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아시아 OEM SDV(Software-Defined Vehicle) 전략의 벤치마킹(2024년)Benchmarking Asian OEMs Software-defined Vehicle Strategies, 2024 |
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SDV(Software-Defined Vehicle)의 자체 연구개발을 추진하는 OEM이 주축이 될 것으로 전망
자동차 산업은 하드웨어에서 소프트웨어 접근 방식으로 전환하고 있습니다. 자동차는 점점 더 복잡해지고, 소프트웨어 코드의 라인 수는 이전보다 더 많아지고 있으며, SDV(Software-Defined Vehicle) 개념은 업계의 지지를 얻고 제품 및 기능의 개발 철학에 영향을 미치고 있습니다.
SDV는 차량 설계 및 개발 방식을 바꾸고 있습니다. 아키텍처의 변화는 분명하며, OEM들은 기존 플랫폼 아키텍처보다 새로운 아키텍처를 선호하고 있습니다. 이 분석은 BYD, Honda, Hyundai, NIO, Toyota와 같은 아시아 OEM의 SDV 분야 전략을 조사하고 이를 서로 벤치마킹합니다. 또한 SDV 분야의 OEM과 공급업체를 둘러싼 생태계에 대해서도 다룹니다.
주요 과제
-OEM은 어떤 전략으로 하드웨어를 표준화하는가?
- OEM은 소프트웨어 표준화를 위해 어떤 전략을 도입하고 있는가?
-OEM은 SDV를 위해 어떤 전략을 채택하고 있는가?
-OEM은 SDV를 실현하기 위해 기존 생태계를 어떻게 활용하고 있는가?
-아시아의 OEM 그룹이 SDV 경주를 주도하는 것은?
OEMs Driving In-house R&D of Software-defined Vehicles Expected to Take Center Stage
The automotive industry is transitioning from a hardware to software approach to building vehicles. Vehicles are increasingly complex, with more lines of software code than in previous years. The concept of software-defined vehicles (SDVs) has gained industry traction, impacting product and feature development philosophies.
SDVs are changing the way vehicles are designed and developed. The changes in the architecture are evident, with OEMs preferring newer architecture over traditional platform architecture. This analysis investigates the strategies of Asian OEMs, such as BYD, Honda, Hyundai, NIO, and Toyota, in the SDV space and benchmarks them against each other. It also covers the ecosystem surrounding the OEMs and suppliers in the SDV space.
Key Issues Addressed
• What strategies are OEMs using to standardize hardware?
• What strategies are OEMs implementing to standardize software?
• What strategies are OEMs adopting for SDVs?
• How are OEMs utilizing their existing ecosystems to achieve SDVs?
• Which Asian OEM group is leading the SDV race?