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유럽의 마케팅 자동화 소프트웨어 시장 - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Marketing Automation Software Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 마케팅 자동화 소프트웨어 시장은 예측 기간 동안 CAGR 14.2%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 마케팅 자동화는 마케팅 활동의 자동화를 목적으로 하는 소프트웨어입니다. 딜러가 마케팅과 영업의 일관성을 높이기 위해 다양한 마케팅 커뮤니케이션을 처리할 수 있는 플랫폼입니다. 딜러는 HubSpot, Eloqua, Marketo와 같은 플랫폼을 통해 적격 리드를 생성하고 멀티 터치 마케팅 커뮤니케이션을 추진할 수 있습니다.
  • 자동화 된 마케팅 플랫폼을 사용하는 대부분의 유럽 B2B 마케팅 담당자는 자동화 된 마케팅 플랫폼의 잠재력을 최대한 활용해야한다고 말합니다. 공급업체는 맞춤형 서비스를 제공하기 위해 자체 소프트웨어 플랫폼과 마케팅 서비스 커플에 초점을 맞추고 있으며, 이 지역의 비즈니스 커뮤니티에서 MaaS(Marketing as a Service) 개념을 강화하고 있습니다. 시장 확대와 마케팅 채널 증가는 비즈니스 범위를 넓혀 새로운 시장을 개척하려는 기업들에게 힘을 실어주고 있으며, 이는 마케팅 성장을 가속하고 프로세스를 간소화하기 위해 자동화를 도입하는 기업들에게도 힘을 실어주고 있습니다.
  • 디지털 마케팅의 채택 증가, SaaS 클라우드 서비스, 데이터 통합 서비스에 대한 수요 증가, 5G 네트워크 커버리지 확대 등은 이 지역에서 조사된 시장이 거대한 범위를 가질 것으로 추정되는 중요한 요인 중 일부입니다. 대부분의 지역 내 최종 사용자 수직의 마케팅 투자 증가와 소셜 미디어의 보급이 계속 증가함에 따라 이 지역을 조사 시장의 유리한 허브로 만들고 있어 예측 기간 동안 시장이 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 새로운 마케팅 자동화 기술은 B2C 마케터가 고객 참여를 관리하는 데 도움을 주고 있으며, B2B 마케터는 리드를 관리하고, 두 유형의 마케터는 캠페인 및 디지털 자산 관리(DAM)와 같은 다른 마케팅 프로세스를 관리합니다. 마케팅 프로세스를 관리합니다. Royal Mail Market Reach가 최근 영국에서 250명 이상의 직원을 보유한 기업의 마케팅 책임자 및 마케팅 담당자 200명을 대상으로 실시한 설문조사에 따르면, 80.5%가 마케팅 자동화 프로젝트를 도입하는 데 있어 백오피스 시스템과의 통합이 거의 없는 독립형 구현을 선호한다고 답했습니다. 을 대상으로 실시한 설문조사에 따르면, 80%가 이미 마케팅 자동화 솔루션을 도입한 것으로 나타났습니다.
  • 인지도 향상, 고객 커뮤니케이션, 컨텐츠 스케줄링, 소셜 미디어 관리, 리드 육성, 포지셔닝, 지원, 고객 평가 등 마케팅 활동을 통합하려는 수요가 증가함에 따라 마케팅 자동화 솔루션의 필요성이 높아지고 있습니다. 자동화는 조직의 자원, 시간, 비용을 최적화하면서 효율성을 높이는 것을 목표로 합니다. 인공지능(AI)과 머신러닝(ML)의 등장은 예측 개인화의 성장을 더욱 촉진하고 있으며, 예측 기간 동안 마케팅 자동화 활용의 가장 큰 이점이 될 것으로 예상됩니다.
  • 이 지역에서는 자동화 솔루션의 채택보다는 분석 솔루션의 활용 방법을 소비자에게 안내하고 유용한 정보와 통찰력을 제공하기 위해 숙련된 전문가가 더 많이 필요하기 때문에 시장 성장을 저해할 수 있습니다. 그러나 디지털 전환의 필요성을 고려할 때, 모든 기업이 소프트웨어 서비스를 필요로 하기 때문에 유럽에서는 소프트웨어 개발 서비스에 대한 수요가 있습니다. 서비스 아웃소싱은 자동화 소프트웨어 서비스에 대한 수요를 창출하고 억제요인을 극복할 수 있습니다.
  • 코로나19 사태는 시장에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 그러나 자동화 소프트웨어 서비스에 대한 수요는 약간 감소했습니다. 팬데믹(세계적 대유행) 기간 동안 많은 마케팅 기업들은 비즈니스에 미치는 영향을 줄이기 위해 마케팅 비용을 줄이고 경제 시나리오가 개선될 때까지 기다리는 안전 조치를 취했습니다. Hubspot의 조사에 따르면 많은 기업이 마케팅 예산을 1%에서 25%까지 줄였습니다. 또한 전염병 기간 동안 많은 오프라인 매장이 문을 닫고 온라인 판매 및 마케팅으로 전환하여 전자상거래가 활성화되고 마케팅 자동화 소프트웨어 서비스에 대한 수요가 증가했습니다. 이러한 추세는 팬데믹 이후에도 온라인 서비스에 대한 수요 증가와 스마트폰의 보급으로 인해 계속 확대되고 있습니다.

