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세계의 자동차용 LED 시장(2025년) - 조명과 디스플레이 제품 동향2025 Global Automotive LED Market- Lighting and Display Product Trend |
세계의 자동차용 LED 시장(2025년) - 조명과 디스플레이 제품 동향에 따르면, 경제 전반의 불확실성이 지속됨에 따라 2025년에는 가격 하락 압력이 강화될 것으로 예상됩니다. 그러나 TrendForce의 자동차용 LED 제조업체의 주문량 분석에 따르면, 자동차 생산량은 25년 하반기에 다시 회복될 것으로 예상됩니다. 또한 2026년 자동차 모델에는 첨단 기술이 계속 탑재될 것으로 예상되며, 2025년 자동차 LED 및 자동차 조명 시장 규모는 34억 5,100만 달러에서 357억 2,900만 달러로 성장할 것으로 전망됩니다.
ADB 헤드라이트는 고성능 LED를 독립적으로 제어하여 운전자의 야간 시야를 넓히고 장애물을 발견했을 때 반응할 수 있는 시간을 늘려 더 나은 도로 조명을 제공합니다. 눈부심이 없는 하이빔은 앞차와 마주 오는 차량 운전자의 불편함을 줄이고 보행자가 헤드라이트에 의해 눈부심을 느끼지 않도록 합니다. TrendForce의 분석에 따르면 세계 경제의 불확실성이 높아지면서 ADB 헤드라이트 시장의 보급률 성장이 둔화되고 있지만, 2029년에는 21.6%에 달할 수 있다고 합니다.
ADB 헤드라이트에 Micro/Mini LED 픽셀화 모듈이 점점 더 많이 사용되고 있으며, 픽셀의 독립적인 디지털 제어를 통해 조사 면적을 조정하여 운전의 안전성을 높일 수 있습니다. 삼성의 PixCell LED(COB 기술)를 활용한 미니 LED 픽셀 모듈은 Tesla Model 3/Y와 NIO ES6에 탑재되어 성공을 거둔 바 있습니다. 또한 Volkswagen, Porsche, SAICVolkswagen, NIO, Opel, Audi는 2025년 Micro LED 헤드라이트 솔루션을 채택하는 자동차 제조업체를 선도하고 있습니다.
ADB 헤드라이트는 소형 발광면(LES), 고휘도, 고명암비를 중시하는 시대적 트렌드이며, TrendForce에 따르면 자동차 제조사들은 Micro LED ADB 헤드라이트에 평균 2백만 화소를 요구하고 있습니다. 향후 마이크로 LED 픽셀 어레이의 제품 트렌드는 3,000-4,000 픽셀을 사용하는 저화소 제품과 7만-10만 픽셀을 사용하는 프리미엄 제품의 두 가지 방향으로 발전할 가능성이 있으며, OEM은 헤드라이트 당 10만 픽셀을 목표로 하고 있습니다. 따라서 ams 오스람과 Nichia는 자동차 제조업체의 요구와 목표에 부응하기 위해 Micro LED 픽셀 어레이의 픽셀 수를 지속적으로 늘릴 계획입니다.
자동차 조명의 개인화, 커뮤니케이션 디스플레이, 운전자 보조, 안전 향상 추세는 Mini LED 미등(후면)과 RGB Mini LED 커뮤니케이션 디스플레이(전면)를 만들어 냈습니다. 이들 제품은 IM Motors, GWM(SAR Mecha Dragon), Changan(NEVO CD07)의 차량에 탑재되어 있으며, TrendForce의 분석에 따르면, 현재 주류 설계는 주로 P3-P4 디스플레이를 탑재하고, 비용과 소비전력을 고려하여 100W 사양을 채택하고 있습니다.
ams OSRAM은 ALIYOS 기술을 혁신적으로 개발하여 슬림하고 유연한 투명 호일 위에 배치된 눈에 잘 띄지 않는 금속 와이어로 Mini LED를 연결하여 Mini LED 어레이를 배치할 수 있는 유연성을 제공합니다. 또한, 개별적으로 주소 지정이 가능한 유닛으로 모든 형상을 형성할 수 있으며, 블록 기반 조명 제어를 통해 스타일링, 메시지, 경고 등을 위해 기호, 단어, 이미지, 추상적인 그림을 동적으로 표시할 수 있습니다. ams OSRAM은 전 세계 주요 자동차 부품 제조업체 및 OEM과 협력하여 자동차 내/외장 조명의 새로운 가능성을 추구하고 있습니다.
TrendForce의 분석에 따르면, 장식 조명에는 앰비언트 라이트, 그릴 램프, 풀 와이드 프론트 스트립, ADS 마커 램프 등이 포함됩니다. 장식 조명 시장 규모는 2024년부터 2029년까지 28%의 CAGR로 2029년까지 3억 1,100만 달러에 달할 것으로 보입니다. 특히 지능형 앰비언트 LED 시장의 2024-2029년 CAGR은 무려 69%에 달할 것으로 예상됩니다.
