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세계의 몰입형 XR 헤드셋 및 스마트 글래스 시장 예측(-2032년) - 제품 유형별, 구성 요소별, 제어 모드별, 기술별, 용도별, 지역별 분석

Immersive XR Headsets & Smart Glasses Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Product Type, Component, Mode of Control, Technology, Application and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면 세계의 몰입형 XR 헤드셋 및 스마트 글래스 시장은 2025년 210억 9,000만 달러를 차지하고, 예측 기간 동안 CAGR은 16.7%를 나타내 2032년에는 621억 9,000만 달러에 이를 것으로 예상되고 있습니다.

몰입형 XR 헤드셋 및 스마트 글래스는 물리적 환경과 디지털 환경을 융합하여 증강현실(XR) 경험을 제공하는 고급 웨어러블 장치입니다. 증강현실, 가상현실, 복합 현실 기술을 활용하여 고해상도 디스플레이, 공간 센서, 실시간 처리를 통합하여 인터랙티브한 3D 시각화와 컨텍스트 오버레이를 가능하게 합니다. 이러한 시스템은 교육, 원격 협업, 의료, 엔터테인먼트 등의 용도를 지원합니다. 인체공학에 근거한 쾌적성과 직관적인 조작성을 추구한 설계에 의해 기업, 소비자, 산업의 각 영역에 있어서, 유저 참가와 상황 인식을 향상시킵니다.

기업·산업 분야에서 높아지는 수요

기업은 원격 협업, 가상 프로토타이핑, 몰입형 교육에 XR 기술을 활용하여 운영 비용을 대폭 절감하고 생산성을 향상시키고 있습니다. Industry 4.0과 Smart Manufacturing으로의 전환은 작업 효율성을 높이기 위해 AR/VR 지원 장치에 투자를 촉구하고 있습니다. 게다가 엔터프라이즈급 XR 솔루션은 자동차, 항공우주, 물류 등 특정 업종에 맞게 맞춤화되어 시장의 밑단을 넓히고 있습니다.

배터리 수명 제한 및 기술적 제약

XR 헤드셋을 장시간 사용하면 과열되어 배터리가 빠르게 소모되는 경우가 많으며 장시간 작업에 적합하지 않습니다. 또한 고해상도 그래픽의 원활한 렌더링을 실시간으로 구현하려면 고급 칩셋이 필요하므로 장치 비용을 높일 수 있습니다. 이러한 기술적 병목 현상은 중단 없는 고충실도의 몰입형 체험을 요구하는 분야에서의 채용을 늦추고 있습니다.

안드로이드 XR의 건강 관리 통합 및 개발

스마트 글래스는 실시간 데이터 오버레이로 외과의사를 지원하는 데 사용되며, XR 헤드셋은 인지 요법과 원격 환자 참여를 지원합니다. 동시에,이 변화의 출현은 안드로이드 XR 생태계가 광범위한 앱 호환성과 신속한 배포주기를 지원함으로써 소비자 및 엔터프라이즈 급 솔루션의 혁신을 촉진합니다. 헬스케어의 요구와 오픈소스 개발의 융합은 시장의 대폭적인 확대를 기대할 수 있습니다.

컨텐츠 및 킬러 용도 부족

XR 헤드셋 및 스마트 글래스 시장의 큰 장애물 중 하나는 지속적인 사용자 참여를 촉진할 수 있는 매력적인 컨텐츠가 부족하다는 것입니다. 하드웨어의 기능은 진보하고 있지만, 생태계에는 소비자와 기업에 투자를 정당화하는 다양하고 고품질의 애플리케이션이 아직 부족합니다. 표준화된 개발 프레임워크나 머니타이즈 모델이 없기 때문에 컨텐츠 제작자는 이 분야에 진출하는 것을 망설이고 있습니다. 이 컨텐츠 갭은 장기적인 시장 성장에 대한 전략적 위험이되었습니다.