유럽의 마케팅 자동화 소프트웨어 시장 동향

유럽의 마케팅 자동화 소프트웨어 시장 동향

디지털 마케팅 수요 증가로 시장 성장 견인

  • 마케팅 담당자들은 마케팅 자동화 솔루션과 도구에 전략적으로 지출하여 최신 디지털 마케팅 트렌드를 수용하고 최근 기술 혁신에 대응하는 비즈니스를 전개하고 있습니다. 소셜 미디어 마케팅에서 SEO 및 컨텐츠 마케팅에 이르기까지, 마케팅 관리자들은 매출을 지원하고 촉진하기 위해 많은 투자를 하고 있습니다.
  • 소셜 미디어 마케팅은 엔터테인먼트 및 마케팅 업체들이 팬층의 자동화된 참여를 유지하기 위한 최우선 과제이며, 여러 소셜 미디어 플랫폼을 동시에 관리할 수 있는 소프트웨어에 대한 수요도 증가하고 있습니다. Sortlist에 따르면 지난해 유럽에서 가장 많이 투자된 마케팅 부문은 디지털 전략 및 온라인 광고(19.3%), 소셜 미디어(14.5%), 웹사이트 제작 및 전자상거래(13.9%), 전통적 광고(13.3%) 순으로 나타났습니다.)로 나타났습니다.
  • 예를 들어, 7Mind는 모든 소셜 미디어 채널에서 매일 라이브 명상을 제공하여 사용자가 함께 명상할 수 있도록 돕고 있습니다. 또한 활발한 페이스북 그룹을 통해 커뮤니티와 소통하고 있으며, 많은 사용자들이 조언을 구하는 요청을 받고 있습니다. 이 브랜드가 실시한 CRM 캠페인에서 스트레스를 해소할 수 있는 다양한 팁과 상황에 대처하는 방법에 대한 사용자들의 반응이 압도적으로 긍정적으로 나타났습니다.
  • 7Mind는 컨텐츠 자산, 즉 카피와 크리에이티브가 사용자가 지겨워하는 코로나19 상황에 집중하지 않고 스트레스 해소에 초점을 맞추게 함으로써 CPI/CPS가 크게 낮아지고 채널에 따라서는 사용자 확보가 더 저렴해진다는 것을 발견했습니다.
  • 또한, 이메일 마케팅이 크게 인식될 것으로 예상되는데, Royal Mail Market Reach에 따르면 영국 소비자의 49%는 이메일보다 우편물을 받기를 원한다고 합니다. 광고 실무자 협회(IPA)의 최근 조사에 따르면, 12개월 동안 38%의 소비자가 이메일을 받은 후 상품이나 서비스를 구매하거나 주문한 것으로 나타났습니다. 이는 이 지역의 이메일 마케팅에서 마케팅 자동화에 대한 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.

