![]() |
시장보고서
상품코드
1669325
광고 테크놀러지(AdTech) 플랫폼 시장 점유율 및 예측(2023-2028년) - 세계 규모(2개 보고서 번들)Market Share and Forecast: Advertising Technology (AdTech) Platforms, 2023-2028, Worldwide (Bundle of Two Reports) |
QKS 그룹은 광고 테크놀러지(AdTech) 플랫폼 시장이 2028년까지 10%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측한다고 밝혔습니다.
광고 기술(Advertising Technology, 애드테크)은 디지털 광고 활동을 강화하기 위해 조직과 고객의 데이터를 타깃팅, 전달, 분석할 수 있도록 하는 툴, 소프트웨어, 프로그램 세트입니다. 애드테크 플랫폼은 광고주와 퍼블리셔의 가교역할을 하며, 광고?의 구매, 가격 책정, 판매를 용이하게 하는 동시에 소비자와의 상호작용을 통해 데이터베이스의 인사이트를 제공합니다. 이 플랫폼은 고도화된 알고리즘과 데이터베이스 인사이트를 활용하여 광고주가 정보에 입각한 의사결정을 내리고 광고 캠페인을 최적화하여 광고 비용의 효과와 매출을 극대화할 수 있도록 돕습니다. 애드테크 플랫폼의 주요 목표는 캠페인 프로세스를 간소화하는 것이며, 여기에는 더 나은 광고 배치, 타깃 오디언스에게 적합한 컨텐츠 제공, 광고 캠페인에 소요되는 시간과 리소스 낭비를 최소화하는 것 등이 포함됩니다. 또한 애드테크 플랫폼은 오디언스 타깃팅, 캠페인 전달 및 피드백 관리에서 중요한 역할을 하며, 이를 통해 기업은 오디언스를 세분화하고, 여러 플랫폼에서 마케팅 캠페인을 진행하며, 귀중한 인사이트를 수집할 수 있습니다. 수집할 수 있습니다. 애드테크 플랫폼의 핵심은 광고 기술, 데이터 관리 툴, 고급 분석 기능을 원활하게 통합하는 강력한 인프라를 갖추고 있습니다. 이 플랫폼은 프로그래매틱 광고, 오디언스 타깃팅, 실시간 입찰(RTB), 광고 인벤토리 관리, 종합적인 캠페인 성과 추적 및 최적화 등 다양한 기능을 제공합니다. 또한 이 플랫폼은 공급측과 수요측 모두에게 디지털 광고의 중립적인 환경을 제공하는 개방형 광고 마켓플레이스를 촉진합니다.
QKS 그룹은 광고 테크놀러지(AdTech) 플랫폼 시장이 2024-2028년 연평균 복합 성장률(CAGR) 10%를 나타낼 것으로 예측한다고 밝혔습니다.
광고 기술(Advertising Technology, AdTech)은 디지털 광고 활동을 강화하기 위해 조직과 고객의 데이터를 타깃팅, 전달, 분석할 수 있도록 하는 툴, 소프트웨어, 프로그램 세트입니다. 애드테크 플랫폼은 광고주와 퍼블리셔의 가교 역할을 하며, 광고 공간의 구매, 가격 책정, 판매를 용이하게 하는 동시에 소비자와의 상호작용을 통해 데이터베이스의 인사이트를 제공합니다. 이 플랫폼은 고도화된 알고리즘과 데이터베이스 인사이트를 활용하여 광고주가 정보에 입각한 의사결정을 내리고 광고 캠페인을 최적화하여 광고 비용의 효과와 매출을 극대화할 수 있도록 돕습니다. 애드테크 플랫폼의 주요 목표는 캠페인 프로세스를 간소화하는 것이며, 여기에는 더 나은 광고 배치, 타깃 오디언스에게 적합한 컨텐츠 제공, 광고 캠페인에 소요되는 시간과 리소스 낭비를 최소화하는 것 등이 포함됩니다. 또한 애드테크 플랫폼은 오디언스 타깃팅, 캠페인 배포 및 피드백 관리에서 중요한 역할을 하며, 이를 통해 기업은 오디언스를 세분화하고, 여러 플랫폼에서 마케팅 캠페인을 진행하며, 귀중한 인사이트를 수집할 수 있습니다. 수집할 수 있습니다. 애드테크 플랫폼의 핵심은 광고 기술, 데이터 관리 툴, 고급 분석 기능을 원활하게 통합하는 강력한 인프라를 갖추고 있습니다. 이 플랫폼은 프로그래매틱 광고, 오디언스 타깃팅, 실시간 입찰(RTB), 광고 인벤토리 관리, 종합적인 캠페인 성과 추적 및 최적화 등 다양한 기능을 제공합니다. 또한 이 플랫폼은 공급측과 수요측 모두에게 디지털 광고의 중립적인 환경을 제공하는 개방형 광고 마켓플레이스를 촉진합니다.
