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패션 인플루언서 마케팅 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 유형별, 최종 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)

Fashion Influencer Marketing Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type ( Megainfluencer, Macroinfluencer, Microinfluencer, Nanoinfluencer), By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 154 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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패션 인플루언서 마케팅 시장의 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 패션 인플루언서 마케팅 시장 규모는 2030년까지 397억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

2025-2030년의 CAGR은 33.8%로 예측되고 있습니다. TikTok 및 Instagram Reels와 같은 소셜 미디어 애플리케이션의 인기 증가는 시장 성장을 가속하는 중요한 요소 중 하나입니다. 이러한 애플리케이션은 사용자가 더 짧고 몰입감 있는 동영상을 만들 수 있도록 합니다. 짧은 동영상 애플리케이션은 패션 인플루언서가 동영상에 특수 효과를 추가하고 컨텐츠 제작을 지원하며 소비자 참여도를 높여줍니다. 2019년 10월 TikTok은 Pro 계정을 위한 분석 도구도 시작하여 컨텐츠 실적과 시청자와의 상호작용에 대한 자세한 통찰력을 제공함으로써 패션 인플루언서자는 팔로어 요청에 동기화된 컨텐츠를 게시할 수 있습니다.

인기 상승 중 인플루언서 인큐베이터는 더 높은 참여율을 얻을 수 있기 때문에 산업에 유망한 성장 기회를 제공합니다. 인플루언서 인큐베이터는 참여율이 높은 KOL(Key Opinion Leader)와 인플루언서를 찾아 기업의 브랜드 가치와 일치하는 컨텐츠를 제작하도록 육성합니다. 이러한 인플루언서은 브랜드의 일부가 되므로 마케팅 담당자는 친숙하고 충실한 잠재고객에게 제품을 홍보할 수 있습니다. Tmall.com을 포함한 기업은 화장품 및 의류와 같은 제품 카테고리의 판매를 늘리기 위해 인플루언서 인큐베이터 솔루션을 활용하기 시작했으며 시장 성장 전망을 제공합니다.

전자상거래와 소셜 미디어의 융합도 시장 성장에 효과적일 것으로 예상됩니다. 이는 소셜 미디어 플랫폼의 디지털 결제 기능과 '소매 엔터테인먼트' 사이트로의 전환으로 인한 것입니다. 중국의 타오바오 라이브(Taobao Live)와 리틀 레드북(Little Red Book)과 같은 라이브 스트리밍 플랫폼은 소셜 미디어, 라이브 스트리밍, 비디오 기능을 활용하기 시작하여 사용자와의 교류, 코멘트, 참여를 더욱 효과적으로 촉구하고 있습니다. 이러한 개발로 패션 인플루언서가 상품과 브랜드를 효과적으로 홍보하고 팔로워와 의미 있는 관계를 구축할 수 있을 것으로 기대되고 있습니다.

개발자는 또한 인공지능(AI)을 활용하여 패션 인플루언서과 유사한 컨텐츠를 피드에서 묘사하는 가상 인플루언서을 프로그래밍하기 시작했습니다. Lil Miquela, Zhi, Margot, Shuzudu와 같은 가상 패션 인플루언서은 브랜드와 마케터가 보다 저렴한 가격으로 인플루언서 마케팅을 수행하여 보다 구체적이고 데이터 기반 컨텐츠를 생성할 수 있도록 합니다. AI는 제작자가 다양한 수준에서 소비자 데이터를 해석하고 잠재고객에게 가장 영향을 미치는 전문 컨텐츠를 제공하는 데 도움을 주며 높은 참여도를 높입니다. 또한 AI 기반 컨텐츠 제작자를 활용함으로써 브랜드는 창의성을 높이고 마케팅 캠페인을 완벽하게 제어할 수 있어 가상 패션 인플루언서 채용률을 높일 수 있습니다.