COVID-19의 영향 :

COVID-19의 대유행은 몰입형 XR 시장에 이중 영향을 주었습니다. 한편, 공급망의 혼란과 제조 지연은 제품 전개를 늦추고 재고 수준을 제약했습니다. 한편, 이 위기는 산업 전체의 디지털 전환을 가속화하고, 원격 협업과 가상 트레이닝이 필수적이었습니다. XR 헤드셋과 스마트 글래스는 비접촉식 상호작용, 원격 진단, 가상 현장 검사 도구로 인기를 얻었습니다. 의료 서비스 제공업체와 교육자들은 서비스의 연속성을 유지하기 위해 몰입형 기술의 채택을 늘리고 있습니다.

독립형 XR 헤드셋 분야가 예측 기간 동안 최대가 될 전망

독립형 XR 헤드셋 부문은 외부 하드웨어나 테더링을 필요로 하지 않는 자체 완결 아키텍처로 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이러한 장치는 향상된 이동성과 사용 편의성을 제공하며 소비자 엔터테인먼트 및 엔터프라이즈 용도 모두에 이상적입니다. 프로세서, 센서 및 디스플레이가 통합된 독립형 헤드셋은 성능을 저하시키지 않으면서 몰입감을 제공합니다. 교육, 소매, 필드 서비스 등의 분야에서의 채용이 확대되고 있어 판매 대수를 견인하고 있습니다.

예측 기간 동안 제스처 인식 분야가 가장 높은 CAGR을 나타낼 전망

예측 기간 동안 제스처 인식 분야는 XR 환경에서 직관적이고 핸즈프리 인터랙션을 제공하는 능력에 힘입어 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 전망됩니다. 컴퓨터 비전과 AI의 진보로 손 움직임, 얼굴 표정, 몸 자세의 정확한 추적이 가능해져 사용자의 몰입감을 높이고 있습니다. 이 기술은 자연스러운 상호 작용이 유용성과 참여도를 향상시키는 건강 관리, 게임 및 산업 교육에서 특히 가치가 있습니다. 개발자가 실시간 응답성을 실현하는 알고리즘을 개선함에 따라 제스처 인식은 차세대 XR 디바이스의 핵심 기능이 될 준비가 되었습니다.

최대 공유 지역 :

예측 기간 동안 북미는 성숙한 기술 생태계와 몰입형 기술에 대한 강력한 투자에 힘입어 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이 지역에는 주요 XR 하드웨어 제조업체와 소프트웨어 개발자가 존재하며 급속한 기술 혁신과 상업화를 촉진하고 있습니다. 방위, 헬스케어, 엔터테인먼트 등의 분야에서 높은 채용률이 수요의 지속에 기여하고 있습니다. 디지털 학습과 원격 근무을 추진하는 정부의 이니셔티브도 시장 침투를 뒷받침하고 있습니다.

가장 높은 CAGR을 나타내는 지역 :

예측 기간 동안 아시아태평양은 성숙한 기술 생태계와 몰입형 기술에 대한 왕성한 투자로 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 전망됩니다. 이 지역에는 주요 XR 하드웨어 제조업체와 소프트웨어 개발자가 존재하며 급속한 기술 혁신과 상업화를 촉진하고 있습니다. 방위, 헬스케어, 엔터테인먼트 등의 분야에서 높은 채용률이 수요의 지속에 기여하고 있습니다. 디지털 학습과 원격 근무을 추진하는 정부의 이니셔티브도 시장 침투를 뒷받침하고 시장 성장을 더욱 강화하고 있습니다.

