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싱가포르의 홈케어 시장

Home Care in Singapore

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 61 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2024년 싱가포르 홈케어 시장은 최근 검토 기간보다 약간 더 높은 성장률로 플러스 성장률을 보이며 2019-2020년 금액 증가 수준에 근접하고 있습니다. 반면, 소매 판매량은 2023년의 급격한 감소에서 회복세를 보이고 있지만, 여전히 소폭 하락세를 보이고 있습니다. 전반적인 플러스 성장은 건강에 대한 인식이 높아지고 환경에 대한 관심이 높아지면서 위생적이고 다기능적인 제품에 대한 수요가 증가하고 있기 때문으로 분석됩니다.

본 보고서는 싱가포르의 홈케어 시장에 대해 조사하고, 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고, 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 패키지 혁신, 경제/라이프스타일의 영향, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석하고 있습니다. 또한, 2029년까지 예측을 하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책사항

정보 출처

싱가포르의 세탁 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 액상 정제 세제는 사용 편의성과 우수한 효과를 추구하는 바쁜 도시 소비자들에게 어필할 수 있습니다.
  • 프리미엄화 추세는 계속 확대되어 가치판매를 지지하고 있습니다.
  • 항균 특성은 세탁 세제에 필수적인 요소입니다.

전망과 기회

  • 세제의 인기는 계속 하락하고 있습니다.
  • 친환경 트렌드가 지속적인 혁신을 촉진합니다.
  • 예측 기간 동안 세탁 관리의 양극화가 예상됩니다.

카테고리 지표

카테고리 데이터

싱가포르 식기 세척

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 음식배달과 외식의 '뉴노멀'로 인해 식기 세척 용품의 필요성이 제한됩니다.
  • 손 설거지에 대한 문화적, 실용적 선호는 계속되고 있습니다.
  • 개인 브랜드는 비용에 민감한 소비자를 끌어들이고, 공정가격은 '녹색'의 신뢰도를 높이고 있습니다.

전망과 기회

  • 천연 성분 배합에 대한 수요가 혁신을 주도합니다.
  • 식기세척기 보급률 증가로 자동 식기세척기 제품 판매가 증가
  • E-Commerce의 편리함이 판매를 뒷받침하고 있습니다.

카테고리 지표

카테고리 데이터

싱가포르의 표면 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 대유행 이후 상황에서는 우선순위가 바뀌어 청소 빈도가 낮아집니다.
  • 감염 위험에 대한 인식으로 가정용 소독제에 대한 관심 감소
  • 다목적 청소기는 소비자들에게 계속 인기를 끌고 있습니다.

전망과 기회

  • 환경 친화적인 표면 관리로 미래 제품 개발을 촉진
  • 가격 민감도와 품질 및 효과의 균형을 맞추는 것
  • E-Commerce의 편리함이 판매를 뒷받침

카테고리 데이터

싱가포르의 표백제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 표백제 사용에 대한 건강 우려는 계속 증가하고 있습니다.
  • 개인 브랜드는 저렴하고 실용적인 청소 솔루션을 제공하므로 표백제 저항력이 뛰어납니다.
  • 표백제 판매에서 E-Commerce가 계속 추진력을 얻고 있습니다.

전망과 기회

  • 표백제는 인기있는 다목적 솔루션이 될 것인가?
  • 개인 브랜드는 계속해서 표백제 시장을 선도할 것입니다.
  • 표백제는 다면 세정제와 경쟁에 직면할 것입니다.

카테고리 데이터

싱가포르의 화장실 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 위생과 청결에 대한 관심이 화장실 관리 수요를 촉진합니다.
  • 편리성이 화장실 관리 제품 혁신을 주도하고, 화장실용 액체 세제/거품 세제는 여전히 가장 인기 있는 제품입니다.
  • 화장실 관리에서도 친환경적이고 지속가능한 트렌드 증가

전망과 기회

  • DIY 청소 솔루션은 환경을 생각하는 소비자에게 환경 친화적인 선택을 제공합니다.
  • 편리성은 계속해서 매출의 중요한 원동력이 될 것입니다.
  • E-Commerce도 판매를 지원합니다.

카테고리 데이터

싱가포르의 연마재

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 구두약 판매는 주로 군용 수요에 의해 뒷받침됩니다.
  • 현대 가정의 스타일로 인해 가구 연마는 도전에 직면
  • SC Johnson은 연마재 통합 카테고리에서 독점권을 유지합니다.

전망과 기회

  • 예측 기간 동안 구두약의 실적은 보합세를 보일 것으로 예상됩니다.
  • 가구 광택제 수요가 제한적이기 때문에 계속 문제가 발생합니다.
  • 소규모 브랜드와의 경쟁이 예상됩니다.

카테고리 데이터

싱가포르의 에어케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 지속가능성과 천연 성분으로 공기 관리의 발전을 촉진합니다.
  • 건강 지향적 인 공기 청정제는 매력적인 틈새 시장을 제공합니다.
  • 스마트 공기 관리 기기가 다음 히트작이 될 것인가?

전망과 기회

  • 환경 친화적이고 리필 가능한 공기 관리 솔루션이 지속적인 발전을 촉진합니다.
  • 다기능 에어 케어 제품과 지역 향기가 새로운 개발 분야를 제공합니다.
  • 전기식 공기청정기 틈새 시장은 지속적인 성장 전망이 있습니다.

