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시장보고서
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아시아태평양의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장(2021-2031년) : 제공별, 범위별, 업종별, 용도별Asia Pacific Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Report 2021-2031 by Scope, Segmentation, Dynamics, and Competitive Analysis |
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아시아태평양의 플레이아웃 자동화 CiaB 시장 규모는 2023년 77억 5,922만 달러에서 2031년에는 270억 7,119만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2023-2031년 연평균 16.9% 성장할 것으로 예측됩니다.
아시아태평양의 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장 분석에 대한 주요 요약 및 분석 :
아시아태평양은 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시스템 도입의 선두주자로 부상하고 있으며, 이는 이러한 솔루션의 조기 도입에서도 알 수 있습니다. 이 지역에는 고품질 컨텐츠 전송을 유지하면서 플레이아웃 업무의 비용 절감을 전략적으로 우선시하는 국내외 방송 사업자가 다수 존재합니다. 또한, 플레이아웃 솔루션의 지속적인 발전, 다양한 커스터마이징 옵션, 기존 인프라와의 원활한 통합 등도 플레이아웃 자동화 CiaB 시스템의 장점 중 하나이며, 아시아태평양에서 수요를 증가시키고 있습니다. 이 지역의 일부 국가에서는 시청자의 취향에 맞는 컨텐츠를 제공함으로써 시청자에게 번거롭지 않은 경험을 제공하는 데 중점을 두고 있습니다. 따라서 다수의 방송사가 존재한다는 점이 이 지역의 플레이아웃 자동화 CiaB 솔루션 수요에 기여하고 있습니다.
아시아태평양(APAC) 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장은 호주, 인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아태평양으로 분류됩니다. 이 지역은 인구가 많고 디지털 경제가 성장하고 있는 다양한 지역입니다. APAC 지역에서는 인터넷 보급률이 크게 증가하면서 데이터 소비가 급증하고 있습니다. GSM 협회에 따르면, IT 산업은 전 세계 연결성 확대에 기여하고 있습니다. 2021년에는 APAC의 인터넷 가입자가 전 세계 인터넷 가입자의 59%에 달하고, 2025년에는 62%를 보일 것으로 예측됩니다. 또한, 5G 네트워크의 구축으로 데이터 속도의 고속화, 저지연화, 데이터 단말기 밀도 향상으로 인터넷 이용이 증가할 것으로 예측됩니다. GSM 협회에 따르면, 2021년 APAC의 5G 사용자는 8% 정도이며, 2025년에는 25%까지 급증할 것으로 예측됩니다. 따라서 인터넷의 보급과 방송에서의 5G의 전개는 끊김 없는 고품질 컨텐츠의 필요성을 보여주고 있습니다. 더 많은 사람들이 인터넷에 접속할 수 있게 됨에 따라 OTT 컨텐츠와 라이브 스트리밍에 대한 소비자 수요가 증가하고 있으며, 방송사들은 향상된 스케줄링으로 컨텐츠를 원활하게 전송하기 위해 효율성을 증폭시키는 다양한 솔루션을 사용해야 합니다. 효율성을 증폭시키는 다양한 솔루션을 사용해야만 합니다. 이것이 APAC에서 플레이아웃 자동화 CiaB의 도입을 촉진하고 있습니다.
World Football Summit(WFS) 웹사이트에 게재된 정보에 따르면, 영상 품질 향상, 첨단 클라우드 기술, 세계 인터넷 소비가 APAC의 방송 상황과 OTT 스트리밍 서비스의 발전을 촉진하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 인도, 중국 등 APAC 국가들의 축구 열기가 높아짐에 따라 이들 국가에서의 방송 채널의 필요성이 강조되고 있습니다. BB Media에 따르면, APAC은 스포츠 컨텐츠의 실시간 시청이 가장 많은 지역이며, 축구는 스포츠 컨텐츠 소비가 가장 많은 스포츠입니다. 이처럼 방송 산업의 호황이 APAC의 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장을 활성화시키고 있습니다.
아시아태평양의 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장 세분화 분석 :
플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장 분석에 기여한 주요 부문은 제공 제품, 범위, 산업, 용도입니다.
제공에 따라 아시아태평양의 플레이아웃 자동화 CiaB 시장은 솔루션과 서비스로 양분됩니다. 2023년에는 솔루션이 큰 비중을 차지할 것으로 예측됩니다.
