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										 세계의 전기자동차 충전 인프라(EVCI) 서비스 시장 분석Electric Vehicle Charging Infrastructure (EVCI) Services Global Market Analysis | ||||||
본 보고서는 세계의 전기자동차 충전 인프라(EVCI) 서비스 시장 현황을 분석하고, 특히 서비스 수준 계약(SLA), 출발지/목적지/도착지/도중의 EV용 AC/DC 충전기 원격 유지보수, 광고, 갱신, 재활용 서비스 동향, 각 지역(아메리카, 아시아태평양, EMEA)의 주요 서비스 제공업체 정보, 각 지역별 EVCI 설치 및 예방정비 서비스 시장의 상세 동향, 각 지역별 서비스 동향 등을 상세히 조사하였습니다.
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2023년 세계 전기자동차 설치 및 시운전 시장은 EMEA 지역이 43%로 가장 큰 점유율을 차지했으며, 아시아태평양이 42%, 아메리카가 14%로 그 뒤를 이었습니다. 세계 전기자동차 충전기 유지보수 시장에서도 EMEA 지역이 다시 한 번 가장 큰 시장 점유율(36%)을 차지할 것으로 예상되며, 앞으로도 두 시장 모두에서 가장 큰 점유율을 유지할 것으로 전망됩니다.
현재 EMEA와 아메리카는 예방 정비에 중점을 두고 있는 반면, 아시아태평양은 정기 정비에 대한 관심이 적습니다. 그러나 향후 몇 년 동안 인지도가 높아지고 시장이 성숙해짐에 따라 아시아태평양에서도 예방 정비에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
EV 충전기의 원격 유지보수는 EVCI 시장에서 확대되고 있는 추세입니다. 기존의 시간 기반 유지보수 스케줄과 달리 예측 유지보수는 EV 충전소 운영자가 문제가 심각해지기 전에 문제를 감지하고 대처할 수 있기 때문에 향후 몇 년 동안 널리 채택될 가능성이 높습니다. 또한 향후 몇 년 동안 전기자동차 충전기의 원격 유지보수를 위한 인공지능(AI)의 활용이 증가하여 전기자동차 충전기의 가동 시간과 신뢰성을 향상시키는 데 중점을 둘 것으로 예상됩니다.
EV 충전소에 광고 서비스를 도입하는 추세도 증가하고 있으며, EVCI 광고 업계의 많은 이해관계자들이 EV 충전기와 광고를 통합하여 브랜드 인지도를 높이고 혁신적인 이미지를 투영하기 위해 파트너십과 제휴를 체결하고 있습니다. 충전소 운영자(CPO)는 전기자동차 충전소에 광고를 게재함으로써 새로운 수익을 창출하고 운영 비용을 상쇄하며 소비자의 충전 요금을 낮출 수 있습니다.
EV 충전기 재활용은 EVCI 업계의 새로운 트렌드로 점차 수용되고 있습니다. 충전 시간을 단축하고 사용자 편의성을 향상시키고자 하는 열망으로 인해 더 빠른 충전 기술이 강조되고 있기 때문에 EV 충전기 교체도 EVCI 업계의 미래 트렌드 중 하나이며, DC 충전기의 교체율은 미국에서는 5-10%인 반면 EMEA에서는 20%, 아시아태평양에서는 30%에 달합니다.
| 1. 아메리카
 2. 아시아태평양(APAC)
 | 3. 유럽
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An in-depth overview of the EVCI services market landscape including service-level agreements (SLAs), trends in remote maintenance, advertising, upgrades, and recycling services of EV AC and DC chargers in depot, destination, and en-route applications, followed by key service providers in the Americas, APAC, and EMEA regions, along with a detailed regional analysis of EVCI installation and preventive and corrective maintenance services market depicting services trends in each region.
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In 2023, the EMEA region dominated the global EV installation and commissioning market, holding the largest share at 43%, followed by APAC at 42% and Americas at 14%. In the global EV charger maintenance market, the EMEA region again held the largest market share i.e., 36% of the market, and is expected to retain the largest shares of both the markets moving forward too.
Currently, the EMEA and Americas regions depict a greater focus on preventive maintenance whereas the APAC region is less inclined towards conducting regular maintenance. However, with the growing awareness and increase in market maturity over the next few years, it is expected that the demand for preventive maintenance will increase in the APAC region as well.
Remote maintenance of EV chargers is a growing trend in the EVCI market. Predictive maintenance is likely to witness widespread adoption in the upcoming years as unlike traditional, time-based maintenance schedules, predictive maintenance empowers EV charging station operators to detect and address issues before they escalate. Moreover, an increase in the use of Artificial Intelligence (AI) for remote maintenance of EV chargers, and a heightened focus on improving the uptime and reliability of EV chargers is expected in the coming years.
There is a growing trend towards incorporating advertising services at EV charging stations. Many stakeholders involved in the EVCI advertising industry are forming partnerships and alliances intending to integrate ads with EV chargers, enhancing brand visibility and projecting an innovative image. Charge point operators (CPOs) emerge as the primary beneficiaries of advertising at EV charging stations, creating additional revenues, helping offset operational costs, and potentially reducing consumer charging fees.
The recycling of EV chargers represents a new and progressively embraced trend in the EVCI industry, showcasing an increasing awareness of environmental responsibility within the sector. Due to the emphasis on faster charging technologies, driven by the desire to reduce charging times and enhance user convenience, EV charger upgrades are another upcoming trend in the EVCI industry. DC chargers have a 5-10% upgradation rate in the U.S. whereas a 20% upgradation rate is seen in EMEA, and a 30% upgradation rate is seen in APAC.
| 1. Americas
 2. Asia-Pacific (APAC)
 | 3. Europe
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The information contained in the report has been gathered through authentic online sources used for secondary research and has been verified through interviews with industry professionals conducted as part of primary research.