카테고리 데이터

싱가포르 가정용 살충제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 가정용 살충제에서 환경 친화적이고 무독성 솔루션에 대한 요구
  • 모기 문제로 질병 예방에 대한 강조가 계속되고 있습니다.
  • 스마트 자동화된 해충 방제 통합

전망과 기회

  • 무독성 및 어린이에게 안전한 대안의 추가 혁신이 기대됩니다.
  • 구매 결정은 앞으로도 건강과 환경에 대한 관심에 의해 좌우될 것입니다.
  • 예방 의료는 공중 보건 캠페인과 연계되어 있습니다.

카테고리 데이터

KSM 25.03.05

Home care showed positive value gains in Singapore in 2024, at a slightly higher rate than seen over the recent review period, and inching closer to the level of value growth seen in 2019-2020. Retail volume, meanwhile, remains in a small slump - albeit at a rate which is recovering from a steeper dip seen in 2023. Overall positive growth is attributed to increasing demand for hygienic and multi-functional products, amidst rising health awareness and eco-conscious consumer behaviours.

Euromonitor International's Home Care in Singapore market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for home care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Households 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

LAUNDRY CARE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Liquid tablet detergents appeal to busy urban consumers seeking a superior result with ease of use
  • Premiumisation trend continues to grow, supporting value sales
  • Antibacterial properties become an essential feature in laundry detergents

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Powder detergents continue to decline in popularity
  • Eco trends will drive ongoing innovations
  • Polarisation expected in laundry care over the forecast period

CATEGORY INDICATORS

  • Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
  • Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISHWASHING IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • "New normal" of food delivery and dining out restricts the need for dishwashing products
  • Cultural and practical preferences for hand dishwashing continue
  • Private labels attract cost-conscious consumers, while FairPrice enhances its "green" credentials

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Demand for natural formulations drives innovation
  • Growth in dishwasher penetration will support sales of automatic dishwashing products
  • Convenience of e-commerce helps to support sales

CATEGORY INDICATORS

  • Table 27 Household Possession of Dishwashers 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 28 Sales of Dishwashing by Category: Value 2019-2024
  • Table 29 Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 30 NBO Company Shares of Dishwashing: % Value 2020-2024
  • Table 31 LBN Brand Shares of Dishwashing: % Value 2021-2024
  • Table 32 Forecast Sales of Dishwashing by Category: Value 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2024-2029

SURFACE CARE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Shifting priorities in the post-pandemic landscape mean a lower frequency of cleaning
  • Reduced focus on home care disinfectants due to perceived risks of infection
  • Multi-purpose cleaners continue to appeal to consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Eco-friendly surface care set to drive future product development
  • Balancing price sensitivity with quality and efficacy
  • Convenience of e-commerce helps to support sales

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Surface Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: Value 2019-2024
  • Table 37 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 38 NBO Company Shares of Surface Care: % Value 2020-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Surface Care: % Value 2021-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of Surface Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BLEACH IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growing health concerns continue regarding the use of bleach
  • Private label is strong in bleach, due to offering affordable and practical cleaning solutions
  • E-commerce continues to gain ground for bleach sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Could bleach become a popular multi-purpose solution?
  • Private labels will continue to lead bleach
  • Bleach will continue to face competition from multi-surface cleaners

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Bleach: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Bleach: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Bleach: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Bleach: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Bleach: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Bleach: % Value Growth 2024-2029

TOILET CARE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Focus on hygiene and cleanliness drives demand for toilet care
  • Convenience drives product innovation in toilet care, while toilet liquids/foam remains the most popular product overall
  • Eco-friendly and sustainable trends also on the rise in toilet care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • DIY cleaning solutions offer eco-friendly options to environmentally aware consumers
  • Convenience will remain a key driver of sales
  • E-commerce will also support sales

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Toilet Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2024-2029

POLISHES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Shoe polish sales largely supported by military demand
  • Furniture polish faces challenges due to modern household styles
  • SC Johnson maintains its overall monopoly in the consolidated category of polishes

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • A flat performance expected for shoe polish over the forecast period
  • Limited demand for furniture polish will continue to create challenges
  • Emerging competition from smaller brands expected

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Polishes by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Polishes: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Polishes: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Polishes by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2024-2029

AIR CARE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sustainability and natural ingredients drive developments in air care
  • Wellness-focussed air fresheners provide an attractive niche
  • Are smart air care devices set to be the next big thing?

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Eco-friendly and refillable air care solutions will drive ongoing developments
  • Multi-functional air care products and local scents provide other areas for development
  • Niche of electric air fresheners offers ongoing growth prospects

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Air Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Air Care by Fragrance: Value Ranking 2022-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Air Care: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Air Care: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Air Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME INSECTICIDES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for eco-friendly and non-toxic solutions in home insecticides
  • Focus on disease prevention continues due to mosquito problems
  • Integration of smart and automated insect control

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Further innovation in non-toxic and child-safe options expected
  • Purchasing decisions will continue to be influenced by health and environmental concerns
  • Preventive care aligns with public health campaigns

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Home Insecticides by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Spray/Aerosol Insecticides by Type: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Home Insecticides: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Home Insecticides: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2024-2029
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