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북미 OEM 소프트웨어 정의 차량 전략의 벤치마킹(2024년)

Benchmarking of North American OEM Software-defined Vehicle Strategies, 2024

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 53 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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북미 OEM은 반복 가능한 매출 창출 수단으로 전환하는 최전선에 있으며, 미래 성장은 데이터 수익화 전략을 활용한 혁신적인 비즈니스 모델에 달려 있습니다.

OEM(Original equipment manufacturers)은 과거에는 기계적인 기능으로 제품을 차별화했습니다. 오늘날 소비자들은 운전 보조, 커넥티비티, 편의 서비스 등 소프트웨어로 정의된 기능을 점점 더 많이 요구하고 있습니다. 전동화, 자율주행, 공유 모빌리티, 커넥티비티와 같은 기술의 융합으로 인해 OEM은 기존의 하드 포인트 정의 아키텍처에서 소프트웨어 중심의 아키텍처로 전환하고 있습니다. 한편, 이러한 추세는 고객의 기대치를 재구성하고, OEM은 차세대 자동차를 통해 이를 충족시켜야 하며, 자동차는 바퀴 달린 소프트웨어로 변모하고 있습니다.

휴대폰 산업과 마찬가지로 자동차 산업도 재생을 경험하고 있으며, 주기적으로 매출을 창출하는 전통적인 비즈니스 모델은 자동차의 수명주기 동안 지속적으로 현금 흐름을 창출해야 하는 과제에 직면해 있습니다. 자동차 산업은 하드웨어에서 소프트웨어 접근 방식으로 전환하고 있습니다. 자동차는 점점 더 복잡해지고 있으며, 소프트웨어 코드의 라인 수는 이전보다 더 많아지고 있습니다.

소프트웨어 정의 차량(SDV) 개념은 제품 및 기능 개발 철학에 영향을 미치고 있으며, SDV는 새로운 안전, 편안함 및 편의성을 제공할 뿐만 아니라 하드웨어로 정의된 것보다 더 많은 이점을 제공합니다. 패치, 개선된 인포테인먼트, 파워트레인 및 차량 다이내믹스와 같은 핵심 기능의 모니터링 및 튜닝, 온디맨드 기능의 편의 및 편의 서비스 등을 포함하는 OTA(Over-The-Air) 업데이트를 고객에게 제공합니다. 이를 통해 OEM은 온디맨드 기능 서비스를 통해 매출을 창출하는 동시에 차량 수명주기 동안 차량 개선 및 업그레이드를 통해 고객과의 관계를 더욱 긴밀하게 구축할 수 있습니다.

SDV는 또한 자동차 산업의 기념비적인 변화의 최전선에 있으며, 자동차 설계 및 개발 방식을 바꾸고 있습니다. 아키텍처의 변화는 분명하며, OEM은 전통적인 플랫폼 아키텍처보다 새로운 아키텍처를 선호하고 있습니다.

이 조사 서비스에서는 북미 OEM 3사의 SDV 전략을 벤치마크하고 있습니다. 이러한 동향이 Ford, GM, Tesla에 미치는 영향에 대해 논하고 있습니다. 또한 SDV 영역에서 OEM 및 공급업체를 둘러싼 에코시스템에 대해서도 분석하고 있습니다.

목차

성장 환경

  • 주요 조사 결과
  • OEM 비교 분석 : 하드웨어 전략
  • OEM 비교 분석 : 소프트웨어 전략
  • OEM 비교 분석 : SDV 전략과 실장

소프트웨어 정의 차량 부문에서의 변혁

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 북미의 OEM 소프트웨어 정의 자동차 벤치마킹에서 상위 3 전략적 중요 사항의 영향

에코시스템

  • 조사 서비스 범위
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 정의 시장 세분화
  • 주요 경쟁사

북미의 OEM 소프트웨어 정의 차량 전략 : Ford

  • Ford의 하드웨어 전략
  • Ford의 신아키텍처 탑재 차종의 가능성 리스트
  • Ford의 소프트웨어 개발 전략
  • Ford의 소프트웨어 전략 Model e(TM) 비즈니스 유닛
  • Ford의 주력 분야, SDV 에코시스템, 전략

북미의 OEM 소프트웨어 정의 차량 전략 : GM

  • GM의 하드웨어 전략 : 차량 인텔리전스·플랫폼
  • 차량 인텔리전스·플랫폼 도입
  • GM의 소프트웨어 개발 전략
  • GM의 소프트웨어 전략 Ultifi 소프트웨어 플랫폼
  • GM의 주력 분야, SDV 에코시스템, 전략