    이탈리아가 큰 점유율을 차지

    • 다양한 산업에서 자동화의 발전과 함께 판매 및 고객 유지에 있어 마케팅의 중요성이 증가함에 따라 자동화 된 마케팅 서비스에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 인더스트리 4.0을 채택함으로써 기업은 고객의 요구를 더 잘 이해하고, 현지 제조 능력을 향상시키고, 고객과 취향을 통합하는 새로운 방법을 개발할 수 있습니다.
    • 이메일 마케팅은 이탈리아에서 기업이 기존 고객을 확보하거나 잠재 고객을 확보하기 위해 가장 많이 사용하는 도구입니다. 기업의 디지털화에 따라 이메일 마케팅에 대한 의존도가 급격히 증가하고 있으며, B2B와 B2C의 이메일 수신률을 합치면 이탈리아 기업의 이메일 수신률은 98.5%에 달할 전망입니다. 디지털 서비스 및 제품 개발을 전문으로 하는 디지털 에이전시 AKQA의 조사에 따르면, 지난해 이탈리아 다국적 기업들은 지속적인 캠페인에 평균 12만 달러, 일회성 캠페인 및 인플루언서 마케팅에 61,000달러를 지출했습니다. 반면 중소기업은 지속적인 캠페인에 평균 6만1,000달러, 일회성 마케팅 활동에 평균 3만 유로(3만2,000달러)를 지출한 것으로 나타났습니다.
    • 전자상거래 부문은 중국의 소매 매출을 크게 끌어올릴 것으로 예상됩니다. Trading Economics에 따르면, 올해 10월 소매 매출은 전년 동기 대비 1.3% 증가했으며, 이러한 전자상거래 및 소매 부문 증가로 인해 마케팅 자동화 소프트웨어의 필요성이 더욱 커질 것으로 예상됩니다. 이러한 이커머스 및 소매 부문 증가는 국내 마케팅 자동화 소프트웨어의 필요성을 높이고 있습니다.
    • 예측적 개인화의 성장은 특정 고객층에 대한 대량 맞춤화 전략을 통해 보다 개인화된 컨텐츠 제안을 제공하는 미래로 나아가고 있습니다. 또한, 소셜 미디어 마케팅의 자동화를 통해 소셜 미디어 관리자는 사전에 게시물을 예약할 수 있으며, 팀은 새로운 독자를 유치하기 위해 상록수 컨텐츠를 재조정할 수 있습니다.

    유럽 마케팅 자동화 소프트웨어 산업 개요

    유럽 마케팅 자동화 소프트웨어 산업 개요

    유럽의 마케팅 자동화 소프트웨어 시장은 국내외의 다양한 진입자들로 인해 경쟁이 치열합니다. 시장 진출기업들은 성장과 경쟁을 위해 협업, 합작 투자, M&A 등 여러 가지 전략적 이니셔티브를 채택하고 있습니다. 많은 기업들이 고객을 유치하기 위해 현재 포트폴리오를 업그레이드해야 한다고 믿고 있습니다. 최근 시장 동향은 다음과 같습니다.

    지난 12월, 클라우드 CRM 업체인 Really Simple Systems는 CRM 내에서 워크플로우를 생성하고 반복적인 작업을 제거하여 기업이 프로세스를 간소화하고 생산성을 향상시킬 수 있는 새로운 워크플로우 자동화 기능을 발표했습니다. 를 발표했습니다.

    2022년 6월, Campaigner는 영국 뉴캐슬에 새로운 사무실을 오픈하여 영국 기업들이 SMS 마케팅, 고객 여정 자동화, 전환 추적, 평판 수비수 도구를 활용하여 현지 팀의 지원을 받을 수 있는 기회를 창출했습니다. 혜택을 누릴 수 있는 큰 기회를 창출했습니다.

