시장보고서
상품코드
1683963

남미의 자동차용 LED 조명 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

South America Automotive LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

남미의 자동차용 LED 조명 시장 규모는 2025년에 1억 6,350만 달러에 달할 것으로 추정됩니다. 2030년에는 3억 490만 달러에 이를 것으로 예상되며, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 13.27%를 나타낼 것으로 전망됩니다.

South America Automotive LED Lighting-Market-IMG1

전조등이 가장 높은 시장 점유율을 차지할 전망

  • 금액 기준으로 2023년 전조등은 대부분의 점유율을 차지하고 안개등과 방향 표시등이 뒤를 이었습니다. 전조등과 방향지시등 신호등 시장 점유율은 예측 기간 동안 상승할 것으로 예상됩니다. 채용의 주된 이유는 에너지 효율과 사고 방지입니다. 전조등로 사용되는 LED 조명은 높은 가격에 관계없이 에너지 소비를 60% 줄일 수 있으므로 시장 점유율이 확대됩니다. 리오 등 시가지의 구멍 흐림은 교통 사고의 90%의 원인이며, 그것을 막기 위해서 LED 전조등이 채용되고 있습니다.
  • 수량 점유율에서는 2023년에 방향 표시등(DSL)이 과반수를 차지한 다음 전조등, 안개등이 뒤를 이었습니다. 남미에서는 사고율이 높고 구매자 수가 많기 때문에 현재 승용차가 대부분의 점유율을 차지하고 있습니다. 라틴아메리카와 카리브해 국가(LAC)에서는 교통안전이 불충분하기 때문에 연간 13만명 가까이의 사망자와 600만명의 부상자가 나오고 있으며, 여기에는 적절한 DSL이 없는 것도 포함되어 있습니다. 이러한 요인들로 인해, 이러한 조명에 대한 큰 양적 수요가 있으며, 향후 몇 년 동안 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 남미 국가의 EV 정책은 EV 판매의 주요 동향이며 간접적으로 LED 조명 수요를 증가시키고 있습니다. 코스타리카에서는 2050년까지 경차의 신차 판매의 100%, 버스와 택시의 100%를 ZEV(제로 에미션·비클)로 하게 되어 있습니다. 칠레에서는 2035년까지 소형차, 도시버스, 택시 신차 판매의 100%가 EV가 될 전망입니다. 이러한 요인이 시장을 밀어 올릴 것으로 예상됩니다.

남미의 자동차용 LED 조명 시장 동향

EV 판매 증가가 LED 시장을 견인

  • 남미의 자동차 총 생산량은 2022년 512만대, 2023년 543만대에 이르렀습니다. 유행과 미세 부품 부족은 라틴아메리카 자동차 부문에 큰 영향을 미쳤습니다. COVID-19 팬데믹 때문에 라틴아메리카의 주요 자동차 제조업체 2사, 멕시코와 브라질은 4월에 99%라는 경이적인 침체를 보였고, 합계로 불과 5,569대밖에 생산하지 않았습니다. 어느 나라보다 미국으로의 수출에 의존하고 있는 멕시코로부터는 4월에 2만 7,889대 밖에 출하되지 않았습니다. 브라질은 자국 시장에 관심이 있습니다. 그러나 아르헨티나로의 수출은 많습니다. 수출은 77% 감소했습니다. 자동차 사업의 LED 조명 수요는 자동차 생산 감소의 영향을 받았습니다.
  • 남미의 자동차 제조업체에는 포드 모터, 제너럴 모터스, 혼다, BMW, 피아트, 시보레, 푸조 등이 있습니다. 라틴아메리카에서는 EV가 증가하고 있습니다. 예를 들어, 라틴아메리카 프리미엄 자동차 구매자가 전기자동차 판매량 증가를 견인하고 있습니다. 2021년에는 이 지역에서 2만 5,000대 근처의 EV가 판매되어 2020년의 2배 이상이 되었습니다. 멕시코에서 칠레까지 2021년 EV 판매량은 전체 자동차 판매량의 0.7%를 차지했지만 지역에 따라 변동이 있었습니다. 브라질의 판매 대수가 가장 많았고(1만 3,000대) 코스타리카의 비율이 가장 높았습니다(전 판매 대수의 2.7%가 플러그 포함). 이 때문에 EV를 채용하는 사람이 늘어나면서 자동차 업계에서 LED 조명의 요구가 확대될 것으로 예상됩니다.

