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중국의 홈케어 시장

Home Care in China

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 61 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

인플레이션, 부동산 시장 하락, 소비심리 위축 등 경제적 어려움에도 불구하고 중국 홈케어 시장은 2024년에도 회복력을 보이며, 현재가치 기준 소매 성장률이 낮은 수준을 유지했습니다. 이러한 안정성은 홈케어 제품의 본질적인 특성과 소비자의 일상 생활에서 중요한 역할을 강조하고 있습니다.

본 보고서는 중국의 홈케어 시장에 대해 조사하고, 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고, 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 패키지 혁신, 경제/라이프스타일의 영향, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석하고 있습니다. 또한, 2029년까지 예측을 하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책사항

정보 출처

중국 세탁 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 경제적 압력으로 인해 프리미엄화 둔화
  • 틈새 및 전문 세탁 관리 제품의 등장
  • 소셜 커머스의 폭발적인 성장, 주목받는 것은 Douyin

전망과 기회

  • 세제 정제의 치열한 경쟁
  • 혁신적인 소매 파트너십과 개인 브랜드 제품의 부상
  • 가정용 세탁 장비와 세탁 관리 제품의 상호 작용

카테고리 지표

카테고리 데이터

중국 식기 세척

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 수세식 설거지 성장 둔화, 자동식기 세척제 성장세 유지, 자동식기 세척제 강세
  • Liby는 광범위한 제품 포트폴리오로 손세탁 식기세척기 시장을 계속 선도하고 있습니다.
  • Finish의 강력한 브랜드 평판은 자동 식기세척기의 리더를 유지합니다.

전망과 기회

  • 식기세척기의 보급 확대가 자동 식기세척기의 성장을 견인할 가능성이 높습니다.
  • 위생과 안전에 대한 인식이 높아지면서 천연 성분을 사용한 제품의 인기가 높아지고 있습니다.
  • 세분화된 소비자 그룹을 타깃으로 합니다.

카테고리 지표

카테고리 데이터

중국 표면 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 2023년 감소 후 2024년 성장으로 회복하는 표면 관리
  • 세정 효과와 더불어 부가가치 기능으로 다양한 소비자 니즈 충족
  • 관심사 기반 E-Commerce는 2024년에도 성장 모멘텀을 유지

전망과 기회

  • 다기능, 편리하고 향기로운 제품은 앞으로도 계속 인기를 끌 것으로 보입니다.
  • 소비자의 다양한 수요는 세분화된 청소 수요로 인해 표면 관리 제품의 세분화를 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • Shanghai Johnson은 광범위한 포트폴리오와 번들 판매로 표면 관리 분야에서 선두를 유지하고 있습니다.

카테고리 데이터

중국 표백제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 표백제 수요량 감소는 매출 감소로 이어집니다.
  • 경쟁 상황이 안정적이고, 신규 브랜드 진입이 적고, 제품 혁신이 부족합니다.
  • 표백제 온라인 구매 비율이 빠르게 증가하고 있습니다.

전망과 기회

  • 표백제는 2년간의 매출 감소 후, 보합세 유지 전망
  • 다기능 제품은 표백제에 강력한 경쟁을 가져올 수 있습니다.

카테고리 데이터

중국 화장실 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 위생에 대한 인식이 높아지면서 화장실 관리의 성장 촉진
  • 향기는 화장실 관리의 주류로 계속되고 있습니다.
  • 미스터 머슬의 다양한 제품과 높은 명성은 화장실 관리 분야에서 최고의 자리를 유지합니다.

전망과 기회

  • 저수조 내 장비는 계속 견조한 성장세를 이어갈 것으로 예상됩니다.
  • 경쟁 심화로 인해 화장실용 액체 세제/거품 세제 성장 둔화
  • 예측 기간 동안 소매 E-Commerce가 더욱 확산될 가능성이 높습니다.

카테고리 데이터

중국 연마재

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 2024년에도 연마재 수요는 감소 추세
  • 연마재 업계의 경쟁 상황은 안정적이며, 온라인 브랜드는 관심 기반 E-Commerce를 활용하여 더 많은 성장을 목표로 하고 있습니다.
  • 연마재 소매 E-Commerce 점유율이 더욱 확대

전망과 기회

  • 가구용 왁스와 신발용 왁스에 대한 수요는 계속 감소할 것으로 예상됩니다.
  • 바닥 연마재 수요는 예측 기간 동안 보합세를 보일 것으로 예상됩니다.

카테고리 데이터

중국 에어케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 시장의 압력에도 불구하고 에어케어는 꾸준히 성장하고 있습니다.
  • 차량용 방향제로 '자동차 냄새' 현상을 해결합니다.
  • 향기는 소비자를 끌어들이는 중요한 요소이며, 중국 전통 향기가 점점 더 인기를 끌고 있습니다.