패션 인플루언서 마케팅 시장 보고서 하이라이트

  • 인플루언서 유형별로 마이크로 인플루언서 부문이 예측 기간 동안 가장 빠르게 성장하는 부문으로 부상할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 유망한 성장 전망은 도달 범위를 확장하고 고객과의 강력한 비즈니스 관계를 수립하는 패션 브랜드 수요 증가로 인해 발생할 수 있습니다.
  • 패션 유형별로 보석 및 액세서리 부문이 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 확대되는 것으로 가정합니다. 이는 투자의 영향을 추적하고 사람들 사이에서 보석을 착용하는 경향을 정상화하기 위한 보석 브랜드 수요 증가로 인한 것입니다.
  • 아시아태평양은 인도, 베트남, 중국 등 국가에서 저렴한 인터넷을 사용할 수 있으며 소셜 미디어의 침투가 진행됨에 따라 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 패션 인플루언서 마케팅 시장의 변수, 동향, 범위

  • 세계 패션 인플루언서 마케팅 시장 전망
  • 산업 밸류체인 분석
  • 평균 가격 동향 분석
  • 수급 격차 분석(2024년)
  • 규제 프레임워크
    • 시책과 인센티브 플랜
    • 표준 및 컴플라이언스
    • 규제의 영향 분석
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 산업의 과제
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급자의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 대체 위협
    • 신규 참가로부터의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • PESTEL 분석
    • 정치 상황
    • 경제 상황
    • 사회 상황
    • 기술 상황
    • 환경 상황
    • 법적 상황

제4장 패션 인플루언서 마케팅 시장 : 유형별 전망 예측과 예측

  • 패션 인플루언서 마케팅 시장 : 유형 변동 분석(2024-2030년)
    • 메가 인플루언서
    • 매크로 인플루언서
    • 마이크로 인플루언서
    • 나노 인플루언서

제5장 패션 인플루언서 마케팅 시장 : 최종 용도별 전망의 추정과 예측

  • 패션 인플루언서 마케팅 시장 : 최종 용도 변동 분석(2024-2030년)
    • 미용·화장품
    • 쥬얼리 & 액세서리

제6장 패션 인플루언서 마케팅 시장의 지역별 전망 추정 및 예측

  • 지역 스냅샷
  • 패션 인플루언서 마케팅 시장 : 지역 변동 분석(2024-2030년)
  • 북미
    • 시장 추정·예측(2018-2030년)
    • 유형별(2018-2030년)
    • 최종 용도별(2018-2030년)
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 시장 추정·예측(2018-2030년)
    • 유형별(2018-2030년)
    • 최종 용도별(2018-2030년)
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 시장 추정·예측(2018-2030년)
    • 유형별(2018-2030년)
    • 최종 용도별(2018-2030년)
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 시장 추정·예측(2018-2030년)
    • 유형별(2018-2030년)
    • 최종 용도별(2018-2030년)
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 추정·예측(2018-2030년)
    • 유형별(2018-2030년)
    • 최종 용도별(2018-2030년)
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 사우디아라비아
    • 한국

제7장 경쟁 구도

  • 주요 시장 진출기업에 의한 최근의 동향과 영향 분석
  • 벤더 상황
    • 기업 분류
    • 주요 유통업체 및 채널 파트너 목록
    • 잠재고객/최종사용자 일람
  • 경쟁의 역학
    • 경쟁 벤치마킹
    • 전략 매핑
    • 히트맵 분석
  • 기업 프로파일/상장 기업
    • rewardStyle, Inc
    • MomentIQ
    • sway group
    • Ykone Group
    • CURE MEDIA(Online Media Sweden AB)
    • AspireIQ, Inc.
    • Brain Labs Digital Ltd
    • TEAM EPIPHANY
    • Billion Dollar Boy
    • JMB GLAMSQUAD, LLC
    • Influencity
KTH 25.03.07

Fashion Influencer Marketing Market Growth & Trends:

The global fashion influencer marketing market size is anticipated to reach USD 39.72 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is anticipated to exhibit a CAGR of 33.8% from 2025 to 2030. The growing popularity of social media applications such as TikTok and Instagram Reels is one of the key factors driving market growth. These applications allow users to make shorter and more immersive videos. Short video applications help fashion influencers add special effects to their videos, thus aiding in content creation and guaranteeing higher consumer engagement. In October 2019, TikTok also launched its analytics tool for Pro accounts to offer more detailed insights regarding the performance of the content and audience interaction, allowing fashion influencers to post content that is in sync with their followers' demands.