범위별로 아시아태평양의 플레이아웃 자동화 CiaB 시장은 국내 방송사와 국제 방송사로 구분됩니다. 2023년에는 국내 방송사 부문이 시장에서 더 큰 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다.
업종별로 아시아태평양의 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장은 미디어 및 엔터테인먼트, 통신, 교육 및 기업 부문, 기타로 분류됩니다. 2023년 시장 점유율은 미디어-엔터테인먼트 분야가 가장 큽니다.
용도별로 아시아태평양의 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장은 방송, 케이블, 스트리밍, 기타로 분류됩니다. 2023년에는 스트리밍 부문이 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
아시아태평양의 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장 전망
기술의 발전으로 음질과 기능의 향상을 겸비한 보다 강력하고 컴팩트한 외장형 기기가 탄생하고 있습니다. 이러한 발전으로 컨텐츠 제작자와 엔지니어는 보다 효율적이고 효과적으로 고품질의 컨텐츠를 전달할 수 있게 되었습니다. 고화질(HD) 및 초고화질(UHD) 컨텐츠와 함께 강화된 음질은 소비자에게 더욱 몰입감 있는 시청 경험을 제공합니다.
아시아태평양의 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장 국가별 인사이트
국가별로는 아시아태평양의 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장은 호주, 인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아태평양으로 구성되어 있습니다. 2023년에는 중국이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다.
아시아태평양의 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장 기업 프로파일
아시아태평양의 플레이아웃 자동화 및 CiaB 시장 주요 기업으로는 Harmonic Inc., Grass Valley Canada, Avid Technology, Inc, Imagine Communications, Amagi, Playbox Technology, Aveco s.r.o., ENCO Systems, Inc. ENCO Systems, Inc. 등이 있습니다. 이들 업체들은 소비자에게 혁신적인 제품을 제공하고 시장 점유율을 확대하기 위해 사업 확장, 제품 혁신, M&A 등 다양한 전략을 채택하고 있습니다.
The Asia Pacific playout automation and channel-in-a-box market size is expected to reach US$ 27,071.19 million by 2031 from US$ 7,759.22 million in 2023. The market is estimated to record a CAGR of 16.9% from 2023 to 2031.
Executive Summary and Asia Pacific Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Analysis:
Asia Pacific has emerged as the frontrunner in embracing playout automation and channel-in-a-box systems, which is evident from the early adoption of these solutions. The region boasts the presence of a substantial number of national and international broadcasters who strategically prioritize cost reduction in playout operations while upholding the delivery of high-quality content. Moreover, continuous advancements in playout solutions, extensive customization options, and seamless integration with existing infrastructure are among other advantages of playout automation and channel-in-a-box systems, which add to their demand in Asia Pacific. Several countries in this region exhibit a strong emphasis on providing viewers with a hassle-free experience by offering tailored content that aligns with their preferences. Thus, the presence of a large number of broadcasters contributes to the demand for playout automation and channel-in-a-box solutions in the region.
The playout automation and channel-in-box market in Asia Pacific (APAC) is segmented into Australia, India, China, Japan, South Korea, and the Rest of APAC. It is a diverse region with a large population and a growing digital economy. APAC has witnessed a significant increase in internet penetration rates, leading to a surge in data consumption. According to the GSM Association, the IT industry has been instrumental in extending connectivity across the world. In 2021, APAC had ~59% of the total internet subscribers of the world, with the number further projected to reach up to 62% by 2025. Moreover, the rollout of 5G networks is expected to increase internet usage by enabling faster data speed, lower latency, and higher data device density. According to the GSM Association, APAC had ~8% of 5G users in 2021, and the share is projected to surge up to 25% by 2025. Therefore, internet penetration and 5G rollout in broadcasting indicate the need for seamless, high-quality content. As more people gain access to the internet, the demand for OTT content and live streaming by consumers is increasing in the region, which compels broadcasters to use various solutions that amplify their efficiency to deliver their content seamlessly with enhanced scheduling. This factor fosters the adoption of playout automation and the channel-in-a-box in APAC.
According to the information on the World Football Summit (WFS) website, improved video quality, advanced cloud technologies, and global internet consumption are the major factors driving developments in the broadcasting landscape and over-the-top (OTT) streaming services in APAC. Moreover, the growing craze of football in APAC countries such as India and China underline the requirement of broadcasting channels in these countries. According to BB Media, APAC is the region with the highest viewing of live sports content, and football is the sport with the highest sports content consumption. Thus, the flourishing broadcasting industry catalyzes the playout automation and channel-in-a-box market in APAC.
