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시장보고서
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북미의 몰입형 엔터테인먼트 시장 예측(-2031년) : 지역별 분석 - 구성요소별, 기술별, 최종사용자별North America Immersive Entertainment Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Component, Technology (Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality, and Others), and End User |
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북미의 몰입형 엔터테인먼트 시장은 2023년에 331억 567만 달러로 2031년까지 2,177억 6,994만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2023년부터 2031년까지 연평균 26.5%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
엔터테인먼트 산업에서 몰입형 기술의 확산으로 북미 몰입형 엔터테인먼트 시장 활성화
가상현실(VR)과 증강현실(AR)에서 혼합현실(MR)과 증강현실(XR)에 이르는 몰입형 기술은 엔터테인먼트 산업에 새로운 가능성을 제공하고 있습니다. 엔터테인먼트 산업에서 몰입형 기술의 사용이 증가하고 있으며, 사용자는 가상 환경에 완전히 몰입하고 가상의 캐릭터 및 스토리와 참신하고 매력적인 상호 작용을 할 수 있습니다. 지난 몇 년 동안 VR 시스템은 부피가 크고 가격이 비싸서 대부분의 소비자들이 접근하기 어려웠습니다. 그러나 최근 몇 년 동안 VR 헤드셋이 널리 보급되고 가격이 저렴해짐에 따라 고객들은 몰입형 기술에 관심을 보이고 있습니다. 사람들은 이제 거실에서 새로운 세계를 탐험하고 몰입형 비디오 게임을 즐길 수 있으며, Oculus, HTC Corporation, Sony와 같은 회사가 VR 경험을 제공하고 있습니다.
AR과 VR은 엔터테인먼트 산업에 혁신적이고 획기적인 솔루션을 지속적으로 제공하고 있습니다. 2023년 12월, 소니 픽쳐스는 시카고의 Oakbrook Center에 탈출실, 레이싱 시뮬레이터, 인터랙티브 전시, VR 어트랙션, 범퍼카, 레이싱 시뮬레이터, 인터랙티브 전시, VR 어트랙션, VR 어트랙션, VR 어트랙션, VR 어트랙션 등 레이싱 시뮬레이터, 인터랙티브 전시, VR 어트랙션, 범퍼카, 음식과 음료를 갖춘 몰입형 실내 엔터테인먼트 공원을 개장한다고 발표했습니다. 이 엔터테인먼트 시설은 45,000평방피트 규모의 매장 공간에 들어선다. 몰입형 체험은 쥬만지, 좀비랜드, 고스트버스터즈 등 이 스튜디오의 영화, TV, 비디오 게임 프랜차이즈의 히트작들을 기반으로 합니다. 이처럼 엔터테인먼트 산업 전반에 걸쳐 몰입형 기술이 광범위하게 적용되고 있는 것이 몰입형 엔터테인먼트 시장의 성장을 견인하고 있습니다.
북미의 몰입형 엔터테인먼트 시장 개요
북미는 기술 혁신과 첨단 기술 채택 측면에서 가장 빠르게 성장하는 지역 중 하나입니다. 이 지역은 엔터테인먼트와 게임 분야가 잘 발달된 지역입니다. 최근 북미에서는 AR, VR, MR, 인공지능(AI), 블록체인 등의 기술이 모든 주요 산업 분야에서 대량으로 채택되고 있습니다. 많은 산업에서 디지털화가 확산되고 있는 가운데, 몰입형 엔터테인먼트, 특히 미디어 엔터테인먼트와 게임 분야에서 몰입형 엔터테인먼트는 비즈니스에 필수적인 요소로 자리 잡고 있습니다.
북미의 몰입형 엔터테인먼트 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분됩니다. 미국은 2024년부터 2031년까지 예측 기간 동안 가장 큰 점유율을 차지하며 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 다양한 산업 분야의 높은 디지털화 속도, 디지털 도구의 도입 증가, 정부 기관의 높은 기술 지출이 미국 몰입형 엔터테인먼트 시장의 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 미국에는 몰입형 엔터테인먼트 시장의 많은 기업이 존재하며 혁신적인 솔루션 개발에 점점 더 많은 노력을 기울이고 있으며, Microsoft, Meta Platforms, Inc.
북미의 몰입형 엔터테인먼트 시장 매출 및 2031년까지의 예측(금액)
북미의 몰입형 엔터테인먼트 시장 세분화
북미의 몰입형 엔터테인먼트 시장은 구성요소, 기술, 최종사용자, 국가별로 분류됩니다.
구성요소에 따라 북미 몰입형 엔터테인먼트 시장은 하드웨어와 소프트웨어 서비스로 나뉘며, 2023년 시장 점유율은 하드웨어 분야가 더 큰 비중을 차지합니다.