    기타 혜택

    • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
    • 3개월간의 애널리스트 지원

    목차

    제1장 서론

    • 조사의 전제조건과 시장 정의
    • 조사 범위

    제2장 조사 방법

    제3장 주요 요약

    제4장 시장 인사이트

    • 시장 개요
    • 산업 매력 - Porter의 Five Forces 분석
      • 공급 기업의 교섭력
      • 소비자의 교섭력
      • 신규 진출업체의 위협
      • 경쟁 기업간 경쟁 관계
      • 대체품의 위협
    • 시장에 대한 COVID-19의 영향 평가

    제5장 시장 역학

    • 시장 성장 촉진요인
      • 디지털 마케팅에 수요 증가
      • 마케팅 활동 통합에 대한 수요 증가
    • 시장 성장 억제요인
      • 산업 전체 숙련 전문가 부족

    제6장 시장 세분화

    • 전개 형태별
      • 클라우드 기반
      • 온프레미스
    • 용도별
      • 캠페인 관리
      • 메일 마케팅
      • 인바운드 마케팅
      • 모바일 마케팅
      • 소셜미디어 마케팅
      • 기타
    • 산업별
      • 엔터테인먼트 및 미디어
      • 금융 서비스
      • 정부기관
      • 의료
      • 제조업
      • 소매
      • 기타 산업별
    • 국가별
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 기타 유럽

    제7장 경쟁 구도

    • 기업 개요
      • Salesforce Inc.
      • Oracle Corporation
      • Microsoft Corporation
      • Hubspot Inc.
      • Marketo Inc.
      • Salesfusion Inc.
      • SAS Institute
      • Act-on Software Inc.
      • Dotmailer Ltd
      • Force24
      • Adobe Systems Inc.

    제8장 투자 분석

    제9장 시장 기회와 향후 동향

    LSH 25.01.21

    The Europe Marketing Automation Software Market is expected to register a CAGR of 14.2% during the forecast period.

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    Key Highlights

    • Marketing automation is software that exists intending to automate marketing actions. To increase the alignment between marketing and sales, it is a platform where dealers may handle a variety of marketing communications. Dealers can generate qualified leads and drive multi-touch marketing communications through platforms like HubSpot, Eloqua, and Marketo.
    • Most European B2B marketers using automated marketing platforms stated they must use them to their full potential. The vendors are focusing on a couple of their software platform offerings with marketing services to provide customized services, strengthening the Marketing as a Service (MaaS) concept among the region's business circles. The growing marketplace and the increasing number of marketing channels are also boosting companies to explore new markets by increasing their businesses' reach, which drives the growth in marketing and pushes companies to deploy automation to streamline the process.
    • The growing adoption of digital marketing, SaaS cloud services, increasing demand for data integration services, and expanding 5G network coverage are some of the significant factors that the market studied is estimated to have a massive scope in the region. The market is expected to grow significantly over the forecast period due to increased marketing investment by most regional end-user verticals and an ever-growing social media penetration making the region a lucrative hub for the studied market.
    • New marketing automation technologies have emerged to help B2C marketers manage customer engagement. B2B marketers manage leads, and marketers of both types manage other marketing processes, such as campaigns and digital asset management (DAM). Many new marketing automation projects were standalone implementations with little integration into back-office systems. A recent survey by the Royal Mail Market Reach of 200 CMOs in the United Kingdom's Marketing Directors and Heads of Marketing of companies having more than 250 employees revealed that 80% had already installed a marketing automation solution.
    • The rise in demand to integrate marketing efforts that include building awareness, customer communication, content scheduling, social media management, lead nurturing, positioning, supporting, and customer evaluation drives the need for Marketing Automation solutions. Automation aims to increase efficiency while optimizing the organization's resources, time, and cost. The advent of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) has further propelled the growth of predictive personalization, which is expected to be the most prolific advantage of utilizing marketing automation over the forecast period.
    • The need for more skilled professionals to instruct consumers on how to make the most of analytics solutions and use them for helpful information and insights in the region due to the introduction of automation solutions could restrain the market growth. However, considering the need for digital transformation, there is a demand for software development services in Europe, as every company needs a software service. Outsourcing the service creates a demand for Automation software services and could overcome the restraining factor.
    • The COVID-19 outbreak negatively impacted the market. However, there was a slight decrease in demand for Automation software services. During the pandemic, many marketing companies adopted a play-it-safe approach by reducing their marketing expenses so that the impact was less on their businesses, and they had to wait for the economic scenario to improve. According to a Hubspot survey, many enterprises reduced their marketing budgets by between 1% and 25%. Additionally, many physical stores were forced to close during the pandemic and switch to online sales and marketing, which boosted e-commerce and increased the need for Marketing Automation Software services. This trend continues to grow post-pandemic owing to the increasing demand for online services and smartphone penetration.

