdom
      • 5.6.3.3 France
      • 5.6.3.4 Italy
      • 5.6.3.5 Spain
      • 5.6.3.6 Rest of Europe
    • 5.6.4 Asia-Pacific
      • 5.6.4.1 China
      • 5.6.4.2 Japan
      • 5.6.4.3 India
      • 5.6.4.4 South Korea
      • 5.6.4.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.6.5 Middle East and Africa
      • 5.6.5.1 United Arab Emirates
      • 5.6.5.2 Saudi Arabia
      • 5.6.5.3 Turkey
      • 5.6.5.4 Rest of the Middle East and Africa

6 Competitive Landscape

  • 6.1 Market Concentration
  • 6.2 Strategic Moves
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles (Includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Segments, Financials as Available, Strategic Information, Market Rank/Share for Key Companies, Products and Services, SWOT Analysis, and Recent Developments)
    • 6.4.1 Robert Bosch GmbH
    • 6.4.2 Continental AG
    • 6.4.3 Elektrobit
    • 6.4.4 BlackBerry Limited (QNX)
    • 6.4.5 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 6.4.6 Microsoft Corporation
    • 6.4.7 Wind River Systems
    • 6.4.8 NXP Semiconductors N.V.
    • 6.4.9 NVIDIA Corporation
    • 6.4.10 Aptiv PLC
    • 6.4.11 TTTech Auto AG
    • 6.4.12 Vector Informatik GmbH
    • 6.4.13 Infineon Technologies AG
    • 6.4.14 Intel Corporation
    • 6.4.15 LG Electronics Vehicle Solutions
    • 6.4.16 DENSO Corporation
    • 6.4.17 Panasonic Automotive Systems
    • 6.4.18 KPIT Technologies Ltd.
    • 6.4.19 Intellias Ltd.
    • 6.4.20 Tata Elxsi Ltd.
    • 6.4.21 Airbiquity Inc.
    • 6.4.22 MontaVista Software LLC
    • 6.4.23 Renesas Electronics Corporation
    • 6.4.24 HARMAN International
    • 6.4.25 GlobalLogic Inc.

7 Market Opportunities and Future Outlook

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