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말레이시아의 홈케어 시장

Home Care in Malaysia

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 64 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

말레이시아의 홈케어 시장은 2024년 현재가치 기준으로 지난 2년까지 비해 상대적으로 완만한 성장세를 보였습니다. 말레이시아 통계청에 따르면, 2024년 11월 인플레이션율은 1.8%로 2022년과 2023년보다 낮아졌지만, 여전히 저소득 가구에게는 여전히 어려운 상황이라고 합니다. 특히 소비자물가지수(CPI) 전체보다 더 빠른 속도로 상승한 식료품 가격 상승으로 인해 소비자들은 큰 물가 상승 압력에 직면했습니다. 소매업체들은 전체 소비자물가지수(CPI) 상승률보다 높은 물가상승률에 직면하고 있습니다.

본 보고서는 말레이시아의 홈케어 시장에 대해 조사하고, 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고, 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 패키지 혁신, 경제/라이프스타일의 영향, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석하고 있습니다. 또한, 2029년까지 예측을 하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책사항

정보 출처

말레이시아의 세탁 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 세탁 케어는 다기능, 비용절감 효과가 높은 제품 도입으로 플러스 성장세를 보이고 있습니다.
  • 베이킹소다는 세탁 세제의 중요한 천연 성분으로 등장했습니다.
  • 도시 소비자들 사이에서 프론트 로딩식 세탁기의 인기가 높아지면서 저발포성 제형에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

전망과 기회

  • 세분화되는 세탁 관리의 발전
  • 바이오홈, 친환경 리필 스테이션 출시, 세탁 시트는 소비자에게 지속가능한 대안을 제공합니다.
  • 오프라인 소매업체가 주류를 이루고 있지만, 구독 기반 모델이 확산됨에 따라 E-Commerce는 계속 증가할 것으로 예상됩니다.

카테고리 지표

카테고리 데이터

말레이시아 식기 세척

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 소비자 라이프스타일의 변화로 성장 둔화
  • 가정과 농촌에서 가정 내 요리 문화는 여전히 뿌리 깊게 남아있어 식기세척기 수요를 증가시킵니다.
  • Cozy의 손 세척 식기 세척 DIY 키트는 오랫동안 기다려온 저렴한 가격을 실현합니다.

전망과 기회

  • 에너지 비용에 대한 우려로 식기세척기 시장 성장 둔화 전망
  • 음식 배달 서비스는 식기 세척 수요에 영향을 미칩니다.
  • 오프라인 매장이 계속 중요한 역할을 하는 반면, E-Commerce 매출은 계속 성장하고 있습니다.

카테고리 지표

카테고리 데이터

말레이시아 표면 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 생활비 상승으로 다기능 제품이 성장을 주도합니다.
  • 리필 스테이션은 환경 친화적인 소비자에게 어필할 수 있습니다.
  • 소비자들의 위생에 대한 관심이 높아지면서 항균 및 소독용 표면 관리 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

전망과 기회

  • 스틱형 및 로봇형 진공 청소기, 전기 걸레는 표준형 바닥 청소기에 대한 현실적인 위협
  • Senyumm, 편리하고 지속가능한 청소를 실현하는 구독 기반 친환경 바닥 세제 시트 출시
  • 홈케어 제품의 온라인 쇼핑은 계속 증가하고 있으며, 오프라인 매장이 계속 우세한 것으로 나타났습니다.

카테고리 데이터

말레이시아 표백제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 표백제는 다재다능함과 저렴한 가격 덕분에 인기를 유지하고 있습니다.
  • 건강과 환경에 대한 관심이 높아지면서 매출에 부정적인 영향을 미칩니다.
  • 가정용 소독제는 표백제보다 안전하고 편리한 대안입니다.

전망과 기회

  • 표백제는 브랜드에 대한 충성도가 낮은 가격에 민감한 소비자들 사이에서 인기를 유지합니다.
  • 보다 지속가능한 제품에 대한 수요 증가로 인해 매출이 감소할 것입니다.
  • 오프라인 매장의 중요성은 변함없지만, E-Commerce 매출은 계속 증가할 것입니다.

카테고리 데이터

말레이시아의 화장실 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 위생에 대한 관심 증가로 화장실 관리 분야는 꾸준히 성장하고 있습니다.
  • 저수조 내 장비는 24시간 청소 기능으로 평가받고 있습니다.
  • 바쁜 라이프스타일로 다목적 청소기에 대한 수요 증가

전망과 기회

  • 지속가능한 화장실 관리 솔루션에 대한 수요 증가
  • 청소 업무에서 소독제 수요 증가
  • 오프라인 매장이 가장 큰 점유율을 유지하는 것, E-Commerce 매출은 계속 증가할 것입니다.

카테고리 데이터

말레이시아 연마재

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 라이프스타일의 변화로 인한 수요 감소
  • 명성 있는 브랜드가 매출을 독식합니다.
  • 오프라인 쇼핑이 주류를 이루고 있지만, E-Commerce는 계속 증가하고 있습니다.

전망과 기회

  • 경쟁이 심화되는 가운데 꾸준한 성장세
  • 편의성 트렌드가 가구 및 금속 연마재 수요를 억제할 것입니다.
  • E-Commerce는 계속 성장하고 있지만, 오프라인 매장은 여전히 우위를 유지할 것입니다.

카테고리 데이터

말레이시아의 에어케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 공기 관리에 대한 수요는 계속 증가하고 있으며, 천연 유래 제품이 인기를 끌고 있습니다.
  • 높은 자동차 소유율로 자동차 방향제 수요를 견인하다
  • E-Commerce는 증가 추세에 있습니다.