북미의 OEM 소프트웨어 정의 차량 전략 : Tesla

  • Tesla의 하드웨어 전략
  • 신아키텍처에서의 Tesla 모델 후보 리스트
  • Tesla의 소프트웨어 개발 전략
  • Tesla의 소프트웨어 전략 소프트웨어 플랫폼
  • Tesla의 주력 분야, SDV 에코시스템, 전략

성장 기회 유니버스

  • 성장 기회 1 : SDV는 기능 가상화와 클라우드 컴퓨팅 기회를 연다.
  • 성장 기회 2 : OEM은 Pureplay 소프트웨어 회사를 이용하여 SDV로의 이동을 신속화한다.
  • 성장 기회 3 : IT 기업은 자동차 제조업체의 기술 노하우 개발을 지원한다.

베스트 프랙티스 인식

Frost Radar

다음 스텝

  • 성장 기회의 이점과 영향
  • 다음 스텝
  • 도표
  • 면책사항
KSA 24.11.08

North American OEMs have been at the Forefront of the Transition to Repeatable Avenues of Revenue, and Future Growth Hinges on Innovative Business Models that Use Data Monetization Strategies

Original equipment manufacturers (OEMs) used to differentiate their products based on mechanical features. Today, consumers are increasingly looking for software-defined features, such as driver assistance, connectivity, and comfort-convenience services. The convergence of technologies, including electrification, autonomous driving, shared mobility, and connectivity, is causing OEMs to migrate from traditional hardpoint-defined architecture to software-oriented architecture. Meanwhile, these trends are reshaping customer expectations and forcing OEMs to address them in new-generation vehicles, turning vehicles into software on wheels.

Similar to the mobile phone industry, the automotive industry is experiencing a rebirth, and traditional business models of cyclical revenue generation are challenged by continuous cash flow generation throughout the vehicle life cycle. The automotive industry is transitioning from a hardware to a software approach to building vehicles. Vehicles are increasingly complex, with more lines of software code than in previous years.

The software-defined vehicle (SDV) concept has gained traction, impacting product and feature development philosophies. Beyond unlocking new safety, comfort, and convenience features, SDVs offer more advantages than their hardware-defined counterparts. SDVs allow customers over-the-air (OTA) updates that cover firmware patches, infotainment to receive improvements, monitoring and tuning of core functional capabilities, such as powertrain and vehicle dynamics, and feature-on-demand comfort-convenience services. This allows OEMs to improve and upgrade vehicles on the go throughout their life cycle while generating revenue from feature-on-demand services, culminating in deeper, more connected relationships with customers.

SDVs are also at the forefront of monumental changes in the automotive industry; they are changing the way vehicles are designed and developed. Changes in architecture are evident, with OEMs preferring new architecture over traditional platform architecture.

This research service benchmarks 3 North American OEMs' SDV strategies. It discusses the impact of these trends on Ford, GM, and Tesla. The analysis also covers the ecosystem surrounding the OEMs and suppliers in the SDV space.

Table of Contents

Growth Environment

  • Key Findings
  • OEM Comparative Analysis: Hardware Strategy
  • OEM Comparative Analysis: Software Strategy
  • OEM Comparative Analysis: SDV Strategy and Implementation

Transformation in the Software-defined Vehicles Sector

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Benchmarking of North American OEM Software-defined Vehicle Strategies

Ecosystem

  • Research Service Scope
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Definitions: Market Segmentation
  • Key Competitors

North American OEM Software-defined Vehicle Strategy: Ford

  • Ford's Hardware Strategy
  • Potential List of Ford Models on New Architecture
  • Ford's Software Development Strategy
  • Ford's Software Strategy: Model e™ Business Unit
  • Ford's Focus Areas, SDV Ecosystem, and Strategy

North American OEM Software-defined Vehicle Strategy: GM

  • GM's Hardware Strategy: Vehicle Intelligence Platform
  • Vehicle Intelligence Platform Deployment
  • GM's Software Development Strategy
  • GM's Software Strategy: Ultifi Software Platform
  • GM's Focus Areas, SDV Ecosystem, and Strategy

North American OEM Software-defined Vehicle Strategy: Tesla

  • Tesla's Hardware Strategy
  • Potential List of Tesla Models on New Architecture
  • Tesla's Software Development Strategy
  • Tesla's Software Strategy: Software Platform
  • Tesla's Focus Areas, SDV Ecosystem, and Strategy

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: SDVs will Open Opportunities in Functional Virtualization and Cloud Computing
  • Growth Opportunity 2: OEMs will Use Pureplay Software Companies to Quicken the Migration to SDVs
  • Growth Opportunity 3: IT Companies will Help Automakers Develop Technology know-how

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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