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베트남의 반려동물 케어 시장

Pet Care in Vietnam

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 46 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

반려동물 케어는 2025년 베트남에서 크게 성장했습니다. 2024년 베트남 경제는 호조였습니다. 그러나 소비자 심리는 여전히 차가워지고 있습니다. 실업, 소득 불안, 세계 경제 개발 등의 과제로 소비자는 가격에 민감 해지고 소비는 더욱 신중합니다.

이 보고서는 베트남의 반려동물 케어를 분석 및 예측 한 Euromonitor International 시장 조사 보고서입니다. 2020년부터 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터를 제공하고 있어, 성장을 견인하는 섹터를 특정할 수 있습니다.

대상 제품 : 반려동물 식품, 반려동물 용품

데이터 범위: 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구입하는 이유

  • 반려동물 케어 시장의 상세한 파악
  • 성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책 조항

출처

베트남의 개밥

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 개 사육수 증가와 동물 복지에 대한 우려 증가
  • Perfect Companion이 선두를 달리지만, Archer Daniels Midland가 추격
  • 독립 반려동물 숍의 오너는 유연성 혜택

전망과 기회

  • 성장을 지원하기 위해 개 수를 늘립니다.
  • 전자상거래는 추가 성장
  • 특정 건강 효과에 대한 주목 상승

카테고리 표시기

카테고리 데이터

베트남 캣 푸드

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 도시 주민들 사이에서 고양이를 반려동물로 키우는 것에 대한 관심이 높아지고 있습니다.
  • 리더들은 점유율을 잃을 전망
  • 이웃의 반려동물 가게가 중요한 역할을 합니다.

전망과 기회

  • 도시의 소비자가 중요한 역할을 합니다.
  • 젊은 반려동물 소유자에 대한 주목이 높아집니다.
  • 건강과 웰빙에 초점을 맞춘 혁신

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카테고리 데이터

베트남의 다른 반려동물 먹이

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 틈새 부문의 완만한 확대
  • See-All Aquariums Co Ltd는 잉어의 번식으로부터 이익을 얻고 있습니다.
  • 독립계 반려동물 숍의 지배적 역할

전망과 기회

  • 카테고리는 세분화된 상태
  • 전자상거래의 역할은 확대되고 있습니다.
  • 특정 기능에 초점을 맞춘 새의 먹이

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카테고리 데이터

베트남 반려동물 제품

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 퍼포먼스는 반려동물의 인간화 동향과 경제 상황에 연결되어 있습니다.
  • 다른 반려동물 제품에 뒷받침된 리더의 강점
  • 독립계 반려동물 숍이 리드하고 있지만, E-Commerce의 중요성이 높아지고 있습니다.

전망과 기회

  • 수요를 지지하기 위해 신체적, 정신적 건강에 대한 관심을 높입니다.
  • 유통의 개발이 열쇠가 됩니다.
  • 혁신의 여지

카테고리 데이터

JHS 25.06.23

Pet care is set to see significant current value growth in Vietnam in 2025. The country's economy performed well in 2024. Despite being hit by a natural disaster (Typhoon Yagi) the country recorded robust GDP growth. Inflation was also under control. However, consumer sentiment remains dampened. Challenged by unemployment, income concerns and global economic developments, consumers have become more price sensitive and are spending more cautiously. Nonetheless, pet care performed well in 2024 and...

Euromonitor International's Pet Care in Vietnam report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Rising dog population and growing concern for animal welfare
  • Perfect Companion stays out in front, but Archer Daniels Midland is gaining ground
  • Independent pet shop owners benefit from flexibility

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Expanding dog population to support growth
  • E-commerce set for further growth
  • Growing focus on specific health benefits
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Growing interest in keeping cats as pets amongst urban residents
  • Leaders set to lose share
  • Neighbourhood pet shops play key role

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Urban consumers to play key role
  • Growing focus on younger pet owners
  • Health and wellness focused innovation
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Modest expansion of niche segment
  • See-All Aquariums Co Ltd benefits from poualrity of koi
  • Dominant role for independent pet shops

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Category to remain fragmented
  • E-commerce has growing role to play
  • Bird food to focus on specific functionalities

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Performance tied to pet humanisation trends and economic conditions
  • Leader's strength founded on other pet products
  • Independent pet shops lead, but e-commerce growing in importance

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing attention to physical and emotional wellbeing to support demand
  • Development of distribution will be key
  • Room for innovation

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030
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