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태국의 홈케어 시장

Home Care in Thailand

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 60 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2024년 태국 홈케어 시장은 소매량 성장이 둔화되고, 소매액 성장이 두드러졌습니다. 가처분 소득의 증가, 도시화, 위생 및 청결에 대한 관심 증가가 물량 성장의 원동력이 되었습니다. 소비자들은 바쁜 라이프스타일과 진화하는 요구에 부응하는 혁신적이고 효과적인 청소 솔루션을 원하고 있습니다. 이에 따라 다목적 세정 제품, 농축 레퍼런스, 천연 제품 및 세정제에 대한 수요가 급증했습니다.

본 보고서는 태국의 홈케어 시장에 대해 조사하고, 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고, 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 패키지 혁신, 경제/라이프스타일의 영향, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석하고 있습니다. 또한, 2029년까지 예측을 하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

면책사항

정보 출처

태국의 세탁 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 가치를 중시하는 소비자들이 합리적인 가격에 효과적인 제품에 대한 수요를 주도하고 있습니다.
  • 지속가능하고 환경 친화적인 처방
  • 다국적 기업이 우세하지만 경쟁 구도는 변화하고 있습니다.

전망과 기회

  • 저렴한 가격과 친환경적인 처방이 선호되며 지속적인 성장이 예상됩니다.
  • 농축 포맷으로의 전환을 계속하는 한편, 리필 가능한 패키지도 고려될 수 있습니다.
  • 유통 환경의 진화로 옴니채널 전략으로 전환이 가속화되고 있습니다.

카테고리 지표

카테고리 데이터

태국 식기 세척

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 가격 의식은 소비자가 구매 가치를 추구하도록 유도합니다.
  • 천연 추출물의 중요성 증대
  • 수세식 식기 세척의 진입 기업이 전체 식기 세척을 지배하고 있습니다.

전망과 기회

  • 예측 기간 동안 손 설거지의 판매 포인트는 효율성과 지속가능성일 것입니다.
  • 자동식기세척기 판매량은 거의 변동이 없을 것으로 예상됩니다.
  • 더 많은 기업들이 옴니채널 유통모델로 눈을 돌릴 가능성

카테고리 지표

카테고리 데이터

태국의 표면 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 가치를 중시하는 소비자들이 합리적인 가격의 효율적인 제품에 대한 수요를 주도하고 있습니다.
  • 지상 케어 경쟁 심화, 선두 업체들의 시장 점유율 확대
  • 향기 혁신은 계속되지만 효능과 결합해야 합니다.

전망과 기회

  • 견조한 성장 예상, 스마트홈 통합으로 실적 성장 둔화 가능성도
  • 위생, 탈취, 지속가능성이 중요한 세일즈 포인트가 될 것입니다.
  • 소비자 행동 변화에 따른 유통 환경의 진화

카테고리 데이터

태국 표백제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 저렴한 가격과 효과에 대한 수요로 인해 안정적인 판매량 유지
  • 환경 친화적 처방에 대한 호감도가 높아집니다.
  • Kao는 계속 우위를 점하고 있지만 경쟁은 치열해집니다.

전망과 기회

  • 살균 및 친환경 제품에 대한 수요에 따라 성장이 촉진될 가능성이 높습니다.
  • 유통 환경은 앞으로도 계속 진화할 것으로 예상됩니다.
  • 소비자 사용 경험을 향상시키는 혁신

카테고리 데이터

태국의 화장실 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 소비자는 여전히 가격에 민감하지만, 저렴한 가격뿐만 아니라 효과도 추구하고 있습니다.
  • 환경에 대한 인식이 높아짐에 따라 식물 유래 및 천연 성분 배합을 선호합니다.
  • 슈퍼마켓과 대형마트가 계속 우세하지만, 소매 E-Commerce가 증가하고 있습니다.

전망과 기회

  • 저성장 기조에서 저성장, 대부분의 소비자는 도시에 집중되어 있습니다.
  • 소비자를 끌어들이기 위한 포장 및 조제 혁신
  • SC Johnson & Son, Kao Industrial에 대한 주도권 유지

카테고리 데이터

태국 연마재

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 소비자는 저렴한 가격의 효과적인 제품을 원하고, 가치에 대한 인식이 여전히 높습니다.
  • 소비자 행동의 변화는 유통에 영향을 미칩니다.
  • 바닥 광택의 단편화, 구두닦이 집중화

전망과 기회

  • 바닥 연마는 전체 광택의 성능을 지속적으로 저하시킵니다.
  • 구두닦이는 이미 높은 기반에도 불구하고 완만한 성장세를 유지할 것으로 예상됩니다.
  • 지속가능하고 친환경적인 포뮬러의 중요성 증대

카테고리 데이터

태국의 에어케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 저렴한 가격은 여전히 중요하며, 전기식 공기청정기 판매를 방해하고 있습니다.
  • 천연 소재와 릴랙싱 방향제 트렌드
  • 소규모 진입 기업의 호조로 경쟁 구도 변화

전망과 기회

  • 소비자들이 가정 환경 개선을 추구하면서 모든 공기 관리 카테고리에서 성장
  • 에어케어의 유통 환경의 진화
  • 에어케어 기술 혁신

카테고리 데이터

태국 가정용 살충제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 가치에 대한 욕구 증가, 합리적인 가격의 효과적인 제품을 원합니다.
  • 소비자는 안전하고 환경 친화적인 처방을 요구하고 있습니다.
  • SC Johnson & Son은 선두를 유지했지만, 2위인 Earth와의 격차가 좁혀지고 있습니다.

