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모바일 마케팅 시장 - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Mobile Marketing Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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모바일 마케팅 시장은 예측 기간 동안 CAGR 25%를 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 모바일 마케팅은 이메일 및 웹사이트에 액세스할 수 있고 SMS, MMS, 소셜 미디어 및 기타 모바일 앱을 사용할 수 있는 휴대전화, 태블릿 및 기타 기기를 소유한 잠재고객을 대상으로 하는 온라인 광고 기술입니다. 모바일 시장은 개인화된 데이터, GPS 기능, 대상 실수 감소 등 사용자에 따라 기기를 조정할 수 있는 등 다양한 이점을 제공합니다.
  • 인공지능과 빅데이터 분석에 대한 수요가 증가하고 증강현실(AR)과 가상현실(VR)의 채용은 모두 예측되는 기간을 통해 모바일 마케팅 시장의 성장에 기여할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 모바일 앱의 지오펜싱은 마케팅 담당자가 위치 기반 마케팅을 활용할 수 있는 간단한 방법입니다. 지오펜싱 푸시 알림은 사용자가 지오펜싱된 위치로 들어가면 트리거됩니다. 이렇게 하면 조직에서 효과적인 캠페인 전략을 설계하고 판매 및 시청자의 참여도를 높일 수 있습니다.
  • 예측 기간 동안 모바일 마케팅 시장의 한계는 고급 보안의 필요성, 이러한 소프트웨어 솔루션의 안전성에 대한 우려, 도입 과제 증가 등을 포함합니다. 시장 성장에 가장 크고 가장 중요한 장애물은 고객 행동의 변화와 적절한 모바일 마케팅 전술과 공급자의 선택으로 간주됩니다.
  • 팬데믹 기간 동안 전자상거래와 미디어 및 엔터테인먼트의 수직 부문은 게임, 멀티미디어, 음악, 뉴스, 온라인 쇼핑에서 페이퍼 클릭, 클릭률, 광고 지출 증가로 현저한 성장을 이루고 있습니다. 팬데믹 후, 일부 국가에서는 관광객의 방문을 허가하게 되어, 모바일 애플리케이션의 이용이 증가해, 그 결과, 모바일 광고의 필요성이 높아지고 있습니다.

모바일 마케팅 시장 동향

온라인 소매산업 수요 증가가 시장 성장을 견인

  • 모바일은 이미 소매 산업에 큰 영향을 미치고 있으며 꾸준히 증가하고 있습니다. 소비자는 오늘날 제품 가격을 비교하고 상품 재고를 확인하고 매장에서 구매를 신청하기 위해 기기에서 사용할 수 있는 모바일 애플리케이션에 크게 의존하고 있습니다. 오늘날 다양한 마케팅 및 프로모션 전략을 통해 소비자 쇼핑 경험을 간소화하기 위해 수많은 소매 휴대폰 앱이 개발되고 있습니다.
  • 게다가 모바일은 멀티채널 브랜드가 소비자와 커뮤니케이션을 하고 영수증 처리를 통해 거래정보를 취득할 수 있게 하고, 소비자용 포장상품이나 의류 등 소매산업 전체가 로열티 프로그램을 구축할 수 있게 하고 있습니다. 고급 브랜드는 모바일을 프로그램에 깊게 통합하기 위해 로열티 프로그램을 위에서 아래로 재구성합니다.
  • 온라인 소매점의 소셜 미디어 마케팅은 TV 및 라디오 CM보다 훨씬 저렴할 수 있습니다. 또한, 많은 모바일 마케팅 기법은 초점을 맞출 수 있습니다. 지능형 분석 및 조사는 시청자를 대상으로 하는 데 도움이 됩니다. 이를 통해 모바일 마케팅 소비자는 소비자로 전환할 가능성이 높은 개인에게 마케팅 이니셔티브를 대상으로 할 수 있습니다.
  • 모바일은 빠른 미디어입니다. 소비자는 모바일 사용자와 접촉하여 실시간으로 개인과 교류할 수 있습니다. 그것은 집, 직장, 이동 중에도 어디서나 적용됩니다. 따라서 모바일 마케팅의 모든 측면은 POS(판매 시점 정보 관리) 광고와 유사합니다. 모바일 마케팅 소비자는 몇 번의 탭으로 온라인 구매가 완료된 개인에게 지속적으로 접근할 수 있습니다.
  • 게다가 전 세계에서 스마트폰의 보급이 진행되고 있기 때문에 시장 확대가 예상되고 있습니다. Ericsson에 따르면 세계 스마트폰 가입자 수는 현재 60억 명을 넘고 있으며 앞으로 수 년간 수억 명이 증가할 것으로 예상됩니다. 스마트폰 사용자가 가장 많은 국가는 중국, 인도, 미국입니다.