This product includes two reports: Market Share and Market Forecast.
QKS Group Reveals that Advertising Technology (AdTech) Platforms Market is Projected to Register a CAGR of 10% by 2028.
Advertising Technology or AdTech is a set of tools, software, & programs that allow organizations to target, deliver, & analyze organizational & customer' data for strengthening their digital advertising efforts. AdTech platforms serve as a bridge between advertisers and publishers, facilitating the purchase, pricing, and selling of advertising spaces while delivering data-driven insights from consumer interactions. The platform leverages sophisticated algorithms and data-driven insights, empowering advertisers to make informed decisions and optimize their ad campaigns to maximize impact and return on ad spend. The primary goal of an AdTech platform is streamlining the campaign process, which includes better ad placement, delivering the right content to the target audience, and minimize the wastage of time & resources spent on ad campaigns. Additionally, AdTech platforms play a crucial role in audience targeting, campaign delivery, and feedback management, which enables organizations to segment audiences, execute marketing campaigns across multiple platforms, and collect valuable insights. At the core of AdTech platforms lies a robust infrastructure that seamlessly integrates advertising technologies, data management tools, and advanced analytics capabilities. These platforms offer various features, such as programmatic advertising, audience targeting, Real-Time Bidding (RTB), ad inventory management, and comprehensive campaign performance tracking and optimization. The platform also facilitates an open advertising marketplace that provides a neutral environment of digital advertising to both the supply and demand sides.
According to Quadrant Knowledge Solutions, advertising technology (AdTech) refers to a set of software tools and technologies for planning, executing, automating, and managing digital advertisements across digital channels, including search, social, display, OTT, mobile, and video, to optimize ad campaign performance. AdTech often includes a variety of analytics tools that enable publishers to increase their advertising revenue and advertisers to optimize ROI through effective campaigns for reaching the target audience and gathering customer insights. AdTech platforms combine the entire advertising ecosystem, which involves buying, selling, tracking, analyzing, and optimizing digital ads and campaign performance.
QKS Group Reveals that Advertising Technology (AdTech) Platforms Market is Projected to Register a CAGR of 10% by 2024-2028.
Advertising Technology or AdTech is a set of tools, software, & programs that allow organizations to target, deliver, & analyze organizational & customer' data for strengthening their digital advertising efforts. AdTech platforms serve as a bridge between advertisers and publishers, facilitating the purchase, pricing, and selling of advertising spaces while delivering data-driven insights from consumer interactions. The platform leverages sophisticated algorithms and data-driven insights, empowering advertisers to make informed decisions and optimize their ad campaigns to maximize impact and return on ad spend. The primary goal of an AdTech platform is streamlining the campaign process, which includes better ad placement, delivering the right content to the target audience, and minimize the wastage of time & resources spent on ad campaigns. Additionally, AdTech platforms play a crucial role in audience targeting, campaign delivery, and feedback management, which enables organizations to segment audiences, execute marketing campaigns across multiple platforms, and collect valuable insights. At the core of AdTech platforms lies a robust infrastructure that seamlessly integrates advertising technologies, data management tools, and advanced analytics capabilities. These platforms offer various features, such as programmatic advertising, audience targeting, Real-Time Bidding (RTB), ad inventory management, and comprehensive campaign performance tracking and optimization. The platform also facilitates an open advertising marketplace that provides a neutral environment of digital advertising to both the supply and demand sides.