The rising popularity of influencer incubators offers promising growth opportunities to the industry due to the ability to capture higher engagement rates. Influencer incubators search for key opinion leaders and influencers with high engagement rates and nurture them to produce content coinciding with the brand value of a company. These influencers become a part of the brand, thus helping marketers advertise their products to a familiar and loyal audience. Companies, including Tmall.com, have started leveraging influencer incubator solutions to boost sales for product categories such as cosmetics and apparel, offering market growth prospects.

The integration of e-commerce with social media is also expected to work well for the growth of the market. This can be attributed to digital payment features on social media platforms and their transition to 'retailtainment' sites. Live-streaming platforms such as Taobao Live and Little Red Book in China have started utilizing social-media, live-streaming, and video capabilities to encourage users to interact, comment, and engage more effectively. Such developments are also expected to enable fashion influencers to effectively advertise their products and brands to foster meaningful relations with their followers.

Developers have also started leveraging Artificial Intelligence (AI) to program virtual influencers, which portray similar content on their feed as fashion influencers. Virtual fashion influencers such as Lil Miquela, Zhi, Margot, and Shudu enable brands and marketers to indulge in more affordable influencer marketing practices and generate more specific, data-driven content. AI helps creators interpret consumer data at various levels and offer specialized content that resonates with audiences the most, thus driving higher engagements. Deploying AI-based content creators also allows brands to enhance creativity and fully-control their marketing campaigns, thus promising higher adoption of virtual fashion influencers.

Fashion Influencer Marketing Market Report Highlights:

  • In terms of influencer type, the microinfluencers segment is expected to emerge as the fastest-growing segment over the forecast period. The promising growth prospects of the segment can be attributed to the rising demand of fashion brands for amplifying their reach and establishing strong business relations with the customer
  • In terms of fashion type, the jewelry and accessories segment is envisioned to expand at the highest CAGR over the forecast period, due to the rising demand from jewelry brands to track the impact of investment and normalize the trend of wearing jewelry amongst people
  • The Asia Pacific region is expected to register the highest CAGR over the forecast period due to the availability of affordable internet and incremental penetration of social media in countries such as India, Vietnam, and China

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Insights
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Competitive Outlook

Chapter 3. Fashion Influencer Marketing Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Global Fashion Influencer Marketing Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Average Price Trend Analysis
  • 3.4. Supply-Demand Gap Analysis, 2024
  • 3.5. Regulatory Framework
    • 3.5.1. Policies and Incentive Plans
    • 3.5.2. Standards and Compliances
    • 3.5.3. Regulatory Impact Analysis
  • 3.6. Market Dynamics
    • 3.6.1. Market Driver Analysis
    • 3.6.2. Market Restraint Analysis
    • 3.6.3. Industry Challenges
  • 3.7. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.7.1. Supplier Power
    • 3.7.2. Buyer Power
    • 3.7.3. Substitution Threat
    • 3.7.4. Threat From New Entrant
    • 3.7.5. Competitive Rivalry
  • 3.8. PESTEL Analysis
    • 3.8.1. Political Landscape
    • 3.8.2. Economic Landscape
    • 3.8.3. Social Landscape
    • 3.8.4. Technological Landscape
    • 3.8.5. Environmental Landscape
    • 3.8.6. Legal Landscape

Chapter 4. Fashion Influencer Marketing Market: Type Outlook Estimates & Forecasts

  • 4.1. Fashion influencer marketing Market: Type Movement Analysis, 2024 & 2030
    • 4.1.1. Megainfluencer
      • 4.1.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.1.2. Macroinfleuncers
      • 4.1.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.1.3. Microinfleuncers
      • 4.1.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.1.4. Nanoinfluencers
      • 4.1.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Fashion Influencer Marketing Market: End Use Outlook Estimates & Forecasts