아시아태평양이 가장 급성장하는 시장이 될 전망

  • 아시아태평양은 가처분 소득 증가와 인구 증가로 인한 스마트폰 보급 확대로 예측 기간 동안 모바일 마케팅 공급업체에게 중요한 수익 창출 지역이 될 것으로 예상됩니다.
  • 아시아태평양 신흥 국가 시장 개척 배경에는 네트워크 연결 강화, 고유한 모바일 가입자 수 증가, 4G 및 5G 네트워크 보급 확대, 기업 인지도 향상 등이 있습니다.
  • 이 지역의 주요 벤더는 이 지역의 모바일 마케팅 시장에서 제품 라인업을 확충하기 위해 신제품 투입, 제휴 및 협업, M&A 등 다양한 유형의 유기적 및 무기적 성장 전략을 채택하고 있습니다.
  • 또한 인공지능(AI)과 증강현실(AR)과 같은 기술적 진보가 이 지역의 모바일 마케팅 수요를 더욱 자극하고 있습니다. 머신러닝(ML) 알고리즘의 견고한 분석 능력은 적절한 사람들에게 적시에 광고를 게재하고 광고를 활용할 수 있습니다. Google은 이미 모바일 검색 광고의 다양한 최적화를 시도하고 있습니다. 따라서 소매업체는 소비자의 행동을 이해하고 그에 따라 통지를 보내기 위해 이들을 이용하고 있으며 시장 성장이 확대될 것으로 기대되고 있습니다.
  • 중국의 광고비의 대부분은 이미 디지털화되어 있으며, AI를 이용한 광고는 중국에서 이용 가능한 방대한 데이터 세트에 의한 수치 계산과 자동화로 번영하고 있습니다. 광고에서 AI의 주요 촉진요인은 경쟁이 치열한 중국 전자상거래 시장입니다.

모바일 마케팅 산업 개요

모바일 마케팅 시장은 세계 진출 기업과 중소기업 모두가 존재하기 때문에 매우 세분화되었습니다. 시장의 주요 기업은 Google Inc., Facebook Inc., Microsoft Corporation, OpenMarket, Twitter Inc.입니다. 시장 진출 기업은 제품 제공을 강화하고 지속 가능한 경쟁 우위를 얻기 위해 제휴 및 인수와 같은 전략을 채택하고 있습니다.

  • 2022년 12월, 기업 성장을 지원하는 콘텐츠, 수익 창출 및 마케팅 기술 제공업체인 InMobi는 미국에서 가장 오래된 백화점인 Lord & Taylor와 InMobi Commerce를 활용하는 소매 미디어 광고 파트너십을 발표했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진입업자의 위협
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 산업 밸류체인 분석
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 온라인 소매업에서 수요 증가
    • 낮은 초기 투자와 높은 고객 참여도
  • 시장 성장 억제요인
    • 보안 취약성 증가
    • 지방에서의 인터넷 접속의 부족

제6장 시장 세분화

  • 유형별
    • 솔루션
    • 사용자별
  • 유통 채널별
    • 제휴 마케팅
    • 옴니채널 마케팅
    • 소셜 미디어 마케팅
    • 컨텐츠 마케팅
    • 온라인 홍보
  • 최종 사용자 산업별
    • 소매
    • 통신산업
    • 방송 미디어
    • 여행 및 물류
    • 교육
    • 자동차산업
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 호주
      • 기타 아시아태평양
    • 라틴아메리카
      • 멕시코
      • 브라질
      • 기타 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 사우디아라비아
      • 중동 및 아프리카의 나머지 지역

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Google Inc.
    • Facebook Inc.
    • Microsoft Corporation
    • OpenMarket
    • Twitter Inc.
    • InMobi
    • AT&T
    • AdColony, Inc.
    • Pinterest
    • GroundTruth
    • Appency
    • Phonevalley
    • One by AOL(Millennial Media)
    • Mobio

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 앞으로의 동향

SHW 25.02.19

The Mobile Marketing Market is expected to register a CAGR of 25% during the forecast period.

Mobile Market - IMG1

Key Highlights

  • Mobile marketing is an online advertising technique that targets audiences that own a mobile phone, tablet, or another device that can access email and websites and utilize SMS, MMS, social media, and other mobile apps. Mobile marketplaces offer various advantages, including the ability to tailor the device based on the user, such as having personalized data, GPS capabilities, and reducing the number of target mistakes.
  • Rising demand for artificial intelligence and big data analytics, as well as the adoption of augmented reality (A.R.) and virtual reality (V.R.), would all contribute to the growth of the mobile marketing market throughout the anticipated period.
  • Additionally, geofencing for mobile apps is an easy way for marketers to take advantage of location-based marketing. Geofencing push notifications are triggered when a user enters a geofenced location. It helps organizations design effective campaign strategies and to drive sales and audience engagement.
  • During the forecasted period, market limitations for the mobile marketing market include a need for high-level security, worries about the safety of these software solutions, and a growing number of implementation challenges. The largest and most significant hurdles for the market's growth would be changing customer behavior and selecting suitable mobile marketing tactics and providers.
  • During the Pandemic, e-commerce and media & entertainment verticals are experiencing tremendous growth due to increased pay-per-click, click-through rate, and ad expenditure in gaming, multimedia, music, news, and online shopping. After the Pandemic, several nations are now allowing tourists to visit, increasing the usage of mobile applications and, as a result, the need for mobile advertisements.