전망과 기회

  • 가정용 살충제의 성숙과 안전에 대한 우려로 판매량 증가를 막고 있습니다.
  • 가정용 살충제 유통 상황의 변화
  • 가정용 살충제에서 기대되는 다양한 혁신

카테고리 데이터

KSM 25.03.05

In 2024, home care in Thailand experienced slow retail volume growth, along with more significant retail current value growth. Volume growth was driven by increasing disposable incomes, urbanisation, and the desire to maintain good hygiene and cleanliness. Consumers have been seeking innovative and effective cleaning solutions that cater to their busy lifestyles and evolving needs. This led to a surge in demand for multi-purpose cleaning products, concentrated references, natural products, and p...

Euromonitor International's Home Care in Thailand market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for home care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Households 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

LAUNDRY CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Value-conscious consumers drive demand for affordable and effective products
  • Sustainable and eco-friendly formulations
  • Multinationals dominate, but the competitive landscape is evolving

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued growth anticipated, with affordable, eco-friendly formulations favoured
  • Continued move to concentrated format, while refillable packaging may be explored
  • Evolving distribution landscape will see a move to omnichannel strategies

CATEGORY INDICATORS

  • Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
  • Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISHWASHING IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Price consciousness leads consumers to seek value in their purchases
  • The rising significance of natural extracts
  • Players in hand dishwashing dominate overall dishwashing

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Efficacy and sustainability will be selling points in hand dishwashing in the forecast period
  • Automatic dishwashing expected to see little movement in volume sales
  • More players likely to turn to an omnichannel distribution model

CATEGORY INDICATORS

  • Table 27 Household Possession of Dishwashers 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 28 Sales of Dishwashing by Category: Value 2019-2024
  • Table 29 Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 30 NBO Company Shares of Dishwashing: % Value 2020-2024
  • Table 31 LBN Brand Shares of Dishwashing: % Value 2021-2024
  • Table 32 Forecast Sales of Dishwashing by Category: Value 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2024-2029

SURFACE CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Value-conscious consumers drive demand for affordable, efficient products
  • Intensifying competition in surface care, with the leaders extending their shares
  • Scent innovation continues, but must be combined with efficacy

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Strong growth anticipated, but smart home integration may prevent a stronger performance
  • Hygiene, odour removal, and sustainability will be key selling points
  • Evolving distribution landscape as consumer behaviour changes

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Surface Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: Value 2019-2024
  • Table 37 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 38 NBO Company Shares of Surface Care: % Value 2020-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Surface Care: % Value 2021-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of Surface Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BLEACH IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for affordability and efficacy maintains stable volume sales
  • A rising preference for more eco-friendly formulations
  • Kao continues to dominate, but the competition rises

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth likely to be driven by desire for germ-killing, and more eco-friendly products
  • Distribution landscape expected to continue to evolve
  • Innovations to improve the usage experience for consumers

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Bleach: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Bleach: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Bleach: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Bleach: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Bleach: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Bleach: % Value Growth 2024-2029

TOILET CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Consumers remain price-sensitive, but require efficacy along with affordability
  • Plant-based and natural formulations favoured due to higher environmental consciousness
  • Supermarkets and hypermarkets continue to dominate, but retail e-commerce rises

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Low growth from a low base, with most consumers in urban areas
  • Innovation in packaging and dispensing to attract consumers
  • SC Johnson & Son set to maintain its lead over Kao Industrial

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Toilet Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2024-2029

POLISHES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Value consciousness remains, with consumers looking for affordable and effective products
  • Changing consumer behaviour impacts distribution
  • Fragmentation in floor polish, concentration in shoe polish

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Floor polish will continue drive a poor performance for polishes overall
  • Shoe polish set to maintain slow growth despite an already high base
  • Growing importance of sustainable and eco-friendly formulations

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Polishes by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Polishes: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Polishes: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Polishes by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2024-2029

AIR CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Affordability remains important, hampering sales of electric air fresheners
  • Trend towards natural ingredients and relaxing, aromatic scents
  • Evolving competitive landscape as smaller players perform well

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth across all air care categories as consumers aim to improve their home environment
  • Evolving distribution landscape in air care
  • Innovations in air care technology

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Air Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Air Care by Fragrance: Value Ranking 2022-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Air Care: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Air Care: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Air Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME INSECTICIDES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for affordable and effective products as desire for value prevails
  • Consumers look for safe and eco-friendly formulations
  • SC Johnson & Son maintains its lead, but the gap from Earth in second place narrows

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Maturity and concerns about the safety of home insecticides set to prevent volume growth
  • Evolving distribution landscape in home insecticides
  • A variety of innovations anticipated in home insecticides

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Home Insecticides by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Spray/Aerosol Insecticides by Type: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Home Insecticides: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Home Insecticides: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2024-2029
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