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말레이시아의 반려동물 케어 시장

Pet Care in Malaysia

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 51 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

말레이시아에서는 단신 가구나 소인원 가구가 증가하고 있어, 그 결과, 교우 관계로서 고양이를 반려동물로서 키우는 소비자가 늘고 있습니다. 게다가, 고양이가 반려로 취급되게 됨으로써, 주인은 인간용 원재료를 사용한 고양이 식품을 고양이에게 주는 것을 좋아하게 되어, 이것이 프리미엄 드라이의 높은 성장에 반영되고 있습니다.

본 보고서는 말레이시아의 반려동물 케어 시장을 분석·예측한 시장 조사 보고서입니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석했습니다.

대상 제품 : 반려동물 사료, 반려동물 용품

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구입하는 이유

  • 반려동물 케어 시장의 상세한 파악
  • 성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 기업, 주요 브랜드를 이해
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 지사를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유한 유로모니터 인터내셔널은 다양한 시장에 대한 이해와 독보적인 역량을 바탕으로 정보에 기반한 전략 계획을 수립할 수 있는 신뢰할 수 있는 정보 자료를 개발할 수 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책사항

출처

말레이시아의 개 사료

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 개의 영양에 대한 주목도의 고조가 매출의 호조인 성장을 견인
  • 프리미엄 개 사료 브랜드가 대승리
  • 반려동물 가게와 슈퍼 스토어가 하이퍼 마켓에서 점유율 차지

전망과 기회

  • 예측 기간 중, 프리미엄화는 도그 푸드의 특징이 될 전망
  • 소비자가 반려동물 숍이나 슈퍼마켓을 선호하기 때문에 소매 E-Commerce가 더욱 진출할 가능성이 낮습니다.
  • 건강하고 기능적인 개 사료이 혁신의 초점이 될 가능성이 높습니다.

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카테고리 데이터

말레이시아의 고양이 사료

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 반려동물의 인간화의 트렌드가 고양이의 주인에게 고급품의 구입을 촉진
  • 고양이 사료는 합리적인 가격의 라인과 고급 라인의 양쪽 모두가 매출을 견인하고 있기 때문에 여전히 양극화한 시장이 되고 있습니다.
  • 반려동물 숍이나 슈퍼마켓은 폭넓은 상품이나 서비스의 제공에 의해 쉐어를 확대

전망과 기회

  • 고양이 사료 수요가 높아지는 가운데, 할랄 제품과 고양이용 간식은 주목해야 할 2개의 분야
  • 디지털 영업 및 마케팅이 고양이 사료 업계에서 보다 큰 역할을 담당
  • 이노베이션은 보다 건강한 선택의 제공에 초점

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말레이시아의 기타 반려동물 사료

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 소비자가 다른 반려동물을 키우게 되면서, 기타 반려동물 사료에서는 다양한 결과를 볼 수 있습니다.
  • 생선 먹이를 둘러싼 경쟁이 격화
  • 반려동물 숍과 슈퍼마켓이 계속 매출을 독점

전망과 기회

  • 주인과 반려동물의 유대가 깊어짐에 따라, 기타 반려동물 사료의 전망도 밝아집니다.
  • 전자상거래는 큰 가능성을 지니고 있지만, 반려동물 가게나 슈퍼마켓이 주요 유통 채널
  • 양보다 질을 중시

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말레이시아의 반려동물 제품

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 반려동물의 인간화의 경향은 반려동물 제품 수요에 큰 영향을 주고 있습니다.
  • Mars와 Purina Petcare가 고양이 모래의 청소 활동
  • 반려동물 숍이나 슈퍼마켓은 전문성 덕분에 번성하고 있습니다.

전망과 기회

  • 반려동물 제품의 밝은 전망
  • 소셜 미디어와 전자상거래가 반려동물 용품에서 더 큰 역할을 하게 됩니다.
  • 새로운 기술은 반려동물 제품에 부가가치를 가져올 것으로 예상

카테고리 데이터

KTH 25.06.09

There has been a rise in the number of single-person and smaller households in Malaysia which has led to an increase in the number of consumers keeping cats as pets as a form of companionship. Cat owners are also becoming increasingly aware of the importance of nutrition for their cat. Furthermore, with cats increasingly being treated as companions, owners are showing a preference for feeding them cat food with human-grade ingredients with this being reflected in the strong growth of premium dry...

Euromonitor International's Pet Care in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 Key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Increasing focus on dog nutrition fuelling strong sales growth
  • Premium dog food brands the big winners
  • Pet shops and superstores taking share from hypermarkets

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premiumisation set to be a feature of dog food over the forecast period
  • Retail e-commerce unlikely to make further inroads as consumers favour pet shops and superstores
  • Healthy and functional dog food likely to be the focus of innovation

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Pet humanisation trend encouraging cat owners to buy premium products
  • Cat food remains a polarised market as affordable and premium lines both attract sales
  • Pet shops and superstores gaining share thanks to a wider offer of products and services

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Halal products and cat treats two areas to look out for as demand for cat food grows
  • Digital sales and marketing set to take on a bigger role in cat food
  • Innovation set to focus on delivering healthier options

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Mixed results seen across other pet food as consumers switch to keeping different pets
  • Competition in fish food heats up
  • Pet shops and superstores continue to dominate sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • A brighter outlook for other pet food as owners form closer bonds with their pets
  • E-commerce full of potential but pet shops and superstores will remain the key distribution channel
  • Focus on quality over quantity

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Pet humanisation trend having a big influence on the demand for pet products
  • Mars and Purina Petcare clean up in cat litter
  • Pet shops and superstores thriving thanks to their specialist nature

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook for pet products
  • Social media and e-commerce set to take on a bigger role in pet products
  • New technology should add value to pet products

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030
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