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시장보고서
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유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장(2021-2031년) : 제공별, 범위별, 업종별, 용도별Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Report 2021-2031 by Scope, Segmentation, Dynamics, and Competitive Analysis |
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유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장 규모는 2023년 48억 1,416만 달러에서 2031년 149억 1,190만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 2023-2031년 15.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 추정됩니다.
주요 요약 및 유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장 분석
플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장은 고화질-초고화질 컨텐츠에 대한 수요 급증, OTT 서비스의 인기 상승, 다양한 산업 분야의 영상 컨텐츠 수요 증가 등의 요인으로 유럽에서 큰 폭으로 성장하고 있습니다. 또한, 이 지역은 다양한 시장 기업들 간의 협업으로 인해 큰 혜택을 받을 것으로 예측됩니다. 또한, 채널 프레젠테이션 개선, 생산성 향상, 정확도 향상, 다른 지역 기업와 경쟁하기 위한 비용 절감의 필요성이 이 지역의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 솔루션에 대한 수요를 강화하고 있습니다.
유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장은 독일, 프랑스, 이탈리아, 영국, 러시아, 기타 유럽으로 구분됩니다. 유럽방송연합(EBU)은 56개국 113개 회원사와 아시아, 아프리카, 오스트랄라시아, 미주 지역 31개 회원사로 구성된 공공서비스 미디어(PSM)의 강력한 연합체다. 가맹 단체는 TV, 라디오, 온라인 채널 2,000개 이상을 관리하고 있으며, 기타 플랫폼에서도 풍부한 컨텐츠를 제공합니다. 또한, 뉴스부터 스포츠, 음악까지 세계적인 수준의 컨텐츠를 소비자에게 제공하기 위해 153개 언어로 컨텐츠를 방송하고 있습니다. 이처럼 EBU는 사업 확장과 함께 더 많은 시청자에게 다가갈 수 있는 효과적인 노력을 지속적으로 진행하고 있습니다. 러시아-우크라이나 전쟁, 국제 정세 불안, 경제 위기 등의 어려움에도 불구하고 EBU는 올림픽(2026-2032) 미디어 권리를 되찾았습니다. 이처럼 EBU 사업의 번영은 일관된 고품질 컨텐츠를 효율적으로 방송하기 위한 첨단 기술 솔루션에 대한 수요를 불러일으키며 유럽 내 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장을 활성화시키고 있습니다.
유럽연합 대표부와 그 파트너들은 이 지역에서 많은 라이브 이벤트를 개최하는 데 주력하고 있습니다. 또한, 스포츠 및 뉴스 생중계는 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box에 대한 큰 수요를 창출하고 있습니다. 이 지역에는 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 세계 시장 기업이 광범위하게 존재합니다.
유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장 세분화 분석 :
플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장 분석에 기여한 주요 부문은 제공 제품, 범위, 업종, 용도입니다.
제공에 따라 유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장은 솔루션과 서비스로 나뉩니다. 2023년에는 솔루션이 큰 비중을 차지했습니다.
범위별로는 유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장은 국내 방송사와 국제 방송사로 구분됩니다. 2023년에는 국내 방송사 부문이 큰 비중을 차지했습니다.
업종별로는 유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장은 미디어 및 엔터테인먼트, 통신, 교육 및 기업 부문, 기타로 구분됩니다. 2023년 시장 점유율은 미디어 및 엔터테인먼트 분야가 가장 높았습니다.
용도별로 유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장은 방송, 케이블, 스트리밍, 기타로 구분됩니다. 2023년에는 스트리밍 부문이 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장 전망
고화질(HD) 및 초고화질(UHD) 컨텐츠에 대한 수요는 시청자들이 고품질 영상 경험을 추구함에 따라 전 세계적으로 지속적으로 확대되고 있습니다. 이와 더불어 인터넷을 통해 영상 컨텐츠를 제공하는 OTT 서비스의 확산은 효과적이고 안정적인 플레이아웃 솔루션에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 뉴스, 스포츠, 라이프스타일 등 엔터테인먼트 이외의 산업에서도 시청자의 관심을 끌기 위해 동영상 컨텐츠를 활용하고 있습니다. 라이브 방송의 시청자 수가 급증하고 IP 기반 기술을 도입하는 등 기술 발전도 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장 확대에 기여하고 있습니다. 방송 사업자들은 맞춤형 컨텐츠 전송, 하이브리드 방송 전송 모델, 분석 및 모니터링 프로세스 개선, 차세대 표준 준수에 점점 더 많은 노력을 기울이고 있으며, 이를 통해 시청자의 진화하는 취향과 기대에 부응하고 있습니다.