전망과 기회

  • 차량용 방향제는 앞으로도 공기청정제의 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 다기능성과 저렴한 가격은 공기 관리 제품의 미래가 될 가능성이 높습니다.
  • AI를 활용한 새로운 에어 케어 제품 개발

카테고리 데이터

중국 가정용 살충제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 2024년에도 가정용 살충제 감소는 계속됩니다.
  • 자연, 안전, 스마트는 전기 살충제의 주요 개발 동향입니다.
  • 가정용 살충제 경쟁 구도가 분산되고 있습니다.

전망과 기회

  • 예측 기간 동안 가정용 살충제 수요는 부진할 것으로 예상됩니다.
  • 개인용 기피제는 가정용 살충제의 성장을 위협할 수 있습니다.
  • 예측 기간 동안 가정용 살충제 제품 혁신 부족

카테고리 데이터

KSM 25.03.05

Despite facing economic challenges such as inflation, the slide of the real estate market, and declining consumer confidence, home care in China demonstrated resilience in 2024, seeing low retail current value growth. This stability underscores the essential nature of home care products, and their significant role in consumers' daily life.

Euromonitor International's Home Care in China market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for home care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Households 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

LAUNDRY CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Premiumisation slows amidst economic pressures
  • Rise of niche and specialised laundry care products
  • Explosive growth of social commerce, with the spotlight on Douyin

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • The high-stakes competition in detergent tablets
  • The rise of innovative retail partnerships and private label products
  • The interplay between home laundry appliances and laundry care products

CATEGORY INDICATORS

  • Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
  • Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISHWASHING IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Slow growth for hand dishwashing, while automatic dishwashing powders sustains stronger momentum
  • Liby continues to dominate hand dishwashing with its wide product portfolio
  • Strong brand reputation of Finish maintains its lead in automatic dishwashing

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Further penetration of dishwashers likely to drive growth for automatic dishwashing
  • Rising awareness of hygiene and safety will ensure the popularity of products with natural ingredients
  • Targeting segmented consumer groups

CATEGORY INDICATORS

  • Table 27 Household Possession of Dishwashers 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 28 Sales of Dishwashing by Category: Value 2019-2024
  • Table 29 Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 30 NBO Company Shares of Dishwashing: % Value 2020-2024
  • Table 31 LBN Brand Shares of Dishwashing: % Value 2021-2024
  • Table 32 Forecast Sales of Dishwashing by Category: Value 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2024-2029

SURFACE CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Surface care rebounds to growth in 2024, following decline in 2023
  • In addition to cleaning efficacy, added-value functions meet diverse consumer needs
  • Interest-based e-commerce maintains its growth momentum in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Multifunctional, convenient, and fragranced products set to continue to gain traction
  • Diversified consumer demand expected to drive the segmentation of surface care products due to targeted cleaning needs
  • Shanghai Johnson maintains its lead in surface care due to a wide portfolio, and bundle sales

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Surface Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: Value 2019-2024
  • Table 37 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 38 NBO Company Shares of Surface Care: % Value 2020-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Surface Care: % Value 2021-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of Surface Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BLEACH IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Declining volume demand for bleach also leads to drop in value sales
  • Competitive landscape remains stable, with fewer new brands entering, and a lack of product innovation
  • The share of online purchases of bleach is increasing rapidly

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bleach expected to maintain flat sales following two years of decline
  • Multifunctional products may offer strong competition to bleach

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Bleach: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Bleach: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Bleach: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Bleach: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Bleach: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Bleach: % Value Growth 2024-2029

TOILET CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Hygiene awareness drives growth for toilet care
  • Fragrance continues to be a main trend in toilet care
  • Mr Muscle's wide offering and strong reputation maintains its lead in toilet care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • In-cistern devices likely to continue its strong growth momentum
  • Slower growth for toilet liquids/foam, due to rising competition
  • Further penetration likely for retail e-commerce in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Toilet Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2024-2029

POLISHES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Continued decline in demand for polishes in 2024
  • Competitive landscape remains stable in polishes, with online brands leveraging interest-based e-commerce for further growth
  • A further share increase for retail e-commerce in polishes

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued decline in demand expected for furniture polish and shoe polish
  • Demand for floor polish set to remain flat in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Polishes by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Polishes: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Polishes: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Polishes by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2024-2029

AIR CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Steady growth for air care, despite market pressures
  • Tackling the "stinky car" phenomenon with car air fresheners
  • Fragrance is a crucial factor for attracting consumers, with traditional Chinese scents increasingly popular

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Car air fresheners expected to continue to drive growth in air care
  • Multifunctionality and affordability likely to be the future of air care products
  • AI-powered creation of new air care products

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Air Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Air Care by Fragrance: Value Ranking 2022-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Air Care: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Air Care: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Air Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME INSECTICIDES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Continued decline for home insecticides in 2024
  • Natural, safe and smart are the main development trends in electric insecticides
  • Fragmented competitive landscape in home insecticides

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Weak demand expected for home insecticides during the forecast period
  • Personal repellents may be a threat to growth for home insecticides
  • Lack of product innovation within home insecticides in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Home Insecticides by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Spray/Aerosol Insecticides by Type: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Home Insecticides: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Home Insecticides: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2024-2029
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