인텔리전트 앰비언트 라이트는 내장된 드라이버 IC로 구동되는 RGB LED를 탑재하고 있습니다. ISELED 얼라이언스 인증을 받은 지능형 앰비언트 라이트 외에도 ams OSRAM과 Dominant가 오픈 시스템 프로토콜(OSP)을 탑재한 지능형 앰비언트 라이트를 잇달아 출시하고 있습니다. ams OSRAM의 지능형 앰비언트 라이트는 ZEEKR MIX(2024) 모델에 탑재되어 유럽 및 미국 자동차 제조업체에 적용될 예정입니다.
자동차 업체들은 RGB LED 솔루션 외에도 독서등, 루프 라이트, 화장 거울, 풋룸 조명에 높은 연색성(CRI 95 이상), 색온도 조절 가능(2,700-6,500K)을 특징으로 하는 백색 LED 솔루션을 채택할 계획입니다. SunLike 기술을 적용한 서울반도체의 주변 백색 LED 제품은 업계를 선도하고 있습니다. 이 제품은 볼보 Polestar 3/EX90에 성공적으로 탑재되었다. 1W 주변 백색 LED는 최대 100lm의 밝기(CRI 95 이상)를 달성했습니다.
HDR, 로컬 디밍, 광색역, 곡면 스크린 디자인 트렌드에 따라 자동차 제조업체들은 2024년 NIO, General Motors, Li Auto, BYD, Ford, Geely, Stellantis를 포함한 차량용 미니 LED 디스플레이를 채택하기 시작했습니다. Xiaomi, BMW, Mercedes-Benz, HKMC, BAIC, GWM, Sony는 2025-2029년 사이에 미니 LED 디스플레이를 장착한 자동차를 출시할 것으로 예상됩니다. 또한, 파노라마 HUD와 홀로그램 HUD는 명암비를 높이기 위해 Mini LED 기술을 채택하기 시작하여 차량용 디스플레이 시장의 성장 모멘텀을 촉진할 것으로 예상됩니다.
TrendForce에 따르면 NEV에 힘입어 2024년 세계 자동차 판매량은 8,855만 대에 달했으며, NEV 보급률은 25%에 달했습니다. 그러나 자동차 조명 제조업체가 가격 압력, 재고 고갈, 환율 변동 등의 영향을 받아 자동차 조명 시장 규모는 346억 5,800만 달러로 소폭 감소했습니다. 2024년 자동차 조명 상위 10개 업체는 Koito, Valeo, Forvia Hella, Marelli, Stanley, SL Corporation, Xingyu, HASCO Vision, ZKW, OPmobility 순으로 나타났습니다.
2024년 상위 5개 자동차 LED 제조업체는 ams OSRAM, Nichia, Lumileds, Seoul Semiconductor, Dominant입니다. ams OSRAM은 제품의 안정적인 품질, 뛰어난 발광 효율 및 경제성을 바탕으로 전 세계 고급 자동차 및 NEV 제조업체들이 선택한 공급업체로 자리매김하고 있습니다. Seoul Semiconductor의 판매 실적은 주로 한국과 중국에서의 수주 증가에 따른 것입니다. 또한, 중국, 유럽, 한국에서의 수요 증가로 에버라이트는 2024년 차량용 LED 매출이 40% 이상 급증했습니다. Brightek은 자동차 시장 용도에 특화되어 있으며, 커뮤니케이션과 몰입형 경험을 위한 광센싱을 타깃으로 고객에게 통합적인 부가가치 서비스를 제공하는 것을 목표로 하고 있습니다.
TrendForce는 자동차 LED 시장 개척을 7가지 관점에서 분석하고 있습니다:
이를 통해 독자들에게 차량용 LED 시장의 마케팅 역학에 대한 전체적인 그림을 제공합니다.
According to TrendForce "2025 Global Automotive LED Market- Lighting and Display Product Trend, towards 2025", due to the ongoing uncertainty in the overall economy, greater downward pricing pressure is anticipated in 2025. However, according to TrendForce's analysis on automotive LED manufacturers' orders on hand, car production is expected to recover again in 2H25. Additionally, with advanced technologies continuing to be incorporated into car models of 2026, the automotive LED and automotive lighting market value is forecasted to grow to USD 3.451 billion and USD 35.729 billion in 2025.
Through independent control of high-performance LEDs, the ADB headlights help expand drivers' nighttime field of view, giving them more time to react when seeing an obstacle and achieving better road lighting. Glare-free high beams help reduce discomfort for drivers of vehicles ahead, those of opposing vehicles, and prevent pedestrians from being dazzled by headlights. As TrendForce analyzes, increasing global economic uncertainty has slowed the growth of the ADB headlight market penetration rate, but still has the potential to reach 21.6% by 2029.
As Micro/Mini LED pixelated module is increasingly used for ADB headlights, the area of illumination can be adjusted for better driving safety through independent digital control of pixels. Mini LED pixelated modules utilized by Samsung's PixCell LED (COB technology) have been successfully implemented in the Tesla Model 3 / Y and the NIO ES6. In addition, Volkswagen, Porsche, SAIC Volkswagen, NIO, Opel, and Audi have been leading car makers in adopting Micro LED headlight solutions in 2025.
