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중국의 반려동물 케어 시장

Pet Care in China

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 50 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2024년 동향에 이어 2025년 중국의 반려동물 케어 시장 규모는 조리된 반려동물 사료의 급여량과 소비자의 교체에 견인되어 소매 현재 가치 기준으로 견조한 페이스로 확대될 것으로 보입니다. 고양이 사료의 성장이 개 음식과 기타 반려동물 사료의 성장을 크게 웃도는 것으로 예측됩니다.이것은 주로 고양이의 사육수 증가에 견인된 것으로, 고양이의 사육수는 증가 경향에 있어, 향후도 미증이 예상됩니다.

본 보고서는 중국의 반려동물 케어 시장을 분석·예측한 시장 조사 보고서입니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석했습니다.

대상 제품 : 반려동물 사료, 반려동물 용품

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구입하는 이유

  • 반려동물 케어 시장의 상세한 파악
  • 성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 기업, 주요 브랜드를 이해
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 지사를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유한 유로모니터 인터내셔널은 다양한 시장에 대한 이해와 독보적인 역량을 바탕으로 정보에 기반한 전략 계획을 수립할 수 있는 신뢰할 수 있는 정보 자료를 개발할 수 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책사항

출처

중국의 개 사료

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 개의 사육수는 계속 감소하고 있어, 개 사료의 매출에 영향
  • Royal Canin은 여전히 톱 기업이지만, 국내 브랜드가 추격
  • 송료 무료의 제공에 의해 소매 E-Commerce의 우위성이 계속해서 상승

전망과 기회

  • 반려동물의 주인은 건강한 식재료에 더 중점을 두게 될 것으로 예상
  • 소매 E-Commerce가 계속 우위에 설 가능성이 높음
  • 참가 기업은 다양한 연령층을 커버하기 위해 제품 포트폴리오를 확대할 예정

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카테고리 데이터

중국의 고양이 사료

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 드라이고양이 사료가 여전히 우세하지만 프리미엄 가격의 플랫폼이 가장 높은 성장률을 보임
  • Royal Canin은 여전히 톱 기업이며 국내 브랜드가 추격
  • 소매 전자상거래는 여전히 우세하지만 식료품 소매업체는 기세를 잃고 있습니다.

전망과 기회

  • 소비자의 고급화에 의해 고양이 사료 수요는 계속 증가할 전망
  • 사다메의 감소에 의해 소매 E-Commerce의 계절성은 완화할 것으로 예상
  • 고기 원료의 다양화는 앞으로도 계속될 것

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중국의 다른 반려동물 음식

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 기타 반려동물 사료는 다른 반려동물 수 감소로 약간 성장
  • 어용 사료 브랜드는 우세하지만, 조류 사료나 소형 포유류·파충류용 사료는 브랜드간의 편차가 큽니다.
  • 반려동물 사료 업계에서는 소매 전자상거래가 주류이지만 반려동물 가게와 슈퍼마켓이 성장을 견인

전망과 기회

  • 기타 반려동물 사료는 한계적인 가치의 감소가 전망되는 것, 수량은 증가할 전망
  • 온라인 침투는 증가할 전망이지만, 반려동물 숍이나 슈퍼마켓은 존재감을 유지
  • 기타 반려동물 사료에서도 제품 세분화이 중요한 역할을 할 가능성이 높습니다.

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카테고리 데이터

중국의 반려동물 제품

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 반려동물 용품은 제품 혁신에 지지되어 2025년에 견조한 성장이 전망
  • 고양이 모래 및 기타 반려동물 용품의 경쟁 환경은 여전히 분산되어 있습니다.
  • 소매업의 E커머스가 리드해, 수의 클리닉은 높은 성장을 기록

전망과 기회

  • 반려동물건강은 반려동물 제품 중 최고의 업적을 거둘 전망
  • 소매업의 전자상거래는 계속해서 주요 채널이 되는 한편, 식료품 소매업체는 침체가 계속될 전망
  • 반려동물 여행은 다른 반려동물 용품 제조업체에게 기회가 됩니다.

카테고리 데이터

KTH 25.06.09

Continuing the trend seen in 2024, pet care in China is set to expand at a solid pace in retail current value terms in 2025, driven by the increasing feeding of prepared pet food, and consumer trading-up. In terms of retail value sales, pet food is expected to continue to dominate, with the growth of cat food set to far outpace that of dog food and other pet food. This is mainly driven by the increasing cat population, which in a continuation of its rising trend, is expected to grow slightly in...

Euromonitor International's Pet Care in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Dog population continues to decline, affecting sales of dog food
  • Royal Canin remains the leading player, although domestic brands are catching up
  • Retail e-commerce increases its dominance, thanks to offer of free shipping

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Pet owners expected to have a greater focus on healthy ingredients
  • Retail e-commerce likely to remain dominant
  • Players set to expand their product portfolios to cover different age groups
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Dry cat food remains dominant, while the premium price platform sees the highest growth
  • Royal Canin remains the leading player, while domestic brands are catching up
  • Retail e-commerce remains dominant, while grocery retailers loses steam

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Cat food set to continue to increase, thanks to consumers trading up
  • Seasonality of retail e-commerce expected to ease, as stockpiling decreases
  • Diversification of meat ingredients likely to continue
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Other pet food grows marginally, hampered by the shrinking other pet population
  • Fish food brands dominate, but high fragmentation in bird food and small mammal/ reptile food
  • Retail e-commerce dominates other pet food, but pet shops and superstores drives growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Other pet food set to see a marginal value decline, but volume growth
  • Online penetration likely to increase, while pet shops and superstores to stay relevant
  • Product segmentation likely to play a critical role in other pet food

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Pet products to see solid growth in 2025, fuelled by product innovation
  • Competitive environment remains fragmented for cat litter and other pet products
  • Retail e-commerce leads, while veterinary clinics sees high growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Pet healthcare set to see the best performance within pet products
  • Retail e-commerce will remain the leading channel, whilst grocery retailers set to remain subdued
  • Pet travel presents opportunities for players in other pet products

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030
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