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중국 전기차 OEM의 세계 리테일 접근법 : 전략 개요

Strategic Overview of Chinese EV OEMs Global Retail Approach

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 106 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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지역 밀착형, 디지털 우선 소매 채널로의 전환이 성장 기회를 촉진합니다.

전기차(EV) 산업이 발전함에 따라 중국 EV OEM 업체들은 세계 우위를 확보하기 위한 준비를 하고 있습니다. Frost & Sullivan의 이번 분석에서는 유럽, 북미, 아시아에 초점을 맞춘 중국 전기차 OEM의 세계 소매 접근 방식을 살펴보고, 중국 전기차 OEM의 세계 소매 접근 방식에 대해 살펴봅니다. 분석합니다. 다양한 지역에서 활동하는 중국 전기차 업체들의 소매 및 애프터세일즈 전략을 살펴보고, OEM 및 애프터세일즈 이해관계자들을 위한 비즈니스 기회 영역에 대해 논의합니다. 중국 전기차 OEM의 소매 접근방식은 지역적 목표에 따라 자국과 세계 부문에 따라 다르게 적용되고 있습니다. 이 분석은 이러한 전략이 중국 전기차 제조업체의 성장 잠재력에 미치는 영향을 검토합니다. 이 분석은 다음과 같은 질문에 답합니다. - 중국 전기차 OEM은 지역별로 어떤 소매 전략을 채택하고 있는가? 중국 전기차 OEM의 산업 침투를 촉진하는 주요 동향은 무엇인가? 각 지역별로 중국 OEM은 경쟁사 대비 어떤 위치에 있는가? 중국 전기차 판매량 증가가 현지 자동차 제조업체에 미치는 영향은? 각 지역의 정치 및 규제 환경은 중국 전기차 성장에 어떤 영향을 미칠 것인가? 중국 전기차 OEM의 전략 실행 평가의 일환으로, 이 분석은 또한 지역 내 바람직한 모습, 제품 일관성, 산업 촉진 및 억제요인을 관리할 수 있는 능력에 대해서도 다루고 있습니다.

목차

중국 EV OEM의 세계 소매 접근 변혁

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 중국 EV OEM의 세계 소매 접근 상위 3개 전략 영향

에코시스템

  • 중국 EV OEM의 소매 전략 - 개요
  • 정의
  • 조사 방법
  • 본 조사에서 답변을 얻을 수 있는 질문
  • 세분화 - 판매채널/OEM 카테고리/지역
  • 경쟁 환경
  • OEM 경쟁 : 지역별

성장요인

  • 주요 성장 지표
  • EV OEM 주요 5개 시장 점유율 : 지역별
  • 중국 EV OEM 주요 기업의 시장 점유율 : 지역별
  • 중국 EV OEM의 소매 채널 도입 : 지역별 - 비교 개요
  • 기존 OEM와 중국 EV OEM 소매 접근 - 비교 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 중국 EV OEM의 성장에 영향을 미치는 잠재 동향
  • 중국 EV OEM 혁신적인 자동차 소매 접근
  • 주요 조사 결과 - 현재와 향후 전망

중국 EV OEM의 세계 소매 접근 - 개요

  • 중국 EV OEM의 세계 소매 전략 - 개요
  • EV 판매 동향 - 중국
  • 중국에서 사업을 전개하는 EV OEM - 개요
  • 중국에서 사업을 전개하는 중국 EV OEM - 주요 하이라이트
  • 중국 EV OEM의 Go-to-Market 접근
  • 국내 시장(중국) 소매 접근 합리성/의미
  • 중국 EV OEM이 세계에서 채택하는 소매 모델 유형
  • 중국 EV OEM의 소매 모델별 애프터 세일즈 접근
  • 중국 EV OEM의 세계 비즈니스 기회 : 지역별
  • 중국 EV OEM의 세계 전개에 주목