    Europe Marketing Automation Software Market Trends

    Increasing Demand for Digital Marketing is Driving the Market Growth

    • Marketing managers are strategically spending on marketing automation solutions and tools to adopt the latest digital marketing trends to keep businesses updated with the recent technological disruptions. From social media marketing to SEO or content marketing, marketing managers make significant investments to support and boost their sales.
    • With social media marketing, a high priority for entertainment and marketing vendors to maintain automated fan-base engagement, the need for software that can manage multiple social media platforms simultaneously is also driving the demand for the market. According to Sortlist, digital strategy and online advertising (19.3%), social edia (14.5%), website creation and e-commerce (13.9%), and traditional advertising (13.3%) are the most invested areas of marketing in the Europe region last year.
    • For instance, 7Mind offers daily live meditation across all social media channels, helping users meditate together. It is also engaging with its community on the active Facebook group, where it gets a lot of requests from users asking for advice. The CRM campaigns run by the brand about different tips on releasing stress and how to deal with the situation saw an overwhelmingly positive response from users.
    • 7Mind ensures that the content assets, i.e., the copy and creatives, are focusing on stress reduction without concentrating on the COVID-19 situation, which the users are tired of hearing about. It noticed that CPI/CPS dropped considerably, making user acquisition cheaper, depending on channels.
    • Moreover, email marketing is anticipated to gain significant recognition. According to Royal Mail Market Reach, 49% more consumers in the United Kingdom are willing to receive a piece of mail than they do an email. The latest Institute of Practitioners in Advertising (IPA) study shows that over 12 months, 38% of consumers bought or ordered products or services after receiving mail. This is anticipated to drive demand for marketing automation in email marketing in the region.
    • The marketing email open rates in Europe are better than in North America. According to GetResponse Benchmarking, the region has an average open rate of 21.75% compared to 18.13% in North America. Also, the click-through rate is 2.64% compared to 2.41% in North America. The open email rates suggest that email marketing is one of the main channels in the region.

    Italy Holds Significant Market Share

    • The growing significance of marketing in generating sales and customer retention, coupled with increased automation in various industries, is increasing the need for automated marketing services. Adopting Industry 4.0 would enable companies to understand their customers' needs better, improve their manufacturing capabilities locally, and develop new ways to integrate their customers and preferences.
    • Email marketing is the most used tool by companies to engage existing clients or to acquire potential customers in Italy. With companies going digital, the dependence on email marketing has grown drastically. The combined receiving rate of B2B and B2C emails is 98.5% among Italian companies. According to a survey conducted by AKQA, a digital agency specializing in creating digital services and products, multinational companies in the country spent, on average, USD 120 thousand on ongoing campaigns and USD 61 thousand on one-shot initiatives and influencer marketing last year. At the same time, small- and medium-sized companies spent an average of USD 61000 for ongoing campaigns and EUR 30000 (USDE 32000) for single marketing actions.
    • The e-commerce sector is expected to boost retail sales in the country significantly. Enterprises in the country are already running with recommendation engines that use artificial language (AI) and machine language (ML) to create hyper-personalized customer experiences. Trading Economics said retail sales rose by 1.3% in October this year compared to the previous year. Such an increase in the e-commerce and retail sector drives the need for marketing automation software in the country.
    • The growth of predictive personalization is paving the way to the future, resulting in more personalized content suggestions through mass customization strategies for specific strata of clientele. Furthermore, automated social media marketing enables social media managers to schedule posts in advance, allowing teams to reschedule evergreen content to attract new readers and a platform for understanding social media analytics, like mentions and replies.

