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태국의 반려동물 케어 시장

Pet Care in Thailand

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 51 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2025년 태국의 반려동물 케어 시장의 매출은 현재 금액 기준으로 강력한 성장을 보이고 있습니다. 이러한 실적 호조는 반려동물 케어 매출의 대부분을 차지하는 개와 고양이 사료의 판매에 힘입은 바 크며, 2025년에도 역동적인 성장세를 보이고 있습니다. 이 성장의 한 원인은 개나 고양이를 키우는 세대수가 계속 증가하고 있는 것입니다.

이 보고서는 태국의 반려동물 케어 시장을 분석하고 예측한 시장 조사 보고서입니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석했습니다.

대상 제품 : 반려동물 사료, 반려동물 용품

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구입하는 이유

  • 반려동물 케어 시장의 상세한 파악
  • 성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 기업, 주요 브랜드를 이해
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서 및 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시 티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책사항

출처

태국의 개 사료

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 주인은 애견에게 최고의 개 사료을 주기 위해 열심히 노력합니다.
  • 프리미엄화의 경향이 대기업에 압력을 가하고 있습니다.
  • 반려동물 가게와 전자상거래가 개 사료 성장에 중심적인 역할을 하고 있습니다.

전망과 기회

  • 주인의 눈이 길어짐에 따라 프리미엄 부문은 가장 역동적인 부문입니다.
  • 전자상거래, 반려동물 가게, 슈퍼마켓은 추가 성장이 예상됩니다.
  • 중가격대 브랜드와 고급 브랜드가 격돌합니다.

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카테고리 데이터

태국의 고양이 사료

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 프리미엄화의 트렌드가 고양이 사료 시장에 영향을 미칩니다.
  • 2024년의 고양이 사료 시장에서는 현지 기업이 큰 승리를 거두었습니다.
  • 반려동물 가게, 슈퍼마켓, 전자상거래가 고양이 먹이를 사는 방법을 바꾸고 있습니다.

전망과 기회

  • 중가격대의 브랜드가 고급 브랜드에 과제하는 중, 고양이 사료는 번영할 전망
  • 번영하는 전자상거래
  • 현지 기업이 혁신의 최전선에 서는 것이 기대됩니다.

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태국의 다른 반려동물 음식

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 다른 반려동물이 인기를 유지하는 가운데 생선 먹이가 성장을 견인
  • 사쿠라는 생선에 특화된 사료에 대한 주력으로 큰 승리를 거둡니다.
  • 전문적인 요구에는 전문점이 필요

전망과 기회

  • 소셜 미디어는 소비자에게 다양한 유형의 반려동물을 키우는 것을 장려하고 있습니다.
  • 기타 반려동물 사료의 온라인 판매가 활발해질 전망
  • 혁신은 건강상의 추가 이점 제공에 중점을 둘 것으로 예상됩니다.

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카테고리 데이터

태국의 반려동물 제품

주요 데이터 결과

발전(2025년)

  • 반려동물의 인간화 경향과 반려동물 수 증가는 반려동물 제품에 좋은 소식
  • 카토산씨는 매우 세분화된 분야를 리드하고 있습니다.
  • 전자상거래와 반려동물 가게, 슈퍼마켓이 점유율을 다투고 있습니다.

전망과 기회

  • 반려동물 수 증가와 반려동물의 인간화가 계속 주요 성장 원동력이 될 전망
  • 전자상거래가 기세를 늘릴 것으로 예상
  • 펫 헬스케어가 혁신의 초점이 됩니다.

카테고리 데이터

KTH 25.06.09

Sales of pet care have seen dynamic growth in current value terms in Thailand in 2025. This strong performance has largely been fuelled by sales of dog and cat food which account for most sales of pet care and also saw dynamic growth in 2025. This is being fuelled in part by the growing population of pet dogs and cats, with the number of households keeping cats and dogs continuing to rise. This is linked to the growing number of single-person households and increasing number of individuals and c...

Euromonitor International's Pet Care in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Owners dig deep to ensure their companions get the best dog food
  • Premiumisation trend puts pressure on leading players
  • Pet shops and e-commerce playing a central role in the growth of dog food

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premium segment set to remain the most dynamic as owners become more discerning
  • E-commerce and pet shops and superstores set for further gains
  • Mid-priced and premium brands set to go head to head
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Premiumisation trend influencing the cat food market
  • Local players the big winners in cat food in 2024
  • Pet shops and superstores and e-commerce changing the way people shop for cat food

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Cat food set to flourish as mid-priced brands look to challenge premium ones
  • E-commerce set to flourish
  • Local players expected to be at the forefront of innovation
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Fish food driving growth as other pets retain their appeal
  • Sakura the big winner thanks to its growing focus on specialised fish food
  • Specialist needs require specialist stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Social media encouraging consumers to adopt different types of pets
  • Online sales of other pet food set to flourish
  • Innovation expected to focus on providing added health benefits

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Pet humanisation trend and rising pet population spells good news for pet products
  • Catsan leads a highly fragmented field
  • E-commerce and pet shops and superstores fight for share

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Expanding pet population and pet humanisation set to remain the key growth drivers
  • E-commerce expected to gain momentum
  • Pet healthcare set to be a focus of innovation

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030
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