LED 시장을 견인하는 것은 이 지역에서 EV 판매를 추진하는 정부의 이니셔티브

  • 남미 EV 시장은 크게 상승할 것으로 예상됩니다. 2022년 상반기, 이 지역의 9개국에서 전기자동차와 하이브리드 자동차의 판매 대수가 6만 7,000대를 넘었습니다. 같은 기간 중남미 8개국의 판매 비율은 37.7% 증가했습니다. 브라질은 남미의 자동차 시장 전체의 절반 이상을 차지합니다. 2022년 브라질 시장의 자동차 판매 대수는 91만 7,942대로, 그 중 BEV는 3,843대(0.4%), HEV와 PHEV 양쪽을 포함한 하이브리드차는 1만 9,764대였습니다.
  • 이 지역은 정부 인센티브 프로그램, 전통적인 연료 가격 상승, 사용 가능한 EV 모델 확대 등의 복합 요인에 의해 견인됩니다. 또한 남미에서의 EV 판매는 충전 인프라의 확대와 낮은 배출 가스 밴과 소형 트럭 수요 증가에 의해 뒷받침되고 있습니다. 2022년 2월, 전기 및 디지털화된 도시 인프라 에코시스템과 에너지 효율화 서비스를 제공하는 Ener X SRL은 전기를 주요 에너지원으로 만드는 모든 차량을 지원하는 라틴아메리카 최초의 'EV 서비스 스테이션'을 칠레에 개설했습니다.
  • 칠레 정부는 EV 개발 규제 기준을 설정합니다. 칠레 정부는 2021년, 2035년 이후 칠레에서 판매되는 모든 차량을 전기차로 만들겠다고 표명했습니다. 2022년 11월, BYD는 브라질 바이어주 카마칼리시 정부와 전기자동차 및 원료전지 제조공장을 설립하는 의향표명서에 서명했습니다. 생산 라인 중 2개 라인은 2024년 10월까지 가동되었고 다른 라인은 2025년 1월에 가동되었습니다. 이와 같이 위와 같은 사례는 EV 수요 증가에 따른 새로운 발전소의 개발과 생산으로 이어지며 이 지역의 자동차용 LED 수요를 끌어올립니다.

남미의 자동차용 LED 조명 산업 개요

남미의 자동차용 LED 조명 시장은 상당히 통합되어 상위 5개사에서 134.33%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. KOITO MANUFACTURING, Marelli Holdings, OSRAM GmbH., Stanley Electric and Valeo(알파벳순 정렬).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 자동차 생산 대수
  • 인구
  • 1인당 소득
  • 자동차 대출 금리
  • 충전소 수
  • 자동차 보유 대수
  • LED 총 수입량
  • 가구수
  • 도로 네트워크
  • 보급률
  • 규제 프레임워크
    • 아르헨티나
    • 브라질
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 자동차용 유틸리티 조명
    • 주간 주행등(DRL)
    • 방향지시등
    • 전조등
    • 후진등
    • 정지등
    • 후미등
    • 기타
  • 자동차용 조명
    • 이륜차
    • 상용차
    • 승용차

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일(세계 수준 개요, 시장 수준 개요, 주요 사업 부문, 재무, 직원 수, 주요 정보, 시장 순위, 시장 점유율, 제품 및 서비스, 최근 동향 분석 포함)
    • ASX Iluminacao
    • HELLA GmbH & Co. KGaA
    • HYUNDAI MOBIS
    • KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • Marelli Holdings Co., Ltd.
    • NAOEVO Lighting
    • OSRAM GmbH.
    • SHOCKLIGHT
    • Stanley Electric Co., Ltd.
    • Valeo

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계의 개요
    • 개요
    • Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
KTH 25.03.31

The South America Automotive LED Lighting Market size is estimated at 163.5 million USD in 2025, and is expected to reach 304.9 million USD by 2030, growing at a CAGR of 13.27% during the forecast period (2025-2030).

South America Automotive LED Lighting - Market - IMG1

Headlights are expected to hold the highest market share

  • In terms of value, in 2023, headlights accounted for the majority share, followed by fog lights and directional signal lights. The market share for headlights and directional signal lights is expected to increase during the forecast period. The major reason for their adoption is the energy efficiency and accident prevention. Irrespective of its high price, the market share will increase as LED lighting used as headlights provides a 60% decrease in energy consumption. Potholes in city streets, such as Rio, are the cause of 90% of traffic accidents, and LED headlights are adopted to prevent them.
  • In terms of volume share, in 2023, directional signal lights (DSL) accounted for a majority share, followed by headlights and fog lights. In South America, passenger cars currently have the majority share due to the high accident rate and number of buyers in the region. The lack of road safety in Latin America and the Caribbean (LAC) results in nearly 130,000 deaths and six million injuries per year, which also includes a lack of proper DSL. Such a factor indicates major volume demand for such lighting and is expected to increase in the coming years.
  • EV policy in South American countries is the major trend adoption for EV sales, which is indirectly increasing the demand for LED lighting. In Costa Rica, 100% of new light vehicle sales and 100% of buses and taxis will be ZEVs (Zero Emission Vehicles) by 2050. In Chile, 100% of new sales of light-duty vehicles, urban buses, and taxis will be EVs by 2035. Such factors are expected to boost the market.

