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북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장 예측(-2031년) - 지역별 분석 : 용도별, 기업 규모별, 최종사용자별North America IT Management as a Service Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Application, Enterprise Size, and End User |
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북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장은 2023년 40억 1,845만 달러로 2031년에는 138억 1,461만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2023년부터 2031년까지 16.7%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
원격근무 문화에 대한 수요 증가로 북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장 활성화
원격근무는 많은 조직에서 새로운 표준이 되고 있으며, 특히 COVID-19 사태 이후 최근 몇 년 사이 더욱 활발해지고 있습니다. 2022년 6월 Gallup, Inc.의 보고서에 따르면, 미국 정규직 직원의 약 65%가 원격근무를 희망하고 있으며, 원격근무는 지속적으로 긍정적으로 받아들여지고 있습니다. 원격근무는 지속적으로 긍정적으로 받아들여지고 있습니다. 원격 근무는 직원들의 출장을 줄이고 일과 삶의 균형을 유지하는 데 도움이 됩니다. 미국 경제연구소가 2023년 1월에 실시한 조사에 따르면, 2021년부터 2022년까지 원격근무로 인해 직원들이 현장 출퇴근에 소요되는 시간이 평균 72분 단축된 것으로 나타났습니다. 이에 따라 직원들 사이에서 원격 근무에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 기업들은 근무 조건의 유연성을 유지하기 위해 원격 근무 모델을 도입하기 위해 노력하고 있습니다. 그러나 원격근무 모델 도입이 확대됨에 따라 기업들은 새로운 IT 인프라를 구축해야 할 필요성이 커지고 있습니다. 이러한 요구에 대응하기 위해 다양한 조직이 ITMaaS로 전환하고 있으며, ITMaaS는 조직이 저렴한 비용으로 모든 IT 업무를 관리할 수 있도록 도와주기 때문에 전 세계적으로 수요가 증가하고 있으며, ITMaaS 서비스 제공업체는 조직이 일상적인 IT 인프라를 조달, 배포, 관리할 수 있도록 돕는다, 관리할 수 있도록 지원합니다.
ITMaaS 서비스는 IT 인프라 구축 및 유지보수, 데이터 백업 및 복구, 고객 요구사항에 맞는 소프트웨어 조달 및 지원, 보안 모니터링 서비스, 엔드포인트 모니터링 및 관리 등 소프트웨어, 하드웨어, 인프라의 다양한 측면을 포괄할 수 있습니다. 유지보수의 다양한 측면을 커버할 수 있습니다. 또한 ITMaaS는 문제 파악, 이상적인 원격 직원 생산성 모니터링 도구 도입, 생산성 데이터에 접근하는 방법에 대한 관리자 교육, 직원들이 재택근무 시 겪는 어려움에 대한 이해 등 조직에 도움을 줄 수 있습니다. 이처럼 원격 근무 문화에 대한 수요가 증가함에 따라 많은 조직이 ITMaaS로 전환하여 원격 근무 모델을 도입하고 있으며, 이는 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장의 성장을 견인하고 있습니다.
북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장 개요
북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분됩니다. 북미는 기술의 얼리 어답터로서 우수한 IT 인프라를 보유하고 있습니다. 국제무역국에 따르면 미국은 전 세계 정보기술(IT) 시장 5조 달러의 3분의 1을 차지하며 세계 최대 규모입니다. 또한 이 부문은 1,210만 개의 일자리를 지원하고 미국 GDP에 1조 9,000억 달러의 부가가치를 창출하고 있습니다. 또한 CompTIA에 따르면 미국에는 55만 7,000개 이상의 소프트웨어 및 IT 서비스 기업이 있습니다.
국제무역관리국에 따르면, 캐나다의 ICT 산업은 43,200개 이상의 기업으로 구성되어 있습니다. 이 중 컴퓨터 서비스 및 소프트웨어 부문을 운영하는 기업이 가장 많습니다. 이 산업은 주로 중소기업으로 구성되어 있으며, 직원 수가 10명 미만인 기업이 35,500여 개에 달합니다. 국제 다국적 기업의 자회사를 포함해 500명 이상을 고용하는 대기업은 100개에 육박합니다. 이 지역에 이렇게 큰 IT 산업이 존재하기 때문에 ITMaaS(IT Management as a Service)에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 서비스 아웃소싱은 대기업과 중소기업의 비용 절감, 확장성 향상, 효율성 향상에 도움이 되기 때문입니다.
캐나다 헬스 인포웨이(Canada Health Infoway)에 따르면, 캐나다인들은 디지털 의료 서비스를 받아들이고 있으며, 디지털 의료 서비스에 대한 수요는 앞으로 증가할 것으로 예상됩니다. 명을 대상으로 실시한 온라인 설문조사에 따르면, 94%의 캐나다인이 디지털 의료 서비스 이용에 관심이 있는 것으로 나타났습니다. 이처럼 헬스케어 분야의 디지털화가 진전됨에 따라 IT 관련 업무 전반을 효율적으로 수행하기 위한 ITMaaS 서비스에 대한 의료 서비스 제공자들의 니즈가 높아질 것으로 예상됩니다.
북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장 매출 및 2031년까지의 예측(금액)
북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장 세분화
북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장은 용도, 기업 규모, 최종사용자, 국가별로 분류됩니다.
용도별로 북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장은 시스템 및 네트워크 모니터링, 컴플라이언스 및 보안 관리, 자산 관리, 인프라 성능 관리, 구성 및 변경 관리, 기타로 구분되며, 2023년 북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장 점유율은 시스템 및 네트워크 모니터링 분야가 가장 큰 비중을 차지했습니다.
