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필리핀의 홈케어 시장

Home Care in the Philippines

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 58 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

필리핀의 홈케어 시장 규모는 2023년에 예외적인 성장률을 보인 후 성장률이 떨어졌지만, 2024년에는 소매수량 기준에서도 현행 금액 기준으로 성장을 유지했습니다. 그러나 모든 카테고리가 성장을 유지하며 성장률에 큰 차이가 없습니다. 2024년 업계는 변혁기를 맞이하여 경제적 압력 속에서 시장 점유율보다 이익을 선호하는 기업을 특징으로 합니다. 인플레이션이 소비자 지출에 영향을 미치는 가운데 브랜드는 시장 점유율보다 이익을 강조합니다.

이 보고서는 필리핀의 홈케어 시장을 조사했으며, 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개척, 패키지 혁신, 경제/라이프 스타일 영향, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석합니다. 또, 2029년까지의 예측을 실시했습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책 조항

출처

필리핀 세탁 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 아기 용품 및 저자극성 세탁 케어 제품 라인의 성장
  • 고형 세제에 계속 의존하는 농촌
  • 챔피언 브랜드의 확대와 소규모 참가 기업의 대두

전망과 기회

  • 도시 지역에서 액체 세제의 인기 상승
  • 가처분 소득 증가에 의해 소비자 선택에 있어서 편리성의 중요성이 높아짐
  • 고급품의 욕구에도 불구하고, 가격에 대한 민감함이 존재

카테고리 표시기

카테고리 데이터

필리핀 식기 세척

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 제조업체가 수도권에서 식기 세척기를 도입
  • 화장실과 자동 식기 세척의 경쟁이 격화
  • 인플레이션에서 가격 민감성

전망과 기회

  • 자동 식기 세척기는 느리지만 꾸준히 성장할 것으로 예상된다
  • 브랜드 포화 속에서의 독특한 마케팅 전략
  • 식기 세척 제품의 유통채널로 성장하고 있는 소매 전자상거래

카테고리 표시기

카테고리 데이터

필리핀 표면 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 다목적 클리너의 견인에 의해 표면 케어가 성장을 유지
  • Mr Muscle은 필리핀에서 신뢰받는 브랜드이며, 선두를 탈환
  • FDA 규제에 의해 신규 참가가 방해되어 톱 브랜드가 우세

전망과 기회

  • 연마제는 다면 세정제 등의 연마력이 낮은 제품에 점유율을 빼앗길 전망
  • 소매 전자상거래별 구입의 확대
  • Unilever의 Z세대 참여와 플라스틱 사용 삭감을 위한 전략적 움직임

카테고리 데이터

필리핀 표백제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 표백제의 대용량 팩이 인기
  • 표백제 브랜드는 디지털 광고와 콜라보레이션에 주력
  • Zonrox는 부드럽게 다목적으로 사용할 수 있는 제품으로 표백제의 혁신을 일으킴

전망과 기회

  • 필리핀인의 탈색하지 않는 표백제에 대한 의식 고조
  • 전자상거래 플랫폼은 새로운 브랜드를 소개하는 수단
  • 항균 효과와 향기가 주요 판매 포인트

카테고리 데이터

필리핀 화장실 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 대기업 브랜드가 저수조 내 장치와 림 블록을 도입
  • 인플레이션의 혜택을 받는 낮은 가격 제공 기업
  • Clorox가 표백제 베이스의 화장실용 세제를 발매

전망과 기회

  • 림 블록과 저수조 내 장치의 미디어 노출 증가
  • COVID-19 후의 청결 기준이 추가 진입을 촉진
  • 다기능 화장실 케어 제품의 매력

카테고리 데이터

필리핀 연마제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 신발은 소비자의 변화하는 요구에 적응하는 기업이 늘어나 견조한 성장을 유지
  • 경쟁의 제한에 의한 연마제의 독점
  • 전자상거래에 의한 브랜드와 프라이빗 라벨의 대두

전망과 기회

  • 금속 연마제는 틈새 카테고리로 남아 있지만 성장 잠재력이 있는 제품
  • 합리적인 가격의 제품이나 번들 오퍼를 제공해 인플레이션 압력에 적응
  • 소셜 미디어 마케팅 격차 활용

카테고리 데이터

필리핀 에어케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 계속되는 젤 방향제의 우위성
  • 저변에서 시작된 전기 방향제의 부상
  • 도시 교통이 차의 방향제에 미치는 영향에 대응

전망과 기회

  • 전기 디퓨저의 인지도 향상
  • 새로운 브랜드가 전자상거래의 트렌드를 활용
  • 건강 지향의 소비자를 향한 연구 개발별 혁신

카테고리 데이터

필리핀의 가정용 살충제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 마케팅의 초점을 건강의식으로 옮겨 성장을 유지
  • 지방 시장에 대한 접근성 향상
  • Baygon의 혁신성과 사회적 관련성에 대한 주력