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  • 지역 구분
    • 고객의 관심에 응한 주요국 시장 추계·예측·CAGR(주 : 타당성 확인에 따름)
  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 존재, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서론

  • 개요
  • 이해관계자
  • 분석 범위
  • 분석 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 분석 접근
  • 분석 자료
    • 1차 조사 자료
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 기술 분석
  • 용도 분석
  • 신흥 시장
  • 신형 코로나 바이러스 감염(COVID-19)의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급업체의 협상력
  • 바이어의 협상력
  • 대체 제품의 위협
  • 신규 진출기업의 위협
  • 기업 간 경쟁

제5장 세계의 몰입형 XR 헤드셋 및 스마트 글래스 시장 : 제품 유형별

  • 유선 연결형 XR 헤드셋
  • 독립형 XR 헤드셋
  • 스마트 글래스(AR 지원)
  • 혼합 현실(MR) 헤드셋
  • 기업용 스마트 글래스
  • 소비자용 스마트 글래스
  • 기타 제품 유형

제6장 세계의 몰입형 XR 헤드셋 및 스마트 글래스 시장 : 구성 요소별

  • 하드웨어
    • 헤드셋 및 글래스
    • 센서 및 카메라
    • 디스플레이
    • 프로세서 칩셋
    • 배터리
  • 소프트웨어
    • OS(운영 체제)
    • SDK 및 개발자 도구
    • 애플리케이션 및 컨텐츠
  • 서비스
    • 컨설팅
    • 유지보수 및 지원

제7장 세계의 몰입형 XR 헤드셋 및 스마트 글래스 시장 : 제어 모드별

  • 터치패드
  • 음성 명령
  • 제스처 인식
  • 리모콘
  • 기타 제어 모드

제8장 세계의 몰입형 XR 헤드셋 및 스마트 글래스 시장 : 기술별

  • 증강현실(AR)
  • 가상현실(VR)
  • 복합현실(MR)
  • AI 기반 스마트 글래스 및 확장현실(XR)
  • 기타 기술

제9장 세계의 몰입형 XR 헤드셋 및 스마트 글래스 시장 : 용도별

  • 게임 및 엔터테인먼트
  • 의료 및 의학 교육
  • 산업 및 제조
  • 교육 및 훈련
  • 소매 및 E-Commerce
  • 국방 및 항공우주
  • 건축 및 디자인
  • 원격 협업 및 현장 서비스
  • 기타 용도

제10장 세계의 몰입형 XR 헤드셋 및 스마트 글래스 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 카타르
    • 남아프리카
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 주요 동향

  • 계약, 사업 제휴 및 협력, 합작 사업
  • 기업 합병·인수(M&A)
  • 신제품 발매
  • 사업 확장
  • 기타 주요 전략

제12장 기업 프로파일링

  • Meta Platforms, Inc.
  • Apple Inc.
  • Sony Corporation
  • HTC Corporation
  • Lenovo Group Ltd.
  • Microsoft Corporation
  • Google LLC
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • XREAL
  • Viture
  • Pico Interactive
  • Magic Leap, Inc.
  • Vuzix Corporation
  • Varjo Technologies
  • RealWear, Inc.
  • Rokid
  • Epson America, Inc.
  • Goertek
  • HP Inc.
  • RayNeo
KTH 25.09.30

According to Stratistics MRC, the Global Immersive XR Headsets & Smart Glasses Market is accounted for $21.09 billion in 2025 and is expected to reach $62.19 billion by 2032 growing at a CAGR of 16.7% during the forecast period. Immersive XR headsets and smart glasses are advanced wearable devices that deliver extended reality (XR) experiences by blending physical and digital environments. Utilizing augmented, virtual, and mixed reality technologies, they incorporate high-resolution displays, spatial sensors, and real-time processing to enable interactive 3D visualization and contextual overlays. These systems support applications in training, remote collaboration, healthcare, and entertainment. Designed for ergonomic comfort and intuitive control, they enhance user engagement and situational awareness across enterprise, consumer, and industrial domains.

Market Dynamics:

Driver:

Growing demand in enterprise and industrial sectors

Companies are leveraging XR technologies for remote collaboration, virtual prototyping, and immersive training, which significantly reduce operational costs and improve productivity. The shift toward Industry 4.0 and smart manufacturing is prompting investments in AR/VR-enabled devices to enhance workforce efficiency. Additionally, enterprise-grade XR solutions are being tailored for specific verticals including automotive, aerospace, and logistics, expanding the market footprint.