기업 규모에 따라 북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장은 대기업과 중소기업으로 나뉘며, 2023년 북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장 점유율은 대기업 부문이 더 컸습니다.
최종사용자별로 북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장은 IT 및 통신, BFSI, 헬스케어 및 생명과학, 제조, 고등교육, 소매, 에너지 및 유틸리티, 비영리, 기타로 구분되며, 2023년 북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장 점유율은 IT 및 통신 분야가 가장 컸습니다.
국가별로는 북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분되며, 2023년 북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장 점유율은 미국이 독식했습니다.
Cisco Systems Inc, Cognizant Technology Solutions Corp, Wipro Ltd, Amazon Web Services Inc, International Business Machines Corp, Fujitsu Ltd, Persistent Systems Ltd, BMC Software, Inc, HCL Technologies Ltd, Hewlett Packard Enterprise Co, Capgemini SE, Atos SE, Kyndryl Holdings Inc, Avanade Inc, Integris, Thrive Operations LLC, Rimini Street, Inc, Neudesic, LLC 등이 북미의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장에서 활동하는 주요 기업들입니다.
The North America IT management as a service market was valued at US$ 4,018.45 million in 2023 and is expected to reach US$ 13,814.61 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 16.7% from 2023 to 2031.
Rising Demand for Remote Work Culture Fuels North America IT Management as a Service Market
Remote work is becoming the new normal for many organizations and has become a phenomenon in recent years, especially after the COVID-19 pandemic. According to Gallup, Inc. report of June 2022, remote work is continuously perceived as positive, with almost 65% of full-time employees ready to work remotely in the US. Working remotely helps employees reduce their traveling and maintain a work-life balance. A study conducted by the National Bureau of Economic Research in January 2023 showed that remote work saved an average of 72 minutes spent by employees on their daily travel to and from their on-site jobs during 2021-2022. Due to all these factors, the demand for remote work is increasing among the employees. To maintain flexibility in working conditions, organizations are working on implementing a remote working model. However, this growing adoption of the remote working model fuels the need to set up new IT infrastructure among organizations. To cater to these needs, various organizations are moving to ITMaaS, as they help organizations manage all their IT operations at low cost, increasing their demand globally. ITMaaS service providers can help organizations take care of sourcing, deployment, and management of routine IT infrastructure.
Their services can cover a variety of aspects of software, hardware, and infrastructure maintenance, including deploying and maintaining IT infrastructure, data backup and recovery, sourcing and supporting software to meet customer's needs, security monitoring services, and endpoint monitoring and management. Furthermore, ITMaaS can assist an organization in identifying the problem, deploying the ideal remote employee productivity monitoring tool, training managers on how to access productivity data, and understanding the difficulties that arise when employees work from home. Thus, the rising demand for remote work culture is pushing organizations to move toward ITMaaS to implement remote working models, which is boosting the growth of the IT management as a service market.
North America IT Management as a Service Market Overview
The IT management as a service market in North America is segmented into the US, Canada, and Mexico. North America is the early adopter of technologies and has a good IT infrastructure. According to the International Trade Administration, the US accounts for one-third of the US$ 5 trillion worldwide information technology (IT) market, making it the world's largest. In addition, the sector supports 12.1 million employment and contributes ~US$ 1.9 trillion to the US value-added GDP. Furthermore, according to CompTIA, there are over 557,000 software and IT service companies in the US.
As per the International Trade Administration, the ICT industry in Canada comprises more than 43,200 businesses. Of these, the major number of companies operate in the computer services and software sectors. The industry is primarily made up of small businesses, with ~35,500 employing fewer than ten people. There are nearly 100 significant companies, including subsidiaries of international multinational corporations, that employ more than 500 people. Having such a big IT industry in the region is raising the need for IT management as a service (ITMaaS), as outsourcing these services helps large enterprises and SMEs in cost-saving, improving scalability, and increasing efficiency.
The region is also witnessing a rise in digitization in the healthcare sector. According to the Canada Health Infoway, Canadians are embracing digital health services, and it is also estimated that the demand for digital healthcare services will increase in the coming year. According to an online survey conducted in November 2022 with 12,445 Canadians, 94% of Canadians were interested in accessing digital health services. Thus, growing digitization in the healthcare sector is projected to raise the need for ITMaaS services among healthcare providers to conduct all IT-related operations efficiently.
North America IT Management as a Service Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America IT Management as a Service Market Segmentation
The North America IT management as a service market is categorized into application, enterprise size, end user, and country.
Based on application, the North America IT management as a service market is segmented into system and network monitoring, compliance and security management, asset management, infrastructure performance management, configuration and change management, and others. The system and network monitoring segment held the largest North America IT management as a service market share in 2023.
In terms of enterprise size, the North America IT management as a service market is bifurcated into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger North America IT management as a service market share in 2023.
By end user, the North America IT management as a service market is divided into IT and telecom, BFSI, healthcare and lifesciences, manufacturing, higher education, retail, energy and utilities, non profit, and others. The IT and telecom segment held the largest North America IT management as a service market share in 2023.
By country, the North America IT management as a service market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America IT management as a service market share in 2023.
Cisco Systems Inc; Cognizant Technology Solutions Corp; Wipro Ltd; Amazon Web Services Inc; International Business Machines Corp; Fujitsu Ltd; Persistent Systems Ltd; BMC Software, Inc; HCL Technologies Ltd; Hewlett Packard Enterprise Co; Capgemini SE; Atos SE; Kyndryl Holdings Inc; Avanade Inc; Integris; Thrive Operations LLC; Rimini Street, Inc; and Neudesic, LLC are some of the leading companies operating in the North America IT management as a service market.