중국 EV OEM 세계의 소매 접근 - 유럽

  • EV 판매 동향 : OEM 공급원·카테고리별 - 유럽
  • 정치 정세·지역 규제 - 유럽
  • 유럽에서 중국 EV OEM의 실적
  • 중국 EV OEM의 Go-to-Market 접근 - 유럽
  • 중국 EV OEM의 고객 관여 접근 - 유럽
  • 중국 EV OEM의 소매 접근 - 유럽
  • 가격 분석 - 유럽
  • 애프터마켓 이해관계자에게 있어서의 잠재적 매출 기회 - 유럽
  • 유럽에 진출한 중국 EV OEM 개요
  • 중국 EV OEM의 전략 시행 평가 - 유럽
  • 중국 EV OEM의 소매가 현지 이해관계자에 미치는 영향 - 유럽

중국 EV OEM의 세계 소매 접근 - 북미·아시아

  • EV 판매 동향 : OEM 공급원·카테고리별 - 북미(미국)
  • EV 판매 동향 : OEM 공급원·카테고리별 - 북미(캐나다)
  • EV 판매 동향 : OEM 공급원·카테고리별 - 아시아(인도)
  • EV 판매 동향 : OEM 공급원·카테고리별 - 아시아(일본)
  • 북미·아시아에서 중국 EV OEM의 실적
  • 정치 정세·지역 규제 - 북미
  • 정치 정세·지역 규제 - 아시아
  • 중국 EV OEM의 Go-to-Market 접근 - 북미·아시아
  • 중국 EV OEM의 고객 관여 접근 - 북미·아시아
  • 중국 EV OEM의 소매 접근 합리성/의미 - 북미
  • 중국 EV OEM의 소매 접근 합리성/의미 - 아시아
  • 가격 분석 - 북미·아시아
  • 북미·아시아에 진출한 중국 EV OEM 개요
  • 중국 EV OEM의 전략 시행 평가 - 북미
  • 중국 EV OEM의 전략 시행 평가 - 아시아(인도/일본)
  • 중국 EV OEM의 소매가 현지 이해관계자에 미치는 영향 - 북미·아시아

사례 소개

  • 사례 - 유럽
  • 사례 - 북미·아시아

성장 기회

  • 성장 기회 1 - 소유권 선택과 서비스 혁신
  • 성장 기회 2 - 브랜드 인지를 높이는 지역 밀착형 오퍼레이션
  • 성장 기회 3 - 데이터 수익화

주요 결론

  • 주요 결론

부록

베스트 프랙티스 평가

Frost Radar

다음 단계

LSH 24.06.18

Shift Toward Localized, Digital-first Retail Channels Drive Growth Opportunities

As the electric vehicle (EV) industry evolves, Chinese EV OEMs are poised to enhance their dominance globally. Geographic expansion is becoming inevitable for most established Chinese EVs and start-up OEMs as competition intensifies in China's EV industry. This Frost & Sullivan analysis provides an overview of the global retail approaches of Chinese EV OEMs, focusing on Europe, North America, and Asia. It highlights the retail and aftersales strategies of Chinese EV players operating in diverse geographies and discusses areas of opportunities for OEMs and aftersales stakeholders. Chinese EV OEMs' adoption of retail approaches differs between home and global segments based on their regional goals. This analysis examines the implications of these strategies on Chinese EV automakers' growth potential. Questions This Analysis Will Answer What are the retail strategies Chinese EV OEMs adopt in different regions? What are the main trends driving industry penetration for Chinese EV OEMs? Where do the Chinese OEMs stand against competitors in their respective regions? What is the impact of Chinese EV sales growth on local automakers? How will the political and regulatory environments in the respective regions impact the growth of Chinese EVs? As part of the strategy execution evaluation of Chinese EV OEMs, the analysis also covers regional desirability, product alignment, and capability to manage industry drivers and restraints.