Mobile Marketing Market Trends

Rising Demand in the Online Retail Sector Drives the Market Growth

  • Mobile has already impacted the retail industry significantly and is increasing daily. Consumers today rely heavily on the mobile applications available on their devices to compare product prices, check the product's availability, or request to pick up a purchase from a store. Today, numerous retail mobile phone apps are being developed to streamline consumers' shopping experiences through different marketing and promotional strategies.
  • Further, mobile allows multichannel brands to communicate with consumers and capture transaction information through receipt processing, enabling whole retail industries, such as consumer packaged goods and apparel, to create loyalty programs. Forward-thinking brands are re-imagining their loyalty programs from top to bottom to deeply integrate mobile into their programs.
  • Social media marketing for online retail stores is sometimes significantly less expensive than TV or radio commercials. Many mobile marketing methods may also be narrowly focused. Intelligent analytics and research help better to target the audience. This allows mobile marketing consumers to target marketing initiatives to individuals more likely to convert into consumers.
  • Mobile is a quick medium. Consumers may interact with individuals in real-time by reaching out to mobile users. That applies at home, work, out and about, or anywhere else. As a result, every aspect of mobile marketing is analogous to point-of-sale (POS) advertising. Mobile marketing consumers may continually reach out to individuals who are only a few taps away from completing an online purchase.
  • Moreover, the increasing adoption of smartphones across the globe is expected to drive the market forward. According to Ericsson, the number of smartphone subscribers globally currently exceeds six billion and is expected to increase by several hundred million in the following years. The nations with the most smartphone users are China, India, and the United States.

Asia Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • The Asia-Pacific region is expected to be a significant revenue generator region for mobile marketing vendors during the forecast period owing to the increasing adoption of smartphones due to an increase in disposable income and the growing population in this region.
  • The market growth in developing countries of the Asia-Pacific region can be accounted for the enhancements in network connectivity, increasing number of unique mobile subscribers, growing 4G and 5G network penetration, and increasing awareness among enterprises.
  • The major vendors in this region have adopted different types of organic and inorganic growth strategies, such as new product launches, partnerships and collaborations, and mergers and acquisitions, to expand their offerings in the mobile marketing market in the region.
  • Moreover, technological advancements, such as artificial intelligence (AI) and augmented reality (AR), have further stimulated the demand for mobile marketing in this region. Robust analytical capabilities of machine learning (ML) algorithms can leverage advertising, displaying it at the right time to the right people. Google has already been experimenting with various optimizations for mobile search ads. Retailers, therefore, use them to understand consumer behavior and send notifications accordingly, which is expected to increase market growth.
  • The majority of ad spending in China is already digital, and AI-based advertising thrives on the massive datasets available in China for number crunching and automation. The key driver for AI in advertising is the Chinese hypercompetitive e-commerce market.

Mobile Marketing Industry Overview

The mobile marketing market is highly fragmented due to the presence of both global players and small and medium-sized enterprises. The major players in the market are Google Inc., Facebook Inc., Microsoft Corporation, OpenMarket, and Twitter Inc.Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • In December 2022, InMobi, a provider of content, monetization, and marketing technologies that help businesses fuel growth, announced a retail media advertising partnership with Lord & Taylor-America's oldest department store-to use InMobi Commerce, an innovative suite of product discovery and monetization solutions that help retailers maximize media-derived revenues while engaging and inspiring shoppers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand in the Online Retail Sector
    • 5.1.2 Low Initial Investments with High Customer Involvement
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Security Vulnerability
    • 5.2.2 Lack of Internet Connectivity in Rural Areas

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Solution
    • 6.1.2 User
  • 6.2 By Distribution Channel
    • 6.2.1 Affiliate Marketing
    • 6.2.2 Omni-channel Marketing
    • 6.2.3 Social Media Marketing
    • 6.2.4 Content Marketing
    • 6.2.5 Online Public Relations
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Telecommunication
    • 6.3.3 Broadcast and Media
    • 6.3.4 Travel & Logistics
    • 6.3.5 Education
    • 6.3.6 Automotive
    • 6.3.7 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 Australia
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Mexico
      • 6.4.4.2 Brazil
      • 6.4.4.3 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa
      • 6.4.5.1 United Arab Emirates
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 Rest of Middle-East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Google Inc.
    • 7.1.2 Facebook Inc.
    • 7.1.3 Microsoft Corporation
    • 7.1.4 OpenMarket
    • 7.1.5 Twitter Inc.
    • 7.1.6 InMobi
    • 7.1.7 AT&T
    • 7.1.8 AdColony, Inc.
    • 7.1.9 Pinterest
    • 7.1.10 GroundTruth
    • 7.1.11 Appency
    • 7.1.12 Phonevalley
    • 7.1.13 One by AOL (Millennial Media)
    • 7.1.14 Mobio

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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