South America Automotive LED Lighting Market Trends

Increasing EV sales to drive the LED market

  • The total automobile vehicle production in South America was 5.12 million units in 2022, and it was expected to reach 5.43 million units in 2023. The pandemic and the lack of micro components have had a significant impact on the automotive sector in Latin America. Due to the COVID-19 pandemic, leading two auto producers in Latin America, Mexico, and Brazil had an astounding 99% drop in April, producing just 5,569 vehicles in total. Only 27,889 vehicles were sent from Mexico in April, which is more reliant on exports to the United States than any other country. Brazil is more concerned with its own local market. However, it exports a lot to Argentina. Exports decreased by 77%. The demand for LED lighting in the automotive business was impacted by the decline in auto production.
  • South American automakers include Ford Motor Company, General Motors Company, Honda, BMW, Fiat, Chevrolet, and Peugeot. In Latin America, the number of EVs is increasing. For instance, premium car buyers in Latin America are driving an increase in the sales of electric vehicles. Nearly 25,000 EVs were sold in the area in 2021, more than double the amount sold in 2020. From Mexico to Chile, EV sales made up 0.7% of all automobile sales in 2021, with regional variations. Brazil sold the most units (13,000), and Costa Rica had the highest percentage (2.7% of all vehicles sold had a plug). Therefore, it is anticipated that the need for LED lighting in the automobile industry will expand as more people adopt EVs.

The LED market is driven by government initiatives propelling EV sales in the region

  • The South American EV market is predicted to rise significantly. In the first half of 2022, 9 countries in the region saw electric and hybrid vehicle sales of more than 67,000 vehicles. In the same period, sales percentage increased by 37.7% in 8 Latin American countries. Brazil accounts for well over half the entire South American vehicle market. In 2022, the Brazilian market saw 917,942 vehicle sales, of which 3,843 were BEVs (0.4%) and 19,764 were hybrids, including both HEVs and PHEVs.
  • The region is driven by a combination of factors that include government incentive programs, rising prices for conventional fuels, and a wider range of available EV models. Also, EV sales in South America have been boosted by an expansion of charging infrastructure and increased demand for low-emission vans and small trucks. In February 2022, Enel X SRL, which provides electrified and digitalized urban infrastructure ecosystem and energy efficiency services, opened the first "EV Service Station" in Latin America, located in Chile, to support any vehicle that uses electricity as its primary energy source.
  • The Chilean government is setting the standard for EV development regulations. Chile's government stated in 2021 that all vehicles sold in Chile after 2035 will be electric. In November 2022, BYD signed a statement of intent with the municipal government of Camacari in the Brazilian state of Bahia to establish a manufacturing plant for electric vehicles and raw battery materials. Two of its production lines will be operational by October 2024, and the other line will go live in January 2025. Thus, the above instances lead to the development and production of new power stations because of the growing demand for EVs, which boosts the demand for automotive LEDs in the region.

South America Automotive LED Lighting Industry Overview

The South America Automotive LED Lighting Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 134.33%. The major players in this market are KOITO MANUFACTURING CO., LTD., Marelli Holdings Co., Ltd., OSRAM GmbH., Stanley Electric Co., Ltd. and Valeo (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Automotive Production
  • 4.2 Population
  • 4.3 Per Capita Income
  • 4.4 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.5 Number Of Charging Stations
  • 4.6 Number Of Automobile On-road
  • 4.7 Total Import Of Leds
  • 4.8 # Of Households
  • 4.9 Road Networks
  • 4.10 Led Penetration
  • 4.11 Regulatory Framework
    • 4.11.1 Argentina
    • 4.11.2 Brazil
  • 4.12 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Automotive Utility Lighting
    • 5.1.1 Daytime Running Lights (DRL)
    • 5.1.2 Directional Signal Lights
    • 5.1.3 Headlights
    • 5.1.4 Reverse Light
    • 5.1.5 Stop Light
    • 5.1.6 Tail Light
    • 5.1.7 Others
  • 5.2 Automotive Vehicle Lighting
    • 5.2.1 2 Wheelers
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
    • 5.2.3 Passenger Cars

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ASX Iluminacao
    • 6.4.2 HELLA GmbH & Co. KGaA
    • 6.4.3 HYUNDAI MOBIS
    • 6.4.4 KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • 6.4.5 Marelli Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.6 NAOEVO Lighting
    • 6.4.7 OSRAM GmbH.
    • 6.4.8 SHOCKLIGHT
    • 6.4.9 Stanley Electric Co., Ltd.
    • 6.4.10 Valeo

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제