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B2B 디지털 커머스 플랫폼 시장 점유율과 예측(2023-2028년) - 세계 규모(2개 보고서 번들)Market Share and Forecast: B2B Digital Commerce Platform, 2023-2028, Worldwide (Bundle of Two Reports) |
Quadrant Knowledge Solutions는 B2C 디지털 커머스 플랫폼(DCP) 시장이 2028년까지 14.6%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것이라고 발표했습니다.
B2C 디지털 커머스 플랫폼(DCP)은 기업이 온라인 채널을 통해 소비자에게 상품과 서비스를 판매하는 엔드 투 엔드 프로세스에서 기업을 지원합니다. 이 플랫폼은 웹사이트, 모바일 애플리케이션, 상거래 인프라를 통해 상품과 서비스의 거래, 유통, 관리, 판매, 운영, 마케팅 활동을 용이하게 합니다. 디지털 커머스 솔루션 제공업체들은 전자상거래 분야의 혁신을 추진하기 위해 클라우드 네이티브 접근 방식을 우선시하고 있습니다. 클라우드 네이티브 플랫폼을 통해 소매업체들은 새로운 디지털 상거래를 개발하고 시장 출시 속도를 향상시킬 수 있습니다. 따라서 클라우드 네이티브 배포는 기업의 애플리케이션 개발 및 배포에 있어 가장 큰 트렌드 중 하나로 부상하고 있습니다. 이러한 추세는 고객에게 강력한 가치 제안을 제공하고 기업 전반의 혁신을 촉진하는 데 초점을 맞출 것으로 보입니다.
QKS Group은 B2C 디지털 커머스 플랫폼(DCP) 시장이 2028년까지 14.6%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다.
B2C 디지털 커머스 플랫폼은 고유한 서비스와 개별화된 고객 참여 전략을 제공함으로써 고객 경험을 향상시키는 데 점점 더 집중하고 있습니다. 변화하는 수요와 기대에 대응하기 위해 디지털 상거래 플랫폼 제공업체들은 종종 고급 분석과 인공지능을 용도에 통합하여 의사결정 과정을 강화하는 경우가 많습니다. 이러한 기술을 통해 소매업체는 대규모 데이터 세트를 실시간으로 분석하여 고객 행동, 새로운 트렌드, 경쟁 구도에 대한 귀중한 통찰력을 얻을 수 있습니다. 이를 통해 소매업체는 어떤 상품을 판매할 것인지, 언제 새로운 상품을 출시할 것인지, 시장 경쟁력을 유지하기 위해 가격 전략을 어떻게 최적화할 것인지에 대한 정보에 입각한 의사결정을 내릴 수 있습니다. 이러한 플랫폼은 종합적인 인사이트를 활용하여 소매업체가 모든 채널에서 적절한 상품을 적시적소에 배치하고, 소비자에게 원활하고 개인화된 쇼핑 경험을 제공할 수 있도록 지원합니다.
This product includes two reports: Market Share and Market Forecast.
Quadrant Knowledge Solutions Reveals that B2C Digital Commerce Platform (DCP) Market is Projected to Register a CAGR of 14.6% by 2028.
B2C Digital Commerce Platforms (DCPs) assist businesses with the end-to-end process of selling goods and services to individual consumers via online channels. The platform facilitates the trading, distribution, and management of goods and services, as well as the conduct of sales, operations, and marketing activities via websites, mobile applications, and commerce infrastructure. Several digital commerce solution providers are prioritizing a cloud-native approach to drive innovation in the e-commerce space. A cloud-native platform enables retailers to roll out new digital commerce offerings, as well as improve speed to market. Therefore, cloud-native deployment is emerging as one of the largest trends for application development and deployment for organizations. This trend will focus on delivering strong value propositions to customers and driving innovation across the enterprise.
Quadrant Knowledge Solutions defines "Business-to-Consumer (B2C) Digital Commerce Platform (DCP) as a technology that facilitates the buying and selling of goods and services for individual consumers primarily through websites and mobile apps. A Digital Commerce Platform encompasses people, processes, and technologies to execute reporting and analytics, as well as product pricing. It performs content management to deliver tailored promotions, driving customer engagement and satisfaction throughout the entire customer purchase journey across all touchpoints. It surpasses elementary online transactions with an enhanced ability to perform marketing, servicing, and development, enabling consumers to make informed buying decisions. Additionally, it uses efficient business rules and data to display order prices for payment, ensuring a seamless transaction process."
QKS Group Reveals that B2C Digital Commerce Platform (DCP) Market is Projected to Register a CAGR of 14.6% by 2028.
B2C Digital Commerce Platforms are increasingly focusing on enhancing the shopper's experience by providing unique offerings and individualized customer engagement strategies. Due to the ever-changing demands and expectations, digital commerce platform providers often integrate advanced analytics and artificial intelligence into their applications, thereby enhancing decision-making processes. These technologies enable retailers to analyze large datasets in real-time, providing valuable insights into customer behavior, emerging trends, and competitive landscapes. By leveraging these insights, retailers can make informed decisions about which products to promote, when to introduce new items, and how to optimize pricing strategies to stay competitive in the market. These platforms help retailers place the right product in the right place at the right time across all channels by leveraging comprehensive insights, ensuring a seamless and personalized shopping experience for consumers.