  • 5.1. Fashion Influencer Marketing Market: End Use Movement Analysis, 2024 & 2030
    • 5.1.1. Beauty & Cosmetics
      • 5.1.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.1.2. Apparel
      • 5.1.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.1.3. Jewelry & Accessories
      • 5.1.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Fashion Influencer Marketing Market Regional Outlook Estimates & Forecasts

  • 6.1. Regional Snapshot
  • 6.2. Fashion influencer marketing Market: Regional Movement Analysis, 2024 & 2030
  • 6.3. North America
    • 6.3.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.4. U.S.
      • 6.3.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.4.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.5. Canada
      • 6.3.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.5.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.5.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.6. Mexico
      • 6.3.6.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.6.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.6.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.4. Germany
      • 6.4.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.4.4.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.4.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.5. UK
      • 6.4.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.4.5.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.4.5.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.6. France
      • 6.4.6.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.4.6.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.4.6.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Asia Pacific
    • 6.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.4. China
      • 6.5.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.5.4.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.5.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.5. India
      • 6.5.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.5.5.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.5.5.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.6. Japan
      • 6.5.6.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.5.6.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.5.6.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.7. Australia
      • 6.5.7.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.5.7.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.5.7.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Latin America
    • 6.6.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.4. Brazil
      • 6.6.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.6.4.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.6.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. MEA
    • 6.7.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.7.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.7.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.7.4. UAE
      • 6.7.4.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.7.4.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.7.4.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.7.5. Saudi Arabia
      • 6.7.5.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.7.5.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.7.5.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.7.6. South Korea
      • 6.7.6.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.7.6.2. Market Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.7.6.3. Market Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.2. Vendor Landscape
    • 7.2.1. Company Categorization
    • 7.2.2. List Of Key Distributors and Channel Partners
    • 7.2.3. List Of Potential Customers/End Users
  • 7.3. Competitive Dynamics
    • 7.3.1. Competitive Benchmarking
    • 7.3.2. Strategy Mapping
    • 7.3.3. Heat Map Analysis
  • 7.4. Company Profiles/Listing
    • 7.4.1. rewardStyle, Inc
      • 7.4.1.1. Participant's Overview
      • 7.4.1.2. Financial Performance
      • 7.4.1.3. Product Benchmarking
      • 7.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.2. MomentIQ
      • 7.4.2.1. Participant's Overview
      • 7.4.2.2. Financial Performance
      • 7.4.2.3. Product Benchmarking
      • 7.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.3. sway group
      • 7.4.3.1. Participant's Overview
      • 7.4.3.2. Financial Performance
      • 7.4.3.3. Product Benchmarking
      • 7.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.4. Ykone Group
      • 7.4.4.1. Participant's Overview
      • 7.4.4.2. Financial Performance
      • 7.4.4.3. Product Benchmarking
      • 7.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.5. CURE MEDIA (Online Media Sweden AB)
      • 7.4.5.1. Participant's Overview
      • 7.4.5.2. Financial Performance
      • 7.4.5.3. Product Benchmarking
      • 7.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.6. AspireIQ, Inc.
      • 7.4.6.1. Participant's Overview
      • 7.4.6.2. Financial Performance
      • 7.4.6.3. Product Benchmarking
      • 7.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.7. Brain Labs Digital Ltd
      • 7.4.7.1. Participant's Overview
      • 7.4.7.2. Financial Performance
      • 7.4.7.3. Product Benchmarking
      • 7.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.8. TEAM EPIPHANY
      • 7.4.8.1. Participant's Overview
      • 7.4.8.2. Financial Performance
      • 7.4.8.3. Product Benchmarking
      • 7.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.9. Billion Dollar Boy
      • 7.4.9.1. Participant's Overview
      • 7.4.9.2. Financial Performance
      • 7.4.9.3. Product Benchmarking
      • 7.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.10. JMB GLAMSQUAD, LLC
      • 7.4.10.1. Participant's Overview
      • 7.4.10.2. Financial Performance
      • 7.4.10.3. Product Benchmarking
      • 7.4.10.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.11. Influencity
      • 7.4.11.1. Participant's Overview
      • 7.4.11.2. Financial Performance
      • 7.4.11.3. Product Benchmarking
      • 7.4.11.4. Strategic Initiatives
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