유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장의 국가별 인사이트
국가별로 보면, 유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장은 독일, 영국, 프랑스, 이탈리아, 러시아, 기타 유럽으로 구성되어 있습니다. 2023년에는 독일이 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
독일은 유럽에서 가장 기술적으로 진보한 나라 중 하나입니다. 방송 부문은 향상된 비디오 및 오디오 품질을 제공할 수 있는 솔루션의 필요성을 지속적으로 경험하고 있습니다. 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장의 기업들은 미디어 엔터테인먼트 컨텐츠 스트리밍 및 스포츠 방송을 위한 새로운 첨단 솔루션을 발표하고 있습니다. 2024년 5월, GeiBendorfer &Leschinsky GmbH(G&L)는 OTT 라이브 스트리밍 이벤트 관리의 혁신을 위해 설계된 최첨단 멀티테넌트 플랫폼인 혁신적인 G&L Playout Manager의 첫 도입을 발표했습니다. 발표했습니다. 이 매니지드 서비스는 주요 컴포넌트인 컴포지터에 id3as의 Norsk Media SDK를 채택하여 HTML5 오버레이와 비디오 신호의 통합을 강화함으로써 원활한 품질의 방송과 스트림을 구현합니다. Westdeutscher Rundfunk(WDR)를 포함한 독일의 두 대형 공영방송사가 G&L Playout Manager의 첫 번째 최종 사용자가 될 것입니다. 이러한 발전은 독일 내 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장의 활성화로 이어질 것입니다.
유럽의 플레이아웃 자동화 및 Channel In a Box 시장 기업 프로파일
이 시장에서 활동하는 주요 기업으로는 Evertz Technologies Ltd, Harmonic Inc, Pebble Beach Systems, Grass Valley Canada, Avid Technology, Inc, Imagine Communications, Amagi, Playbox Technology, Aveco s.r.o., ENCO Systems, Inc. Amagi, Playbox Technology, Aveco s.r.o., ENCO Systems, Inc. 등이 있습니다. 이들 업체들은 소비자에게 혁신적인 제품을 제공하고 시장 점유율을 확대하기 위해 사업 확장, 제품 혁신, M&A 등 다양한 전략을 채택하고 있습니다.
The Europe playout automation and channel-in-a-box market size is expected to reach US$ 14,911.90 million by 2031 from US$ 4,814.16 million in 2023. The market is estimated to record a CAGR of 15.2% from 2023 to 2031.
Executive Summary and Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Analysis:
The playout automation and channel-in-a-box market is witnessing significant growth in Europe, driven by factors such as the burgeoning demand for high-definition and ultrahigh-definition content, the rising popularity of over-the-top services, and the escalating demand for video content across different industries. The region is further expected to benefit significantly from collaborations between different market players. Moreover, the eminent need for improved channel presentation, greater productivity, improved accuracy, and cost reduction to compete against other regional players bolsters the demand for playout automation and channel-in-a-box solutions in the region.
The playout automation and channel-in-a-box market in Europe is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. European Broadcasting Union (EBU) is a strong alliance of public service media (PSM) with 113 member organizations in 56 countries and an additional 31 associates from countries in Asia, Africa, Australasia, and the Americas. Its members manage ~2,000 television, radio, and online channels as well as services and offer a wealth of content across other platforms. It broadcasts the content in 153 languages to provide consumers with world-class content, from news to sports and music. Thus, the EBU continuously engages in effective practices to reach more audiences, along with expanding its business. Despite challenges posed by the Russia-Ukraine war, international uncertainty, and an economic crisis, EBU has won back media rights for the Olympic Games (2026-2032). Thus, the flourishing EBU business fuels the demand for advanced technological solutions for the efficient broadcasting of consistent and high-quality content, thereby fueling the playout automation and channel-in-a-box market in Europe.
The European Union Delegations and its partners focus on organizing many live events in the region. In addition, the live broadcasting of sports and news generates a significant demand for playout automation and channel-in-a-box. The region has a broad presence of global playout automation and channel-in-a-box market players. In June 2023, the European League of Football and Qvest entered into a partnership for a full-service FAST channel playout solution. With free ad-supported streaming television (FAST) channels, the European League of Football plans to reach a broader base of sports fans worldwide.
Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Segmentation Analysis:
Key segments that contributed to the derivation of the playout automation and channel-in-a-box market analysis are offering, coverage, vertical, and application.
Based on offering, the Europe playout automation and channel-in-a-box market is bifurcated into solution and services. The solution held a larger share of the market in 2023.