Restraint:

Limited battery life & technological constraints

Extended usage of XR headsets often leads to overheating and rapid battery depletion, restricting their viability for long-duration tasks. Moreover, achieving seamless rendering of high-resolution graphics in real time requires advanced chipsets, which can drive up device costs. These technological bottlenecks are slowing adoption in sectors that demand uninterrupted and high-fidelity immersive experiences.

Opportunity:

Healthcare integration & development of android XR

Smart glasses are being used to assist surgeons with real-time data overlays, while XR headsets support cognitive therapy and remote patient engagement. Simultaneously, the emergence of This shift is fostering innovation in consumer and enterprise-grade solutions, with Android XR ecosystems supporting broader app compatibility and faster deployment cycles. The convergence of healthcare needs and open-source development is expected to drive significant market expansion.

Threat:

Lack of content and killer applications

One of the major hurdles for the XR headsets and smart glasses market is the scarcity of compelling content that can drive sustained user engagement. While hardware capabilities have advanced, the ecosystem still lacks diverse, high-quality applications that justify investment for consumers and enterprises alike. The absence of standardized development frameworks and monetization models has discouraged content creators from entering the space. This content gap poses a strategic risk to long-term market growth.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic had a dual impact on the immersive XR market. On one hand, supply chain disruptions and manufacturing delays slowed product rollouts and constrained inventory levels. On the other hand, the crisis accelerated digital transformation across industries, with remote collaboration and virtual training becoming essential. XR headsets and smart glasses gained traction as tools for contactless interaction, remote diagnostics, and virtual site inspections. Healthcare providers and educators increasingly adopted immersive technologies to maintain service continuity.

The standalone XR headsets segment is expected to be the largest during the forecast period

The standalone XR headsets segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to their self-contained architecture, which eliminates the need for external hardware or tethering. These devices offer enhanced mobility and ease of use, making them ideal for both consumer entertainment and enterprise applications. With integrated processors, sensors, and displays, standalone headsets deliver immersive experiences without compromising performance. Their growing adoption in sectors such as education, retail, and field services is driving volume sales.

The gesture recognition segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the gesture recognition segment is predicted to witness the highest growth rate fueled by its ability to provide intuitive and hands-free interaction in XR environments. Advancements in computer vision and AI are enabling precise tracking of hand movements, facial expressions, and body posture, enhancing user immersion. This technology is particularly valuable in healthcare, gaming, and industrial training, where natural interaction improves usability and engagement. As developers refine algorithms for real-time responsiveness, gesture recognition is poised to become a core feature in next-gen XR devices.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share propelled by a mature tech ecosystem and strong investment in immersive technologies. The region is home to leading XR hardware manufacturers and software developers, fostering rapid innovation and commercialization. High adoption rates in sectors such as defense, healthcare, and entertainment are contributing to sustained demand. Government initiatives promoting digital learning and remote work are also boosting market penetration.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR by a mature tech ecosystem and strong investment in immersive technologies. The region is home to leading XR hardware manufacturers and software developers, fostering rapid innovation and commercialization. High adoption rates in sectors such as defense, healthcare, and entertainment are contributing to sustained demand. Government initiatives promoting digital learning and remote work are also boosting market penetration further propelling market growth.

Key players in the market

Some of the key players in Immersive XR Headsets & Smart Glasses Market include Meta Platforms, Inc., Apple Inc., Sony Corporation, HTC Corporation, Lenovo Group Ltd., Microsoft Corporation, Google LLC, Samsung Electronics Co., Ltd., XREAL, Viture, Pico Interactive, Magic Leap, Inc., Vuzix Corporation, Varjo Technologies, RealWear, Inc., Rokid, Epson America, Inc., Goertek, HP Inc. and RayNeo.

Key Developments:

In August 2025, HTC unveiled the VIVE Eagle AI glasses, a consumer-focused AI eyewear product with bundled AI services. The release positions VIVE Eagle as HTC's move into lightweight AI eyewear and consumer AR experiences.