    Europe Marketing Automation Software Industry Overview

    The Europe marketing automation software market is competitive due to various domestic and international players. Players in the market adopt multiple strategic initiatives such as collaboration, joint ventures, and mergers and acquisitions to grow and compete. Many organizations believe in upgrading their current portfolio to attract their customers. Some of the recent developments in the market are:

    In December 2022, Really Simple Systems, a cloud CRM vendor, launched its new workflow automation feature, which allows users to create workflows in the CRM, remove repetitive tasks, allowing businesses to streamline processes and improve productivity.

    In June 2022, Campaigner launched its new office in Newcastle, UK, and created a huge opportunity for UK businesses to take advantage of SMS marketing, customer-journey automation, conversion tracking, and reputation defender tools and benefit from the support of local teams.

    Additional Benefits:

    • The market estimate (ME) sheet in Excel format
    • 3 months of analyst support

    TABLE OF CONTENTS

    1 INTRODUCTION

    • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
    • 1.2 Scope of the Study

    2 RESEARCH METHODOLOGY

    3 EXECUTIVE SUMMARY

    4 MARKET INSIGHTS

    • 4.1 Market Overview
    • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
      • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
      • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
      • 4.2.3 Threat of New Entrants
      • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
      • 4.2.5 Threat of Substitutes
    • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

    5 MARKET DYNAMICS

    • 5.1 Market Drivers
      • 5.1.1 Increasing Demand for Digital Marketing
      • 5.1.2 Rising Demand to Integrate Marketing Efforts
    • 5.2 Market Restraints
      • 5.2.1 Lack of Skilled Professionals Across the Industry

    6 MARKET SEGMENTATION

    • 6.1 By Deployment
      • 6.1.1 Cloud-based
      • 6.1.2 On-premise
    • 6.2 By Application
      • 6.2.1 Campaign Management
      • 6.2.2 E-mail Marketing
      • 6.2.3 In-bound Marketing
      • 6.2.4 Mobile Marketing
      • 6.2.5 Social Media Marketing
      • 6.2.6 Other Applications
    • 6.3 By End-User Verticals
      • 6.3.1 Entertainment and Media
      • 6.3.2 Financial Services
      • 6.3.3 Government
      • 6.3.4 Healthcare
      • 6.3.5 Manufacturing
      • 6.3.6 Retail
      • 6.3.7 Other End-User Verticals
    • 6.4 By Country
      • 6.4.1 United Kingdom
      • 6.4.2 Germany
      • 6.4.3 France
      • 6.4.4 Italy
      • 6.4.5 Rest of Europe

    7 COMPETITIVE LANDSCAPE

    • 7.1 Company Profiles
      • 7.1.1 Salesforce Inc.
      • 7.1.2 Oracle Corporation
      • 7.1.3 Microsoft Corporation
      • 7.1.4 Hubspot Inc.
      • 7.1.5 Marketo Inc.
      • 7.1.6 Salesfusion Inc.
      • 7.1.7 SAS Institute
      • 7.1.8 Act-on Software Inc.
      • 7.1.9 Dotmailer Ltd
      • 7.1.10 Force24
      • 7.1.11 Adobe Systems Inc.

    8 INVESTMENT ANALYSIS

    9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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