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중국의 가정 및 원예 시장

Home and Garden in China

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 50 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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2024년 중국의 가정 및 원예 용품 판매는 여러 주요 카테고리에서 상당한 성장을 보였습니다. 원예 제품은 제한된 야외 공간과 지속 가능한 삶에 대한 관심 증가로 도시 지역의 관심이 급상승했습니다. 가정용 가구 시장은 스마트 홈 기술, 친환경 제품, 다기능 가구에 대한 소비자 수요에 힘입어 크게 성장했습니다.

본 보고서는 중국의 가정 및 원예를 분석 및 예측한 Euromonitor International 시장 조사 보고서입니다. 최신 소매 판매 데이터(과거의 날짜 범위)를 제공하여 성장을 견인하는 카테고리를 식별할 수 있습니다. 또한 주요 기업과 그 브랜드를 파악하고 신제품 개발, 소비자 라이프 스타일, 시장 개척 경로, 가격 문제에 이르기까지 수요에 영향을 미치는 주요 요인의 전략적 분석도 실시했습니다. 2029년까지의 예측은 시장 수요가 중기적으로 어떻게 변하는지를 보여줍니다.

적용 제품 : 개조 및 원예, 홈웨어, 홈 패니싱

데이터 범위: 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구입하는 이유

  • 가정 및 원예 시장의 상세한 파악
  • 성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장의 향후 예측을 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 데이터

면책 조항

출처

중국에서 원예

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 지속 가능하고 자립한 생활에 대한 수요가 높아지는 가운데, 중국에서는 원예가 보급되고 있습니다.
  • Hongyue는 전략적 제휴와 디지털 혁신을 통해 원예를 선도
  • 가정용품 전문점이 원예 용품 판매를 독점, 하지만 전자상거래가 증가

전망과 기회

  • 환경에 배려한 도시 생활이 중국의 원예 시장의 성장을 견인
  • AI 주도 DTC의 성장이 중국의 E-Commerce의 정세를 일변시킵니다.
  • 소비자가 보다 지속가능한 라이프스타일을 추구함에 따라 실내 식물은 혁신의 초점이 될 수 있습니다.

카테고리 데이터

중국 가구

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 조명은 가정용 가구의 중요한 성장 원동력
  • Oppein은 혁신과 그린 변혁을 통해 가정용 가구를 리드
  • 비식료품 소매업체는 전자상거래의 영향이 확대되는 가운데 계속 번영

전망과 기회

  • 아웃도어 리빙이 기세를 늘립니다.
  • E-Commerce가 가정용 가구 업계에서의 역할을 확대
  • 스마트 홈 가구는 미래를 엿볼 수 있습니다.

카테고리 데이터

중국 주택 개조

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 부동산 시장 침체로 2024년 주택 리폼 매출 감소
  • Nippon Paint는 2024년에 주택 리폼 시장에서 리드를 확대한 한편 Seagull은 급성장
  • E-Commerce와 식료품 소매업체가 주택 리폼으로 세력을 확대

전망과 기회

  • 주택 불황으로 매출은 축소할 전망이지만, 키친 싱크는 몇 안되는 밝은 재료의 하나
  • 혁신과 옴니채널 통합을 통해 중국의 주택 리폼을 재정의하는 전자상거래
  • 혁신은 보다 환경친화적이고 건강한 제품의 제공에 초점을 맞출 것으로 예상됩니다.

카테고리 데이터

중국 가정용품

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 가정용품은 경제 요인과 소비자의 기호의 변화에 의해 강력한 성장을 이루고 있습니다.
  • Zhejiang Supor와 Anhui Deli가 중국의 가정용품 시장에서의 혁신과 전략적 성장을 추진
  • 소비자의 구매 습관의 변화에 의해 E-Commerce가 유통을 리드하고 있습니다.

전망과 기회

  • 중국의 가정용품은 가정 요리에 대한 주목에 의해 완만한 성장이 전망됩니다.
  • AI는 온라인의 혁신과 오프라인의 전문지식을 융합해, 가정용품을 재정의합니다.
  • 새로운 규제는 예측 기간 동안 신제품 개발에 영향을 미칠 수 있습니다.