Asia Pacific Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Segmentation Analysis:
Key segments that contributed to the derivation of the playout automation and channel-in-a-box market analysis are offering, coverage, vertical, and application.
Based on offering, the Asia Pacific playout automation and channel-in-a-box market is bifurcated into solution and services. The solution held a larger share of the market in 2023.
By coverage, the Asia Pacific playout automation and channel-in-a-box market is bifurcated into national broadcasters and international broadcasters. The national broadcasters segment held a larger share of the market in 2023.
By vertical, the Asia Pacific playout automation and channel-in-a-box market is segmented into media and entertainment, telecommunications, education and corporate sector, and others. The media and entertainment segment held the largest share of the market in 2023.
By application, the Asia Pacific playout automation and channel-in-a-box market is segmented into broadcast, cable, streaming, and others. The streaming segment held the largest share of the market in 2023.
Asia Pacific Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Outlook
Technological progress has resulted in the creation of more powerful and compact external equipment combining improved sound quality and features. These advancements enable content producers and engineers to deliver high-quality content with greater efficiency and effectiveness. Enhanced sound quality, along with high-definition (HD) and ultrahigh-definition (UHD) content, create a more immersive viewing experience for consumers.
Technological advancements have simplified the integration of playout automation and channel-in-a-box systems with existing infrastructure. This seamless integration allows broadcasters to streamline their operations and optimize their workflows without a need to bear any extra cost burden. The ease of integrating these systems with other broadcasting technologies has contributed to the overall demand for playout automation and channel-in-a-box solutions. Additionally, improvements in network capabilities with the deployment of 5G networks and the utilization of satellite and microwave technologies have addressed connectivity challenges, in turn encouraging the adoption of automation solutions on a broader scale, particularly in remote areas. Thus, advancements in communications technologies have created a favorable environment for the smooth integration of advanced broadcasting technologies. Hence, technological advancements are contributing to the growing playout automation and channel-in-a-box market size.
Asia Pacific Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Country Insights
Based on country, the Asia Pacific playout automation and channel-in-a-box market comprises Australia, India, China, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China held the largest share in 2023.
According to the World Bank Group, the share of China's population using the Internet increased from 70% in 2020 to 73% in 2021. The surging internet penetration is one of the major factors driving the market for live-streaming and broadcasting with the rising number of online live-streaming service users in the country. This factor has generated the demand for playout automation and channel-in-a-box to meet the demand from the Chinese population to get the real-time broadcasting of sports and news. In addition, growing digitalization in China is leading to the adoption of playout automation and channel-in-a-box to automate broadcasting scheduling.
Asia Pacific Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Company Profiles
Some of the key players operating in the market include Harmonic Inc; Grass Valley Canada; Avid Technology, Inc.; Imagine Communications; Amagi; Playbox Technology; Aveco s.r.o.; and ENCO Systems, Inc. among others. These players are adopting various strategies such as expansion, product innovation, and mergers and acquisitions to provide innovative products to their consumers and increase their market share.
Asia Pacific Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Research Methodology :
The following methodology has been followed for the collection and analysis of data presented in this report:
Secondary Research The research process begins with comprehensive secondary research, utilizing both internal and external sources to gather qualitative and quantitative data for each market. Commonly referenced secondary research sources include, but are not limited to:
Company websites , annual reports, financial statements, broker analyses, and investor presentations. Industry trade journals and other relevant publications. Government documents , statistical databases, and market reports. News articles , press releases, and webcasts specific to companies operating in the market. Note: All financial data included in the Company Profiles section has been standardized to USD. For companies reporting in other currencies, figures have been converted to USD using the relevant exchange rates for the corresponding year.
Primary Research The Insight Partners' conducts a significant number of primary interviews each year with industry stakeholders and experts to validate its data analysis, and gain valuable insights. These research interviews are designed to:
Validate and refine findings from secondary research. Enhance the expertise and market understanding of the analysis team. Gain insights into market size, trends, growth patterns, competitive dynamics, and future prospects. Primary research is conducted via email interactions and telephone interviews, encompassing various markets, categories, segments, and sub-segments across different regions. Participants typically include:
Industry stakeholders : Vice Presidents, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers External experts : Valuation specialists, research analysts, and key opinion leaders with industry-specific expertise