Table of Contents

Transformation in Chinese EV OEMs' Global Retail Approach

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Chinese EV OEMs' Global Retail Approach

Ecosystem

  • Chinese EV OEMs' Retail Strategy-Overview
  • Definitions
  • Research Methodology
  • Questions This Study Will Answer
  • Segmentation-Sales Channels/OEM Categories/Regions
  • Competitive Environment
  • OEM Competitors by Region

Growth Generator

  • Key Growth Metrics
  • Market Share of Top 5 EV OEMs by Region
  • Market Share of Top Chinese EV OEMs by Region
  • Retail Channel Adoption of Chinese EV OEMs by Region-Comparison Summary
  • Retail Approach of Native Traditional OEMs vs Chinese EV OEMs-Comparison Summary
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Potential Trends Impacting the Growth of Chinese EV OEMs Globally
  • Chinese EV OEMs' Innovative Vehicle Retailing Approaches
  • Key Findings-Current and Future Outlook

Chinese EV OEMs' Global Retail Approach-Overview

  • Chinese EV OEMs' Global Retail Strategy-Summary
  • EV Sales Trend-China
  • Chinese EV OEMs Operating in China-An Overview
  • Chinese EV OEMs Operating in China-Key Highlights
  • Chinese EV OEMs' Go-to-Market Approach in China
  • Rationale/Implications of Retail Approaches in the Domestic Market (China)
  • Types of Retail Models Chinese EV OEMs Adopt Globally
  • Aftersales Approaches of Chinese EV OEMs by Retail Models
  • Opportunities for Chinese EV OEMs Globally by Region
  • Chinese EV OEMs to Watch in Global Expansion

Chinese EV OEMs' Global Retail Approach-Europe

  • EV Sales Trend by OEM Origin and Category-Europe
  • Political Climate/Regional Regulations-Europe
  • Chinese EV OEMs' Capabilities in Europe
  • Chinese EV OEMs' Go-to-Market Approach-Europe
  • Chinese EV OEMs' Customer Engagement Approach-Europe
  • Rationale/Implications of Chinese EV OEMs' Retail Approaches-Europe
  • Price Analysis-Europe
  • Potential Revenue Opportunities for Aftermarket Stakeholders-Europe
  • Overview of Chinese EV OEMs Operating in Europe
  • Evaluation of Chinese EV OEMs' Strategy Execution-Europe
  • Chinese EV OEMs' Retail Impact on Local Industry Stakeholders-Europe

Chinese EV OEMs' Global Retail Approach-North America and Asia

  • EV Sales Trend by OEM Origin and Category-North America (United States)
  • EV Sales Trend by OEM Origin and Category-North America (Canada)
  • EV Sales Trend by OEM Origin and Category-Asia (India)
  • EV Sales Trend by OEM Origin and Category-Asia (Japan)
  • Chinese EV OEMs' Capabilities in North America and Asia
  • Political Climate/Regional Regulations-North America
  • Political Climate/Regional Regulations-Asia
  • Chinese EV OEMs' Go-to-Market Approach-North America and Asia
  • Chinese EV OEMs' Customer Engagement Approach-North America and Asia
  • Rationale/Implications of Chinese EV OEMs' Retail Approaches-North America
  • Rationale/Implications of Chinese EV OEMs' Retail Approaches-Asia
  • Price Analysis-North America and Asia
  • Overview of Chinese EV OEMs Operating in North America and Asia
  • Evaluation of Chinese EV OEMs' Strategy Execution-North America
  • Evaluation of Chinese EV OEMs' Strategy Execution-Asia (India/Japan)
  • Chinese EV OEMs' Retail Impact on Local Industry Stakeholders-North America and Asia

Case Examples

  • Case Examples-Europe
  • Case Examples-North America and Asia

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Ownership Choices and Service Innovation
  • Growth Opportunity 2-Localized Operations to Enhance Brand Recognition
  • Growth Opportunity 3-Data Monetization

Key Conclusions

  • Key Conclusions

Appendix

  • Appendix-OEMs Operating by Region/Country

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Take the Next Step
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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