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세계의 교육용 로봇 시장 분석 : 컴포넌트별, 제품 유형별, 최종 사용자별, 지역별(2025-2033년)

Educational Robot Market Report by Component (Hardware, Software), Product Type (Humanoid, Non-Humanoid), End-User (K-12, Universities, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 교육용 로봇 시장 규모는 2024년 19억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 59억 달러에 이르고, 2025년부터 2033년까지 13.6%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

교육용 로봇은 현실적인 교육 시뮬레이션을 사용하여 모든 연령대의 학생들의 기술 습득을 촉진하는 학습 지원 도구입니다. 과학, 기술, 공학, 예술, 수학, 응용 수학(STEAM) 분야 외에도 컴퓨터 프로그래밍, 언어학, 역사, 지역 등의 컨텐츠를 제공합니다. 이 로봇은 제스처, 음성 제어, 고급 정비사 등 다양한 기능을 수행할 수 있으며, 아이들을 푹 빠지게, 즐겁게, 교육할 수 있습니다. 로봇과 함께 작업하면 학생들의 창조적인 문제 해결 능력, 커뮤니케이션 능력, 대인 관계 능력이 향상되는 것으로 입증되었습니다. 따라서 이러한 로봇은 특수지원 교육기관, 학교, 고등교육을 제공하는 대학 등의 교육기관에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

디지털화의 새로운 동향은 교육 분야에서의 인공지능과 머신러닝(AI/ML) 기술의 이용 증가와 함께 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 교육용 로봇은 효과적인 대화 기능을 갖추고 있기 때문에 유치원에서 고등학교까지 학교와 기타 교육 기관에서 빠르게 채용이 진행되고 있습니다. 또한 교육용 로봇, 디지털 화이트보드, 플립 클래스룸 등의 e러닝 기술이 널리 채용되어 지식의 보급에 유리한 방법을 제공하고 있는 것도 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또한 자율 운행과 주변 장애물을 감지하는 환경 센서를 탑재한 고도의 바리에이션의 개발 등의 기술 혁신에 의해 이러한 로봇은 보다 사용하기 쉬워져, 전체적인 운용 능력이 향상하고 있습니다. 정부와 비정부기구(NGO) 모두에 의한 교육분야 투자 증가, 로봇공학분야의 광범위한 연구개발(R&D) 활동, 저렴한 교육용 로봇의 가용성 등 기타 요인들도 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

이 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 주요 질문 :

  • 세계 교육용 로봇 시장의 2024년 시장 규모는?
  • 세계 교육용 로봇 시장의 2025-2033년 예측 성장률은?
  • 세계의 교육용 로봇 시장을 견인하는 주요 요인은?
  • 세계의 교육용 로봇 시장에서 COVID-19의 영향은?
  • 세계의 교육용 로봇 시장에서 컴포넌트별 내역은?
  • 세계의 교육용 로봇 시장에서 제품 유형별 내역은?
  • 세계의 교육용 로봇 시장에서 최종 사용자별 내역은?
  • 세계의 교육용 로봇 시장에서 주요 지역은?
  • 세계의 교육용 로봇 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 분석 범위 및 수법

  • 분석 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 분석 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 교육용 로봇 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 구분 : 컴포넌트별

  • 하드웨어
    • 주요 유형
      • 센서
      • 액추에이터
      • 전원
      • 제어 시스템
      • 기타
  • 소프트웨어

제7장 시장 구분 : 제품 유형별

  • 휴머노이드
  • 비휴머노이드

제8장 시장 구분 : 최종 사용자별

  • K-12
  • 대학
  • 기타

제9장 시장 구분 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 구분 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 지표

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Adele Robots
    • Aisoy Robotics
    • Arrick Robotics
    • Blue Frog Robotics
    • DST Robot Co.
    • Hanson Robotics
    • Idmind
    • Macco Robotics
    • Pal Robotics
    • Primo Toys
    • Probotics America
    • Qihan Technology Co.
    • Robobuilder
    • Robotis
    • Softbank Robotics Corp.
JHS 25.08.26

The global educational robot market size reached USD 1.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 13.6% during 2025-2033.

An educational robot is a learning support tool that uses realistic educational simulations to facilitate skill acquisition in students of all age groups. It delivers content based on science, technology, engineering, art, and mathematics or applied mathematics (STEAM) fields, along with computer programming, linguistics, history and geography. These robots can perform various functions, including gestures, voice control and advanced mechanics to keep children engaged, entertained and educated. Working with them has proven to result in improved creative problem solving, communication and interpersonal skills among students. Owing to this, these robots find extensive application across academic establishments, such as special-education institutes, schools and colleges offering higher education.

The emerging trend of digitization, along with the increasing utilization of artificial intelligence and machine learning (AI/ML) technologies in the education sector, is one of the key factors driving the growth of the market. Owing to their effective interactive capabilities, educational robots are rapidly being adopted in K-5 and K-12 schools and other educational institutes. Furthermore, widespread adoption of e-learning techniques, including teaching robots, digital whiteboards and flip classrooms, to offer an advantageous way of knowledge dissemination, has provided a boost to the market growth. Additionally, technological innovations, such as the development of advanced variants equipped with autonomous navigation and environmental sensors to detect obstacles in the vicinity, have made these robots more user-friendly and enhanced their overall operational ability. Other factors, including increasing investments in the education sector by both government and non-government organizations (NGOs), extensive research and development (R&D) activities in the field of robotics and the availability of affordable educational robots, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Hardware
    • Sensors
    • Actuator
    • Power Source
    • Control System
    • Others
  • Software

Breakup by Product Type:

  • Humanoid
  • Non-Humanoid

Breakup by End-User:

  • K-12
  • Universities
  • Others

Breakup Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Adele Robots, Aisoy Robotics, Arrick Robotics, Blue Frog Robotics, DST Robot Co., Hanson Robotics, Idmind, Macco Robotics, Pal Robotics, Primo Toys, Probotics America, Qihan Technology Co., Robobuilder, Robotis, Softbank Robotics Corp., etc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global educational robot market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global educational robot market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global educational robot market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global educational robot market?
  • 5.What is the breakup of the global educational robot market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global educational robot market based on the product type?
  • 7.What is the breakup of the global educational robot market based on the end user?
  • 8.What are the key regions in the global educational robot market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global educational robot market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Educational Robot Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Hardware
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Major Types
      • 6.1.2.1 Sensors
      • 6.1.2.2 Actuators
      • 6.1.2.3 Power Source
      • 6.1.2.4 Control System
      • 6.1.2.5 Others
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Software
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Product Type

  • 7.1 Humanoid
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Non-Humanoid
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End-User

  • 8.1 K-12
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Universities
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Indicators

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Adele Robots
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Aisoy Robotics
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Arrick Robotics
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Blue Frog Robotics
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 DST Robot Co.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Hanson Robotics
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Idmind
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Macco Robotics
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Pal Robotics
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Primo Toys
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Probotics America
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Qihan Technology Co.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
    • 14.3.13 Robobuilder
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
    • 14.3.14 Robotis
      • 14.3.14.1 Company Overview
      • 14.3.14.2 Product Portfolio
    • 14.3.15 Softbank Robotics Corp.
      • 14.3.15.1 Company Overview
      • 14.3.15.2 Product Portfolio
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