시장보고서
상품코드
1761607

인도네시아의 반려동물 케어 시장

Pet Care in Indonesia

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 48 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2025년 인도네시아의 반려동물 관리 판매액은 둔화되고 판매량은 소폭 감소할 것으로 예상되며, 2024년 실적 부진에 이어 2025년에도 업계는 경기의 불확실성에 직면하고 기존 반려동물 사육자의 구매력이 약화되면서 금액은 소폭 증가에 그칠 것으로 보입니다. 그러나 수요 감소는 특히 도시 지역의 가구 수 감소가 반려동물 회사 증가를 촉진하고 반려동물 소유자 기반이 확대됨에 따라 상쇄 될 것입니다.

Euromonitor International 시장 조사 보고서인 이 보고서는 인도네시아의 반려동물 관리 시장을 분석 및 예측하고 2020년에서 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하며, 성장을 주도하는 부문을 식별할 수 있도록 도와주는 시장 조사 보고서입니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 식별하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)에 대한 전략적 분석을 제공하며, 2029년까지의 예측을 통해 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.

대상 제품 : 반려동물 사료, 반려동물 용품

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 펫케어 시장 상세 파악
  • 성장분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악
  • 경쟁 환경, 주요 시장 진출기업, 주요 브랜드 이해
  • 5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유하고 있는 Euromonitor International은 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차와 표 리스트

주요 요약

  • 2025년 반려동물 케어 : 전체상
  • 2025년 주요 동향
  • 경쟁 구도
  • 소매업 개발
  • 반려동물 케어의 다음은?

시장 지표

시장 데이터

면책사항

정보원

인도네시아의 개 사료

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 2025년에는 개 사료 소매 성장은 보다 완만해질 것으로 예측
  • Central Proteinaprima와 Mars Foods Indonesia가 TOP을 유지
  • 반려동물 숍과 소매 E-Commerce가 선호되는 유통 채널

전망과 기회

  • 반려견 입양에 따른 긍정적인 가치 판매 예측
  • 가치 판매를 지원하는 옴니채널 전략
  • 영양 및 인간과 유사한 변형의 혁신

카테고리 인디케이터

카테고리 데이터

인도네시아의 고양이 사료

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 고양이 사료는 2025년 성장 둔화 기록
  • 센트럴 프로틴아프리마, 경제성을 통해 선두 유지
  • 펫숍과 슈퍼마켓은 2025년에도 여전히 가장 큰 매출 기여를 할 것.

전망과 기회

  • Z세대의 입양과 길고양이 급식 증가로 인한 미래 성장 추진
  • 소매 이커머스, 다양성을 통해 확대되는 반면 양극화 심화 전망
  • 기능성 및 강화 고양이 사료에 대한 수요 증가

카테고리 인디케이터

카테고리 데이터

인도네시아의 기타 반려동물 사료

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 2025년 기타 반려동물 사료 단가는 안정적이나 상대적으로 높은 단가 유지
  • 센트럴 프로틴아프리마, 지속적인 리더로 자리매김
  • 기타 반려동물 사료 판매의 핵심 채널인 전문 펫샵

전망과 기회

  • 예측 기간 내내 판매량 저조할 것
  • 전자상거래 성장이 인도네시아의 다른 반려동물 사료 판매에 미치는 영향은 제한적일 것
  • 카테고리 전반의 혁신은 제한적이지만 생선 팬들은 생선 사료의 강세를 유지할 것

카테고리 인디케이터

카테고리 데이터

인도네시아의 반려동물 제품

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 2025년 반려동물 용품의 꾸준한 성장세 지속
  • 경쟁 환경은 여전히 매우 세분화되어 있음
  • 펫숍과 슈퍼마켓이 전자상거래의 지속적인 증가로 유통을 주도

전망과 기회

  • 인도네시아 반려동물 용품의 추가 성장 전망
  • 소매 이커머스, 경쟁 심화에도 불구하고 안정적 성장세 유지, 반려동물 친화적 매장 확대가 반려동물 미용 제품 판매 지원
  • 저렴한 편의성이 혁신을 주도할 것

카테고리 데이터

LSH 25.07.08

Value sales of pet care in Indonesia are slowing in 2025, while volume sales are showing a slight decline. After a year of subdued performance in 2024, the industry continues to face economic uncertainty in 2025, and the weakening of purchasing power among existing pet owners translates into only modest value growth. However, the contraction in demand is counterbalanced by an expanding base of pet owners, particularly in urban areas where smaller household sizes are fuelling a rise in pet compan...

Euromonitor International's Pet Care in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • More modest retail growth seen for dog food in 2025
  • Central Proteinaprima and Mars Foods Indonesia remain on top
  • Pet shops and retail e-commerce as favoured distribution channels

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive value sales forecast, driven by dog adoption
  • Omnichannel strategies to help support value sales
  • Innovation in nutrition and human-esque variants
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Cat food records slowed growth in 2025
  • Central Proteinaprima maintains lead through affordability
  • Pet shops and superstores remains largest sales contributor in 2025

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Future growth propelled by adoption among Gen-Zs and uptick in stray feeding
  • Retail e-commerce will expand through variety, while polarisation is likely to set in
  • Rising demand for functional and fortified cat food options
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Unit prices remain stable though relatively high in other pet food in 2025
  • Central Proteinaprima as continued leader
  • Specialist pet shops key channel for other pet food sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Volume sales will be low throughout forecast period
  • E-commerce growth to have only limited impact on other pet food sales in Indonesia
  • Constrained innovation category-wide, while fish fans will keep fish food strong

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Steady growth continues for pet products in 2025
  • Competitive landscape remains highly fragmented
  • Pet shops and superstores leads distribution as e-commerce continues to rise

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Further growth forecast for pet products in Indonesia
  • Retail e-commerce will remain stable though face increased competition, while expanding pet-friendly locations support sales in pet grooming products
  • Innovation to be driven by affordable convenience

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제