카테고리 데이터

JHS 25.06.23

In 2024, sales of home and garden products in China saw significant growth across several key categories. Gardening products experienced a surge in interest in urban areas, driven by limited outdoor space and a growing focus on sustainable living, while sales were also supported by government policies promoting urban agriculture. The home furnishings market also grew substantially, fuelled by consumer demand for smart home technology, eco-friendly products, and multi-functional furniture. This s...

Euromonitor International's Home and Garden in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of market demand at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the categories driving growth. It also identifies the leading companies and their brands, and offers strategic analysis of key factors influencing demand - from new product developments, consumer lifestyles, route to market and pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how market demand is expected to evolve in the medium-term

Product coverage: Home Improvement and Gardening, Homewares and Home Furnishings.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home and Garden market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home and garden in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for home and garden?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Home and Garden by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 NBO Company Shares of Home and Garden: % Value 2020-2024
  • Table 4 LBN Brand Shares of Home and Garden: % Value 2021-2024
  • Table 5 Penetration of Private Label in Home and Garden by Category: % Value 2019-2024
  • Table 6 Distribution of Home and Garden by Format: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home and Garden by Format and Category: % Value 2024
  • Table 8 Forecast Sales of Home and Garden by Category: Value 2024-2029
  • Table 9 Forecast Sales of Home and Garden by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

GARDENING IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Gardening gains ground in China amid growing demand for sustainable and self-reliant living
  • Hongyue leads gardening through strategic alliances and digital innovation
  • Home products specialists dominate gardening sales but e-commerce on the rise

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Eco-conscious urban living set to drive growth in China's gardening market
  • AI-driven DTC growth reshaping China's e-commerce landscape
  • Indoor plants could be a focus of innovation as consumers pursue more sustainable lifestyles

CATEGORY DATA

  • Table 10 Sales of Gardening by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Gardening: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Gardening: % Value 2021-2024
  • Table 14 Distribution of Gardening by Format: % Value 2019-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Gardening by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Gardening by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME FURNISHINGS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Lighting a key growth driver for home furnishings
  • Oppein leads home furnishings through innovation and green transformation
  • Non-grocery retailers continue to thrive amid growing e-commerce influence

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Outdoor living set to gain momentum
  • E-commerce set to increase its role in home furnishings
  • Smart home furnishings offer a gimpse of the future

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Home Furnishings by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Home Furnishings: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Home Furnishings: % Value 2021-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Light Sources: % Value 2021-2024
  • Table 22 Distribution of Home Furnishings by Format: % Value 2019-2024
  • Table 23 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: Value 2024-2029
  • Table 24 Forecast Sales of Home Furnishings by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME IMPROVEMENT IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Home improvement sales decline in 2024 due to struggling property market
  • Nippon Paint extends its lead in home improvement in 2024 while Seagull soars
  • E-commerce and grocery retailers gain ground in home improvement

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sales set to contract amid housing slump with kitchen sinks one of the few bright spots
  • E-commerce to redefine home improvement in China through innovation and omnichannel integration
  • Innovation expected to focus on delivering greener and healthier products

CATEGORY DATA

  • Table 25 Sales of Home Improvement by Category: Value 2019-2024
  • Table 26 Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 27 NBO Company Shares of Home Improvement: % Value 2020-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Home Improvement: % Value 2021-2024
  • Table 29 Distribution of Home Improvement by Format: % Value 2019-2024
  • Table 30 Forecast Sales of Home Improvement by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Sales of Home Improvement by Category: % Value Growth 2024-2029

HOMEWARES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Homewares sees strong growth driven by economic factor, consumer shifts in preferences
  • Zhejiang Supor and Anhui Deli drive innovation and strategic growth in China's homewares market
  • E-commerce leads distribution due to shifting consumer shopping habits

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Homewares in China set for gradual growth boosted by focus on home cooking
  • AI set to redefine homewares by blending online innovation with offline expertise
  • New regulation could impact new product development over the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Homewares by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 Sales of Homewares by Material: % Value 2019-2024
  • Table 35 NBO Company Shares of Homewares: % Value 2020-2024
  • Table 36 LBN Brand Shares of Homewares: % Value 2021-2024
  • Table 37 Distribution of Homewares by Format: % Value 2019-2024
  • Table 38 Forecast Sales of Homewares by Category: Value 2024-2029
  • Table 39 Forecast Sales of Homewares by Category: % Value Growth 2024-2029
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