By coverage, the Europe playout automation and channel-in-a-box market is bifurcated into national broadcasters and international broadcasters. The national broadcasters segment held a larger share of the market in 2023.
By vertical, the Europe playout automation and channel-in-a-box market is segmented into media and entertainment, telecommunications, education and corporate sector, and others. The media and entertainment segment held the largest share of the market in 2023.
By application, the Europe playout automation and channel-in-a-box market is segmented into broadcast, cable, streaming, and others. The streaming segment held the largest share of the market in 2023.
Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Outlook
The demand for high-definition (HD) and ultrahigh-definition (UHD) content is growing continuously across the world as viewers seek high-quality visual experiences. In addition to this, a rise in the popularity of over-the-top (OTT) services, delivering video content over the internet, has fueled the demand for effective and reliable playout solutions. Industries other than entertainment, such as news, sports, and lifestyle, are utilizing video content to engage their audiences. The burgeoning viewership of live broadcasting and technological advancements such as the incorporation of IP-based technologies also contribute to the expansion of the playout and channel-in-a-box market. Broadcasters increasingly focus on customized content distribution, hybrid broadcast delivery models, improving analytics and monitoring processes, and adherence to next-generation standards, thereby catering to the evolving preferences and expectations of viewers.
In April 2023, Google announced to bring together over 800 live-streaming channels, including news channels from NBC, CBS ABC, and Fox, into a novel guide in the Google TV interface. Thus, growth in demand for live streaming channels and constant developments in cloud-based OTT services play an instrumental role in the playout automation and channel-in-a-box market growth. The upgraded solution was delivered in collaboration with PT Interindo Multimedia by replacing legacy infrastructure and introducing advanced features to ensure seamless broadcasting for Trans TV and Trans 7 channels. Thus, the flourishing broadcasting industry propels the demand for playout and channel-in-a-box solutions, thereby contributing to the market.
Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Country Insights
Based on country, the Europe playout automation and channel-in-a-box market comprises Germany, the UK, France, Italy, Russia, and the Rest of Europe. Germany held the largest share in 2023.
Germany is one of the most technologically advanced countries in Europe. The broadcasting sector constantly experiences the need for solutions that allow them to deliver enhanced video and audio quality. Companies in the playout automation and channel-in-a-box market players are launching new advanced solutions for media and entertainment content streaming and sports broadcasting. In May 2024, GeiBendorfer & Leschinsky GmbH (G&L) announced the first deployments of its innovative G&L Playout Manager, a state-of-the-art, multi-tenant platform designed to transform live streaming event management for OTT delivery. This managed service employs the Norsk Media SDK from id3as in its key component, the Compositor, enhancing the integration of HTML5 overlays with video signals for seamless-quality broadcasts and streams. Two large German public broadcasters, including Westdeutscher Rundfunk (WDR), would be among the first end users of the G&L Playout Manager. Such developments fuel the playout automation and channel-in-a-box market in Germany.
Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Company Profiles
Some of the key players operating in the market include Evertz Technologies Ltd; Harmonic Inc; Pebble Beach Systems; Grass Valley Canada; Avid Technology, Inc.; Imagine Communications; Amagi; Playbox Technology; Aveco s.r.o.; and ENCO Systems, Inc. among others. These players are adopting various strategies such as expansion, product innovation, and mergers and acquisitions to provide innovative products to their consumers and increase their market share.
Europe Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Research Methodology :
The following methodology has been followed for the collection and analysis of data presented in this report:
Secondary Research The research process begins with comprehensive secondary research, utilizing both internal and external sources to gather qualitative and quantitative data for each market. Commonly referenced secondary research sources include, but are not limited to:
Company websites , annual reports, financial statements, broker analyses, and investor presentations. Industry trade journals and other relevant publications. Government documents , statistical databases, and market reports. News articles , press releases, and webcasts specific to companies operating in the market. Note: All financial data included in the Company Profiles section has been standardized to USD. For companies reporting in other currencies, figures have been converted to USD using the relevant exchange rates for the corresponding year.
Primary Research The Insight Partners' conducts a significant number of primary interviews each year with industry stakeholders and experts to validate its data analysis, and gain valuable insights. These research interviews are designed to:
Validate and refine findings from secondary research. Enhance the expertise and market understanding of the analysis team. Gain insights into market size, trends, growth patterns, competitive dynamics, and future prospects. Primary research is conducted via email interactions and telephone interviews, encompassing various markets, categories, segments, and sub-segments across different regions. Participants typically include:
Industry stakeholders : Vice Presidents, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers External experts : Valuation specialists, research analysts, and key opinion leaders with industry-specific expertise