In June 2025, XREAL announced collaborations and distributor agreements at CES 2025 and rolled product updates through mid-2025. The company highlighted expanding global availability and modular camera/feature upgrades for its AR glasses.

In January 2025, Sony launched XYN (an integrated hardware + software solution for spatial/3D content creation), plus companion motion tools. The announcement highlights Sony's end-to-end capture and production workflow for virtual production and CG creators.

Product Types Covered:

  • Tethered XR Headsets
  • Standalone XR Headsets
  • Smart Glasses (AR-enabled)
  • Mixed Reality Headsets
  • Enterprise-grade Smart Glasses
  • Consumer-grade Smart Glasses
  • Other Product Types

Components Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Mode of Controls Covered:

  • Touchpad
  • Voice Command
  • Gesture Recognition
  • Remote Control
  • Other Mode of Controls

Technologies Covered:

  • Augmented Reality (AR)
  • Virtual Reality (VR)
  • Mixed Reality (MR)
  • AI-enabled Smart Glasses & Extended Reality (XR)
  • Other Technologies

Applications Covered:

  • Gaming & Entertainment
  • Healthcare & Medical Training
  • Industrial & Manufacturing
  • Education & Training
  • Retail & E-commerce
  • Defense & Aerospace
  • Architecture & Design
  • Remote Collaboration & Field Services
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Technology Analysis
  • 3.8 Application Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Immersive XR Headsets & Smart Glasses Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Tethered XR Headsets
  • 5.3 Standalone XR Headsets
  • 5.4 Smart Glasses (AR-enabled)
  • 5.5 Mixed Reality Headsets
  • 5.6 Enterprise-grade Smart Glasses
  • 5.7 Consumer-grade Smart Glasses
  • 5.8 Other Product Types

6 Global Immersive XR Headsets & Smart Glasses Market, By Component

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Hardware
    • 6.2.1 Headsets & Glasses
    • 6.2.2 Sensors & Cameras
    • 6.2.3 Displays
    • 6.2.4 Processors & Chipsets
    • 6.2.5 Batteries
  • 6.3 Software
    • 6.3.1 Operating Systems
    • 6.3.2 SDKs & Developer Tools
    • 6.3.3 Applications & Content
  • 6.4 Services
    • 6.4.1 Consulting
    • 6.4.2 Maintenance & Support

7 Global Immersive XR Headsets & Smart Glasses Market, By Mode of Control

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Touchpad
  • 7.3 Voice Command
  • 7.4 Gesture Recognition
  • 7.5 Remote Control
  • 7.6 Other Mode of Controls

8 Global Immersive XR Headsets & Smart Glasses Market, By Technology

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Augmented Reality (AR)
  • 8.3 Virtual Reality (VR)
  • 8.4 Mixed Reality (MR)
  • 8.5 AI-enabled Smart Glasses & Extended Reality (XR)
  • 8.6 Other Technologies

9 Global Immersive XR Headsets & Smart Glasses Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Gaming & Entertainment
  • 9.3 Healthcare & Medical Training
  • 9.4 Industrial & Manufacturing
  • 9.5 Education & Training
  • 9.6 Retail & E-commerce
  • 9.7 Defense & Aerospace
  • 9.8 Architecture & Design
  • 9.9 Remote Collaboration & Field Services
  • 9.10 Other Applications

10 Global Immersive XR Headsets & Smart Glasses Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Meta Platforms, Inc.
  • 12.2 Apple Inc.
  • 12.3 Sony Corporation
  • 12.4 HTC Corporation
  • 12.5 Lenovo Group Ltd.
  • 12.6 Microsoft Corporation
  • 12.7 Google LLC
  • 12.8 Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 12.9 XREAL
  • 12.10 Viture
  • 12.11 Pico Interactive
  • 12.12 Magic Leap, Inc.
  • 12.13 Vuzix Corporation
  • 12.14 Varjo Technologies
  • 12.15 RealWear, Inc.
  • 12.16 Rokid
  • 12.17 Epson America, Inc.
  • 12.18 Goertek
  • 12.19 HP Inc.
  • 12.20 RayNeo
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