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시장보고서
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북미 OEM 소프트웨어 정의 차량 전략의 벤치마킹(2024년)Benchmarking of North American OEM Software-defined Vehicle Strategies, 2024 |
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북미 OEM은 반복 가능한 매출 창출 수단으로 전환하는 최전선에 있으며, 미래 성장은 데이터 수익화 전략을 활용한 혁신적인 비즈니스 모델에 달려 있습니다.
OEM(Original equipment manufacturers)은 과거에는 기계적인 기능으로 제품을 차별화했습니다. 오늘날 소비자들은 운전 보조, 커넥티비티, 편의 서비스 등 소프트웨어로 정의된 기능을 점점 더 많이 요구하고 있습니다. 전동화, 자율주행, 공유 모빌리티, 커넥티비티와 같은 기술의 융합으로 인해 OEM은 기존의 하드 포인트 정의 아키텍처에서 소프트웨어 중심의 아키텍처로 전환하고 있습니다. 한편, 이러한 추세는 고객의 기대치를 재구성하고, OEM은 차세대 자동차를 통해 이를 충족시켜야 하며, 자동차는 바퀴 달린 소프트웨어로 변모하고 있습니다.
휴대폰 산업과 마찬가지로 자동차 산업도 재생을 경험하고 있으며, 주기적으로 매출을 창출하는 전통적인 비즈니스 모델은 자동차의 수명주기 동안 지속적으로 현금 흐름을 창출해야 하는 과제에 직면해 있습니다. 자동차 산업은 하드웨어에서 소프트웨어 접근 방식으로 전환하고 있습니다. 자동차는 점점 더 복잡해지고 있으며, 소프트웨어 코드의 라인 수는 이전보다 더 많아지고 있습니다.
소프트웨어 정의 차량(SDV) 개념은 제품 및 기능 개발 철학에 영향을 미치고 있으며, SDV는 새로운 안전, 편안함 및 편의성을 제공할 뿐만 아니라 하드웨어로 정의된 것보다 더 많은 이점을 제공합니다. 패치, 개선된 인포테인먼트, 파워트레인 및 차량 다이내믹스와 같은 핵심 기능의 모니터링 및 튜닝, 온디맨드 기능의 편의 및 편의 서비스 등을 포함하는 OTA(Over-The-Air) 업데이트를 고객에게 제공합니다. 이를 통해 OEM은 온디맨드 기능 서비스를 통해 매출을 창출하는 동시에 차량 수명주기 동안 차량 개선 및 업그레이드를 통해 고객과의 관계를 더욱 긴밀하게 구축할 수 있습니다.
SDV는 또한 자동차 산업의 기념비적인 변화의 최전선에 있으며, 자동차 설계 및 개발 방식을 바꾸고 있습니다. 아키텍처의 변화는 분명하며, OEM은 전통적인 플랫폼 아키텍처보다 새로운 아키텍처를 선호하고 있습니다.
이 조사 서비스에서는 북미 OEM 3사의 SDV 전략을 벤치마크하고 있습니다. 이러한 동향이 Ford, GM, Tesla에 미치는 영향에 대해 논하고 있습니다. 또한 SDV 영역에서 OEM 및 공급업체를 둘러싼 에코시스템에 대해서도 분석하고 있습니다.
North American OEMs have been at the Forefront of the Transition to Repeatable Avenues of Revenue, and Future Growth Hinges on Innovative Business Models that Use Data Monetization Strategies
Original equipment manufacturers (OEMs) used to differentiate their products based on mechanical features. Today, consumers are increasingly looking for software-defined features, such as driver assistance, connectivity, and comfort-convenience services. The convergence of technologies, including electrification, autonomous driving, shared mobility, and connectivity, is causing OEMs to migrate from traditional hardpoint-defined architecture to software-oriented architecture. Meanwhile, these trends are reshaping customer expectations and forcing OEMs to address them in new-generation vehicles, turning vehicles into software on wheels.
Similar to the mobile phone industry, the automotive industry is experiencing a rebirth, and traditional business models of cyclical revenue generation are challenged by continuous cash flow generation throughout the vehicle life cycle. The automotive industry is transitioning from a hardware to a software approach to building vehicles. Vehicles are increasingly complex, with more lines of software code than in previous years.
The software-defined vehicle (SDV) concept has gained traction, impacting product and feature development philosophies. Beyond unlocking new safety, comfort, and convenience features, SDVs offer more advantages than their hardware-defined counterparts. SDVs allow customers over-the-air (OTA) updates that cover firmware patches, infotainment to receive improvements, monitoring and tuning of core functional capabilities, such as powertrain and vehicle dynamics, and feature-on-demand comfort-convenience services. This allows OEMs to improve and upgrade vehicles on the go throughout their life cycle while generating revenue from feature-on-demand services, culminating in deeper, more connected relationships with customers.
SDVs are also at the forefront of monumental changes in the automotive industry; they are changing the way vehicles are designed and developed. Changes in architecture are evident, with OEMs preferring new architecture over traditional platform architecture.
This research service benchmarks 3 North American OEMs' SDV strategies. It discusses the impact of these trends on Ford, GM, and Tesla. The analysis also covers the ecosystem surrounding the OEMs and suppliers in the SDV space.