기술별로 북미 몰입형 엔터테인먼트 시장은 가상현실(VR), 증강현실(AR), 혼합현실(MR), 기타로 분류되며, 2023년에는 가상현실(VR) 분야가 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
최종사용자별로 북미 몰입형 엔터테인먼트 시장은 미디어 엔터테인먼트, 게임, 게임, 디자인 및 건축, 소매, 교육, 기타로 분류됩니다. 미디어 및 엔터테인먼트 분야가 2023년 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
국가별로 북미 몰입형 엔터테인먼트 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분되며, 2023년 북미 몰입형 엔터테인먼트 시장 점유율은 미국이 독차지했습니다.
Microsoft Corp,Qualcomm Inc,Google LLC,Sony Group Corp,Infosys Ltd,HTC Corp,Samsung Electronics Co Ltd,Apple Inc,Magic Leap, Inc,Salesforce Inc는는 북미 몰입형 엔터테인먼트 시장에서 사업을 전개하는 주요 기업 중 일부입니다.
The North America immersive entertainment market was valued at US$ 33,105.67 million in 2023 and is expected to reach US$ 2,17,769.94 million by 2031; it is estimated to record a CAGR of 26.5% from 2023 to 2031.
Widespread Application of Immersive Technologies Across Entertainment Industry Fuels North America Immersive Entertainment Market
Immersive technologies, from virtual reality (VR) and augmented reality (AR) to mixed reality (MR) and extended reality (XR), offer new possibilities for the entertainment industry. The entertainment industry has seen a rise in the usage of immersive technology, which allows users to fully immerse themselves in virtual environments or engage in novel and fascinating interactions with fictitious characters and tales. In past years, VR systems were bulky and expensive, making them inaccessible to most consumers. Nonetheless, customers have been interested in immersive technology in recent years as VR headsets have become widely available and reasonably priced. People can now explore new worlds and play immersive video games in their living rooms. Companies such as Oculus, HTC Corporation, and Sony have provided VR experiences.
AR and VR continuously produce innovative and groundbreaking solutions for the entertainment industry. Companies in this sector are increasingly coming up with new ideas to make engaging virtual environments to provide an exciting way of entertainment that is engaging enough for audiences. In December 2023, Sony Pictures announced the launch of an immersive indoor entertainment park at Oakbrook Center in Chicago featuring escape rooms, racing simulators, interactive exhibits, VR attractions, bumper cars, and food and drink. The entertainment destination will occupy a 45,000 sq ft retail space. Immersive experiences will be based on hits such as Jumanji, Zombieland, and Ghostbusters, from the studio's movie, TV, and video game franchises. Thus, the widespread application of immersive technologies across the entertainment industry drives the immersive entertainment market growth.
North America Immersive Entertainment Market Overview
North America is one of the fastest-growing regions in terms of technological innovations and adoption of advanced technologies. The region has well-established entertainment and gaming sectors. In recent years, North America has witnessed huge adoption of technologies such as AR, VR, MR, artificial intelligence (AI), and blockchain across all the major industry verticals. With the increasing penetration of digitization in many industries, immersive entertainment has become a vital component of business, especially in the media & entertainment and gaming sectors.
The North America immersive entertainment market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US is expected to have the largest share and record the highest CAGR during the forecast period of 2024 to 2031. The high rate of digitization in various industries, increase in the adoption of digital tools, and high technological spending by government agencies fuel the growth of the US immersive entertainment market. Moreover, the US has a large number of immersive entertainment market players who have been increasingly focusing on developing innovative solutions. Microsoft; Meta Platforms, Inc.; and Google LLC are among the key market players in North America.
North America Immersive Entertainment Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Immersive Entertainment Market Segmentation
The North America immersive entertainment market is categorized into component, technology, end user, and country.
Based on component, the North America immersive entertainment market is bifurcated into hardware and software & services. The hardware segment held a larger market share in 2023.
By technology, the North America immersive entertainment market is categorized into virtual reality (VR), augmented reality (AR), mixed reality (MR), and others. The virtual reality (VR) segment held the largest market share in 2023.
In terms of end user, the North America immersive entertainment market is categorized into media & entertainment, gaming, design & architecture, retail, education, and others. The media & entertainment segment held the largest market share in 2023.
By country, the North America immersive entertainment market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America immersive entertainment market share in 2023.
Microsoft Corp; Qualcomm Inc; Google LLC; Sony Group Corp; Infosys Ltd; HTC Corp; Samsung Electronics Co Ltd; Apple Inc; Magic Leap, Inc.; and Salesforce Inc are some of the leading companies operating in the North America immersive entertainment market.