전망과 기회

  • 도시화와 인구동태의 변화에 대응
  • 건강 리스크와 환경 문제에 대처
  • 여러 유형의 곤충에 대처하기 위한 제품을 중시

카테고리 데이터

KTH 25.03.06

Home care in the Philippines maintained growth in both retail volume and current value terms in 2024, although rates of increase were lower after a year of exceptional growth in 2023. However, all categories maintained growth, with no significant differences in growth rates. The industry witnessed a transformative phase in 2024, characterised by players prioritising profits over market share amidst economic pressures. With inflation impacting consumer spending, brands increasingly focused on val...

Euromonitor International's Home Care in Philippines market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for home care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Households 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

LAUNDRY CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth of baby and hypoallergenic laundry care product lines
  • Continued reliance on bar detergents, especially in rural areas
  • The expansion of the Champion brand, and the rise of smaller players

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising popularity of liquid detergents in urban areas
  • Increased disposable incomes will drive importance of convenience in consumer choice
  • Despite the desire for premium products, price sensitivity will remain

CATEGORY INDICATORS

  • Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
  • Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISHWASHING IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Manufacturers introduce dishwashers in metro areas
  • Increased competition in both hand and automatic dishwashing
  • Price sensitivity amidst inflation

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Slow but steady growth anticipated for automatic dishwashing
  • Unique marketing strategies amidst brand saturation
  • Retail e-commerce as a rising distribution channel for dishwashing products

CATEGORY INDICATORS

  • Table 27 Household Possession of Dishwashers 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 28 Sales of Dishwashing by Category: Value 2019-2024
  • Table 29 Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 30 NBO Company Shares of Dishwashing: % Value 2020-2024
  • Table 31 LBN Brand Shares of Dishwashing: % Value 2021-2024
  • Table 32 Forecast Sales of Dishwashing by Category: Value 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2024-2029

SURFACE CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Surface care maintains growth, driven by multi-purpose cleaners
  • Mr Muscle continues to be a trusted brand in the Philippines, and retakes the lead
  • Top brands dominate, as FDA regulations hamper the entry of new players

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Scouring agents set to lose share to less abrasive products such as multi-surface cleaners
  • More widespread purchases through retail e-commerce
  • Unilever's strategic moves to engage Gen Z and reduce plastic use

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Surface Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: Value 2019-2024
  • Table 37 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 38 NBO Company Shares of Surface Care: % Value 2020-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Surface Care: % Value 2021-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of Surface Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BLEACH IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Larger pack sizes gain traction in bleach
  • Bleach brands focus on digital advertising and collaborations
  • Zonrox innovates in bleach with gentle and multi-purpose products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Filipinos' increased awareness of colour-safe bleaches
  • E-commerce platforms a way to introduce new brands
  • Antibacterial claims and fragrances as main selling points

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Bleach: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Bleach: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Bleach: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Bleach: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Bleach: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Bleach: % Value Growth 2024-2029

TOILET CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Leading brands introduce in-cistern devices and rim blocks
  • Players offering lower prices benefit from inflation
  • Clorox's launch of bleach-based toilet bowl cleaner

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing media exposure for rim blocks and in-cistern devices
  • Post-COVID-19 cleanliness standards set to drive more entrants
  • The appeal of multi-benefit toilet care products

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Toilet Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2024-2029

POLISHES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Shoe polish maintains solid growth as players adapt to consumers' changing needs
  • Dominating polishes through limited competition
  • Rise of brands and private label via e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Metal polishes will remain a niche category, but with growth potential
  • Adapting to inflationary pressures by offering affordable products and bundle offers
  • Capitalising on social media marketing gaps

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Polishes by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Polishes: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Polishes: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Polishes by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2024-2029

AIR CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The dominance of gel air fresheners endures
  • The rise of electric air fresheners, from a low base
  • Addressing the impact of urban traffic on car air fresheners

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing awareness of electric diffusers
  • New brands capitalise on the trend towards e-commerce
  • Innovating with R&D for health-conscious consumers

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Air Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Air Care by Fragrance: Value Ranking 2022-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Air Care: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Air Care: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Air Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME INSECTICIDES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Shifting marketing focus towards health awareness helps maintain growth
  • Enhancing accessibility in provincial markets
  • Baygon's innovation and focus on social relevancy

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Responding to urbanisation and changing demographics
  • Addressing health risks and environmental concerns
  • Emphasising products targeted to deal with multiple types of insects

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Home Insecticides by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Spray/Aerosol Insecticides by Type: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Home Insecticides: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Home Insecticides: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2024-2029
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