ADB headlights are the trend of the times, with an emphasis on a small light emitting surface (LES), high brightness, and high contrast. According to TrendForce, automakers require an average pixel count of 20,000 for Micro LED ADB headlights. The future product trend of Micro LED pixel arrays will have the opportunity to develop towards two polarizations: one is low-pixel products, using 3,000-4,000-pixels; the other is premium products, using 70,000-100,000-pixels. OEMs have set a target of 100,000 pixels per headlight. Therefore, ams OSRAM and Nichia plan to continually increase the pixel count of its Micro LED pixel array to meet automaker demands and goals.
The increasing trend towards personalization, communication display, driver assistance, and safety upgrading for automotive lighting has given rise to Mini LED taillights (rear) and RGB Mini LED communication displays (front). These products have been installed in the vehicles of IM Motors, GWM (SAR Mecha Dragon), and Changan (NEVO CD07). According to TrendForce's analysis, current mainstream designs mainly incorporate P3-P4 displays and a 100W specification for cost and power consumption concerns.
ams OSRAM has innovatively developed its ALIYOS technology, connecting Mini LEDs with unnoticeable metal wires that are arranged on a slim, flexible, and transparent foil. ALIYOS offers great flexibility for the arrangement of Mini LED arrays. It can also form any shape as individually addressable units, achieving block-based light control, hence the ability to display symbols, words, images, and abstract pictures dynamically for styling, messaging, and warning. ams OSRAM is working with leading Tier 1 automotive suppliers and OEMs worldwide to explore new possibilities in both interior and exterior automotive lighting.
As TrendForce analyzes, decorative lights include ambient lights, grill lamps, full-width front strips, and ADS marker lamps. The decorative light market scale is likely to jump to USD 311 million by 2029, with a 28% CAGR from 2024 to 2029. Specifically, the 2024-2029 CAGR for the intelligent ambient LED market will be a whopping 69%.
Intelligent ambient lights are equipped with RGB LEDs powered by built-in driver ICs. Beyond the intelligent ambient lights certified by the ISELED Alliance, ams OSRAM and Dominant have successively launched intelligent ambient lights with the Open System Protocol (OSP). The microcontroller can send commands to lighting units individually and obtain their status, enabling high-precision color calibration and temperature compensation. ams OSRAM's intelligent ambient lights are installed on the ZEEKR MIX (2024) model and is expected to be adopted by European and American automakers.
In addition to RGB LED solutions, automakers intend to adopt white LED solutions featuring high color rendering (CRI greater than or equal to 95), and adjustable color temperature (2,700-6,500K) for reading lights, roof lights, make-up mirrors, and foot room illumination. Seoul Semiconductor's ambient white LED product featuring SunLike technology leads the industry. The product has been successfully integrated into Volvo Polestar 3 / EX90. Its 1W ambient white LED achieves a brightness of up to 100 lm (CRI greater than or equal to 95).
Following the trend towards HDR, local dimming, wide color gamut, and curved screen design, car manufacturers began adopting automotive Mini LED displays in 2024, including NIO, General Motors, Li Auto, BYD, Ford, Geely, and Stellantis. Xiaomi, BMW, Mercedes-Benz, HKMC, BAIC, GWM, and Sony are expected to release vehicles equipped with Mini LED displays between 2025 and 2029. Additionally, panoramic HUDs and holographic HUDs will start adopting Mini LED technology to enhance contrast ratio, which is expected to drive growth momentum for the automotive display market.
According to TrendForce, driven by NEVs, global car sales in 2024 hit 88.55 million units, with the NEV penetration rate reaching 25%. However, as automotive lighting manufacturers were affected by pricing pressure, inventory depletion, and exchange rate fluctuations, the automotive lighting market value slightly dropped to USD 34.658 billion. In 2024, the top ten automotive lighting players were Koito, Valeo, Forvia Hella, Marelli, Stanley, SL Corporation, Xingyu, HASCO Vision, ZKW, and OPmobility.
The top five automotive LED manufacturers in 2024 include ams OSRAM, Nichia, Lumileds, Seoul Semiconductor, and Dominant. Thanks to the stable quality, exceptional luminous efficacy, and good value of its products, ams OSRAM has become the preferred supplier for premium vehicle and NEV manufacturers worldwide. Seoul Semiconductor's sales performance was mainly benefited from order increases in Korea and China. In addition, thanks to the rising demand in China, Europe, and South Korea, Everlight saw its automotive LED revenue surge more than 40% in 2024. Brightek specializes in automotive market applications and has regarded light sensing for communication and immersive experiences as its target, aiming to offer integrated value-added services for its customers.
TrendForce has analyzed developments in the automotive LED market from seven perspectives:
In this way, we provide readers with a comprehensive picture of marketing dynamics in the automotive LED market.