전망과 기회

  • 다기능 방향제 수요 증가
  • 양초 방향제와 리드 디퓨저는 향기와 아름다움의 융합을 제공합니다.
  • 부유한 소비자들은 에센셜 오일 디퓨저에 주목합니다.

카테고리 데이터

말레이시아 가정용 살충제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 뎅기열 감염자 급증에 따라 가정용 살충제 사용량 증가
  • 천연 식물 유래 성분을 사용한 살충제에 대한 수요 증가
  • 분무형과 에어로졸 살충제는 여전히 인기를 유지하고 있지만, 코일형 살충제는 농촌의 수요를 충족시키고 있습니다.

전망과 기회

  • 기존 가정용 살충제보다 덜 해로운 대체품이 널리 보급되면 성장이 제한될 것입니다.
  • 부유한 소비자들은 에센셜 오일 디퓨저에 주목합니다.
  • E-Commerce의 부상에도 불구하고 오프라인 매장은 여전히 중요한 역할을 하고 있습니다.

카테고리 데이터

KSM 25.03.05

The home care market in Malaysia saw relatively modest growth in current value terms in 2024 compared to the previous two years. According to the Department of Statistics Malaysia, inflation eased to 1.8% in November 2024, which, while lower than in 2022 and 2023, still presented challenges for low-income households. These consumers faced significant price pressures, especially from food costs, which grew at a faster rate than the overall Consumer Price Index (CPI). Retailers, grappling with hig...

Euromonitor International's Home Care in Malaysia market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for home care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Households 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

LAUNDRY CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Laundry care sees positive growth, driven by introduction of multifunctional and cost-saving products
  • Baking soda emerges as key natural ingredient in laundry detergents
  • Growing popularity of front-loading washing machines among urban consumers drives demand for low-suds formulations

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Laundry care will see increasing segmentation
  • Bio-Home unveils ECO refill stations, while its laundry sheets offer consumers a sustainable alternative
  • Offline retailers dominate, but e-commerce is set to continue to rise, as subscription-based models gain traction

CATEGORY INDICATORS

  • Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
  • Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISHWASHING IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Slower growth amid changing consumer lifestyles
  • At-home cooking culture remains strong among families and in rural areas, boosting dishwashing product demand
  • Hand dishwashing DIY kit by Cozy offers much-needed affordability

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Dishwashing market to experience slow growth amid energy cost concerns
  • Food delivery services will impact dishwashing demand
  • E-commerce sales to continue to grow while physical stores retain key role

CATEGORY INDICATORS

  • Table 27 Household Possession of Dishwashers 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 28 Sales of Dishwashing by Category: Value 2019-2024
  • Table 29 Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 30 NBO Company Shares of Dishwashing: % Value 2020-2024
  • Table 31 LBN Brand Shares of Dishwashing: % Value 2021-2024
  • Table 32 Forecast Sales of Dishwashing by Category: Value 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2024-2029

SURFACE CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Multifunctional products fuel growth, given high cost of living
  • Refill stations appeal to environmentally-conscious consumers
  • Rising demand for antibacterial and disinfecting surface care products, fuelled by consumers' growing hygiene concerns

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Stick and robotic vacuum cleaners and electric mops pose viable threat to standard floor cleaners
  • Senyumm launches subscription-based eco-friendly floor detergent sheets for convenient, sustainable cleaning
  • Online shopping for home care products will continue to rise, with physical stores remaining dominant

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Surface Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: Value 2019-2024
  • Table 37 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 38 NBO Company Shares of Surface Care: % Value 2020-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Surface Care: % Value 2021-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of Surface Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BLEACH IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Bleach retains its popularity, thanks to its versatility and affordability
  • Rising health and environmental concerns have negative impact on sales
  • Home care disinfectants offer a safer and more convenient alternative to bleach

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bleach will remain popular amongst price-sensitive consumers, who will show little brand loyalty
  • Growing demand for more sustainable products will undermine sales
  • E-commerce sales will continue to rise, although physical stores will remain important

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Bleach: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Bleach: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Bleach: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Bleach: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Bleach: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Bleach: % Value Growth 2024-2029

TOILET CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Steady growth for toilet care, fuelled by increasing hygiene concerns
  • In-cistern devices are valued for round-the-clock cleaning function
  • Growing demand for multipurpose cleaners amid busy lifestyles

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing demand for sustainable toilet care solutions
  • Rising demand for disinfectants in cleaning routines
  • E-commerce sales will continue to rise, although physical stores will retain largest share of the pie

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Toilet Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2024-2029

POLISHES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Lifestyle changes dampen demand
  • Established brands dominate sales
  • Offline shopping dominates, but e-commerce continues to rise

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth amid rising competition
  • Convenience trend will hamper demand for furniture and metal polishes
  • E-commerce will continue to gain traction, but physical stores will retain dominance

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Polishes by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Polishes: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Polishes: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Polishes by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2024-2029

AIR CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for air care continues to grow, with natural offerings gaining traction
  • High levels of car ownership drive demand for car air fresheners
  • E-commerce is on the rise

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising demand for multifunctional air fresheners
  • Candle air fresheners and reed diffusers offer a blend of fragrance and aesthetics
  • Affluent consumers turn to essential oil diffusers

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Air Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Air Care by Fragrance: Value Ranking 2022-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Air Care: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Air Care: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Air Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME INSECTICIDES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth in home insecticides alongside spike in number of dengue cases
  • Heightened demand for insecticides with natural plant-based ingredients
  • Spray and aerosol insecticides retain their popularity, while coils cater to rural needs

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Widening availability of less harmful alternatives to traditional home insecticides will restrict growth
  • Affluent consumers turn to essential oil diffusers
  • Physical stores retain key role, despite rise of e-commerce

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Home Insecticides by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Spray/Aerosol Insecticides by Type: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Home Insecticides: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Home Insecticides: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2024-2029
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